לגבי קורס הכנה ללידה

לגבי קורס הכנה ללידה

מתי כדאי לעשות? האם חייבים לעשות במסגרת בי"ח או שיש קורס פרטי ביתי שאפשר לעשות? אני פשוט פחות מתחברת לעניין הדולות וההדרכות ההוליסטיות למיניהן.... השאלה היא גם אם כדאי לבחור לפי בי"ח שרוצים ללדת בו. שמעתי שהיו כאלה שעשו קורס פרטי בבית עם מיילדת שגם עובדת בבי"ח ואז נכחה גם בלידה עצמה. צטערת על מבול השאלות....
 

mAmA MiSiSiPi

New member
אני עשיתי בהריון הקודם

קורס פרטי אצל מיילדת מליס כמובן שאז היא גם מכניסה לתוך זה את הנהלים והלך הרוח של בי"הח אבל מציגה גם גישות אחרות , היא לא היתה בלידה כי אין אפשרות בליס לבחור מיילדת.
 

ochenta

New member
מנסה לעזור

רוב הנשים בהריון תאומים לא מרוצות מהקורסים הרגילים, כי לידת תאומים שונה מאוד מלידה רגילה, בכל בתי החולים הגדולים. אם תכתבי איפה את רוצה ללדת, תוכלי לקבל יותר פרטים, אבל בגדול: השלב האחרון בלידה (שלב הלחיצות) מתבצע כמעט תמיד בחדר ניתוח. למה? כי הסיכוי לניתוח גדול וכל רגע יקר. הלחץ לקבלת אפידורל הוא עצום, שוב - בגלל הסיכוי לניתוח. מספר המוניטורים שיחוברו אליך - את פשוט תיראי כמו תמנון. גם בלי ניתוח, כל התנאים המקדימים, בצירוף העובדה שהרבה פעמים עובר מס' 2 עושה "קונצים", מביאים ללידה מכשירנית באחוזים גבוהים. כמובן שלא מכריחים אותך לשום דבר, אבל נותנים את ההרגשה שזה מסוכן אם את לא עושה את זה, וקשה מאוד ליולדת לקחת את זה על עצמה. אם את נכנסת לניתוח מתוך לידה, מה שקורה באחוז לא קטן מהלידות, זה הכי הכי מבאס. זה גם נגמר הרבה פעמים בהרדמה מלאה, כי ההרדמה האפידורלית של לידה באחוז לא קטן מהמקרים לא מספיקה בשביל ניתוח. לכן אני מראש הלכתי על ניתוח (היו ראש-ראש). ועוד מעט יבואו כל אלה שבעד לידה וגינלית ויתנו לך את הצד השני. וגם יגידו לך באיזה בתי חולים יש לך סיכוי יותר גדול להצליח ללדת רגיל. אבל בגדול, קורס הכנה ללידה רגילה ממש לא ייתן לך את מה שאת צריכה, עדיף כבר באמת פגישה פרטית עם מיילדת או משהו כזה. תחשבי עם עצמך עד כמה חשוב לך לחוות לידה. יש נשים שעבורן זה מאוד קריטי. אני פשוט ראיתי בזה דרך להוציא את הילדים החוצה, שהיא לגיטימית בדיוק כמו ניתוח. וכשאני אמצא מנתח פלסטי כדי לטפל בבטן המצ'וקמקת שנהייתה לי, יהיה לי יותר קל, כי כבר יש צלקת ממילא (-:
 
קודם כל, המון תודה. שנית,

אני מתלבטת בין איכילוב לתל השומר. לומר את האמת, זו הלידה הראשונה שלי אז אין לי מושג מה התחושות וכיצד לבחור. כרגע, הרופא שמטפל בי הוא ד"ר הנדלר (המדהים) והוא עובד בתל-השומר אז ייתכן שזה יהיה שיקול. אינסטינקטיבית, הייתי מעדיפה לידה וואגינאלית רק משום שהייתי רוצה לחוש את הלידה עצמה, את החוויה (המטורפת הזו) ותמיד נדמה לי שבקיסרי פשוט מוציאים אותם ממך.מה שמטריד אותי בקיסרי הוא לאו דווקא ההחלמה והצלקת - מעבר לרצונות האישיים שלי, מה שחשוב הוא טובת העוברים - מה שיומלץ לי כבטוח ביותר עבורם הוא מה שאבחר - אני פחות רלוונטית כאן... לגבי הקורס - אני אכן לחלוטין מעדיפה פגישה פרטית עם מיילדת אבל נראה שקודם צריך להחליט באיזה בי"ח ללדת ואז לפנות למיילדת משם לא?
 

simaelim

New member
הי אני בלידה הרראשונה שלי רציתי נורא קורס

אבל בגלל לימודים ועבודה מיד אחרייהם לא הספקתי או לא הצלחתי וכך שיצא שהיגעתי ללידה וכל מה שידעתי הוא מספרים סרטים אפילו לא מגיסות שלי שהן מהלידות שלהן מומחיות בבי"ח לא הבנתי מה זה ללחוץ ואני לקראת הלידה השניה שלי עדיין לא יודעת בקיצור אפילו שלידת תאומים היא שונה אני מציעה לך לעשות קורס שלפחות תדעי לקראת מה את הולכת
 

giggli

New member
היי ochenta

יש לי שאילה אלייך לגבי הניתוח הקיסרי אומנם אני רק (או כבר
) בשבוע 28 + 3 , אבל כבר חושבת על הלידה הקרבה, גם אני וגם הרופא המטפל סגורים על קיסרי אלקטיבי בתל השומר מאותן סיבות שמנית למעלה. השאילה היא באיזה שבוע כדאי לקבוע תור? האם יש רשימת ציוד מסודרת לבית חולים - לניתוח קיסרי? באיזה שבוע כדאי כבר לארגן תיק (אני מהבחורות הלחוצות שחייבות שהכל יהיה מאורגן ומתוכנן מראש)? ובשם כל הבנות
לך על התשובות שאת נותנת מנסיונך
 
מצטרפת לשאלות

היי, גם אני בשבוע 28 וגם אני מתכננת ללדת בקיסרי. האם נכונה התחושה שלי שחוץ מלהכיר את בית החולים (והמסלול הכי קצר עד אליו ובתוכו) אין ממש צורך בקורס הכנה ללידה במקרה כזה? תודה רבה מראש, ד.ב.
 

galigal33

New member
אני הייתי משקיעה את הכסף

בדולה שעוזרת לך בהתאוששות או בעזרה אחרת. יש כאלו שמגיעות אחרי הקיסרי ועוזרות לך להביא את הקטנטנים להניק,לרדת מהמיטה , לאכול ועוד. לקיסרי לא הייתי משלמת על קורס הכנה.
 

patapatapon

New member
חייבת לא להסכים

הי, אני אישית מקווה ומאחלת לעצמי לידה רגילה אז אולי מלכתחילה הגישות שלנו מאוד שונות, אבל אני לא מסכימה עם galigal (איתך הסליחה). אני עכשיו בשבוע 26+5, הריון ראשון, והיה ברור לי שאני רוצה ומרגישה שאני צריכה קורס הכנה ללידה (גם בשבילי וגם בשביל בעלי). אז אומנם, קורס הכנה רגיל באמת נראה לי מעט מיותר ולא בכיוון, אבל קורס הכנה ללידת תאומים הוא קורס חשוב בעיניי. לא מזמן הסתיים קורס שכזה בתל השומר ובעלי ואני לקחנו בו חלק על אף השבוע המוקדם יחסית ואני מרגישה שהוא תרם לנו בכמה כיוונים (לא בהכרח לפי סדר החשיבות הנ"ל): 1. היה נעים מאוד להכיר אנשים נוספים שנמצאים במצב שלנו (פחות או יותר), כי אנחנו כמעט ולא מכירים אנשים עם תאומים 2. זו היתה מעין כניסה שלנו לנושא הלידה - זה נתן לנו מעט הבנה על הדברים שאנחנו צריכים להתלבט לגביהם, לקחת בחשבון בעיקר בנושא הלידה אבל גם קצת מחשבות לאחרי. עד לקורס היינו יותר מרוכזים בבדיקות העכשוויות והקורס היה מעין סיפתח לנושאים הבאים שעל הפרק 3. הקורס לתאומים מכסה יותר נושאים מאשר רק נשימות. מתוך הבנה שיחסית הרבה מתוך האנשים שלוקחים חלק בקורס יילדו בניתוח קיסרי, ישנה בקורס גם התייחסות לנושאים שמקדימים ללידה ורלוונטיים לכולם (למשל צירים מוקדמים, מקרים שבהם חשוב להגיע למיון, בעיות אפשריות תוך דגש על הבעיות בהריון תאומים) וגם מעט התייחסות למה שאחרי (מיד אחרי הלידה, ההנקה) וכמובן - הסיור הוא חלק חשוב מהקורס. 4. חשוב להבין שגם במקרה של קיסרי אלקטיבי, ייתכן שהקטנטנים שלך יחליטו שהם רוצים לצאת לפני התאריך שקבעו הרופאים (ואני לא מתכוונת לשבוע מוקדם שבו הם עלולים להיות פגים חס וחלילה) ואז חשוב לדעת מה לעשות - אז במקרה כזה גם לדעת איך לנשום, איך להתמודד עם הצירים, איך לעבור בשלום את הנסיעה לביה"ח, הם דברים חשובים. דווקא בעיניי דולה במקרה של לידה קיסרית לא יכולה להועיל יותר מדי. עזרה אחרת כמו למשל יועצת הנקה נראית לי מאוד מועילה וחיובית (אם זה מעניין אותך) ולגבי עזרה כללית בהתחלה - בשביל זה נמצאים שם (אני מקווה) המשפחה, החברים ובעיקר בעלך (ואין כמו ההווה כדי להבהיר לכולם שאת תצטרכי את עזרתם וכמה שיותר
)
 

galigal33

New member
קודם כל לא ידעתי שיש קורס הכנה ללידת תאומים

זה חדש ומשמח אותי מאוד כי נראה לי רלוונטי מאוד לגבי. אני אנסה להגיע ללידה רגילה אבל מיד יודע. ואם יש קורס כזה אז בהחלט הייתי הולכת על זה...אפילו שכבר עשיתי אחד בעבר. אז תודה על המידע . זה מאוד רלוונטי לגבי. ולגבי העזרה אחרי קיסרי . אני יודעת מניסיון של חברות שלי שלקבל עזרה מקצועית, כזאת שלא תלויה במשפחה אחרי הניתוח הזה זה הבדל של שמיים וארץ ומאוד חשוב. יועצת הנקה גם חשוב מאוד בנוסף לעזרה ובמיוחד בלידה של תאומים.
 

ochenta

New member
תשובות

אחרי שכתבתי תשובה ארוכה והתפוז מחק לי אותה... 1. אני בחרתי באסף הרופא בגלל שהרופא שלי שם, והוא ניתח אותי. לדעתי זה בהחלט שיקול חשוב. 2. ממליצה להכיר את בית החולים (ברמת הסיור) כי זה מקנה ביטחון. לא חושבת שקורס הכנה נותן הרבה בתאומים, בפרט למי ששוקלת ברצינות קיסרי. 3. קביעת תורים תלויה בבית החולים. אצלי, הרופא שלי קבע את התור אז אין לי אפילו מושג מתי זה קרה. שמעתי סיפורים על תל השומר, שיש שם לחץ גדול על ניתוחים אלקטיביים וכדאי ממש להזדרז. שווה לשאול את הרופא או להתקשר שם למחלקה ולבדוק איך זה עובד. 4. אני אירגנתי את התיק ביום שלפני...כמובן שקניתי דברים קודם, במסגרת כל הקניות גם הכנתי לי את מה שצריך לניתוח (טיפות טראומיל, תחתוני רשת, כרית הנקה וכו').
 
למעלה