לא מקורי - אבל זקוק להמלצה על תמהיל
שלום לחכמי הפורום, זקוק להמלצתכם על תמהיל מתאים. ניסיתי, באמת שניסיתי לקרוא את תשובותיכם לאחרים ולהסיק מהן מה מתאים לי יותר, אבל לצערי לא ממש הצלחתי, אז אני נאלץ להטריד אתכם... זוג נשוי + 2. הכנסה נטו 23,000. משכנתא 950,000 לדירה של 1,500,000. החזר חודשי שלא יעבור את שינוע בין 5500 ל 6500 (כגבול עליון בחלק מהשנים). בעוד 5 שנים משתחררת קרן השתלמות (לכן חשבתי לשים כ 120,000 ל20 שנה בריבית משתנה כל 5 שנים, מתוך כוונה לפרוע בתחנה הראשונה). מעבר לזה אני רואה סיבות לכאן ולכאן למסלולים השונים, מט"ח, מדד, לא צמוד, פריים – השתגעתי לגמרי. אני גם לא מבין איך לא מעט מומחים ממליצים לשים סכומים נכבדים בפריים בטענה שתמיד ניתן לשחזר אם הפריים יעלה. יכול להיות שאני מפספס משהו, אבל אם הפריים יעלה, גם הריביות שהבנק יתן במסלולים האחרים יהיה גבוה משמעותית מהריביות שמוצעות היום (לדוגמה – טפחות קצ"מ ל15 שנה – 2%, דיסקונט מצ"מ כל 5 שנים ל20 שנה – 1.3%). נכון? תודה רבה, מיקי
שלום לחכמי הפורום, זקוק להמלצתכם על תמהיל מתאים. ניסיתי, באמת שניסיתי לקרוא את תשובותיכם לאחרים ולהסיק מהן מה מתאים לי יותר, אבל לצערי לא ממש הצלחתי, אז אני נאלץ להטריד אתכם... זוג נשוי + 2. הכנסה נטו 23,000. משכנתא 950,000 לדירה של 1,500,000. החזר חודשי שלא יעבור את שינוע בין 5500 ל 6500 (כגבול עליון בחלק מהשנים). בעוד 5 שנים משתחררת קרן השתלמות (לכן חשבתי לשים כ 120,000 ל20 שנה בריבית משתנה כל 5 שנים, מתוך כוונה לפרוע בתחנה הראשונה). מעבר לזה אני רואה סיבות לכאן ולכאן למסלולים השונים, מט"ח, מדד, לא צמוד, פריים – השתגעתי לגמרי. אני גם לא מבין איך לא מעט מומחים ממליצים לשים סכומים נכבדים בפריים בטענה שתמיד ניתן לשחזר אם הפריים יעלה. יכול להיות שאני מפספס משהו, אבל אם הפריים יעלה, גם הריביות שהבנק יתן במסלולים האחרים יהיה גבוה משמעותית מהריביות שמוצעות היום (לדוגמה – טפחות קצ"מ ל15 שנה – 2%, דיסקונט מצ"מ כל 5 שנים ל20 שנה – 1.3%). נכון? תודה רבה, מיקי