לא עולה במשקל

CrazySheep1

New member
לא עולה במשקל

גובה שלי 165 ס"מ והיום אני שוקל 55, אחרי שירדתי קצת, אבל אף פעם לא עברתי את ה57. אני לא אכלן גדול, לא אוהב אוכל, ואני כמעט ולא אוכל כשאני לא באמת רעב. לפני אימונים אני מכריח את עצמי להכניס משהו לפה, כמה יוגורטים או איזה סנוויץ' כדי שיהיה לי כח לאימון, אבל חוץ מזה כלום. באימונים אני שורף הרבה קלוריות שאני לא מחזיר לעצמי ביומיום.. אחרי אימון אני יכול לאכול סנוויץ' עם חביתה וכוס שוקו, אבל גם לא תמיד. אבל מעבר למה שאני אוכל אחרי האימון, באופן כללי אני לא אוכל מספיק, וזה פוגע בי. אני לא רוצה לקחת אבקות חלבון. אני יודע בדיוק מה זה שווה. יש מה לעשות?
 

oridoron77

New member
כמה שאלות

1. בן כמה אתה? "לפני אימונים אני מכריח את עצמי להכניס משהו לפה, כמה יוגורטים או איזה סנוויץ' כדי שיהיה לי כח לאימון, אבל חוץ מזה כלום" 2. אתה מבין זה חלק ניכר מהבעיה לא? "אני שורף הרבה קלוריות שאני לא מחזיר לעצמי ביומיום" 3. איך אתה יודע ששרפת הרבה קלוריות? מה זה בשבילך הרבה קלוריות? " אני לא רוצה לקחת אבקות חלבון. אני יודע בדיוק מה זה שווה. יש מה לעשות?" בוא תתחיל לספר לי מה אתה יודע על אבקות חלבון,שכדי שאני יוכל להפריך את זה (רק אם תוכל לצרף לטענות שלך מחקרים תומכים אני אשמח). 5. אהה ויש מה לעשות, רק קודם יש כמה מכשולים בתפיסה שלך שצריכים להתגבר עליהם לפני.
 

CrazySheep1

New member
תשובות

1. בן 17 2. לא. מה הבעיה בזה? 3. אני לא יודע ששרפתי הרבה קלוריות. אני אנסח את זה אחרת - אני שורף יותר ממה שאני מכניס. 4. אבקות חלבון הן לא משהו שאני ישתמש בו, אז אין טעם להרחיב על זה. אני רוצה לדעת אם יש פיתרונות אחרים.
 

oridoron77

New member
אז ככה

1. בן 17 זה גבולי. אתה מתחיל "לרקום עור וגידים" מה שנקרא, אך עדיין בתקופת שיא שלבי הגדילה. מה זה אומר לגבי הגדילה שלך? שאתה עדיין לא בפונטציאל המקסימלי לתהליכי היפוטרפיה, והתוצאות הנראות לעין הם לא המקסמיליות שתוכל להשיג בהמשך. 2. מה הבעיה? חוצמזה שאתה בשלבים קריטים מבחינת גדילה, ושאתה אמור לקבל מספיק מזון עם ערכים תזונתיים מספקים בשביל הגוף שלך אין בעיה. אההה ואתה גם רוצה לגדול (מבחינת מאסה)? אז כן יש בעיה גדולה מאוד. ממליץ לך להיפגש עם תזונאי\ת (עם המלצה חמה לתזונאי\ת ספורט) שיתן לך תפריט שסיפק לגוף שלך את כל אבני הבנייה שהוא זקוק. *אחר כך באים אנשים ואומרים שחדר כושר פגע להם בצמיחה ושזה לא בריא, ומה שבאמת פגע בהם זה שהגוף שלהם היה במחסור תזונתי, מה שגרם ל: אי מימוש פונטציאל גובה גנטי, פגיעת במסת העצם הצפופה, שברים ופציעות... - עד להשפעה במרכיבים פסיכולוגים כמו ריכוז, יכולת הקשבה וניתוח וכו'... 3. עיין בערך "פארדיגמה" בספרי פסיכולוגיה ודימיון מודרך (אפילו NLP) , זה בדיוק מה שיש לך. אהה ובהצלחה
 

oridoron77

New member
תוספת לסעיף 4

ראשית התשובה בתגובה שלי לתשובה 4 שלך, מצויינת בתשובה 3. לגבי תשובה 3: אוקי אבל עדיין ממליץ לך להיפגש עם תזונאי\ת, אם אתה רוצה לחקת יותר ברצינות את העניין. ותוספת לסעיף 4: יש פתרון שלא יכלול אבקות. פשוט תצטרך להתחיל כמו שצריך בהצלחה
 

CrazySheep1

New member
תודה! שאלה אחרונה

המשפט האחרון..."יש פתרון שלא יכלול אבקות. פשוט תצטרך להתחיל כמו שצריך" למה אתה מתכוון?
 

oridoron77

New member
תשובה

מטרתם של אבקות, הם בסה"כ לעזור לאנשים לסגור את התפריט היומי שהם צריכים לאכול. לרוב השימוש באבקות הוא ע"י אוכלוסיה שמטרתה היא היפרטרופיה (לעלות מאסת שריר=עיבוי סיבים שרירים קיימים), כמוך למשל. הדרישות התזונתיות של עלייה במאסה לפעמים קשה לחלק מהאנשים (לא מצליחים לסיים את כל הארוחות). מה עושים? אז הנה אחד מהפתרונות, אבקות (שנכנסת לקטגוריית תוספי מזון, ולא סמים, ולא דבר שפוגע בכליות וכו' וכו'...) . יש כל מיני סוגי אבקות, והן בסה"כ מהוות השלמה לא יותר מזה (אני יודע שבטח שמעת יתרונות שרק לאבקה זו או אחרת, אבל זה לרוב אקט שיווקי של חברות תוספי המזון שנהנית לחגוג על הבחור הקטן עם החלומות). שלא תבין לא נכון, לא כל מתאמן זקוק לאבקות, והממלצה היא בכללי לקבל את כל המרכיבים מאוכל טבעי לפני שפונים לאבקות. במידה וכאשר אתה לא מצליח לעמוד בפריט, פונים לשוק תוספי המזון, וגם זה בצורה נכונה ולא ע"י המלצות של המוכר בדלפק. בהצלחה
 

חן M

New member
קח טיפ שווה

עלות מפגש עם תזונאי/ת בכיר/ה עלול לעלות פחות משווי של אבקת חלבון . התועלת שתפיק ממפגש עם אותו איש מקצוע היא עצומה והם למודי ניסיון עם אנשים כמוך ובדרך כלל מוצאים פתרונות נוחים . כמו שאמרת הבעייה ככל הנראה קשורה במאזן הקלורי שלך ולכן תן לאנשי המקצוע המתאימים לטפל בזה .
 

CrazySheep1

New member
גם וגם

אסטית באמת פחות חשוב. אבל הייתי רוצה להפיק יותר מהאימונים, ובכלל להפיק יותר מהגוף שלי. אני מתאמן כבר שנתיים וחצי, יש לי מסת שריר מפותחת, אחוזי שומן נמוכים, אני חושב שפחות מ10. לא בדקתי כבר הרבה זמן, אבל זה מאוד הגיוני. אני יודע שזה נורמלי למתאמנים, אבל אני רזה וזה לא אפקטיבי..
 
לא כל כך הבנתי אותך

מה זאת אומרת להפיק יותר מהגוף שלך? אתה מרגיש חלש? מה זאת אומרת לא אפקטיבי? אתה מרגיש שאתה לא מתקדם באימונים?
 
למעלה