לא כואב לכם הראש?

nightbird

New member
לא כואב לכם הראש?

לפעמים קשה לי להאמין באיזה פרטים קטנים ואילו דקויות אנשים מתעסקים בפורום הזה ובפוליטיקה הישראלית בכלל, ואיזה להט ואנרגיות משקיעים בזה. יש פה מצב מאוד בסיסי ופשוט: יישות יהודית דמוקרטית המעוניינת להתקיים, וסביבה ישויות ערביות, לא דמוקרטיות ונגועות במנטליות מפגרת מעט, אשר אינן מעוניינות שהיישות היהודית תתקיים. הם אינם הורגים אותנו כי אנו יותר חזקים. זו כל התורה על רגל אחת. כל השאר - הסכם לונדון, גדר, מה ביבי קיים ומה לא קיים מהסכם אוסלו, מה מצב הביוב באום אל פאחם, כמה פגזים ערפאת מייצר בעזה ובאיזה קרם שיזוף ישתמשו משקיפי האו"ם, כל אלה פרטים בעלי חשיבות מועטה עד אפסית בתוך המצב הנתון הנ"ל. כל עוד לא ייפתרו בעיות בסיסיות, כלומר שינוי המשטרים ושינוי דרך החשיבה האלימה במדינות ערב, לא יסתיים הסכסוך. לכל היותר יהיה פסק זמן קצר. אני יודע שיש המקווים שהתהליך יהיה הפוך - קודם שלום ושגשוג ואחרי זה שינוי המשטרים. מנסיון ההיסטוריה - זה אף פעם לא קורה ככה. דיקטטורות מתמוטטות רק בעקבות מפלה צבאית או מצב כלכלי בלתי נסבל. זה גם מה שיקרה באזור הזה.
 

וינטו

New member
אם זה כל כך פשוט ../images/Emo28.gif

למה זה כל כך מסובך? כי אנשים שונים רואים בצורה שונה את הדברים. אני למשל לא מסוגל להבין את דרכו העיוורת של השמאל ולעולם לא אבין.
 

nightbird

New member
השמאל אינו עיוור

חלקו התפכח, לפחות זמנית, וחלק אחר פשוט סובל מאגו פגוע ואינו מסוגל להודות בטעות, כמו רבבת המפגינים במוצ"ש. הם יותר מדי שנים באנרציית אנחנו-חכמים-והימין-טיפש מכדי שיתנו למציאות לבלבל אותם.
 

שרוף

New member
השמאל אינו עיוור והוא שולט

במדינה. הניסיון שלך לגמד אותו ולהפוך אותו לפסה הוא ניסיון עלוב למדי אני אומר. העובדות מוכיחות אחרת לחלוטין. הבעייה אינה רק השמאל אלא גם הימין המזוייף באמצעות בא כוחו הליכוד. כל עוד ושתי המפלגות האלו בשלטון ישראל תמשיך להתדרדר במדרון ןלא רק במדרון הבטחוני אלא במדרון הרבה יותר מסוכן והוא המדרון הכלכלי חברתי.
 

SHIRLY17

New member
אני מסכימה בהחלט. אך לא צריך להתעלם

מההיסטוריה.
 

שרוף

New member
ציפור לילה האם חיסול תאגיד

הפלדה עיי ממשלת ישראל הוא דבר שולי בעיניך? האם זריקתם של מאות ואולי אלפים מפועלי ישראל לרחוב ללא מקור הכנסה בגלל שהשרה דליה איציק או קודמיה חתמו על רישיון ליבא פלדה מסוג ד מטורקיה זה פרט קטן והתעסקות בדקויות? האם חברות כוח האדם שמקבלות רישיונות ליבא עבדים מחותמות הגומי שרי ישראל על חשבון משפחות שלמות שנזרקות למעגל האבטלה ובכך מייצרות ערים שלמות מפוצצות בעובדים זרים זה שולי ואין לנו להתעסק בדקויות האלו? האם הפיכתה של ישראל למדינת שוק חפשי על חשבון מיליון וחצי עניים במדינה ולמעלה מ400 אלך בתי אב ללא פרנסה וללא הכנסה זה שולי? קודם כל אנו צריכים לשנות את המשטר שלנו ולסלק את הממסד המושחת הזה לכל הרוחות ולהתחיל ליצב את הכלכלה והחברה בישראל כי אחרת לא תהייה לך מדינה פה במקום הזה. שוב פעם אני מגלה פה את הישראלי "החכם" שהבית שלו שוקע אבל הוא הולך לתקן את העולם.
 

nightbird

New member
כל הדברים שציינת

הם בהחלט לא דבר שולי. אלו עניינים כלכליים בעלי חשיבות גדולה, אשר אילו היינו מדינה החיה בתנאים נורמליים, היינו מקדישים להם את הזמן והאנרגיות הראויים להם. אינני נכנס כעת לשאלה עם מה אני מסכים איתך יותר ועם מה פחות (הסכמים עם טורקיה למשל, הם בעלי חשיבות בגלל שיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לטורקיה), כי זה נושא רחב ביותר. אם תקרא שוב את הודעתי הראשונה תראה שמה שציינתי כשולי הם עניינים בטחוניים-פוליטיים בגרוש אשר לדעתי יותר מדי התפלספות ולהט מוקדשים להם תוך התעלמות מהעיקר.
 

אבו-דני

New member
Nightbird if you are going to

carry on and amusing me I will knight you דווקא יתאים לך Sir Niightbird
 

nightbird

New member
אני מעדיף תואר של רוזן

בצירוף אחוזה מתאימה בפרובנס בדרום צרפת, בין הגפנים ללבנדר, רחוק ממרכז העצבים והקריזה.
 

Thats

New member
ל NIGHTBIRD הפלצן

אם היינו מדינה החיה בתנאים נורמליים בלה בלה בלה. במדינה שכל מערכותיה השלטוניות קורסות בשיטת הדומינו, כל דבר קטן כגדול חשוב. איננו יכולים לחכות שני דורות עד שמערכות השלטון שלנו יפסיקו לקרוס. יש לבצע הכל ובמקביל. כרגע נראה שאין אף אדם במדינה המסוגל להוציא אותנו מהמפולת. כמו כן רציתי לשאול אותך בזכות מה אתה תחליט מה חשוב לאנשים ומה לא? שאנשים מבזבזים זמן ואנרגיה על שטויות? ולסנשו פנשו "אבו-דני" המחלק תארי אבירות, אתה פלצן גדול עוד יותר. Thats all folks
 

אבו-דני

New member
איזה כיף לי האל Thats יתייחס אליי. ../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif ../images/Emo6.gif

 

nightbird

New member
Thats היקר

אני לא יודע למה אתה כועס, אני מסכים איתך שצריך לשפר הכל, ובמידת האפשר גם במקביל. בנוגע למה שהגדרתי כשטויות - זו דעתי ואתה לא חייב לקבל אותה.
 

אלי.

New member
ובינתיים ?

אני מסכים אתך בתיאור המצב הקיים - ומה עכשיו ? תסכים שלשבת ולחכות לשינוי מהותי במדינות ערב זה לא ישים - אסד האב, למשל, "גסס" במשך 30 שנה, ובסופו של עניין הוריש את השלטון לאחד שלא מסוגל להחליט על קניית עפרונות וציוד כתיבה ללשכה שלו. ואסד הוא רק דוגמא. מה עושים ?
 

nightbird

New member
הרשה לי להחזיר את השאלה אליך...

אם אתה מסכים איתי בתיאור המצב הקיים - מה באמת אנחנו אמורים לעשות? לדעתי מעט מאוד תלוי ביוזמות שלנו, מהסיבה הפשוטה שלא אנחנו הצד היוזם והתוקפן בסכסוך. העשייה שלנו יכולה להיות לכל היותר להרוויח זמן. יתרה מזאת - אני חושב שיש הרבה נזק ב"עשייה" הנוכחית, המתבטאת בנסיונות לפייס ולהעלות מנחה לתוקפן. אנחנו תורמים ללגיטימציה הבינלאומית למשטרים רודניים חשוכים, ועוזרים לדיקטטורים להנציח את שלטונם.
 
למעלה