עד פרק 5 - בזמן שסול הייתה בעבר היא הצליחה לכבות את השריפה שפרצה בביתה בזמן ולמנוע את הכוויה של אימה, וכשהיא חזרה להווה של שנת 2023 היא גילתה ששום דבר לא השתנה והיא משותקת ובדיוק תאריך מותו של סון ג'ה שמת בדיוק באותו תאריך ובאותה השעה. אבל בניגוד ללפני כניסתה לעבר היא מגלה שנמצאו את סון ג'ה תמונות שלהם ביחד והמשטרה חוקרת אותה בתור האדם האחרון שראה אותו חי ואז היא מבינה שזה לא היה חלום והיה שינוי קל והיא עוד יכולה להציל אותו. היא לוחצת על הכפתור של השעון שהיא הבינה כמכונת זמן ללא הצלחה ואז היא הולכת מגיעה שוב לאותם מים שבהם היא נכנסה לעבר ושוב מפילה את עצמה ועדיין לא עוזר והיא לא מבינה מה הכללים. היא מסתכלת על השעון וחושבת איך לחזור לעבר ואז נופל לה האסימון שהשעון פעל בחצות והיא מחכה לחצות ולוחצת על הכפתור בביתה ומצליחה להגיע לעבר.התחלתי לצפות בסדרה הקוריאנית החדשה "להציל אותך" שהתחילה בשבוע שעבר.
העלילה באופן כללי היא אודות מעריצה של איידול (זמר בלהקה) שמת בהווה, והיא חוזרת לעבר לשנת 2008, כשהוא עדיין לא היה מפורסם, כדי להציל אותו.
כמה הערות:
1. קודם כל, בפרק הראשון בהווה, היו לא מעט דברים שקשורים לתרבות ההערצה לאיידולים בקייפופ, כמו למשל: המון merchandise של הלהקה, lightstick, פורום מעריצים ומונחים כמו "אנטיז". על קצה המזלג, מראים את ההערצה על גבול האובססיה שקיימת לאיידולים, אפילו שלאור הרקע של הגיבורה זה דווקא לא מוצג כאובססיה אלא כחבל הצלה שהיא נתלתה בו.
אגב להקת הבנים שבסדרה שהגיבור הוא חלק ממנה, היא להקה ששרים ומנגנים בה על כלי נגינה, לעומת להקות אחרות רבות שהחברים בה שרים ורוקדים במקביל (ומתאמנים לזה מילדות בעצם).
2. כמו בכל סדרה עם חזרה לעבר, יש "חוקים", וכבר בפרק השני נחשפים לאחד החוקים, שלא ברור אם הוא היחיד או שיש עוד. מעניין גם לראות איך ההווה/עתיד יושפעו.
3. לקוריאנים יש כישרון להפוך את כל מה שחשבנו שקרה בפרק ע"י הצגת נקודת המבט לאירועים של דמות אחרת, בתוספת אירועים מהעבר.
4. וזה מביא אותי לנקודה האחרונה:
המצב של סול, הגיבורה, די הפתיע אותי, לא ציפיתי לזה.
אחרי צפייה בשני הפרקים הראשונים, זה ברור שיש כאן סיפור שלם לחשוף, העבר קשור כמובן למה שמתרחש בהווה, ובכל פרק יתגלו עוד דברים עד שהאמת כולה תצא לאור.
הדר ציינה שזה דומה ל"הרי את מוכרת לי", ויש בזה משהו, אבל לדעתי בסדרה הזו הסיפור שייחשף יהיה יותר דרמטי מאשר ב"הרי את מוכרת לי".
לסיכום, בדיוק לסוג כזה של סדרות קוריאניות חיכיתי והתגעגעתי, ואני שמחה שמשדרים אותה!
נ.ב. בנימה אישית:
- בפרק הראשון ראו את יורי (Yuri) מלהקת הבנות SNSD / Girl's Generation
היא גם שחקנית ששיחקה בסדרה ששודרה בארץ: "חף מפשע".
- הסדרה Hotel del Luna הוזכרה מספר פעמים
עם הקשרים שמי שצפה בה הבין יותר טוב. לצערי, היא לא שודרה בארץ (אבל בכל זאת צפיתי בה). זו סדרה מעולה בכיכובה של IU, שהייתה הדמות הראשית ב"לב ארגמן".
בעבר היא מגלה שעושים לו טקס לגירוש רוח רפאים, כנראה אחרי שחזרה להווה, הסול של העבר לא הבינה מה קורה סביבה וחשבה שהשתלטה עליה רוח כמו בלכל הרוחות ו-49 ימים וסול לא מבינה מה קורה סביבה, אבל מגלה שעברו 10 ימים מאז שהייתה בעבר בפעם האחרונה, ואז היא מבינה כנראה לפי תאריך התאונה שלה שיש מגבלה למספר הפעמים שתוכל לחזור לעבר ומסיקה שאם תחזור להווה, תוכל לחזור לעבר רק עוד פעם אחת וזהו. היא מגלה שסון ג'ה אדיש אליה ומתחמק אליה, ואז כמו בקיירוס לכל הדמויות נכנסת לתודעה שלה התנהגותה כילדה והיא נזכרת שנענתה להצעת החברות של טה סאנג וסילקה את סון ג'ה מעליה בטענה שיש לה חבר. היא מנסה להסביר לסון ג'ה שהסול שסילקה אותו זאת לא היה ומספרת לו שהיא סול של העתיד, אבל הוא חושב שהיא משוגעת ואז טוענת שהשתלטה עליה רוח רפאים, אבל הוא שואל אם רוחות רפאים יוצאות לדייטים והיא לא מצליחה לזכות בתשומת הלב שלו.
היא שומעת על המפיק שמגיע ומבינה שכעת ההזדמנות של סון ג'ה להפוך לזמר ומנסה למנוע זאת ומבקשת מהחבר לא לקחת אותו לאודישן בטענה שיגנוב לו את ההצגה, אך הוא לא מבין מדוע היא דוחפת את האף לעניינים לא שלה. היא נזכרת בכרטיס ביקור של סון ג'ה קיבל ורוצה להיפטר ממנו ומגיעה לבקר אותו, אך אביה לא מכניס אותה כשבנו לא נמצא ואז היא מתחילה לדבר על העתיד ומצליחה לעצור את הזמן ולהיכנס לחדרו של סון ג'ה וכך מבינה שהדיבור על העתיד היא כמו כוח על, ולמעשה היא יכולה בעבר לעצור את הזמן בדיבורים ולנוע. היא מגיעה לחדרו של סון ג'ה וקורעת את הכרטיס ביקור ואז אביו של סון ג'ה נכנס לחדר והיא מתחילה לדבר על העתיד ומתחבאת מתחת למיטה וכשהזמן חוזר לנוע היא מצליחה להחביא את הנעליים שלה מתחת למיטה אליה לפני שהוא מבחין בה. אך סון ג'ה עצמו מגלה שהיא ישנה אצלו, הוא גם שואל אותה על הדברים ומבין שכשהיא שתתה את משקה הפירות של אביו בלי לדעת שהוא עם אלכוהול אז היא לא זוכרת את מה שדיברו כשהייתה שיכורה ונרגע. הוא עוזר לה לצאת בלי שאביו יבחין בה, אך טוען שלא יכול להיות ידיד שלה כי לא מאמין בידידות בין גבר לאישה.
בכל זאת בחזרה מבית הספר סון ג'ה מחכה לה ורואה שהיא נרדמה באוטובוס ופספסה את התחנה שלה ועוקב אחרי האוטובוס וכשהיא מגיעה למקום לא ידוע אך משום מה מוכר לה. איזה שיכור מבקש ממנה עזרה ומפחיד אותו וסון ג'ה מגיע לשם ונחלץ לעזרתה אך היא נופלת למים וכמעט טובעת וסון ג'ה נחלץ להציל אותה מהמים ואז היא נזכרת שסון ג'ה הוא שהציל אותה בתאונה שהפכה אותה לנכה, אבל היא מבלי לדעת מי הציל אותה באה אליו בטענות שעדיף שהיה נותן לה למות מאשר שהציל אותה והיא צריכה לחיות כמשותקת. בהמשך הם מדברים והוא מספר לה שראה אותה מפספסת את התחנה וגם מספר כשעבר לגור הוא הבחין בה ומבינה שהחזרה לעבר לא מקרית ובנעוריה הוא היה לידה כל הזמן והיא לא שמה לב ולכן קיבלה הזדמנות לחוות את הרגעים האלה שחלפו מולה שוב.
גם טה סאנג מבחין בשינוי בהתנהגותה של סול וטוען שהסבתא חזרה ואף מטיח בה שיש לה פיצול אישיות. היא מודה בכך וטוענת שהיא סול הילדה וסול המבוגרת וסול המבוגרת לא מבינה מה סול הצעירה מצאה בו. כמו כן הבחורה שמחזרת אחרי טה סאנג מאיימת על סול ודורשת שתתרחק ממנו וסון ג'ה שומע מחברו שטה סאנג לא באמת אוהב את סול אלא רק רק מנצל אותה כדי להרחיק בחורה שאובססיבית אליו ומתקרב לסול.
הבחור שגנב בגד ים לסון ג'ה כדי להכשיל אותה בשחייה ממשיך להציק לו והוא זוכה בתחרות השחייה במקומו ואביו של סון ג'ה צופה בתחרות השחייה וכשבנו מגיע הוא מנסה לכבות את הטלוויזיה וכשלא מצליח עם השלט מנתק את הטלוויזיה מהחשמל וטוען שהתקלקה. גם סול שמה עליו אוזניות שלא ישמע על התחרות של יריבו ואף מזמינה אותו לסרט רק כדי שלא יראה את התחרות באותה השעה. היא גם מבקשת לקבור הפתעה שמבקשת לפתוח רק ב-1.1.2023 בחצות כדי שיהיה לו משהו לחיות למענו עוד יום אחד כשהוא לא מצליח להבין את כוונותיה. בסרט בטעות מופעלת אזעקה של שריפה וכולם צריכים לצאת וסון ג'ה שומע על הזכייה של יריבו ומרגיע את סול שלא צריכה לרחם עליו ולהסתיר ממנו ומבהיר שגם היה יודע שבגיל 19 יפצע את הכתף ולא יוכל להמשיך לשחות היה בכל זאת הולך לשחייה כי היא נתנה לו את הסיפוק של חייו. גם אביו צופה בתחרות דרך הטבלט וסון ג'ה מבהיר שהוא לא צריך להעמיד פנים שהטלוויזיה מקולקלת ולהסתיר ממנו את תחרות השחייה ומבקש שיראה בטלוויזיה כרגיל.
בתאונה סול מאבדת את הטלפון והארנק שלה נמצא, אך הטלפון לו ואימה מבהירה שלא תקנה לה טלפון חדש עד לפסיכומטרי. ובפסיכומטרי אין לה את הידע של סול מהעתיד והיא מתאמצת ואז נזכרת שב-2009 היה חלק מאוד קשה במתמטיקה של הפסיכומטרי ומסיקה שבחלק של המתמטיקה אין לה שום סיכוי ואין מה להתאמץ בשביל זה וצריך להתמקד בתחומים אחרים.
כמו כן, סול מזהה דברים מהעבר ומגלה שיום התאונה שלה מתקרב והנפילה למים לא הייתה התאונה שהפכה אותה לנכה וסון ג'ה מלמד אותה לרכב על אופניים, לקראת תרגול קריירה שלו כמורה לחינוך גופני לאחר שנאלץ לפרוש מהשחייה. ובסוף היא מרגישה ביטחון כשהוא דוחף את האופניים וכשהוא עוזב כשהיא עדיין חושבת שהוא מחזיק היא מצליחה לרכוב כשהיא חושבת שיש לה את התמיכה שלו וכשהיא שמה לב שהוא עזב הם רואים שהיא מצליחה והוא מעודד אותה להמשיך.
אחד החברים בלהקה לא יכול להגיע כי הוא שיקר לאימו שהוא לומד ואימו תפסה אותו על חם ומנעה ממנו להמשיך בלהקה ולמרות כל מאמציה של סול, סון ג'ה מגיע ושר עם הלהקה ועושה רושם רב. סול מתייאשת שלא הצליחה למנוע ממנו להפוך לזמר, במיוחד כשהיא רואה אותו מדבר עם המפיק. אבל אז בשיחה איתו היא מגלה שהוא סירב לקבל את הכרטיס של המפיק ושר רק בשביל הזכייה בטלפון נייד כדי לתת לה שלא תצטרך לחיות בלי נייד. היא המומה וטוענת שלא היה צריך, ומה היא כבר עשתה בשבילו והוא לא מבין את כפיותה הטובה והיא מבקשת ממנו שיחשוב על עצמו ולא ישמור דברים בבטן כדי שהכול יתפוצץ, הוא אומר לה בכעס שיכולה לזרוק את המתנה או לעשות מה שהיא רוצה ועוזב בזעם. אך יום למחרת סול שומעת מוזיקה באוזניות וכמעט חוצה את הכביש כשמוכנית נוסעת אך לפני כן סון ג'ה מופיע בפניה ומונע ממנה לצאת לכביש ומבקש לדבר איתה, היא מנתקת את האוזניות והוא מזכיר לה שאמרה לו לחשוב על עצמו, אז הוא עושה זאת ומבקש ממנה להיפרד מטה סאנג ושואל אם תעשה זאת אם ייבקש ממנה ומתוודה על אהבתו אליה.