להפוך או לא להפוך

1צחי

New member
להפוך או לא להפוך

זאת לא השאלה! אבל למה? ועכשיו ברצינות: היה לי ויכוח עם חבר למה אסור לסובב ביצים של זוחל. שנינו יודעים שאסור אך לא זוכרים את הלמה? אז בבקשה הסבר מלומד. דבר שני- האם ביצים יכולות להתכווץ לאחר 48 שעות מההטלה,אם הן הסתובבו?
 
אנסה לעזור

הבעיה עם הזזת ביצי זוחלים היא חנק. בכל ביצה יש כיס אוויר שממנו העובר מקבל חמצן ואם הופכים את הביצה לאחר שכיס האוויר התקבע על הנקודה הגבוהה ביותר העובר יחנק. לסובב ביצה זו לא בהכרח בעיה, אבל להפוך את הנקודה הכי גבוהה זו תהיה בעיה. אני יודע על מקרים בהן נפלו ביצים בזמן הדגרה והוחזרו לא באותה הצורה שבה הודגרו ועדיין בקעו, אבל זה סיכון שלא שווה לקחת. אני לא מוצא קשר בין התכווצות ביצים לבין אם הן סובבו או לא. יתכן והביצים מתכווצות עקב חוסר לחות ללא שום קשר להתעסקות איתן.
 

1צחי

New member
אני כותב פעם

שנייה בגלל בעיות מחשב. הביצים על מצע וורמוקוליט (מקווה שהשם כתוב נכון)אשר הורטב מבעוד מועד. הביצים נמצאות בקלקר סגור עם טרמוסטט מכוון ל-26 מעלות.עוד רעיונות לכיווץ הביצים? נ.ב הביצים של לאופרד ויתכן שהן לא מופרות (הנקבה לא שלי והיא נקנתה לאחרונה.
 

naja

New member
אני לא סגור לגבי ההסבר שלך.

לא יודע איפה אפשר למצא הסבר יותר מדוייק אבל אני חושב שהעובר נשתל בחלק העליון של הביצה ואם מסובבים אותה אז המשקל של הנוזלים מועך אותו או חונק אותו. בכל מקרה, מצאתי לינק מהאתר של הנרי דין, שעוסק בריבוי, ויש שם גם איזה ניסוי קטן שהוא עשה עם הפיכת ביצים.
 
למעלה