לא שכחתי אותכם - ממשיך להציק

Upsilon

New member
לא שכחתי אותכם - ממשיך להציק

אני חייב לומר לכם דבר אחד. ככל שאני קורא יותר אני מגלה עד כמה זה בלתי אפשרי. "מרובעות" חסרת פשרות בנוגע להגירה, נראה כי המסננת בנויה היטב כך שמי שלא אמור לעבור, ישאר בצד הנכון של המסננת. ובכל זאת, אני לא רואה איזה איטרס יש לאמריקאים לסרב לבחור חביב כמוני אחרי שיפגשו אותי הם לא יבינו איך התסדרו בלעדי.
אחרי כל מה ששללנו, שאלות על מה שנשאר. 1. לימודים. א. האם ניתן להרשם ללימודים שהם לא בהכרח לימודי המשך כגון תואר שני, כלומר להרשם לקורס של שנה ואולי אף פחות ? ב. האם ניתן לקבל אשרת עבודה לתקופת הלימודים ? ג. שכר לימוד ... אם יש לכם מספרים התחלתיים (אחרי הכל הם בעיקר תרוץ) הייתי שמח לדעת. 2. עבודה א. אני מניח שב"חורים" מסויימים בארה"ב יהיו חסרים אנשי הייטק, ולכן יקבלו אישור ביתר קלות ליבוא עובד זר, כיצד ניתן למצוא את אותם המעסיקים שישמחו לקבל כל זוג ידיים עובדות (מקלידות) ? ב. באותו נושא, במידה ויש לי ידע מספיק יחודי (נאמר מערכות צבאיות), האם כדאי להשתמש בזה למציאת עבודה? ג. ומכיוון אחר, מאחר וכיום אני עובד בחברה אמריקאית (בישראל), האם לדעתכם מקובל לבקש רילוקייטינג ? 3. עבודה מכיוון אחר מאחר ויש לי קרובים רחוקים (נמצאים שם כבר כ15 שנה) ... עד כמה זה ריאלי, לבקש מהם להעסיק אותי או למצוא לי פתרון חוקי. בקיצור אם קרוב רחוק מאד שלכם היה מבקש מכם עזרה בהגירה לארה"ב, האם היה ביכולתכם לעזור לו ? תודה על ההקשבה, לתשובות אודה גם כן ...
 

ranshe

New member
תשובה חלקית (היבט העבודה)

מה "מקובל" בארגון שלך אתה יודע (אולי), לא אנחנו (בטוח). אבל אם הפתח הזה קיים, זו הדרך הכי טובה וקצרה מבחינתך. בעיקר אם זו חברה גדולה ומסודרת, כי אז סביר מאוד שיש לי יכולת להוציא לך ויזה מסוג L1, שהיא לא כפופה למכסות וזמנים קשיחים. בקיצור - קדימה לאינטראנט שלך, לחפש משרות מתאימות בסניפים בחו"ל ואז ללכת לשבת על ה-HR..
 

Upsilon

New member
מתחילים לגרד

OK 1. אז חברה גדולה יש. 2. האם היא אמריקאית? - כן 3. האם יש משרות בארה"ב ? - כן 4. רילוקיישן ? - רק בתוך המדינה ... בעיה, אבל זה לא אומר שלא נחפור קצת. למעט, רילוקיישן בתוך החברה האם ישנם אפשרויות נוספות ? ברור לי שהבעיה היא לא של ידע / צורך / התאמה אלה בעיה חוקית לחלוטין. האם הרילוקיישן והוצאת ויזת L1 תיתכן גם לחברת בת של אותה חברה או רק בתוך החברה עצמה. אני מבין שאת הויזה יכול לבקש רק המעסיק עבור סניף שלו בארה"ב. לדוגמא Nextel תבקש ויזה עבור עובד מוטורולה מישראל (נשמע סביר ?) ובנוגע ללימודים, אני לא בטוח לגמרי שהבנתי. אם נרשמתי ללימודים בארה"ב, אני זכאי לעבוד לאחר סיום הלימודים שנה על אדמת ארה"ב (ובפרק זמן זה המעביד יכול לבקש עבורי GC). השאלה היא מה נכלל תחת הכותרת לימודים ? לימודי תואר מלאים / קורסים / קורס ללימוד השפה האנגלית. אם מישהו יוכל להעריך עלות בסיסית של שנת לימודים (מעבר למחיה) בארה"ב, אשמח מאד.
 

d a p h n a

New member
כמה הערות

1. אתה יכול להרשם ללימודים, אבל אישור לימודים לא מקנה לך את הזכות לעבוד. ישנה ויזת סטודנט שניתנת למי שלומד ללימודים גבוהים במוסד אקדמי שמאפשרת תחת תנאים מסויימים לעבוד, אבל מדובר על עבודה של 20 שעות בתוך הקמפוס בלבד (!). או במילים אחרות, זו לא ממש אופציה אם המטרה שלך לעבוד בארה"ב ולא ללמוד. 2. רק לגבי ב' - על פניו הייתי מנחשת שהידע היחודי שלך (מערכות צבאיות) הוא ידע מסווג שאסור לך בשום פנים ואופן לחשוף אותו, וחשיפתו בתהליך חיפוש העבודה עשוי לפחות באופן תיאורטי לגרום לך להיות אשם באוסף שלם של עבירות על חוקי מדינת ישראל מהסוג שאתה ממש לא רוצה להיות חשוף להן. לשם ההבהרה, בקורות החיים שאתה כותב, במיוחד אלה לארה"ב, אתה אפילו לא ממש אמור לכתוב את שם היחידה שבו שירתת, וכמובן לא פרטים על מה היא עשתה, באיזו טכנולוגיה השתמשת וכו'. זה כמובן למעט דברים ברורים כמו java או c++, אבל כמובן בלי פירוט על מה היתה המטרה של הפרוייקטים הללו. 3. הרבה אנשים באים לכאן עם הרעיון הזה. למיטב ידיעתי המסקנה היא שזה לא במיוחד עובד. קרובי המשפחה שלך יצטרכו להיות בעלי עסק שעוסק בתחום העיסוק שלך. הם יצטרכו להוכיח בצורה סבירה שהם צריכים אותך ולא עובד מקומי אחר (ולא, העובדה שאתה קרוב משפחה שלהם אינה הוכחה), הם יצטרכו להוציא לך ויזת עבודה על חשבונם (עסק לא זול) - ואחרי כל זה, אתה כמובן תוכל לעבוד אך ורק אצל קרובי המשפחה שלך, כך שאם אין להם באמת עבודה להציע לך, זה לא יעזור לך במיוחד. האופציה הטובה ביותר שלך נראית כמו אופציית הרילוקיישן. שווה לבדוק את הנושא.
 

Upsilon

New member
הכל בגבולות הסביר

1. אני מתייחס לתגובה שקיבלתי להודעה הקודמת שלי בדבר האפשרות להרשם ללימודים בארה"ב ולאחר הלימודים לעבוד שנה ... (וההמשך ידוע). 2. אני יודע שיש לא מעט תאימות בין מערכות קשר (מילואימניקים, אני לא מתכוון ל מ.ק. 77
) צבאיות בארה"ב וישראל. לא הרבה מכירים אותם כראוי. על מה שלא ראוי לדבר ראוי לשתוק וזה ברור ... 3. השאלה אינה היפוטתית. נאמר שאת בעלת אזרחות אמריקאית כבר 10 שנים. אחיינך מרים טלפון ... דודה, עזרי לי להגר לארה"ב. במה את יכולה לעזור לו ?
 

mike76tlv

New member
זאת ועוד

בוא נעזוב שניה את ביטחון שדה הישראלי... גם אם תמצא מקום עבודה אמריקאי שמשתמש בטכולוגיות הסודיות שלמדת בישראל - המקום בעצמו, סביר להניח, שידרוש סיווג בייטחוני אמריקאי מהעובדים בו. דרישת המינימום לסיווג ביטחוני אמריקאי היא אזרחות אמריקאית (לא GC). (קיימים מקרים של עובדים שנשלחים מישראל במסגרת רילוקיישן לעבודה על פרוייקט משותף לאמריקאים וישראל - אבל לא פרוייקטים בייטחוניים אמריקאים אחרים).. בקשר לרילוקיישן - עבדתי פעם במקום שחיפש בנרות אנשים לרילוקיישן, גם מבחוץ (זה פשוט היה באיזה חור בארה"ב שאף אחד מהעובדים לא רצה לנסוע אליו). אתה מוזמן לחפש מקומות כאלה במודעות דרושים. מאוד long shot אבל קיים. דוגמה אחרת: http://www.zap-t.com/ מקום שמחפש אנשים שיטיילו בכל ארה"ב ויטמיעו איזה מוצר. נתקלתי בהם פעם ביריד תעסוקה באוניברסיטה בארץ. גם זו אפשרות. בקשר ללימודים ושכ"ל - google ייתן לך כל מה שאתה צריך לדעת (באתרים של חלק מהאוניברסיטאות מופיע פירוט גם של עלויות מחיה). אתה יכול לחפש עבודה ע"י לשים את הקורות חיים שלך באתרים לחיפוש עבודה (Monster.com, dice.com ועוד). עזרה של קרובי משפחה - אם תחליט לפרסם את קורות החיים שלך באתר חיפוש עבודה, עצה נפוצה שנותנים כאן היא לפרסם אותם עם כתובת אמריקאית וטלפון אמריקאי. אז הם יכולים לעזור בכך שתפרסם (אחרי שתבקש מהם רשות כמובן) את הכתובת והטלפון שלהם והם יעבירו לך הודעות.
 

dz108

New member
תשובות.

1א לא יעזור לך ולא יקדם אותך. 1ב לא מחוץ לקמפוס. 1ג הרבה אבל ישראלים משלמים את זה, חפש באתרים של האוניברסיטאות. 2א אין כאלה חורים, העובדים מחפשים הרבה עד שמוצאים, וטיימינג זה הכל. 2ב כן, במגבלות ב"ש הרלוונטיות. 2ג כן. אם החברה לא עושה את זה - חפש חברה אחרת. 3א LONG SHOT. תקרא על האופציות במאמרים.
 

Upsilon

New member
Long Shot ...

את זה אני רואה בפעם הראשונה. קו-ספורטר אז אם אני מבין נכון, במידה ואמצא לי מישהו שיוכל לתמוך בי בארה"ב אוכל לעבור לשם ?! על פי השירשורים האלה : http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=456&msgid=51878182 http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=456&msgid=88096982 סדר גודל של 80,000 $ מראה על אפשרות לתמוך בי בארה"ב. מה שלא הבנתי הוא מי ראשי להיות קו-ספונסר, (לפחות בשירשורים מדובר על קירבה ראשונה) האם הנושא אפשרי גם עבור קרובים רחוקים ? ומה הפריבילגיה שזה נותן לי ? ( יכול להתחיל להוציא מה ? ) בנתיים, כל יום הוא הפתעה חדשה.
 

ilanvag

New member
לא לא לא לא.

קו-ספונסר מיועד למקרים שבהם יש סיבה לגיטימית להגירה, כמו בן-זוג או בת-זוג של אזרח אמריקני, כאשר האזרח עצמו לא יכול לתמוך בהם. זה לא ממש רלבנטי למקרה שלך, של חיפוש עבודה. אם כל אחד שיכול להשיג ספונסר היה יכול לעבור לארה"ב, אז כבר מזמן כל מדינת ישראל הייתה שוכנת שם... תשמע, קיבלת פה תשובות סופר מקצועיות. אתה יכול לנסות להמציא מחדש את הגלגל, אבל פשוט אין לך סיכוי - אין שום דרך מעשית שבה המשפחה שלך יכולה לסייע לך, לימודים זה ממש לא רלבנטי עבורך (בשביל לקבל עבודה), והאופציה היחידה הריאלית היא רילוקיישן דרך מקום העבודה שלך. לגבי כישורים נדרשים בתחום ההיי-טק, קח בחשבון שעל כל מועמד ישראלי יש עוד (לפחות) אלף הודים ואלף סינים, שגם הם אנשי מחשבים טובים, וגם הם מוכנים לעשות הכל בשביל להגר לארה"ב. אז לא מספיק להיות "בחור נחמד", וצריך קצת (ואפילו הרבה) מעבר לזה. מה לעשות, הדוד סאם לא מקל על החיים...
 

dz108

New member
מתכנתים בארה"ב.

אנחנו הולכים בעקבות המתחרים שלנו (שפתחו בסין) - ואת הרחבת צוותי הפיתוח אנחנו כבר עושים בהודו...
 

ilanvag

New member
יוצא לך לקפוץ לשם?

אוכל הודי זה דבר מעולה (אבל גם הסיני...). אגב, דיברת עם החבר שלך מהאוניברסיטה שלי? אשמח לשוחח איתו.
 

dz108

New member
עמיתים שלי היו שם...

אני בתכנון לנסוע לפני אישור סופי. מאז שהצעתי לקשר אתכם - אני בדרכים (כן, כן - די הרבה). כשאני אחזור הביתה לקראת הסופ"ש אני אטפל בזה.
 

ilanvag

New member
תודה רבה ../images/Emo45.gif

ותיזהר עם החריף ההודי - זה לא כמו החריף במסעדות בארץ...
 

Upsilon

New member
../images/Emo24.gifנתראה בנובמבר !

OK. רבותי, הייתם לי לעזר רב. למדתי, נהנתי לשחק ב"אם" ו"אילו". אבל כנראה שבתקופה הקרובה אפשרות המעבר לא ריאלית. נחזור אלייכם בנובמבר לקראת הגרלת הגרין קארד ... (וסיום התואר !). ואחרי ניסיון של שנה בעבודה. בהצלחה, לכל מי שבדרך. והמשך חיים יפים למי שכבר סיים.
 

Upsilon

New member
וואו .... צמרמורת בכל הגוף

איך אנשים בכלל לומדים בארה"ב ??? אמרתי באמת נזרוק מבט על עלות הלימודים בארה"ב ו... זה מעביר צמרמורת. אני מפסיק להתלונן על שכר הלימוד בארץ. 9K - מעונות ? 25K - הוצאות מחיה עם מגורים ? שכר לימוד באותם סדרי גודל ... כואב בכיס. ובכל זאת אלפי ישראלים לומדים בארה"ב ... ( זה רק אני לא צאצא של רוטשילד ? ) לדעתכם הם ממנים את זה בעבודה בסופי שבוע ?
 

d a p h n a

New member
קודם כל....

מדובר רק על אלפים בודדים של ישראלים שלומדים בארה"ב. זה נשמע הרבה אבל זה לא כל כך הרבה בפועל. לגבי ההוצאות, קודם כל, אכן התלונות על שכר הלימוד בארץ די מתגמדות לעומת מה שקורה בארה"ב. שנית, חלק גדול מהסטודנטים הישראלים שלומדים בארה"ב לומדים בתכניות לדוקטורט (בין השאר כי התואר הראשון בארה"ב לוקה במגוון חסרונות שהמחיר הוא לא היחיד שבהם), שבהן מלגות מלאות הן הסטנדרט. לגבי מי שלומד לתואר ראשון או שני, לחלק מהם יש מלגות שמכסות לפחות חלק מהלימודים ואת היתר הם משלמים מעבודה בקמפוס, הלוואות מהארץ ועזרה מהמשפחה. חלקם הם אכן צאצאים של רוטשילד.
 

TrigATUSA

New member
גם במציאות בה מעמד בינוני

גבוה בארה"ב מרוויח פי 3-4 ממקביליהם בישראל, שכר הלימוד הופך להיות פחות בלתי אפשרי
 

Upsilon

New member
אפשרי עבור

מעמד מעמד בינוני גבוה אמריקאי ... בלתי אפשרי עבוד מעמד בינוני גבוה ישראלי.
 

luckydude

Active member
בנוסף, חלקם גם אזרחים אמריקאים

ולאחר שהות מסויימת בארה"ב הם זכאים אוטומטית להנחות משעותיות (50%-85%) בשכר הלימוד (באוניברסיטאות ציבוריות) וכל מיני הטבות אחרות בנוסף להלוואות בריבית נמוכה כדי לממן את הלימודים.
 
למעלה