לא כדאי לקנות מכונית חשמלית

SupermanZW

Well-known member
ראו כמה עולה להחליף בטריה של שברולט חשמלית, באותו כסף אפשר לקנות מכונית חדשה.
 

קבצים מצורפים

  • FB_IMG_1694373586326.jpg
    FB_IMG_1694373586326.jpg
    KB 154.1 · צפיות: 13

משתפרת1

Well-known member
ראו כמה עולה להחליף בטריה של שברולט חשמלית, באותו כסף אפשר לקנות מכונית חדשה.
בארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...
התקווה היא שבמהלך השנים הקרובות טכנולוגיית הייצור של הסוללות תיעשה יעילה וזולה יותר, ובנוסף בגלל הביקוש קווי היצור ייעשו יעילים יותר והמחירים שפויים יותר, כשם שקרה לסוללות של הטלפונים הניידים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...
התקווה היא שבמהלך השנים הקרובות טכנולוגיית הייצור של הסוללות תיעשה יעילה וזולה יותר, ובנוסף בגלל הביקוש קווי היצור ייעשו יעילים יותר והמחירים שפויים יותר, כשם שקרה לסוללות של הטלפונים הניידים.
אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישים :) אלא אם כן, כפי שכתבת, הטכנולוגיה תייזל את העלות בעתיד.
 

SupermanZW

Well-known member
אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישים :) אלא אם כן, כפי שכתבת, הטכנולוגיה תייזל את העלות בעתיד.
רבים לא מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש רכב חדש, סביר להניח שאלה הרוב, מצב בו יש רק מכוניות עד גיל 8 על הכבישים הוא מכה כלכלית לרוב האנשים. בשנות ה70 אמריקאי ממוצע יכול היה לקנות רכב חדש ממוצע ממשכורות של 3 חודשים, היום אמריקאי ממוצע יכול לקנות רכב חדש ממוצע ממשכורות של 6 חודשים. הרכבים מתייקרים בקצב מהיר בהרבה מעליית המשכורות.
 

ai27

Well-known member
אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישים :) אלא אם כן, כפי שכתבת, הטכנולוגיה תייזל את העלות בעתיד.
לא טכנולוגיה.
אם מישהו ישווק סוללות עם טווח מופחת לרכבים אלו (לא 300 ק"מ אלא אפילו רבע מזה)
מכוניות אלו יקבלו חיים חדשים: כרכב שני של המשפחה.
הרבה אנשים צריכים רכב רק להתניידות עירונית
 

SupermanZW

Well-known member
בארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...
התקווה היא שבמהלך השנים הקרובות טכנולוגיית הייצור של הסוללות תיעשה יעילה וזולה יותר, ובנוסף בגלל הביקוש קווי היצור ייעשו יעילים יותר והמחירים שפויים יותר, כשם שקרה לסוללות של הטלפונים הניידים.
לרוב הטלפונים הניידים החדשים לא ניתן להחליף את הסוללה. יש היום רק דגמים מעטים מאוד שעדיין ניתן להחליף להם את הסוללה.
 

משתפרת1

Well-known member
לרוב הטלפונים הניידים החדשים לא ניתן להחליף את הסוללה. יש היום רק דגמים מעטים מאוד שעדיין ניתן להחליף להם את הסוללה.
מה שרלוונטי הוא מחיר סוללת הנייד ולא אפשרות ההחלפה שלה. מחיר הסוללה המובנית ירד משמעותית, מה שמאפשר לי לקנות היום סמארטפון משוכלל במחיר דומה (אם נשקלל את המדד ואת גובה המשכורות) לזה של המנגו העתיק, או אף יותר בקלות. את הסוללות של המכוניות כן ניתן להחליף. מקווה שגם מחירן ירד, עד אז- ככל הנראה אתקשה לבחור במכונית חשמלית, כפי שציינת.
 

ai27

Well-known member
זה די טיפשי להטיף לאנשים שלא לקנות מכוניות מסוג כזה או אחר כשבקרוב לאנשים לא יהיה מספיק כסף בשביל לקנות שום מכונית משום סוג, אתה לא חושב?
תמיד יש דלפונים שלא מצליחים בשום דבר,
אבל מה אכפת לך מהם?
בשבילם ארגנו תחבורה ציבורית
 

hrpbiiapnrpeltework

Active member
תמיד יש דלפונים שלא מצליחים בשום דבר,
אבל מה אכפת לך מהם?
בשבילם ארגנו תחבורה ציבורית
לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.

מה שאני אומר זה שבקרוב ממילא יהיו הרבה פחות מכוניות על הכביש ותעשיית הרכב העולמית תצטמצם משמעותית כי בגלל הקריסה הכלכלית לאנשים שיש להם מספיק כסף במצב רגיל בשביל מכונית, כבר לא יהיה להם, כי המצב כבר לא יהיה רגיל.

עכשיו ברור?
 

ai27

Well-known member
לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.
מה שאני אומר זה שבקרוב ממילא יהיו הרבה פחות מכוניות על הכביש ותעשיית הרכב העולמית תצטמצם משמעותית כי בגלל הקריסה הכלכלית לאנשים שיש להם מספיק כסף במצב רגיל בשביל מכונית, כבר לא יהיה להם, כי המצב כבר לא יהיה רגיל.
עכשיו ברור?
אם יהיו פחות מכוניות על הכביש, זה אומר שבמקום 2 רכבים לכל משפחה יעברו ל1
זה לא אומר שיעברו ל0 וילכו עשרות ק"מ ברגל כמו באפריקה.

חשוב להבין שכל הפרופוגנדה על "הצטמצמות" - מגיעה בעיקר מאירופה,
כי הם חווים את הקריסה הזאת עכשיו,
ומחפשים דרך לנרמל אותה.
זה לא משהו עתידני או תיאורטי - זאת המציאות אצלם מאז 2008
ביפן זה אפילו קיצוני יותר, המשבר שלהם התחיל ב1995
 

hrpbiiapnrpeltework

Active member
אם יהיו פחות מכוניות על הכביש, זה אומר שבמקום 2 רכבים לכל משפחה יעברו ל1
לכל משפחה אין שתי רכבים. לכל משפחה יש רכב אחד. אתה צריך להבין שאתה לא הכלל. אתה צריך להבין שאתה היוצא מהכלל. לא כולם עשירים.
זה לא אומר שיעברו ל0
מכיוון שלמשפחות נורמאליות יש רכב אחד, זה בעצם בדיוק מה שזה אומר.
וילכו עשרות ק"מ ברגל כמו באפריקה.
לא ילכו ברגל. ייסעו יותר בתחבורה ציבורית.
חשוב להבין שכל הפרופוגנדה על "הצטמצמות" - מגיעה בעיקר מאירופה,
לא קשור לתעמולה. קשור למציאות. לאנשים פשוט לא יהיה כסף יותר בשביל לקנות מכוניות. בטח שלא להחזיק אותן (ביטוחים, תחזוקה שוטפת דלק וכדומה').
כי הם חווים את הקריסה הזאת עכשיו,
ומחפשים דרך לנרמל אותה.
מה שקורה באירופה זה מיתון. מן הסתם השפל הגדול השני יהיה קצת יותר חמור מזה.
זה לא משהו עתידני או תיאורטי - זאת המציאות אצלם מאז 2008
ביפן זה אפילו קיצוני יותר, המשבר שלהם התחיל ב1995
כאמור, מה שקורה עכשיו באירופה ויפן, זה לא הדבר שמחכה מעבר לפינה.
 

ai27

Well-known member
לכל משפחה אין שתי רכבים. לכל משפחה יש רכב אחד. אתה צריך להבין שאתה לא הכלל. אתה צריך להבין שאתה היוצא מהכלל. לא כולם עשירים.
לנו יש 2 רכבים
להורים שלי יש 2 רכבים
להורים של אשתי יש 2 רכבים
ככה זה עם כל זוג שיש לשניהם עבודה נורמאלית.

אשתי עובדת מהבית - ולמרות זאת יש לה רכב משלה.
הרי היא מרוויחה יפה.

אז מה יקרה אם יהיה משבר?
במקום 2 יהיה רכב 1.
מכיוון שלמשפחות נורמאליות יש רכב אחד, זה בעצם בדיוק מה שזה אומר.
אז ההורים שלך עניים?
מכרו רכב כדי לשלוח אותך ללמוד?
לא ילכו ברגל. ייסעו יותר בתחבורה ציבורית.
לא בכל מקום יש תח"צ סביר.
בגלל זה כל הדלפונים הלפידוניים בקריז.
לא קשור לתעמולה. קשור למציאות. לאנשים פשוט לא יהיה כסף יותר בשביל לקנות מכוניות. בטח שלא להחזיק אותן (ביטוחים, תחזוקה שוטפת דלק וכדומה').
כשאתה מדבר על עלויות של רכב , אתה שוכח שהן מנופחות פי כמה ממחירן המקורי
מחיר הדלק מנופח
מחיר הרכב כפול מהעלותהמקורית
והביטוח מחושב לפי המחיר המנופח.
כרגע השיטה ממשיכה כי לאנשים יש שפע - וכל שנה יש יותר רכבים על הכביש
אבל ברגע שזה יפסיק לעבוד
יתחיל הלחץ על המדינה להפסיק לחנוק את האזרחים.

ביטול החנק, בבת אחת יכולים לחתוך את מחיר הרכב והדלק לחצי.
אפילו אם יאפשרו לייבא רכבי יד2 - זה יוביל מיידית להקלה,
אבל לא עושים את זה - כדי לא לגרום לכמות הרכבים לזנק בבת אחת.
לכולם טוב שלדלפונים אין רכב שיחמיר את הפקקים
מה שקורה באירופה זה מיתון. מן הסתם השפל הגדול השני יהיה קצת יותר חמור מזה.
זה לא סתם מיתון - זה מיתון של 15 שנה - גרוע יותר מהשפל הגדול שנמשך רק עשור.
הוא כבר ארוך יותר ב50% מהשפל הגדול
ולעומתו (שבסוף נגמר) - האירופים כבר הבינו שאם הם רואים אור בקצה המנהרה,
זו רק רכבת שעומדת להיכנס בהם חזק.
כאמור, מה שקורה עכשיו באירופה ויפן, זה לא הדבר שמחכה מעבר לפינה.
מה שקרה מ2008 עד 2020, היה שלמרות שלא היה טריגר אמתי שיצדיק אותו - היה מיתון
מאז 2020, מתווספת שרשרת אסונות שכל פעם מדרדרת אותם יותר
והם שורפים את החסכונות כדי לא להידרדר מהר מדי.
בהתחלה זה היה המגיפה
ואחרי זה המלחמה עם רוסיה
ויש גם את גל האינפלציה החונק
והם מג'נגלים בין אבטלה גבוהה - לבין זה שאין ילדים אז הדור מצטמק (ומי ישלם את הפנסיה אם אין עובדים?)

אז לא צפוי לאירופים שיפור
התקווה שלהם זה שהם ימותו לפני שיהיה גרוע מדי, ואז הצרות יהיו של הילדים שלהם (או של המהגרים שיקחו את מקומם)
או שהם יצליחו למוטט את רוסיה ולשדוד את משאביה כדי לחזור לצמיחה.
זה לא כיוונים בריאים
 

hrpbiiapnrpeltework

Active member
לנו יש 2 רכבים
להורים שלי יש 2 רכבים
להורים של אשתי יש 2 רכבים
אתה והמשפחה המורחבת שלך עשירים. מה לא ברור?
ככה זה עם כל זוג שיש לשניהם עבודה נורמאלית.
העבודות שלך ושל בני משפחתך המורחבת הן לא נורמאליות. הן מעל הנורמה.
אשתי עובדת מהבית - ולמרות זאת יש לה רכב משלה.
הרי היא מרוויחה יפה.
זה לא המצב הנורמאלי. המצב הנורמאלי הוא שאנשים מרוויחים לא יפה.
אז מה יקרה אם יהיה משבר?
במקום 2 יהיה רכב 1.
במשפחה שלך ובמשפחתך המורחבת, שאתם עשירים, אז כן.
אז ההורים שלך עניים?
מכרו רכב כדי לשלוח אותך ללמוד?
לא ולא. זה אתה שלא מצליח להבין שהמשפחה שלך עשירים. כל התפיסה שלך מעוותת כי אתה לא מבין שהמצב שלך הוא לא המצב הנורמאלי. תפנים-אתה לא מעמד ביניים ומעמד ביניים זה עניים. אתה זה המעמד הגבוה ומשפחות עם רכב אחד זה מעמד ביניים. מקווה שעכשיו ברור 🤷‍♂️

בנוסף, בעלי עסק עצמאיים כמו אבא שלך שהוא הבעלים של מוסך, אשתך שלא ברור מה היא עושה אבל היא עצמאית גם כן, ואתה שאתה איש הייטק, אלו לא עבודות נורמאליות. אלו עבודות שנמצאות מעל הנורמה. אני מקווה שעכשיו גם זה ברור 🤷‍♂️
לא בכל מקום יש תח"צ סביר.
בגלל זה כל הדלפונים הלפידוניים בקריז.
אז חלק יהיו תקועים בבית או ייצטרכו ללכת הרבה עד לתחנת האוטובוס. זה מה שיהיה עם המשפחות הנורמאליות, בני מעמד הביניים, שיש להן רכב אחד, ושייאלצו להידרדר לאפס.
כשאתה מדבר על עלויות של רכב , אתה שוכח שהן מנופחות פי כמה ממחירן המקורי
מחיר הדלק מנופח
מחיר הרכב כפול מהעלותהמקורית
והביטוח מחושב לפי המחיר המנופח.
כרגע השיטה ממשיכה כי לאנשים יש שפע - וכל שנה יש יותר רכבים על הכביש
אבל ברגע שזה יפסיק לעבוד
יתחיל הלחץ על המדינה להפסיק לחנוק את האזרחים.

ביטול החנק, בבת אחת יכולים לחתוך את מחיר הרכב והדלק לחצי.
אפילו אם יאפשרו לייבא רכבי יד2 - זה יוביל מיידית להקלה,
אבל לא עושים את זה - כדי לא לגרום לכמות הרכבים לזנק בבת אחת.
לכולם טוב שלדלפונים אין רכב שיחמיר את הפקקים
לא יעזור. שום דבר לא יעזור.
 

ai27

Well-known member
אתה והמשפחה המורחבת שלך עשירים. מה לא ברור?
ההגדרות שלך.
כל אדם אחר מגדיר את זה כ"מעמד בינוני-גבוה".
העבודות שלך ושל בני משפחתך המורחבת הן לא נורמאליות. הן מעל הנורמה.
מעל הנורמה - אבל לא באופן קיצוני.
מנהלי עסקים קטנים (5 עובדים או פחות) או שכירים (לא דרג ניהולי)
זה לא נקרא "עשירים".
צבירת הנכסים - הייתה תוצאה של התנהלות כלכלית: קודם חסכנו והשקענו ורק אחרי זה ההוצאות עלו.
זה לא המצב הנורמאלי. המצב הנורמאלי הוא שאנשים מרוויחים לא יפה.
אנשים שלא עובדים או לא מרוויחים - נקרא עניים.
במשפחה שלך ובמשפחתך המורחבת, שאתם עשירים, אז כן.
וגם בני דודים שלי ושל אשתי (ואני לא מדבר על העשירים - אלא על הנשואים-ועובדים)
כל מי שמתפקד.
וזה בעצם העניין - נקודת הבסיס שלך היא כנראה חוסר-תפקוד
וזה מסביר הרבה על הפסיכולוגיה שלך
לא ולא. זה אתה שלא מצליח להבין שהמשפחה שלך עשירים. כל התפיסה שלך מעוותת כי אתה לא מבין שהמצב שלך הוא לא המצב הנורמאלי. תפנים-אתה לא מעמד ביניים ומעמד ביניים זה עניים. אתה זה המעמד הגבוה ומשפחות עם רכב אחד זה מעמד ביניים. מקווה שעכשיו ברור 🤷‍♂️
אם אני מעמד גבוה,
אז אתה רוצה להיות משרת שלי?
כי מעמד גבוה - הרי אמור להגיע עם משרתים.
בנוסף, בעלי עסק עצמאיים כמו אבא שלך שהוא הבעלים של מוסך, אשתך שלא ברור מה היא עושה אבל היא עצמאית גם כן, ואתה שאתה איש הייטק, אלו לא עבודות נורמאליות. אלו עבודות שנמצאות מעל הנורמה. אני מקווה שעכשיו גם זה ברור 🤷‍♂️
אלו עבודות מאוד נורמאליות
הייטק זה 11% משוק העבודה,
תוסיף שכבת מנהלים-שכירים של עוד 10 אחוז ועוד 10% של עצמאים
ותגלה שמדובר בערך בשליש מהמשק
לא משהו חריג,
אלא דבר שכל מי שלא התבטל בבית הספר - יכול להשיג.
אז חלק יהיו תקועים בבית או ייצטרכו ללכת הרבה עד לתחנת האוטובוס. זה מה שיהיה עם המשפחות הנורמאליות, בני מעמד הביניים, שיש להן רכב אחד, ושייאלצו להידרדר לאפס.
לא יעזור. שום דבר לא יעזור.
אז אתה מבין?
מרוב שהבסיס שלך הוא חוסר-תפקוד,
אתה לא מסוגל אפילו לדמיין תפקוד.
יכול להיות שהרווחה מימנו בשבילך את הלימודים כדי להוציא אותך מהעוני?
 

hrpbiiapnrpeltework

Active member
ההגדרות שלך.
כל אדם אחר מגדיר את זה כ"מעמד בינוני-גבוה".
אלו לא עינייני הגדרות. אלו ענייני עובדות. 6 מיליון שקל, הנזיל יחד עם הלא נזיל, זה לא מעמד בינוני-גבוה. זה מעמד גבוה. תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה, נכון, אבל מעמד גבוה. כל מי שמגדיר את זה אחרת טועה.
מעל הנורמה - אבל לא באופן קיצוני.
מנהלי עסקים קטנים (5 עובדים או פחות) או שכירים (לא דרג ניהולי)
זה לא נקרא "עשירים".
אם הם שווים 6 מיליון שקל אז כן, זה נקרא עשירים.
צבירת הנכסים - הייתה תוצאה של התנהלות כלכלית: קודם חסכנו והשקענו ורק אחרי זה ההוצאות עלו.
בעלי נכסים הם בהגדרה עשירים, אלא אם כן זאת בסה"כ דירה ואז בסדר, אבל לדוגמה שתי דירות או דירה פלוס עסק? אז בכלל. ואתה, שאתה עם שלוש דירות, עסקים, ועוד ועוד? ממך אני לא רוצה לשמוע בכלל.
אנשים שלא עובדים או לא מרוויחים - נקרא עניים.
המצב הנורמאלי הוא לא עוני. המצב הנורמאלי הוא מעמד ביניים. זה מעמד הביניים שעובד ומרוויח לא יפה.
וגם בני דודים שלי ושל אשתי (ואני לא מדבר על העשירים - אלא על הנשואים-ועובדים)
כל מי שמתפקד.
כן. כל מי שמתפקד במשפחה שלך כי אתם עשירים. תוציא קצת את הראש מההתחת כפרה ותסתכל על אנשים מתפקדים במשפחות אחרות ואיפה הם נמצאים 😂

ארבע מיליון עובדים במשק ומתוכם שני מיליון שמשתכרים שכר מינימום.
וזה בעצם העניין - נקודת הבסיס שלך היא כנראה חוסר-תפקוד
וזה מסביר הרבה על הפסיכולוגיה שלך
בדיוק אבל בדיוק הפוך.

אתה, שאתה לא רק עשיר אלא כנראה גם נולדת לעושר, לא מבין שהמצב שלך זה לא המצב הנורמאלי כי אף-פעם לא הכרת שום דבר אחר ולכן אתה חושב שכל מי שלא יושב על שלוש דירות, שתי עסקים, שתי מכוניות ומיליון שקל נזיל, הוא "עני" או "לא מתפקד".

גם למשפחה שלי לא חסר, וגם אני, כמוך, נולדתי אל תוך ה"לא חסר", אבל רק בגלל שיש בן-אדם ש"יש לו", זה לא אומר שזה חייב לומר שהראש שלו יהיה תקוע בתוך התחת והוא לא יכיר קצת עולם וקצת חיים וקצת מציאות.

זה ממש לא חייב להגיד את זה. אתה מצד שני, איתך זה אכן כך, ועל כך חבל. אני לא יודע מה עשית לא נכון בשביל להיות אדם כל-כך לא מודע בצורה כל-כך קיצונית. לדעתי אתה צריך קצת לצאת מהבית ולראות עולם 🤷‍♂️
אם אני מעמד גבוה,
אז אתה רוצה להיות משרת שלי?
כי מעמד גבוה - הרי אמור להגיע עם משרתים.
אתה תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה. מעמד גבוה מתת המעמד הבינוני ומעלה מכך, אמור להיות לו משרתים. למרות שהיום זה כבר לא כל-כך מקובל ולכן הרבה פעמים זה גם עיניין תרבותי.
אלו עבודות מאוד נורמאליות
הייטק זה 11% משוק העבודה,
תוסיף שכבת מנהלים-שכירים של עוד 10 אחוז ועוד 10% של עצמאים
ותגלה שמדובר בערך בשליש מהמשק
לא משהו חריג,
אלא דבר שכל מי שלא התבטל בבית הספר - יכול להשיג.
המספר של ההייטק נכון, אבל אני לא בטוח בנוגע לשני המספרים האחרים.
אז אתה מבין?
מרוב שהבסיס שלך הוא חוסר-תפקוד,
אתה לא מסוגל אפילו לדמיין תפקוד.
הבסיס שלי הוא לא חוסר תפקוד. אני פשוט מתאר לך את העתיד.

אתם העשירים, תידרדרו לרמת מעמד ביניים ולרכב אחד.

בני מעמד הביניים, ידרדרו לרמת מעמד עוני ויידרדרו מרכב אחד לאפס וייסעו באוטובוסים.

במקומות המוכי גורל ממש, אנשים ייצטרכו ללכת קילומטרים עד לתחנת האוטובוס.
יכול להיות שהרווחה מימנו בשבילך את הלימודים כדי להוציא אותך מהעוני?
הלוואי שרמת החיים שלי ושל משפחתי זה מה שהיו קוראים לו "עוני". העולם היה מקום הרבה יותר יפה.
 

ai27

Well-known member
אלו לא עינייני הגדרות. אלו ענייני עובדות. 6 מיליון שקל, הנזיל יחד עם הלא נזיל, זה לא מעמד בינוני-גבוה. זה מעמד גבוה.
אתה מדבר על תוצאת התנהלות כלכלית נבונה.
אם הייתי מבזבז הכל על סכו"ם - מה אז?
אם הם שווים 6 מיליון שקל אז כן, זה נקרא עשירים.
אם קודם כל משקיעים בנכסים ורק בהמשך מתחילים להגדיל הוצאות
אז כל מעמד ביניים יכול להיות עשיר.
בעלי נכסים הם בהגדרה עשירים, אלא אם כן זאת בסה"כ דירה ואז בסדר, אבל לדוגמה שתי דירות או דירה פלוס עסק?
2 דירות בקריות זה כמו דירה אחת בגוש דן
הכל יחסי.
והכל עניין של סדרי עדיפויות
אז בכלל. ואתה, שאתה עם שלוש דירות,
מאיםה הגיעה השלישית?
עסק אחד - ולא שהוא היה כזה רווחי עד הקורונה...
אבל עצמאי שמתנהל נכון - השווי של העסק הוא זה שמצטבר - ולא הרווח.
ועוד ועוד? ממך אני לא רוצה לשמוע בכלל.
מבין?
אין לך הבנה מינימלית בכלכלת המשפחה
וגם לשמוע לא רוצה.
המצב הנורמאלי הוא לא עוני. המצב הנורמאלי הוא מעמד ביניים. זה מעמד הביניים שעובד ומרוויח לא יפה.
אז למה בעצם לא מרוויח?
למשל מורה - עושה 10 אלף בחודש
זוג מורים עושים ביחד 20
משכורת יפה. אפשר לעשות עם זה הרבה.
כן. כל מי שמתפקד במשפחה שלך כי אתם עשירים. תוציא קצת את הראש מההתחת כפרה ותסתכל על אנשים מתפקדים במשפחות אחרות ואיפה הם נמצאים 😂
מתפקדים לא נולדו עשירים - אלא חסכו והשקיעו
זה העניין
נקודת המוצא שלך - היא חוסר תפקוד: למשל ללמוד תואר אבל לקבל ציונים שאיתם לא תקבל עבודה.
ארבע מיליון עובדים במשק ומתוכם שני מיליון שמשתכרים שכר מינימום.
או פחות.
זה 4 מליון רק אם סופרים ילדים, מפגרים וקשישים. אפילו אם עובדים רק יום בחודש
אבל כמה משרות מלאות של 30 שעות עבודה ומעלה בשבוע, מרוויחים מינימום ומטה?
זה הרי מה שרלוונטי
אתה, שאתה לא רק עשיר אלא כנראה גם נולדת לעושר, לא מבין שהמצב שלך זה לא המצב הנורמאלי כי אף-פעם לא הכרת שום דבר אחר ולכן אתה חושב שכל מי שלא יושב על שלוש דירות, שתי עסקים, שתי מכוניות ומיליון שקל נזיל, הוא "עני" או "לא מתפקד".
זה מה שלא הבנת:
2 דירות היו לי כבר אחרי 5 שנות עבודה באינטל.
משכורת יפה עם הוצאות של 500 שקל בחודש
ככה צוברים רכוש,
לא עם קשקושים על סכו"ם.
גם למשפחה שלי לא חסר, וגם אני, כמוך, נולדתי אל תוך ה"לא חסר"
אז איך המנטליות שלך היא 0 רכבים למשפחה?
גם קשקושי הסכום שלך,
זו מנטליות של עניים - לא של מי שמצפה לצבור נכסים
המספר של ההייטק נכון, אבל אני לא בטוח בנוגע לשני המספרים האחרים.
תבדוק.
הבסיס שלי הוא לא חוסר תפקוד. אני פשוט מתאר לך את העתיד.
למשל הקטע שאתה מחפש איך לבזבז כסף שבכלל לא הרווחת - זה חלק מחוסר התפקוד
למשל הקטע שאתה לא מצליח לקבל ציונים סבירים - זה חלק מחוסר התפקוד
חוסר תפקוד -נציח את עצמו
אתה חייב להיגמל מזה.
פנטזיות לא יעזרו לך
אתם העשירים, תידרדרו לרמת מעמד ביניים ולרכב אחד.
וזה לגמרי סבבה. רכב שני זה פינוק כי הפכנו למדינה עשירה,
אבל גם כשהיה רכב אחד למשפחה - הסתדרו יופי
בני מעמד הביניים, ידרדרו לרמת מעמד עוני
ויידרדרו מרכב אחד לאפס וייסעו באוטובוסים.
או - שכולם יתחילו לשגע את הממשלה 0 עד שהיא תוריד את המיסים שהכפילו את עלויות הרכבים הדלק והביטוחים
נחזור בעצם לאותה נקודה.
במקומות המוכי גורל ממש, אנשים ייצטרכו ללכת קילומטרים עד לתחנת האוטובוס.
או שיהפכו להיות המשרתים של המעמד הגבוה
ומה בעצם זה יעשה
ישחרר את המעמד הגבוה - ליצור וליזום בלי להיות חנוק כל הזמן.

יהיה לי למשל מח"פ אחד בחדר המיותר בבית,
והוא יכתוב תעמולה בשבילי ועבור אשתי, לפי הזמנה - ולא סתם כדי לשגע את כולם בתפוז.
בתמורה תהיה לו קורת גג, ויקבל ארוחות עם בני הבית, ויוכל ללמוד תארים או לפתח קריירה משלו.
אם הוא ימצא בת-זוג היא תוכל לגור איתו ובתמורה לדאוג שהבית יהיה נקי
אפשר לחיות טוב ככה - ולא יצטרכו רכב בכלל.
הלוואי שרמת החיים שלי ושל משפחתי זה מה שהיו קוראים לו "עוני". העולם היה מקום הרבה יותר יפה.
אז ספר לנו על משפחתך.
 

פולגאר

Well-known member
לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.

מה שאני אומר זה שבקרוב ממילא יהיו הרבה פחות מכוניות על הכביש ותעשיית הרכב העולמית תצטמצם משמעותית כי בגלל הקריסה הכלכלית לאנשים שיש להם מספיק כסף במצב רגיל בשביל מכונית, כבר לא יהיה להם, כי המצב כבר לא יהיה רגיל.

עכשיו ברור?
רכב זה כסף כיס, מה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם הוא דירה שזה סדר גודל של פי 30-50 ואף יותר ממכונית חדשה משפחתית פשוטה ופי 100 ומעלה ממכונית יד שנייה ויותר.
 
נערך לאחרונה ב:

hrpbiiapnrpeltework

Active member
רכב זה כסף כיס, מה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצם הוא דירה שזה סדר גודל של פי 30-50 ואף יותר ממכונית חדשה משפחתית פשוטה ופי 100 ומעלה ממכונית יד שנייה ויותר.
כשאין עבודות, אין גם לא את ה"כסף כיס" בשביל לקנות רכב. בטח שאין כסף בשביל התחזוקה שלו (ביטוחים, תחזוקה שוטפת כמו חלקים וטיפולי מוסך, דלק וכדומה').
 
למעלה