להישאר בישיבה או לצאת לעבוד?

להישאר בישיבה או לצאת לעבוד?

מכירים את החשבון הזה שתמיד אומרים לחברה שיוצאים לעבוד במקום להישאר בישיבה? אז זה הולך כך: הרי תלך לעבוד ובמקרה הטוב תרוויח 4000 ש``ח לחודש, שזה יוצא 48000 ש בשנה, וב4 שנים שנשארו לך אם תישאר בישיבה זה יצא 176000 ש``ח שבדולרים זה בקושי $ 40000 נו אז לא שווה להישאר בישיבה ולקבל את זה בתור חתן מהשווער? אז לכל אותם אנשים שבאים חשבון, וצוחקים על חשבונם של אותם חברה שהחליטו עפ``י שיקול דעתם לצאת לעבוד הנה כמה נקודות שקצת יפריעו לחשבון הנ``ל. א) כסף זה לא שיקול במקרה הזה, כי אם מאן דהו החליט שהוא יוצא לעבוד, זה בגלל שהוא לא יכול להישאר וללמוד בישיבה. וזה שהוא יוצא לעבוד זה לא רק בגלל הכסף. ב) לפעמים יש שיקולים וצריך כסף זמין, ולא הבטחות של שווערים תפרנים ג) אם באמת מישהו יבטיח שאני ימצא בחורה כלבבי עם דירה אולי זה יהיה שיקול אבל אני מתחתן עם הבחורה ועם מה שהיא שווה, ולא מה ששווה הדירה שאבא שלה הבטיח. ואמר מי שאמר ``עדיף דירה בפרויקט מאשר פרויקט בדירה`` ד) אני אישית במקרה ואמצא בחורה כלבבי ולאבא שלה לא תהיה האפשרות אני לא אדיר שינה מעיניו מניסיונות וריצות אחרי גמחי``ם לסדר לי דירה, אני בעז``ה יקח את זה על עצמי במקרה כזה, וכמה בעלי ממון ברמה שיכולים לתת דירה איכא בשוקא בלי לשבור ת`ראש מאיזה גמ``ח לקחת החודש? ה) ומתי תבינו שאם אני ישאר בישיבה זה לא בגלל שחשקה נפשי בדירה שהשווער יתן לי אלא היות ונפשי ביקשה לשבת בהיכלו, לא מציאותי שאדם ישאר בישיבה וילמד רק בגלל שיהיה בשידוכים יציעו לו דירה! מעניין מה יעשה אם יציעו לו בחורה כלילת המעלות, שאין לאביה את היכולת. ושוב אני אומר לימוד התורה הוא הדבר הכי שווה שיש בעולם, והעונג הכי כדאי שיש, רק צריך לדעת שעם ישראל מורכב בעיקר מלומדי התורה, אך גם ממחזיקי התורה, גם מהסנדלרים ומהחנוונים, גם מאלה שעובדים ומקדשים את שמו של הקב``ה בדרכים קובנציונליות אחרות.
 

אדרבה

New member
אני אישית מעדיפה בחור שעובד,

אבל זה נושא בפני עצמו, ולא קשור לעצם המונולוג. כי זה באמת טיפשי לשבת וללמוד כדי לקבל דירה. לא חסרים סיבות כדי ללמוד תורה. (ולא חסרים סיבות כדי לצאת לעבוד) אך כמובן שלא בגלל הדירה.
 
אתה מנסה לשכנע אותנו ?זאת לא שאלה!

אתה פשוט החלטת לצאת לעבודה ואתה מנסה לתת את כל הסיבות בעולם שאתה צודק ! לא אמרתי שלא !אבל זה נשמע שאתה כ"כ משוכנע עם כל הסיבות שיש לך רק חסר לך לשכנע את המתמיד של הישיבה לצאת לעבוד,אם אתה חושב לצאת לעבוד כי פשוט אתה לא מסוגל לשבת ללמוד, קח בחשבון שאת הבחורה שאליה אתה שואף תקבל למרות שזיווגו של אדם משמים אתה אמור לדעת שבחור שלא נקרא "בן ישיבה " בצורה פורמלית לא יקבל בחורה מספיק חזקה, ואם כן זה נדיר , גילוי נאות: עברתי דרך דומה ונשארתי בישיבה ..
 
מי שנשאר ללמוד רק בשביל לקבל דירה..

אוי לו ואבוי לנפשו... ראשית, מובטח לו שהוא לא יקבל דירה, היות ואם רק בשביל זה הוא בישיבה, הוא לעולם לא יהיה כמו האחרים... שנית, גם שכר על לימוד התורה הוא לא יקבל, אז מה יצא לו מזה?! וכדי להבהיר, אני נגד המושג הזה לדרוש דירה, או בכלל לדרוש משהו...
 

השיסער

New member
חז``ל חלקו עליך.

שהלא כבר נאמר `לעולם ילמד אדם תורה שלא לשמה. שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה`...
 

השיסער

New member
מעניין מאיפה זאת לך?

מתוך `שלא לשמה` זה כולל בוודאי גם הנאת ממון. שכר? נו נו.. למעשה ההנחייה של כל המשגיחים היא ללמוד שלא לשמה. קשה מאוד למצוא בחור או אברך שיושב ולומד לשמה נטו ללא שום פניות. זו דרגה גבוהה במיוחד שמעטים הם אלו שזוכים לה.
 
בדקתי זאת כעת...

ואכן טעות היתה בידי במשך שנים, שאינני יודע כיצד נשתרשה. הרמב``ם שם אומר מפורש, שזה גם בהנאת ממון...
 

השיסער

New member
אינני זוכר את הנוסח המדוייק,

אבל ידוע מה שאמרו ששני ת``ח שמתנצחים בהלכה, בתחילה, נראים כאוייבים זה לזה. אך `את והב בסופה`, כלומר, בסוף לימודם, נעשים כאוהבים זה לזה. גמ` בקידושין.
 

שערים

New member
אני לא יודע מי אתה ובן כמה אתה...

אבל אני בחור שחצי חצי... ואין שום הבדל בין בהצעות שידוכים בעניין הכסף. אם האבא שלה תיכנן להביא חמש שקל אז הוא יביא חמש שקל... ואם הוא החליט להביא חמישים אלף דולר אז הוא יביא חמישים אלף דולר. זה תלוי כמה הוא רצה להביא. בנתיים לא נתקלתי במשפחה שאומרת.. בחור עובד שיפרנס אותך ואת הדירה שלכם ועוד ועוד... אין קשר בין בחור שעובד למושג כמה השווער מביא.. אם בחורה רוצה בחור שעובד אז אבא שלה לא רואה את זה בעיניים של לא משלם.. זה כן קיים במקרים של משפחות מרחוב רשב``ם בבני ברק.
 

שערים

New member
לא. יש לך טעות באינפורמציה... הא..!

יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע....
 
שיקול נוסף למה להשאר בישיבה,

לפחות רשמית- לא להרוס את השם לך ולמשפחתך. כן. גם זה שיקול.
 

אדרבה

New member
שבחור יוצא לעבוד זה לא אמור להרוס

לא כל הבחורים עשויים מאותו חומר, ולא כל אחד יכול לשבת על הספסל יום שלם, ומי שלא מסוגל שיעשה משהו, שיצא לעבוד, שילמד מקצוע, משהו, אני חושבת שבחור שנמצא בישיבה ולא לומד, ומעביר את הזמן סתם, זה יותר הורס את השם של משפחתו, מבחור שקם ועשה מעשה, ויצא לעבוד.
 
יש לעבוד ויש לעבוד

אם בחור עובד בעבודה מכובדת ושומר על כבודו אינני חושב שזה פוגע במשפחתו כי כולם מבינים שבן אדם יכול לצאת לעבוד..
 

superdos2

New member
אישית

אני אישית נשאר בישיבה רק בשביל לקבל בחורה טובה (ובישבילי זה קשה להישאר...) אבל זה השיקול שהכריע אפילו שאני כבר מת (כפשוטו) לצאת מפה!
 
למעלה