לגבי יחידות בתותחנים...

d e m o sthenes

New member
חאלס להיות צעירים לחוצים, אין שום

עבירות על ביטחון שדה, מספיק להיות פארנואידים. חלק נכבד מהדברים שרשומים באמת אינם נכונים. בלי להשתחצן הייתי מציע לך לקרוא את התשובה שלי אני דיי בטוח שאני יודע קצת יותר מרוב האנשים שהגיבו פה (אם לא כולם!)
 

shaike77

New member
אני לא בטוח שאתה יודע פה יותר מכולם

וגם אם כן, זה לא אומר שאתה מבין בעבירות ביטחון שדה... אם יש חומר שמישהו קרא באינטרנט באיזשהו פורום או באיזשהו מקור תכנים מסווגים אז אסור לו לפרסם כאן את המידע הזה... זה לא כמו החוק: הגונב מגנב פטור!!!!
 

מותר לי

New member
אולי אתה צודק,

אבל מה שמופיע באינטרנט הוא בלמ"ס, ואם הוא לא בלמ"ס אז ה"אח הגדול" עולה על זה ומוריד את התכנים...
 

shaike77

New member
אתה מבלבל בין דברים

בלמ"ס =בלתי מסווג. כשהתכוונו לאינטרנט זה לא היה מדובר באתר רשמי של הצבא, אלא באתרים אחרים שאין עליהם השגחה. ה"אח הגדול" לא תמיד מוצא את התכנים האלו, ואם מישהו במקרה או שלא במקרה קרא על דברים מסווגים או שהוא יודע דברים מסווגים והוא מפרסם אותם באינטרנט אז החומר שהוא פרסם גם מסווג. לכן אין צורך לפרסם דברים מסווגים שהופיעו באינטרנט או דברים מסווגים שאתם יודעים, אפילו אם כולם יודעים את זה.
 

מותר לי

New member
אני בת../images/Emo68.gif

ואני יודעת מה שאני אומרת, כי זה חלק מהתפקיד שלי. אוקיי?
 

shaike77

New member
אוקיי, סליחה ../images/Emo52.gif

הבנתי את לא צריכה לכעוס...
 

מותר לי

New member
אני לא צריכה,

ואני לא כועסת, מתנצלת אם ככה זה נשמע...(נקרא...)
 

shaike77

New member
אגב אני התכוונתי למיתר

אני לא יודע מה הרמות סיווג של שאר היחידות התותחנים, אבל מה התכוונתי שמה שנאמר כאן על מיתר גובל בעבירות ביטחון שדה... אפילו אם הנתונים שגויים בחלקם!
 

DarkMind

New member
אתה בטוח במידע?

לגבי מה שמיתר עושים, כלומר, שהם חיילים פשוטים שלא עושים הרבה? אז למה דורשים מהם גיבושים ואומרים להם ש"יפתחו להם את התחת" כמו שמישהו מהתותחנים סיפר כאן
 

haim19841

New member
תשובה רצינית ונכונה אחת לשם שינוי.

דבר ראשון למה לצערך הרב??? דבר שני יש את היחידות הבאות: 1: תומ"ת- תותח מתנייע שזה כמו טנק אבל לא, בעל קוטר פגזים הרבה יותר רחב עוצמת אש יותר גדולה וכמובן ירי תלול מסלול המגיע עד למרחקים של 20 ק"מ. אין דבר כזה סתם להרים פזגים בתומ"ת עצמו ישנפ 7 תפקידים שונים וכל איש צוות ממלא תפקיד שונה, כך שלא רק תריפ פזגים. ואחרי שתהיי בתוך תומ"ת יורה ותבין איזו עוצמה זאת אולי תפסיקו לכתוב שטויות שאתם לא מבינים בהם. יש גם את פלוגת המ.ט שתפקידים הוא לחשב נתוני ירי ולחלק מטרות (על ידי נ.צ) לתומ"תים היורים. 2: רעם (MLRS)- לא יודע מי כתב שזה משגר על תובה אבל הוא טועה. פלוגת הרעם מורכבת מהמשגר עצמו ומהממ"צ (שזה בערך המוח והעיניים של המשגר) המשגר מורכב על משאית גדולה והממ"צ זהו בעצם נגמ"ש. 3: יחידת האיכון- תפקידה הוא בגדול לתצפת את נפילות הפגזים של התומ"תים היורים ולקרב אותם למטרה על ידי תיקון (למשל 50 מטר צפונה 100 מטר מזרחה), מתעסקים עם מדידות, מכשירי מטאורולוגיה ומשקפות שונות. 4: מיתר- כשתגיע תדע. אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול. וקבל תמונה בשביל הרעל.
 

JumpingHowitzer

New member
MLRS הוא לא משגר על משאית !

המשגר ממש לא מורכב על משאית. הוא מורכב על בסיס של M2 Bradley מוארך. ומן הסתם הוא לא משאית כי יש לו מזקו"ם (מערכת זחלים,קפיצים ומרכובים). נ.ב מערכת השליחת הודעה המקוצרת לא עובדת...
 

d e m o sthenes

New member
אני יודע,,אבל זה ההסבר הכי פשוט

שיכלתי לתת, בגדול זה כמו משאית רק בלי גלגלים אלא עם זחלים.
 

solo man

New member
אפרופו בראדלי .. אני הייתי בקורס ..

קורס נט"ר שזה "נהיגה וטיפול ברק"ם" רק"ם = רכב קרבי משוריין נבחרתי לעבור את הקורס כי אני מ.ט ובעתיד מישהו ייצטרך לנהוג במפי"ק או בק"ס מהפלגה שלי יצאו עוד 3 חבר'ה לקורס בקיצור אנחנו למדנו על נגמ"שים דרכי טיפול בו , תכונות , מאפיינים ואפילו עשינו לו טפל"ש (שזה אכבר לכלוך בידיים) עשינו נהיגות ביום ובלילה וגם העמסה מדומה על פלטה בקיצור כל מה שבאתי לומר פה הוא ש... שווה ללכת ל MLRS רק בגלל הרכב הלא נורמאלי הזה "בראדלי" הוא חתיכת רכב טוב הוא טס בספיד לא נורמאלי וההגה שלו יפה כזה .. מזכיר את ההגה של מטוסי בואינג וחוץ מזה הדבר הכי שווה בו זה שהוא עושה "צלחות" חופשי בטקס השבעה שלי הוא בא ועשה פוזות מול הקהל ואז התומ"תים הפגיזו (התומ"תים היו במרחק משהו כמו 50 - 60 מטר מהקהל) וזה היה חזקקקק כל ההורים והקהל בכלל הביאו צרחה כזאת כשהתומ"ת ירה הרגישו את האמאמא של ההדף אחחח איזו עוצמה יש לדבר הזה !! וזהו עד כאן
 
גדוד נמר כבוד!!!!!!!!

הגדוד מס' 1 בצה"ל, יותר טוב לוחם, עוד יותר טוב תותחן, הכי טוב נמר!
 
למעלה