לא מוצא עבודה שאינה דורשת לעבוד בשבת

  • פותח הנושא tkhri
  • פורסם בתאריך

tkhri

New member
לא מוצא עבודה שאינה דורשת לעבוד בשבת

במשך כמה חודשים אני מחפש עבודה. השתחררתי מצה"ל לפני כחצי שנה וחוץ מתעודת בגרות-לוחם-שחרור אין לי שום תעודה נכון להיום ונסיון תעסוקתי גם לא. עקב הניתונים הללו אני מחפש עבודה שבה אפשר גם לעבוד וגם ללמוד וגם לא צריך תואר או נסיון קודם. בזכות היותי לוחם לשעבר יש לי המון הצעות לעבודות באבטחה(ובאבטחה הרי מותר לעבוש בשבת),אך עקב בעיה רפואית אני לא יכול לקבל את ההצעות הללו. כמעט כל העבודות שנגשתי לבדוק דרשו גם לעבוד בשבת. אני חילוני-מסורתי.לא שומר שבת לפי החרדים אלא לפי הפרשנות שלי. להבנתי הכוונה של שמירת שבת היא לא לעבוד לפרנסה (ולא לא לרכב על סוס,לנגן,לצייר,להדליק אור וכו'). בכל אופן,אני כרגע בדילמה נורא קשה.....אני לא רוצה לעבוד לפרנסה בשבת אבל מצד שני אני צריך עבודה... מה לעשות?
 
תבין איפה שורש הבעיה

בגלל שאתה מפרש את התורה לפי "הפרשנות שלך" ולפי לפי הפרשנות של "החרדים האלה", אז יש לך סטירה, הרי מותר לעבוד בשבת לצורך פרנסה למשל מלצר בבית מלון אין שום בעיה שהוא יעבוד ישטוף כלים יגיש אוכל כל השבת ויקבל על זה שכר גם על העבודה שלו בשבת!!!!! כל עוד הוא לא מחלל את השבת לפי מה ש"החרדים הפנאטים מגדירים שבת" אז הכל בסדר. לעומתך שבשבילך לשמור שבת זה רק לא לעבוד בשכר בשבת דבר שכעיקרון מותר כל עוד לא עברת על שום מלאכה אסורה. ולכן יוצא מזה שאת נמנע מלעבוד בשבת בעוד שאתה מחלל אותה בדברים אחרים. גם אבא שלי חשב בדיוק כמוך אבל אחרי שהראתי לו שיש לנו תורה שבעל פה שבלעדיה לא היינו יודעים פסיק מהתורה שבכתב אז הוא הבין שיש מסכת שבת מן התלמוד הבבלי ובה מפורטות כל המלאכות האסורות ואיך החרדים הפנאטים פירשו את התורה ככה זה פשוט התגלגל מרב לתלמיד ממשה רבנו מהר סיני ואבא שלי הוא איש ממש קשה ומבוגר ואם הוא הצליח להבין אני בטוח שגם אתה בחור צעיר עם כוונות טובות תבין ובזה שתשמור את השבת כפי שה' ציווה ולא כפי שנראה לך ייפתחו בפניך דלתות ההצלחה והפרנסה אמן כן יהי רצון!
 

tkhri

New member
אז בסוף אני שומר יותר מהחרדים ../images/Emo13.gif

חחחחח.... אני חושב על התשובה שלך.
 

אופירA

New member
מנהל
אין לך ניסיון תעסוקתי...

אבל יש לך ניסיון גדול באמונה, ואשריך ומה טוב חלקך, כאשר תתגבר עליו ותעמוד בו. כפי שאני רואה את הדברים, הקב"ה מראה לך קושי כדי לזכותך בזכויות רבות בזכות שתתגבר על הקושי ותישא בגבורה את העיכוב שייתהווה עד שתמצא פרנסה הולמת ללא חילול שבת. כמו כן, תזכה לקדש שם שמים באופן עצום ונפלא, בכל מקום שתסרב לקבל עבודה בגלל חילול השבת הכרוך בה. לכן, אם תדע שהקב"ה מעמידך בניסיון, תאזור כוח וסבלנות, ובסופו של דבר תמצא פרנסה מכובדת ללא חילול שבת, ובנוסף הקב"ה יזכה אותך בעלייה רוחנית מהסוג שאתה רק מייחל אליו... ובינתיים, אל תכעס על עצמך ותהיה מבואס אם קשה לך לעמוד בניסיון ואתה מרגיש פיתוי. להרגיש קושי או פיתוי זו לא עבירה.
 
למעלה