לבני דיג'י זה אמצעי יקר להסבר השיטה העשרונית
אפשר להסביר את המבנה העשרוני באמצעות: מקלות, קשיות, כלי אוכל חד פעמיים ועוד. זה לא אוטומטי. הילד עצמו אוגד את הפריטים לעשרות ואז הוא מבין את המושג 'עשרת'. הילדים המשתמשים בלבני דיג'י רואים בהם משחק וזה לעיתים מזומנות חוצץ ביניהם ובין ההבנה המתמטית. גם לבני דיג'י דורשים מבוגר שיישב ליד הילד ויסביר לו את המשמעות של הפעולה. לא יותר פשוט וזול להוציא 5 שקלים על פריטים מאשר אלפי שקלים על ... ? מנסיוני , ההבנה של הילדים טובה יותר אם הם משתמשים בפריטי מנייה טבעיים המצויים בסביבתם. זו דוגמא טובה של בזבוז כספים מיותרים. ככלל, שימוש בפריטים הלקוחים מעולם הילד מאפשר לילד התנסות חוזרת בחיי יומיום ובדרך זו מתעמקת הבנתו.