לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!

מצב
הנושא נעול.

Dannycom

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
 

amit1270

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
לדעתי במקרים מיוחדים יש לאפשר
יותר מ-10 נוסעים בעמידה, אבל רק במקרים מיוחדים ולא באופן קבוע, ובשום אופן אסור שזה יהווה תירוץ להפחתת תדירות.
 

Royal Tiger

New member
לדעתי במקרים מיוחדים יש לאפשר
יותר מ-10 נוסעים בעמידה, אבל רק במקרים מיוחדים ולא באופן קבוע, ובשום אופן אסור שזה יהווה תירוץ להפחתת תדירות.
שמע עמית את הגיגי ליבו של נהג שעמד במצב
בלתי אפשרי ביום שישי בשעה 16:30 לערך. "שלום,זה XXX מדבר" "כן XXX,הכל בסדר?" "שמע,יצאתי מקרית שמונה בשעה 15:35 קו 840,אני עכשיו בצומת כורזים, היו לי הרבה מאוד חיילים במחניים ועכשיו אני עם 8 נוסעים בעמידה". "נו,מה הבעיה? הכל בסדר עם 8 בעמידה" "אתה לא מבין,אני עם 8 בעמידה ובתחנה עומדים זוג עם תינוק וילד,אני לא יודע מה לעשות, אין אחרי אף אוטובוס והם צריכים לצומת נתניה...שתיקה קצרה...אני יודע שבטבריה ירדו נוסעים ויהיה מקום, אבל אני פוחד לנסוע עד טבריה עם יותר מ-10 בעמידה...שוב שתיקה...לא יודע מה לעשות". בסופו של דבר נמצא פיתרון יצירתי והנוסעים הגיעו ליעדם,אבל זאת בדיוק הבעיה שלנו עם התקנה הזאת.
 

nitsansh

New member
שמע עמית את הגיגי ליבו של נהג שעמד במצב
בלתי אפשרי ביום שישי בשעה 16:30 לערך. "שלום,זה XXX מדבר" "כן XXX,הכל בסדר?" "שמע,יצאתי מקרית שמונה בשעה 15:35 קו 840,אני עכשיו בצומת כורזים, היו לי הרבה מאוד חיילים במחניים ועכשיו אני עם 8 נוסעים בעמידה". "נו,מה הבעיה? הכל בסדר עם 8 בעמידה" "אתה לא מבין,אני עם 8 בעמידה ובתחנה עומדים זוג עם תינוק וילד,אני לא יודע מה לעשות, אין אחרי אף אוטובוס והם צריכים לצומת נתניה...שתיקה קצרה...אני יודע שבטבריה ירדו נוסעים ויהיה מקום, אבל אני פוחד לנסוע עד טבריה עם יותר מ-10 בעמידה...שוב שתיקה...לא יודע מה לעשות". בסופו של דבר נמצא פיתרון יצירתי והנוסעים הגיעו ליעדם,אבל זאת בדיוק הבעיה שלנו עם התקנה הזאת.
מעניין איזה פיתרון יצירתי... מישהו לקח את
הילד על הברכיים?? ומה היה קורה אם בגינוסר או מגדל היו עוד נוסעים?
 

Royal Tiger

New member
מעניין איזה פיתרון יצירתי... מישהו לקח את
הילד על הברכיים?? ומה היה קורה אם בגינוסר או מגדל היו עוד נוסעים?
הפיתרון שלך...עבירה.
1. כנראה שאני קצת יותר מתוחכם ממה שאתה חושב. 2. גם על "מה היה קורה?" חשבתי בזמן אמת.
 

אורי404

New member
שמע עמית את הגיגי ליבו של נהג שעמד במצב
בלתי אפשרי ביום שישי בשעה 16:30 לערך. "שלום,זה XXX מדבר" "כן XXX,הכל בסדר?" "שמע,יצאתי מקרית שמונה בשעה 15:35 קו 840,אני עכשיו בצומת כורזים, היו לי הרבה מאוד חיילים במחניים ועכשיו אני עם 8 נוסעים בעמידה". "נו,מה הבעיה? הכל בסדר עם 8 בעמידה" "אתה לא מבין,אני עם 8 בעמידה ובתחנה עומדים זוג עם תינוק וילד,אני לא יודע מה לעשות, אין אחרי אף אוטובוס והם צריכים לצומת נתניה...שתיקה קצרה...אני יודע שבטבריה ירדו נוסעים ויהיה מקום, אבל אני פוחד לנסוע עד טבריה עם יותר מ-10 בעמידה...שוב שתיקה...לא יודע מה לעשות". בסופו של דבר נמצא פיתרון יצירתי והנוסעים הגיעו ליעדם,אבל זאת בדיוק הבעיה שלנו עם התקנה הזאת.
כאן אתה מדבר גם על תחום החיילים
מטבע הדברים, כאשר במועדים לא קבועים יש לפתע חיילים רבים, ששנוסעים, אז הדבר מורכב. המצב האידיאלי היה עבור אותם חיילים, שזמן רב לא בביתם, שיארגנו להם הסעות מיוחדות. עבור חיילים אלה זה, לדעתי מגיע. אבל לצערינו הגורמים המדיניים לא חושבים ככה.
 

stratomaximus

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
במקרה של קווי צריפין אני דווקא תומך בחוק
הרי כל ילד יודע שסופרבוס לעולם לא תגביר את התדירות של האוטובוסים, כי לא באמת אכפת לה. אז אם אחרי שיעבור החוק סופרבוס לא תוריד את התדירות עוד יותר, אז כמובן שחיילים יעדיפו להדחס קצת באוטובוס, מאשר להישאר בתחנה במשך שעה וחצי...
 

nitsansh

New member
במקרה של קווי צריפין אני דווקא תומך בחוק
הרי כל ילד יודע שסופרבוס לעולם לא תגביר את התדירות של האוטובוסים, כי לא באמת אכפת לה. אז אם אחרי שיעבור החוק סופרבוס לא תוריד את התדירות עוד יותר, אז כמובן שחיילים יעדיפו להדחס קצת באוטובוס, מאשר להישאר בתחנה במשך שעה וחצי...
תמיד מספרים לנו שאת התדירות קובע משרד התחבורה
ולא החברות המפעילות... אם לסופרבוס לא אכפת ומשרד התחבורה עומד בחיבוק ידיים, אז הוא מסכים למצב הזה...
 

מתן276

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
צריך לחוקק דבר כזה
לפי דעתי צריך לתת לכולם להידחס לאוטובוס, אבל שכל הנוסעים שעוברים את המכסה(10 נוסעים בעמידה) יעלו במחיר מוזל של לפחות 10%. כך גם לא יישארו נוסעים בתחנה וגם החברות יפסידו כסף ויבינו שהן חייבות לתגבר את התדירויות כדי להימנע ממצבים כאלה. אבל על מה אני מדבר?ממתי טובת הנוסעים מעניינת את משרד התחבורע?
 
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
20 עומדים צפוף, עדיין לא סרדין
כאשר התדירות של האוטובוסים נמוכה ולא עולה כי אף אחד חוץ מהנוסעים לא רוצה להילות אותה, עדיף לאפשר עלייה של 20 עומדים כדי למנוע את חוסר הנוחות באוטובוס שלא מאפשר לנוסעים בתחנה לעלות.
 

FDA

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
ואני אומר -די להשארת נוסעים בתחנות
מאז החוק המטופש שאסור להעלות יותר מ 10 נוסעים -אני נתקל שוב ושוב בנוסעים שמשאירים אותם בתחנה ,זה עדיף ? לדעתי לא למשל -בין רחובות לאשדוד בקו 212 של קונקס קורה הרבה שמשאירים נוסעים בתחנות ,ובעוד הרבה קווים , ברור שהייתי מעדיף שלא יעמדו ויוציאו עוד אוטובוסים ,אבל אני מעדיף לעמוד מאשר להשאר בתחנה ,מה שבטוח -שמי שמתקן את החוקים האלו לא נוסע באוטובוסים
 

ארזS

New member
לא נעמוד כסרדינים בקופסא בקווים בינעירוניים!
משרד התחבורה שוקל להעלות את מספר הנוסעים המותר בעמידה באוטובוסים בינעירוניים מ- 10 ל- 20. נכון שיש בכך פיתרון מסוים לעומסים שנוצרים על קווים מסוימים אבל המחיר הוא שירות ברמה של עולם שלישי. "תחבורה בדרך שלנו" קוראת למשרד התחבורה לאלץ את המסיעים לתגבר תדירות ולא לדרדר את השירות באוטובוסים.
יש לי שאלה ברשותך
קיימות רק שתי אפשרויות אובייקטיביות לחלוטין [בגלל כל מיני תנאים וכו'] כדלהלן: האחת: לקחת נוסעים בעמידה, כל עוד יש מקום לכך. השניה: לא לקחת נוסעים בעמידה, ואתה, ממש במקרה אתה אישית ממתין באחת התחנות, האוטובוס חולף על פניך, אך בגלל החוק שאוסר לקחת נוסעים בעמידה הוא לא עצר ואתה נשארת להמתין, פשוט כי הרי אסור לקחת נוסעים בעמידה. סביר מאוד להניח שעכשיו אתה מתעצבן בגלל שהאוטובוס עבר ולא אסף אותך, למרות שהיה נראה לך שיש בו עוד מקום לנסיעה בעמידה, ואולי מבלי לשים לב אתה רוטן משהו בסגנון של "היי, יש עוד מקום... למה הוא לא עצר ?" וכו' וכו'. עד כאן הסימולציה הקצרה, וכעת אודה לך אם תשיב לי מה היית מעדיף במקרה הנ''ל : שהאוטובוס ימשיך בדרכו וישאיר אותך להמתין, או שיאסוף אותך ותיסע קצת בצפיפות. אני חייב להבהיר שאין אפשרות אחרת, פשוט מבחינה אובייקטיבית לחלוטין אין אפשרות של הוספת אוטובוסים. יש מצב נתון, ויש לך אפשרות בחירה ואשמח לדעת באיזו מהשתיים בחרת.
 

ארזS

New member
יש לי שאלה ברשותך
קיימות רק שתי אפשרויות אובייקטיביות לחלוטין [בגלל כל מיני תנאים וכו'] כדלהלן: האחת: לקחת נוסעים בעמידה, כל עוד יש מקום לכך. השניה: לא לקחת נוסעים בעמידה, ואתה, ממש במקרה אתה אישית ממתין באחת התחנות, האוטובוס חולף על פניך, אך בגלל החוק שאוסר לקחת נוסעים בעמידה הוא לא עצר ואתה נשארת להמתין, פשוט כי הרי אסור לקחת נוסעים בעמידה. סביר מאוד להניח שעכשיו אתה מתעצבן בגלל שהאוטובוס עבר ולא אסף אותך, למרות שהיה נראה לך שיש בו עוד מקום לנסיעה בעמידה, ואולי מבלי לשים לב אתה רוטן משהו בסגנון של "היי, יש עוד מקום... למה הוא לא עצר ?" וכו' וכו'. עד כאן הסימולציה הקצרה, וכעת אודה לך אם תשיב לי מה היית מעדיף במקרה הנ''ל : שהאוטובוס ימשיך בדרכו וישאיר אותך להמתין, או שיאסוף אותך ותיסע קצת בצפיפות. אני חייב להבהיר שאין אפשרות אחרת, פשוט מבחינה אובייקטיבית לחלוטין אין אפשרות של הוספת אוטובוסים. יש מצב נתון, ויש לך אפשרות בחירה ואשמח לדעת באיזו מהשתיים בחרת.
שמא הכותב טרם ראה את שאלתי אליו
אני מרשה לעצמי לעשות תזכורת קלה כי דעתו בנושא מאוד חשובה. הרי לא יתכן שאדם רק יתלונן מבלי שיידע את כל "מה שמסביב".
 

Dannycom

New member
שמא הכותב טרם ראה את שאלתי אליו
אני מרשה לעצמי לעשות תזכורת קלה כי דעתו בנושא מאוד חשובה. הרי לא יתכן שאדם רק יתלונן מבלי שיידע את כל "מה שמסביב".
המצב הבעייתי הזה ידוע ומעצבן
אבל ברגע שאתה מעלה את מגבלת הנוסעים בעמידה, אתה בעצם פוטר את המפעילים מאחריות להוסיף אוטובוסים ולהגדיל תדירויות וזה מסר מסוכן. אם תשים לב, בעצומה (שלא אני פתחתי דרך אגב) כתוב שרק העלאת התדירות היא הפיתרון, וזה היה בעצם הרעיון שמאחורי ההגבלה על כמות הנוסעים בעמידה, שהחברות צפצפו עליה. סיבה נוספת היא שאוטובוסים בינעירוניים אינם מיועדים לעמידה לאורך זמן ומכמות נוסעים מסוימת בעמידה, זה הופך ללא בטיחותי בעליל. לכן יישום הנחיה זו היא מתן פרס להתנהלות לא תקינה, במקום ההיפך.
 

ארזS

New member
המצב הבעייתי הזה ידוע ומעצבן
אבל ברגע שאתה מעלה את מגבלת הנוסעים בעמידה, אתה בעצם פוטר את המפעילים מאחריות להוסיף אוטובוסים ולהגדיל תדירויות וזה מסר מסוכן. אם תשים לב, בעצומה (שלא אני פתחתי דרך אגב) כתוב שרק העלאת התדירות היא הפיתרון, וזה היה בעצם הרעיון שמאחורי ההגבלה על כמות הנוסעים בעמידה, שהחברות צפצפו עליה. סיבה נוספת היא שאוטובוסים בינעירוניים אינם מיועדים לעמידה לאורך זמן ומכמות נוסעים מסוימת בעמידה, זה הופך ללא בטיחותי בעליל. לכן יישום הנחיה זו היא מתן פרס להתנהלות לא תקינה, במקום ההיפך.
לבעיות האלה הכתובת היא משרד התחבורה
ולא חברות התחבורה הציבורית, ולמרות שלא ממש ענית על השאלה ששאלתי אני חושב שהבנתי אותך מהדברים שכן כתבת ובעיקר מהכותרת...
 

Dannycom

New member
לבעיות האלה הכתובת היא משרד התחבורה
ולא חברות התחבורה הציבורית, ולמרות שלא ממש ענית על השאלה ששאלתי אני חושב שהבנתי אותך מהדברים שכן כתבת ובעיקר מהכותרת...
ברור שמשרד התחבורה הוא הכתובת
ודווקא נראה שכמה דברים התחילו לזוז שם, גם אם יש עדיין הרבה מה לעשות. ולגבי הסימולציה: בנסיעות קצרות אולי הייתי מעדיף לעמוד ולהידחס (הרי אני עושה זאת בקווים עירוניים בקביעות ולא אמרתי שצריך להגביל את כמות העומדים בקווים עירוניים) אך בקווים שהנסיעה בהם עולה על שעה ובטח בקווים כמו בני ברק-צפת (ואני יודע איך נראות הנסיעות הללו בסופי השבוע) זה שעות של סבל צרוף, ואת זה חייבים למנוע. הייתי שמח אם היו עושים הגבלה סלקטיבית על קווים מסוימים אבל זה בעייתי כי מדובר במשהו שמצוין ברשיון רכב.
 
המצב הבעייתי הזה ידוע ומעצבן
אבל ברגע שאתה מעלה את מגבלת הנוסעים בעמידה, אתה בעצם פוטר את המפעילים מאחריות להוסיף אוטובוסים ולהגדיל תדירויות וזה מסר מסוכן. אם תשים לב, בעצומה (שלא אני פתחתי דרך אגב) כתוב שרק העלאת התדירות היא הפיתרון, וזה היה בעצם הרעיון שמאחורי ההגבלה על כמות הנוסעים בעמידה, שהחברות צפצפו עליה. סיבה נוספת היא שאוטובוסים בינעירוניים אינם מיועדים לעמידה לאורך זמן ומכמות נוסעים מסוימת בעמידה, זה הופך ללא בטיחותי בעליל. לכן יישום הנחיה זו היא מתן פרס להתנהלות לא תקינה, במקום ההיפך.
איך לתגבר?
עומס הנוסעים הוא נתון משתנה. אתה לא מצפה שכל חברה תעמיד בכל תחנה מרכזית אוטובוס ונהג בכוננות? או שאתה מצפה שהחברות יירכשו אוטובוסים חדשים, יעסיקו נהגים בשביל שתיים שלוש נסיעות בשבוע? כל ההצעות לכרטיסים מוזלים לעומדים זה בכלל בדיחה. נוסע עלה בתחנה שילם מחיר מופחת כי הוא עומד. לאחר כמה תחנות התפנה מקום ישיבה, מה עושים עכשיו? הנוסע יישאר לעמוד כי הוא שילם מחיר מופחת? הנוסע ישלם את הפרש הכרטיס מאותה תחנה שבא התפנה מקום? נניח האוטובוס מלא בישיבה. עלה חייל/שוטר או נכה לאוטובוס. אותו חייל/שוטר או נכה פונה לנוסע במושב הקדמי ודורש ממנו לפנות את המקום. כי כך זה כתוב בתקנות התעבורה. מה עכשיו להחזיר לנוסע חלק ממחיר הכרטיס" ע"פ איזה חישוב לעשות את זה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה