אביתר777777777777777
New member
לבקשת חבר יקר מהפורום: מידע על קרונות 320-328
לבקשת חבר יקר מהפורום: מידע על קרונות 320-328
שיוצרו ע"י היצרן: BIRMINGHAM RC&W.
נתחיל עם קרון 320:
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966 עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 320 עבר שיפוץ כללי ביום 10.02.1934. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
(אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 320 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
יצא לעבודה ביום 17.09.1950 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין
וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג
(ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53 (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת
משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
31.03.1954. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. מופיע כקרון
נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום
31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון
בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
של המסילה התקנית מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח ביום
22.05.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות (2) מיום 24.05.1959,
תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 153, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
31.03.1960. ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).
לבקשת חבר יקר מהפורום: מידע על קרונות 320-328
שיוצרו ע"י היצרן: BIRMINGHAM RC&W.
נתחיל עם קרון 320:
BIRMINGHAM RC&W 1922 מחלקה שלישית 112/80 1966 עבר ל"רכבת-ישראל"
קרון מס' 320 עבר שיפוץ כללי ביום 10.02.1934. מופיע כקרון פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה
התקנית בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת
1934, עמ' 112, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 20.02.1949
(אסמכתא: תיק: פ/ 19 / 2, עמ' 134, אר"י). קרון מס' 320 הותאם והפך לקרון אחיד בסדנאות הקישון מהן
יצא לעבודה ביום 17.09.1950 (אסמכתא: 2 מכתבים מאת מ"מ מהנדס ראשי למכונות לגורמים רלוונטים
ברכבת מיום 13.04.1952 ומיום 17.04.1952, תיק: פ/ 39, עמ' 86 – 87, אר"י). מופיע כקרון נוסעים
פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין
וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג
(ינואר 1953), עמ' 76, אר"י). מופיע כקרון בשימוש בשנת 1952/53 (אסמכתא: דו"ח "רכבת-ישראל" תחת
משרד התחבורה 1952/53). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
31.03.1954. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1955. מופיע כקרון
נוסעים בשירות ברשימת קרונות נוסעים בשירות של מסילת התקן בשירות שנעשתה לצרכי הצבא מיום
31.03.1955. (אסמכתא: תיק: 694/60/24, משרד הביטחון, ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון). נרשם כקרון
בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום 31.03.1958. נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד
של המסילה התקנית מיום 31.03.1959. מופיע כקרון נוסעים בתיקון בסדנאות חיפה מזרח ביום
22.05.1959 (אסמכתא: מכתב מאת מנהל התנועה אל המהנדס הראשי למכונות (2) מיום 24.05.1959,
תיק: פ/ 39 / 4, עמ' 153, אר"י). נרשם כקרון בשימוש ברשימות הנייד של המסילה התקנית מיום
31.03.1960. ל-"רכבת-ישראל" קרון נוסעים אחר אך בעל מס' זהה (ראה לעיל: לוח מס' 25).