להלן אי מייל ששלחתי לטומי לפיד :

srulek

New member
להלן אי מייל ששלחתי לטומי לפיד :

אני מודע שהאיש לא יענה לי וספק אם יתייחס אבל אולי כאן בין חברי שינוי יש כאלה המבינים את חומרת המצב הקשה וילחצו עליו להתייחס ולפעול ! לכב. יו"ר שינוי ח"כ טומי לפיד הגם שאני יודע שאתה מזלזל שלא לאמר מתעב אותי בהיותי חבר ביקורתי המביע דעותי בחופשיות ,אני מבקש ממך בכל לב לשעות לעצותי אלה בהיותי חושש באמת למפלה מוחצת של "שינוי" לאור הסקר האחרון הצופה ששינוי לא תעבור את אחוז החסימה ( במצב כזה חובה על המנהיג כמו המפקד בקרב (ואני הייתי לצערי כישראלים רבים בלא מעט קרבות ) לנהוג ב"צעדי חרום" או צעדים מקוריים ויחודיים וזה המצב לצערי ! להלן הצעותי בגדול : 1. פרוט ממשי למה נדרש לעשות כדי לנקות השחיתות בישראל אני סבור שסיסמת המלחמה בשחיתות אכן טובה אבל יש לפרט ,כדי שהציבור יבין וכדי לבדל משאר המפלגות למשל: צעדים לניתוק כמה שאפשר החיבור הון- שלטון - תקשורת .מנגנוני נשיאה באחריות מנבחרי העם, הנהגת משאלי עם , קריאה לכינון אספה לאומית לזמן מוגבל ככתוב במגילת העצמאות שתחוקק חוקה 2. החלפה של חלק מצמרת נבחרי שינוי שלא עשו הרבה לצערי בכנסת הקודמת והצבה של כמה אנשים מכובדים ומקוריים 3. קביעה ברורה של יחס שינוי לבעיה הפלשתינית: לא עוד אמירות סתמיות על תמיכה בתהליך השלום ,אלא מה חושבת שינוי על גבולות הקבע , החלפת שטחים ואוכלוסיות (לדעתי הצעה טובה) , זכויות וחובות ערביי ישראל 4. הודאה בטעויות שנעשו כגון לקיחת התקציב היחודי מה, שמשמש החרדים כעת ככלי ניגוח נגד שינוי 5. בדיקת אפשרות חבירה למפלגות דומות/קרובות כגון ישראל ביתנו ואפילו הליכוד . הלא ביסודך אתה שייך ,כמוני לימין אז למה המשחקים המלקקים האלה לשמאל , שבכנות אומר לך אותי לא משכנעים וניכר שכפויים עליך. אני מוכן להפגש אתך בכל עת ולפרט הצעותי ואף להוסיף , כי אחרת זמנה של שינוי שאול !!
 

אנדרי ז

New member
שינוי לא צריכה לשנות את האופי שלה

וודאי שלא להפוך ממפלגת מרכז למפלגת ימין, ואולי אפילו ימין קיצוני, כפי שאתה מציע.
 

srulek

New member
התגובה הזו מדגימה למה שינוי תיכשל

וכנראה תימחק מהמפה הפולטית . מה זה האופי ? מה זו הדמגוגיה הזולה הזו ? מה ה"אופי" עלאק של שינוי ? זלילת גולאשים ואירפאיות מתנשאת ? שינוי מורכבת כיום מאנשי שמאל לשעבר יוצאי ר"ץ וד"ש ואנשי ימין כמוני שבאו מצומת של רפול. הערבוב הזה הוביל לעמעום המסרים בתחום המדיני ולצערי גם הכלכלי. לכן אומרים ובצדק ששינוי זו מפלגה חסרת מצע ובצדק. ליברמן אם תקרא את ספרו הוא היום שמאל לפי ההגדרות של חלוקת הארץ. להפך הוא יותר שמאל ממרצ כי הוא מוכן להעביר שטחים בישראל של 67 לרשות ובחילופין לקבל שטחים ריקים מערבים יחסית בגושי ההתישבות ועוד. מנסח המפה שלו הוא ישראל חסון שעבד אצל רבין ושרטט את המפה העתידית הרצויה לפי התוויית יצחק רבין ז"ל (אני מקווה לא איש ימין להגדרתך). המקובעות הזו של חלוקה לשמאל וימין והצהרות על "אופי" עלאק תביא לקריסת שינוי ובקרוב. אתה יכול כלפיד ופורז לשגות באשליות ,אבל אני שנמצא בשטח ובתוך עמי אני יושב אומר לך ותרשום: שינוי לא תגיע לכנסת הבאה ותימחק !!
 

sheketz

New member
מעניין איך כל הזמן רואים

טביעות אצבע של ליברמן.. הוא כל כך שמאל עד שהוא קרא לכל מפלגות הימין להתאחד לגוש ימין אחד. טוב, כנראה אנחנו לא מבינים את הרוסית שלו.
 

srulek

New member
אני לא מאל ולא ימין או קיי? אני בעד

האמת ואי הסתרתה . גם לפיד אמר לא פעם שהסכנה מערביי ישראל גדולה פי כמה מהפלשתינים ביש"ע . אז מה גרוע במישהו שמציע פתרון ולו חלקי לעניין ? מעניין את התחת שלי אם הוא שמאל או ימין ! אני רוצה אנשים שיגדירו את הבעיה ויציעו פתרונות ולו חלקיים ! די כבר , תצאו מהקבעונות שלכם על ימין ושמאל . חשבתי ששינוי זה מרכז , באמת !
 

ריאליסט

New member
אין שום הבדל במבחן התוצאה בין

מר"ץ,העבודה,שינוי וחלקים בליכוד-בנושאים המדיניים! כאשר כל ארבעת המפלגות הללו תמכו בנסיגה מרצועת עזה ובהורדת 14 התנחלויות-באופן חד צדי,הן הוכיחו שמעבר לנוסחים היפים במצעים-במבחן התוצאה כיום אין הבדל.
 

אנדרי ז

New member
שינוי חייבת להישאר במרכז המדיני

כי רק במפלגת מרכז אנשים בעלי דיעות מדיניות שונות (כמוני וגרשון למשל) יכולים להיות באותה מפלגה. אחרת אתה פשוט מפצל את המפלגה ומרוקן מתוכן את עצם המשמעות של היעלמות או לא היעלמות.
 

srulek

New member
מרכז מדיני אין פרושו סלט של אנשים

מהשמאל ומהימין , אלא הגדרות מדויקות של מדיניות שלוקחת את הדברים הנכונים מהשמאל (למשל היפרדות מהפלשתינים , ייצוב גבולות לישראל ועוד ) ומהימין (הכרה באזורי בטחון ושמירה על גושי ההתישבות , חיסול תשתיות הטרור , הצבת ברירה לערביי ישראל בין זכויות אישיות מלאות תמורת מילוי חובות ונאמנות מוחלטת למדינת ישראל הציונית או מימוש זכויות לאומיות ברשות הפלשתינית) ועוד . כנ"ל בנושאי חברה ופנים : גם משק חופשי וניתוק הכלכלה מהפוליטיקה ומאידך ייזום פרוייקטים לאומיים ע"י הממשלה בהם יועסקו מובטלים , ריסון שכר גם בסקטור הפרטי , יצירת תחרות בתחומי השרותים החברתיים ע"י שיטת שוברים למשל בחינוך, תרבות ועוד .
 

אנדרי ז

New member
אכן דיעותינו המדיניות מאוזנות

ולגבי הנושא הכלכלי, לא אמרתי שגם בזה אנחנו במרכז. אנחנו בהחלט ניצבים בימין הכלכלי, ודווקא בנושא הזה שוררת הסכמה נרחבת בתוך המפלגה, לעניות דעתי.
 

ערב רב

New member
לי דווקא נדמה שהמפלגה התיישרה

לפי עמדותיך הקיצוניות ובניגוד להתנגדותה לגירוש לפני הבחירות היום היא תומכת בכל גירוש בכל צורה שהיא. מן הסתם גרשון לא תמך בכך בעבר, אבל התיישר לפי הקו שלך.
 

אנדרי ז

New member
ומצד שני

היא לא תומכת כמוני בחזרה מוחלטת לקווי 67. זה מה שנקרא מרכז.
 
אילו מפלגות בימין, מלבד ישראל ביתנו

תומכות ב: "הכרה באזורי בטחון ושמירה על גושי ההתישבות , הצבת ברירה לערביי ישראל בין זכויות אישיות מלאות תמורת מילוי חובות ונאמנות מוחלטת למדינת ישראל הציונית או מימוש זכויות לאומיות ברשות הפלשתינית"? האם הליכוד, המפד"ל והאיחוד הלאומי תומכות באיזשהו נסיגה נוספת ביהודה ושומרון? האם המפלגות הללו מוותרות על יצהר, איתמר ועותניאל (למשל)? בפורום הליכוד, מנהל הפורום עצמו שלל מכל וכל את תכניתו של ליברמן. כל מפלגות הימין (כולל הליכוד), למעט ישראל ביתנו, שוללות גם כיום מדינה פלסטינאית. ואילו מפלגות בימין תומכות בדיוק ב "ריסון שכר גם בסקטור הפרטי , יצירת תחרות בתחומי השרותים החברתיים ע"י שיטת שוברים למשל בחינוך, תרבות ועוד"? האם נתניהו תומך בריסון שכר בסקטור הפרטי? האפ לפיד ופורז תומכים בכך?
 

srulek

New member
בעניין הכלכלי הבאתי את הדוגמאות

לעיל כדוגמאות לגישה "שמאלית" בכלכלה/חברה שיש לדעתי ליישם. לגבי שמירת גושי ההתישבות ואזורי ביטחון דומני שגם הימנים בליכוד כבר מבינים שזה המקסימום שישראל יכולה לדרוש ולהגיע אליו במצב הנוכחי.
 

jak44

New member
אנדרי רגע הבחור העלה

הצעה מעניינת לסדר היום גם אני כתבתי כאן כי צריך לשוק את שינוי אחרת לא עוד מיפלגה שכל מעיניה נתונים למילחמה בכפיה הדתית כאם מפלגה שחורטת על דיגלה להפוך את ישראל למדינה נורמלית אזרחית שבה כל האזרחים שוים ביפני החוק וחובותיהם וזכויותיהם ברורים ולדעתי מסע הבחירות שאמור ליתקוף את שרון על שחיתותו לכאור וכ הוא שגיאה שיוקית שתחזור לשינוי כבומרנג (ראה הכספים לחלוקה) בהקשר לדמיות חדשות בכורת איני יודע אם זה אפשרי להביא מבחוץ שחקני חיזוק בגלל חוקת התנועה של ליבחור ולהיבחר (תקופת אכשרה של שנתיים) על כל פנים טוב שיערך כאן דיון ממצה בצורה תרבותית ונאותה רק אפשר לילמוד ממנו על מיגון הדעות .
 

אנדרי ז

New member
מותר לי להתנגד להצעתו העניינית

הנושאים שהעלית אכן יכולים להיות מעניינים (אם כי כפי שכבר ציינתי קשה לי מאוד לקרוא את הודעו7תיך עקב היעדר סימני פיסוק) אך לא מקובלת עליי שום הצעה שבאה להרחיק את שינוי מהמרכז המדיני.
 

ריאליסט

New member
מצחיק מאד..

כל תומך "שינוי" בפורום זה מציע לשווק אותה בדרך אחרת: האחד-כמפלגת שמירת החוק. השני-כמפלגה שתסייע להקמת ממשלת ימין+חרדים בתמורה לחוק אחד בלבד. השלישי-כמפלגה שבה שוויון כל האזרחים בפני החוק הוא העיקר. הרביעי.... כלומר-האידאל של "שינוי" הוא כיצד לשווק את השם "שינוי"-גם אם התוכן שלו ממש לא חשוב כבר.ממש מצחיק.
 
למעלה