לא כדאי לקנות מכונית חשמלית

ai27

Well-known member
רכב זה כסף כיס, מה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם הוא דירה שזה סדר גודל של פי 30-50 ואף יותר ממכונית חדשה משפחתית פשוטה ופי 100 ומעלה ממכונית יד שנייה ויותר.
רכב זה רכוש מתכלה.
רכב חדש מאבד חצי מהערך שלו תוך 3 שנים. 20 אלף בשנה
ורכב משומש מאבד פחות, אבל חלק מהרווח מקוזז בתיקונים

דירה אמנם יקר יותר, אבל הוא נכס שערכו נשמר
היחס הוא באמת פי 30 - לרכב משומש (דירה זולה עולה מליון. יקרה 2. ב30 אלף תקנה רכב משומש לא מדהים, ב60 אלף תקנה רכב משומש סבבה)

אבל דירה שנבנתה סביר, כמעט לא מתבלה. זאת בעצם הבעיה של הבתים שנבנו בשנות ה60-70,
הם נשארים שם, תקועים עם סנטדרט גרוע ותופסים שטח באמצע העיר. עולים הון למרות שהם גרועים.

אבל את הדירה תוכל למכור כשתהיה קשיש סיעודי - ולחיות בסבבה מהכסף
ואת הרכב - כבר אף אחד לא יקנה ממך חוץ ממגרש גרוטאות
 

אלפיני

Well-known member
אפשר אם היא משומשת, אבל לא כדאי.
OEM זה חלק חדש רק בדרך כלל חברות מכוניות אינן מייצרות את כל החלקים שלהן ופונות לOUTSOURCING. בטריה תהייה מועמדת רצינית לתהליך שכזה. הכוונה שלי לקנות את אותה בטריה בדיוק חדשה כמו של יצרן המכוניות אך תחת מיתוג של ה OUTSOURCEE , ועל ידי כך לחסוך בהוצאות המיתוג. זו פרקטיקה מקובלת במכוניות רגילות . גם במחשבים למען האמת. כלומר מבחינת החלק זה בהחלט יכול להיות כדאי במידה והאחריות זהה או קרובה להיות זהה.
 

ai27

Well-known member
האם כבר יש חלקים תחליפיים ברבע מחיר?
 

SupermanZW

Well-known member
עוד תופעות מעצבנות ברכבים חדשים:
מערכת הקול אינה כוללת נגן דיסקים.
הרמקולים בצורות וגדלים לא סטנדרטים, מה שמסבך את שדרוג מערכת הקול.
מנורות חיווי מסוימות התחלפו בטקסט המוצג היכן שרואים את הנתונים שנבחרו ע"י הנהג.
המעצורים של חגורות הבטיחות רגישים מדי ולעיתים מונעים מהנהג להתכופף בלי סיבה.
החלפת המפתח בfob גורמת לכך שקל יותר לגנוב רכבים.
יש מגמה של הקטנת תא המטען ברכבי sedan ואף מצמצמים או מבטלים לגמרי יצור של דגמי סדאן בmakes מסוימים, בניסיון לכוון לקוחות שמעדיפים sedan לרכוש SUV שהם יקרים יותר, גדולים יותר, ויותר קשה למצוא חניה עבורם.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
יש מגמה של הקטנת תא המטען ברכבי sedan ואף מצמצמים או מבטלים לגמרי יצור של דגמי סדאן בmakes מסוימים, בניסיון לכוון לקוחות שמעדיפים sedan לרכוש SUV שהם יקרים יותר, גדולים יותר, ויותר קשה למצוא חניה עבורם.
מי שאין לו ילדים אין כל סיבה שיקנה SUV. מי שיש לו, בוודאי מעל 3, אין כל סיבה שלא יקנה. הפלוסים יעלו בדרך כלל על המינוסים מבחינתו.
 

ai27

Well-known member
עוד תופעות מעצבנות ברכבים חדשים:
מערכת הקול אינה כוללת נגן דיסקים.
נגן דיסקים זה משהו של פעם - למה לשמר טכנולוגיה עתיקה (שבנוסף להכל, גם מתקלקלת)
תעבור לDOK או השמעה בBT מהנייד
הרמקולים בצורות וגדלים לא סטנדרטים, מה שמסבך את שדרוג מערכת הקול.
באמת בעייה - אבל זה מכוון: מכריח אותך להשתמש בחלפים סטנדרטים במחיר מופקע.
מנורות חיווי מסוימות התחלפו בטקסט המוצג היכן שרואים את הנתונים שנבחרו ע"י הנהג.
המעצורים של חגורות הבטיחות רגישים מדי ולעיתים מונעים מהנהג להתכופף בלי סיבה.
כן - במקום פיתרון בינוני זול - אתה תקוע עם הפיתרון של היצרן. שלפעמים מבחינתך גרוע.
החלפת המפתח בfob גורמת לכך שקל יותר לגנוב רכבים.
האמת היא שזה בגלל שהבינו שאין טעם. היום ארגוני הפשע מספיק מתוחכמים כדי לגנוב הכל ללא קושי רב.
וסתם מסוממים יתקשו גם עם FOB (הרי במקום מפתח משתמשים בקוד)
יש מגמה של הקטנת תא המטען ברכבי sedan ואף מצמצמים או מבטלים לגמרי יצור של דגמי סדאן בmakes מסוימים, בניסיון לכוון לקוחות שמעדיפים sedan לרכוש SUV שהם יקרים יותר, גדולים יותר, ויותר קשה למצוא חניה עבורם.
אם זה היה נכון - חברות מתעללות היו מאבדות לקוחות לטובת חברות שאינן מתעללות (יפנים וסינים מרוויחים על חשבון גנבים מאירופה)
מאזדה3 למשל - לא צמצמו. רכב מעולה.

חניה זה בעצם - חלק מהמוטיבציה לגרום לסאדאן האירופי להכחד: באירופה המשפחות מצטמקות, והצפיפות בערים הפכה את הסדאן הארוכה לפחות מבוקשת.
מחוץ לערים הגדולות בארה"ב המגמה הפוכה: אוהבים שם טנדרים כי אין שם בעיות חנייה, המרחקים למרכזי הקניות מזעזעים, אין הובלות, והחלופה היא להשכיר משאית כל פעם שקונים רהיט
 

SupermanZW

Well-known member
הסוללות של ההיברידיות יותר זולות ?
אותו מחיר, אבל חשוב לזכור שרכב היברידי אפשר לתדלק בבנזין והוא יסע, גם אם הסוללה מושבתת, ברכב חשמלי אם הלכה הסוללה אי אפשר לנסוע.
 
למעלה