לא תיארתי לעצמי שאהייה במצב הזה

קשת

New member
לא תיארתי לעצמי שאהייה במצב הזה

וגם לא מאחלת לאף אחד. לדאוג כל כך לאחות, ולא לדעת מה לעשות. הבית עבר טראומה, ההורים התגרשו, לאבא יש ילד בן שנתיים ורק לאחאונה יצא מהבית. אמא לא יודעת להתנהג, איבדה את הצפון. אחותי הקטנה, בת 18 וחצי איבדה כל איזון לגמרי. תמיד היה לה קשה, ואף פעם לא מובן למה, היא ילדה מבריקה. באמת, ולא כי היא אחותי, היא יכולה להיות הכל. לא סיימה תיכון ובגרויות, לא רוצה ללכת לצבא, וגם עדיף שלא תלך. לפני חצי שנה ניסתה להתאבד וזו לא הבעיה העיקרית פה... דיברנו עכשיו שיחה כנה כמ ושבחיים לא דיברנו, אני לא בארץ והכל בכתב, העתקתי הכל לקובץ וורד. לא יכלתי שלא לבכות, כל אחד היה בוכה, גם אם זו לא אחותו. כל כל אבודה, כל כך מעורערת וידועת את זה, כל כך לבד, פגועה מאמא, מאבא, מנסה למצא את הדרך ומרגישה כמו כישלון, מרגישה שלא מרגישה, שרוצה למות. היא אמותי הקטנה, אני כותבת את זה ומתחילה לבכות שוב. מה אני יכולה לעשות בשבילה? היא לא רוצה טיפול, היא כבר הייתה פעם והחליטה שלא עבד בשבילה, היא יודעת שהיא צריכה. היא מאוד צריכה כסף עכשיו אז היא עובדת, הגלל העבודה היא לא רוצה להתרחק מהבית, הוא קרוב לעבודה. אבל הבית הוא מקור כל הבעיות, החיכוך היומיומי עם אמא ועם התסכולים שאמא מוציאה עליה בצורה באמת כל כך מכעורת- בטח לא עוזרים. ניסיתי לשכנע אותה ללכת לטיפול, לשתף חברות ולעבור לדודים. הצלחתי רק בעניין החברות.היא במתח רב, מתפרצת, משתוללת, לא עושה כלום בבית ועם עצמה. השינוי חייב להיות מיידי ודרסטי. מה עושים? לאן פונים? האם אפשר לעשות משהו עם כל מה שהעתקתי שכתבה כדי להשיג לה עזרה? אחרי קריאה של הקובץ הזה באמת שאין שאלות יותר. תודה רבה. מעולם לא כתבתי משהו בהסטריה יותר מזו שעכשיו. גרא, אם אתה חושב שזה יעזור ויועיל, אני מוכנה ואשמח לשלוח את הקובץ במסר. שוב תודה.
 
אם יש לה מחשב שתנסה לקבל סיוע

דרך האינטרנט. יש אין סוף אתרים ופורומים שבהם יש אנשי מקצוע ופסיכולוגים מקצועיים שיכולים לסייע לה. ככה שהיא יכולה לחלוק ולשפוך כל מה שעל ליבה והם ינסו לכוון אותה.
 

גרא.

New member
קשת,יש מצבים בהם חוסר האונים

להגיב ולפעול בצורה הולמת,כואב ומתסכל ביותר.אחותך כנראה נערה רגישה במיוחד,ותוצאות הלוואי לטראומה שחוותה בבית,קשות ומקשות עליה להסתגל למציאות, כפי שאת כנראה הצלחת להתמודד.קשה לה להתמודד רגשית וענינית עם כל מה שקורה לה,וזה כנראה על רקע של היותה נערה מתבגרת שעדיין לא סיימה את התהליך.יחד עם זה,גם אם היא לא סיימה בגרות, ואין לה לפי שעה "ראש" ללימודים,שוב דבר לא נסגר.אם וכאשר היא תרגע,תתאזן ברגשותיה,ותתחזק נפשית, היא תמיד תוכל ללמוד,באם היא תרצה בכך.דווקא העובדה שהיא עובדת היא חיובית ביותר, ועשוייה להוות את הגשר לשינוי או תפנית בחייה.אפשר להבין ,וודאי לא להסכים להתנהגויות חסרות השליטה שלה בבית,עקב התסכולים שהיא חווה, בתחושה של אין מוצא.הבעייה,כל עוד היא אינה רוצה ללכת לטיפול, אי אפשר להכריח אותה..זו החלטה שלה לגבי עצמה,ורק כשזה יקרה, יהיה ערך לטיפול.יתכן שהיא נפגעה,או בנתה ציפיות רבות על הטיפול שהיא הלכה אליו בזמנו,וכיוון שלא הרגישה בתוצאות מידייות החליטה שזה לא בשבילה. זה בהחלט סביר, אבל תמיד אפשר לנסות לקבל טיפול אצל פסיכולוג/ית אחר.ורבים עושים את זה.בכל מקרה,נראה שאת, אחותה הבוגרת, מהווה עבורה משענת ותמיכה של ממש,וזה הדבר החשוב ביותר כרגע,גם אם יכולת ההשפעה שלך עליה אינה רבה כל כך.אבל, אם הבנתי נכון, את אינך בארץ,והזמינות שלך לעזרה עבורה, לא תמיד קיימת. ולכן יתכן שיש שברגעי משבר, את אינך לידה.וזה אחד הגורמים לאבודן השליטה לעיתים. מכל מקום מאד חשוב לשוחח איתה כמה שיותר, לאפשר לה מה שמכונה "וונטילציה" רגשית, כלומר איוורור רגשי.איתך וגם באמצעות קווי המצוקה המופיעים בדף הזה בחלק התחתון בכיתוב "מצוקה".חשוב שהיא תדע שתמיד יש מישו שיכול ומוכן להקשיב לה בשעת משבר ולחץ.אין ביכולתי להציע פתרון מיידי למצוקת אחותך,ועל כך אני מצר מאד.תמליל השיחה ביניכם, מעניין, ויתכן שיוכל לעזור.תוכלי לשלוח אותו אלי במסר, או דרך האי מייל.
 
למעלה