לגבי הקו לראשל"צ

מצב
הנושא נעול.

seffic

New member
לגבי הקו לראשל"צ

לגבי הקו לראשל"צ
לפי פרסומים שבידי של רכבת ישראל, הקו לתחנת ראשונים אמור להתחבר בעתיד לקו המגיע למערב העיר. בתמונה של התחנה העתידית, נראה כי היא מתוכננת להיות תחנת קצה. האם כך?
 

kbb

New member
ככל הנראה אמורים בעתיד ליצור

לגבי הקו לראשל"צ
לפי פרסומים שבידי של רכבת ישראל, הקו לתחנת ראשונים אמור להתחבר בעתיד לקו המגיע למערב העיר. בתמונה של התחנה העתידית, נראה כי היא מתוכננת להיות תחנת קצה. האם כך?
ככל הנראה אמורים בעתיד ליצור
המשך של הקו לכיוון מערב עד לאזור האוניברסיטה של ראשל"צ ואז סיבוב צפונה וחיבור לת"א דרום ובדרך עוד תחנות (בת-ים, חולון, וצומת חולון). במצב הזה הקטע שנבנה כעת לא יהיה שמיש יותר כיון שתהיה דרך קצרה יותר (ת"א דרום-חולון-בת ים-ראשון) במקום הדרך הארוכה (דרך לוד ובאר יעקב). וכמו כן צפוי קו קצר יותר לאשדוד דרך ראשון מערב וזה ככל הנראה יבטל או יתווסף לקו הקיים לאשדוד ולקו העתידי לאשקלון. רצ"ב תמונה המסבירה את הדברים.
 
הקווים לראשון לציון

לגבי הקו לראשל"צ
לפי פרסומים שבידי של רכבת ישראל, הקו לתחנת ראשונים אמור להתחבר בעתיד לקו המגיע למערב העיר. בתמונה של התחנה העתידית, נראה כי היא מתוכננת להיות תחנת קצה. האם כך?
הקווים לראשון לציון
גם אני הייתי נתון באשליה הזו, עד שקראתי בעיון את הסקירה שאיתי בירגר פרסם באתר שלו, ´חדשות הרכבת´, בפרק ´מעקב´ על הנושא והסתכלתי שוב על איור התחנה. מסתבר שלמרות שהיא בנויה מבחינת מסילות כתחנת קצה, אין שום אלמנט מבני שמפריע להמשיך את המסילה בעתיד מערבה, מעל מבנה התחנה (כמו בת"א אוניברסיטה או תחנת נורדאו העתידית). לגבי הערות של kbb - קודם כל, אני לא רואה שבונים בעתיד בקרוב את הקו המערבי של ראשון, ואל תשכחו גם את גשר הכביש הגדול שעומד איפה שהקו אמור לעבור. דבר שני - הקו ימשיך להיות שימוש גם אחרי חיבורו לקו המערבי, בשביל נוסעים מאיזור ראשון לציון דרומה (אם כי לדעתי יהיה כדאי אז להפוך את כיוון החיבור שלו לקו הראשי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה