להנאתכם

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
זה לא רק פטור ממע"ם

תודה, קובי.
נדמה לי שג'יאו היו של ג'נרל מוטורס. אכן, נמכרו מעט מכוניות, אך עד היום אפשר לראות פה ושם אותם. לגבי רכבים לצורכי מס: מה שזכור לי זה שרכב מעל גובה מסוים, היה יכול להיות פטור ממע"מ למי שהוא עוסק מורשה. כך שעוסק מורשה היה רוכש ג'יפ מפואר ללא מע"מ, כי זהו "רכב עבודה שלו", כאשר המבצע הנועז היה אולי לעלות על המדרכה עם הג'יפים הלו. לגבי הואנים האמריקאיים: עד כמה שאני זוכר סוג הדגם של שברולט, שהיה מקביל לGMC ספארי היה שברולט אסטרו. בשנת 92 הגיעה טויוטה פריוויה, אחרי זה מאזדה MPV ואחרי זה ואנים אחרים, כמו קרייזלר. אני אישית אוהב מיניואנים, שהם קטנים מהואנים שהוזכרו. אני אוהב רנו מגאן סניק ודרך אגב: רנו היו חלוצים. היה להם את הואן רנו אספאס, שנחשב לפורץ דרך ובאמצע שנות התשעים הם הוציאו את המיניוואן רנו מגאן סניק, שהקדים את זמנו. האורך של המיניוואנים האלו הוא כמו אוטו משפחתי רגיל (למשל, כמו רנו מגאן סדאן), אבל הם גבוהים יותר ולכן יותר מרווחים, נוחים ומקנים תחושת ביטחון ל\עבור הנהג.
זה לא רק פטור ממע"ם
אגב, נדמה לי, אבל אינני בטוח שזה בכלל לא היה פטור ממע"ם. פשוט, בתור עוסק ברגע שיש לך הוצאה המע"ם על ההוצאה מתקזז עם המע"ם על ההכנסות, ככה שבפועל זה אכן הקטין את המע"ם שהעוסק עצמו היה צריך לשלם לשלטונות המס. מה כן? רכב שהוכר כהוצאה מוכרת היה מקנה מספר הטבות, חלקן ממש רציניות. א) כל ק"מ מעל 10,000 בשנה (והממוצע הוא כ-16,000 ק"מ בשנה לנהג ממוצע) ההוצאות על הדלק היו הוצאות מוכרות. ב) הפּחת, ירידת הערך, של הרכב היתה מוכרת. כלומר, אם הרכב יורד ערכו בשנה 10,000 ש"ח, הרי שכל הסכום או למצער חלקו הגדול היה הוצאה מוכרת. ככה, שאם יש לך רווחים בתור עוסק, הרי שתוריד מהרווח ברוטו השנתי שלך את סכום ירידת הערך. על הסכום שנשאר אתה משלם מס, כלומר, נשארת יותר הכנסה פנויה על אותם רווחים (כי לשכיר הפחת על הרכב לא מוכר וממילא לכולם יש אוטו וממילא כל מכונית יש לה ירידת ערך).
 

אורי404

New member
לא ידעתי שזה כך. תודה.

זה לא רק פטור ממע"ם
אגב, נדמה לי, אבל אינני בטוח שזה בכלל לא היה פטור ממע"ם. פשוט, בתור עוסק ברגע שיש לך הוצאה המע"ם על ההוצאה מתקזז עם המע"ם על ההכנסות, ככה שבפועל זה אכן הקטין את המע"ם שהעוסק עצמו היה צריך לשלם לשלטונות המס. מה כן? רכב שהוכר כהוצאה מוכרת היה מקנה מספר הטבות, חלקן ממש רציניות. א) כל ק"מ מעל 10,000 בשנה (והממוצע הוא כ-16,000 ק"מ בשנה לנהג ממוצע) ההוצאות על הדלק היו הוצאות מוכרות. ב) הפּחת, ירידת הערך, של הרכב היתה מוכרת. כלומר, אם הרכב יורד ערכו בשנה 10,000 ש"ח, הרי שכל הסכום או למצער חלקו הגדול היה הוצאה מוכרת. ככה, שאם יש לך רווחים בתור עוסק, הרי שתוריד מהרווח ברוטו השנתי שלך את סכום ירידת הערך. על הסכום שנשאר אתה משלם מס, כלומר, נשארת יותר הכנסה פנויה על אותם רווחים (כי לשכיר הפחת על הרכב לא מוכר וממילא לכולם יש אוטו וממילא כל מכונית יש לה ירידת ערך).
לא ידעתי שזה כך. תודה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה