בארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...ראו כמה עולה להחליף בטריה של שברולט חשמלית, באותו כסף אפשר לקנות מכונית חדשה.
אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישיםבארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...
התקווה היא שבמהלך השנים הקרובות טכנולוגיית הייצור של הסוללות תיעשה יעילה וזולה יותר, ובנוסף בגלל הביקוש קווי היצור ייעשו יעילים יותר והמחירים שפויים יותר, כשם שקרה לסוללות של הטלפונים הניידים.
רבים לא מסוגלים להרשות לעצמם לרכוש רכב חדש, סביר להניח שאלה הרוב, מצב בו יש רק מכוניות עד גיל 8 על הכבישים הוא מכה כלכלית לרוב האנשים. בשנות ה70 אמריקאי ממוצע יכול היה לקנות רכב חדש ממוצע ממשכורות של 3 חודשים, היום אמריקאי ממוצע יכול לקנות רכב חדש ממוצע ממשכורות של 6 חודשים. הרכבים מתייקרים בקצב מהיר בהרבה מעליית המשכורות.אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישיםאלא אם כן, כפי שכתבת, הטכנולוגיה תייזל את העלות בעתיד.
לא טכנולוגיה.אם היצרן נותן אחריות של 8 שנים, זה אומר שיש לך שקט של 8 שנים ואח"כ סביר להניח שלא תצליחי למכור את האוטו, קרי לא תיראי מכוניות בנות 8 ומעלה על הכבישיםאלא אם כן, כפי שכתבת, הטכנולוגיה תייזל את העלות בעתיד.
לרוב הטלפונים הניידים החדשים לא ניתן להחליף את הסוללה. יש היום רק דגמים מעטים מאוד שעדיין ניתן להחליף להם את הסוללה.בארץ סוללות ליונדאי וקיה בסביבות 20000 ש"ח, למיצובישי ו- MG בסביבות 40000 ש"ח, לסקודה מעל 90000 ש"ח ובמכוניות יוקרתיות המחיר יכול לעבור את ה-300000. היצרן נותן אחריות בד"כ ל- 8 שנים וההערכה היא שהסוללה תחזיק 10-12.. נסה למכור רכב בן 6-8 כשהקונה יודע שבקרוב ייאלץ להשקיע יותר משווי הרכב במצבר...
התקווה היא שבמהלך השנים הקרובות טכנולוגיית הייצור של הסוללות תיעשה יעילה וזולה יותר, ובנוסף בגלל הביקוש קווי היצור ייעשו יעילים יותר והמחירים שפויים יותר, כשם שקרה לסוללות של הטלפונים הניידים.
מה שרלוונטי הוא מחיר סוללת הנייד ולא אפשרות ההחלפה שלה. מחיר הסוללה המובנית ירד משמעותית, מה שמאפשר לי לקנות היום סמארטפון משוכלל במחיר דומה (אם נשקלל את המדד ואת גובה המשכורות) לזה של המנגו העתיק, או אף יותר בקלות. את הסוללות של המכוניות כן ניתן להחליף. מקווה שגם מחירן ירד, עד אז- ככל הנראה אתקשה לבחור במכונית חשמלית, כפי שציינת.לרוב הטלפונים הניידים החדשים לא ניתן להחליף את הסוללה. יש היום רק דגמים מעטים מאוד שעדיין ניתן להחליף להם את הסוללה.
נכון, וכך המליצו לי כשרצתי להחליף רכב.ראו כמה עולה להחליף בטריה של שברולט חשמלית, באותו כסף אפשר לקנות מכונית חדשה.
זה די טיפשי להטיף לאנשים שלא לקנות מכוניות מסוג כזה או אחר כשבקרוב לאנשים לא יהיה מספיק כסף בשביל לקנות שום מכונית משום סוג, אתה לא חושב?לא כדאי לקנות מכונית חשמלית
תמיד יש דלפונים שלא מצליחים בשום דבר,זה די טיפשי להטיף לאנשים שלא לקנות מכוניות מסוג כזה או אחר כשבקרוב לאנשים לא יהיה מספיק כסף בשביל לקנות שום מכונית משום סוג, אתה לא חושב?
לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.תמיד יש דלפונים שלא מצליחים בשום דבר,
אבל מה אכפת לך מהם?
בשבילם ארגנו תחבורה ציבורית
אם יהיו פחות מכוניות על הכביש, זה אומר שבמקום 2 רכבים לכל משפחה יעברו ל1לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.
מה שאני אומר זה שבקרוב ממילא יהיו הרבה פחות מכוניות על הכביש ותעשיית הרכב העולמית תצטמצם משמעותית כי בגלל הקריסה הכלכלית לאנשים שיש להם מספיק כסף במצב רגיל בשביל מכונית, כבר לא יהיה להם, כי המצב כבר לא יהיה רגיל.
עכשיו ברור?
לכל משפחה אין שתי רכבים. לכל משפחה יש רכב אחד. אתה צריך להבין שאתה לא הכלל. אתה צריך להבין שאתה היוצא מהכלל. לא כולם עשירים.אם יהיו פחות מכוניות על הכביש, זה אומר שבמקום 2 רכבים לכל משפחה יעברו ל1
מכיוון שלמשפחות נורמאליות יש רכב אחד, זה בעצם בדיוק מה שזה אומר.זה לא אומר שיעברו ל0
לא ילכו ברגל. ייסעו יותר בתחבורה ציבורית.וילכו עשרות ק"מ ברגל כמו באפריקה.
לא קשור לתעמולה. קשור למציאות. לאנשים פשוט לא יהיה כסף יותר בשביל לקנות מכוניות. בטח שלא להחזיק אותן (ביטוחים, תחזוקה שוטפת דלק וכדומה').חשוב להבין שכל הפרופוגנדה על "הצטמצמות" - מגיעה בעיקר מאירופה,
מה שקורה באירופה זה מיתון. מן הסתם השפל הגדול השני יהיה קצת יותר חמור מזה.כי הם חווים את הקריסה הזאת עכשיו,
ומחפשים דרך לנרמל אותה.
כאמור, מה שקורה עכשיו באירופה ויפן, זה לא הדבר שמחכה מעבר לפינה.זה לא משהו עתידני או תיאורטי - זאת המציאות אצלם מאז 2008
ביפן זה אפילו קיצוני יותר, המשבר שלהם התחיל ב1995
לנו יש 2 רכביםלכל משפחה אין שתי רכבים. לכל משפחה יש רכב אחד. אתה צריך להבין שאתה לא הכלל. אתה צריך להבין שאתה היוצא מהכלל. לא כולם עשירים.
אז ההורים שלך עניים?מכיוון שלמשפחות נורמאליות יש רכב אחד, זה בעצם בדיוק מה שזה אומר.
לא בכל מקום יש תח"צ סביר.לא ילכו ברגל. ייסעו יותר בתחבורה ציבורית.
כשאתה מדבר על עלויות של רכב , אתה שוכח שהן מנופחות פי כמה ממחירן המקורילא קשור לתעמולה. קשור למציאות. לאנשים פשוט לא יהיה כסף יותר בשביל לקנות מכוניות. בטח שלא להחזיק אותן (ביטוחים, תחזוקה שוטפת דלק וכדומה').
זה לא סתם מיתון - זה מיתון של 15 שנה - גרוע יותר מהשפל הגדול שנמשך רק עשור.מה שקורה באירופה זה מיתון. מן הסתם השפל הגדול השני יהיה קצת יותר חמור מזה.
מה שקרה מ2008 עד 2020, היה שלמרות שלא היה טריגר אמתי שיצדיק אותו - היה מיתוןכאמור, מה שקורה עכשיו באירופה ויפן, זה לא הדבר שמחכה מעבר לפינה.
אתה והמשפחה המורחבת שלך עשירים. מה לא ברור?לנו יש 2 רכבים
להורים שלי יש 2 רכבים
להורים של אשתי יש 2 רכבים
העבודות שלך ושל בני משפחתך המורחבת הן לא נורמאליות. הן מעל הנורמה.ככה זה עם כל זוג שיש לשניהם עבודה נורמאלית.
זה לא המצב הנורמאלי. המצב הנורמאלי הוא שאנשים מרוויחים לא יפה.אשתי עובדת מהבית - ולמרות זאת יש לה רכב משלה.
הרי היא מרוויחה יפה.
במשפחה שלך ובמשפחתך המורחבת, שאתם עשירים, אז כן.אז מה יקרה אם יהיה משבר?
במקום 2 יהיה רכב 1.
לא ולא. זה אתה שלא מצליח להבין שהמשפחה שלך עשירים. כל התפיסה שלך מעוותת כי אתה לא מבין שהמצב שלך הוא לא המצב הנורמאלי. תפנים-אתה לא מעמד ביניים ומעמד ביניים זה עניים. אתה זה המעמד הגבוה ומשפחות עם רכב אחד זה מעמד ביניים. מקווה שעכשיו ברוראז ההורים שלך עניים?
מכרו רכב כדי לשלוח אותך ללמוד?
אז חלק יהיו תקועים בבית או ייצטרכו ללכת הרבה עד לתחנת האוטובוס. זה מה שיהיה עם המשפחות הנורמאליות, בני מעמד הביניים, שיש להן רכב אחד, ושייאלצו להידרדר לאפס.לא בכל מקום יש תח"צ סביר.
בגלל זה כל הדלפונים הלפידוניים בקריז.
לא יעזור. שום דבר לא יעזור.כשאתה מדבר על עלויות של רכב , אתה שוכח שהן מנופחות פי כמה ממחירן המקורי
מחיר הדלק מנופח
מחיר הרכב כפול מהעלותהמקורית
והביטוח מחושב לפי המחיר המנופח.
כרגע השיטה ממשיכה כי לאנשים יש שפע - וכל שנה יש יותר רכבים על הכביש
אבל ברגע שזה יפסיק לעבוד
יתחיל הלחץ על המדינה להפסיק לחנוק את האזרחים.
ביטול החנק, בבת אחת יכולים לחתוך את מחיר הרכב והדלק לחצי.
אפילו אם יאפשרו לייבא רכבי יד2 - זה יוביל מיידית להקלה,
אבל לא עושים את זה - כדי לא לגרום לכמות הרכבים לזנק בבת אחת.
לכולם טוב שלדלפונים אין רכב שיחמיר את הפקקים
ההגדרות שלך.אתה והמשפחה המורחבת שלך עשירים. מה לא ברור?
מעל הנורמה - אבל לא באופן קיצוני.העבודות שלך ושל בני משפחתך המורחבת הן לא נורמאליות. הן מעל הנורמה.
אנשים שלא עובדים או לא מרוויחים - נקרא עניים.זה לא המצב הנורמאלי. המצב הנורמאלי הוא שאנשים מרוויחים לא יפה.
וגם בני דודים שלי ושל אשתי (ואני לא מדבר על העשירים - אלא על הנשואים-ועובדים)במשפחה שלך ובמשפחתך המורחבת, שאתם עשירים, אז כן.
אם אני מעמד גבוה,לא ולא. זה אתה שלא מצליח להבין שהמשפחה שלך עשירים. כל התפיסה שלך מעוותת כי אתה לא מבין שהמצב שלך הוא לא המצב הנורמאלי. תפנים-אתה לא מעמד ביניים ומעמד ביניים זה עניים. אתה זה המעמד הגבוה ומשפחות עם רכב אחד זה מעמד ביניים. מקווה שעכשיו ברור![]()
אלו עבודות מאוד נורמאליותבנוסף, בעלי עסק עצמאיים כמו אבא שלך שהוא הבעלים של מוסך, אשתך שלא ברור מה היא עושה אבל היא עצמאית גם כן, ואתה שאתה איש הייטק, אלו לא עבודות נורמאליות. אלו עבודות שנמצאות מעל הנורמה. אני מקווה שעכשיו גם זה ברור![]()
אז אתה מבין?אז חלק יהיו תקועים בבית או ייצטרכו ללכת הרבה עד לתחנת האוטובוס. זה מה שיהיה עם המשפחות הנורמאליות, בני מעמד הביניים, שיש להן רכב אחד, ושייאלצו להידרדר לאפס.
לא יעזור. שום דבר לא יעזור.
אלו לא עינייני הגדרות. אלו ענייני עובדות. 6 מיליון שקל, הנזיל יחד עם הלא נזיל, זה לא מעמד בינוני-גבוה. זה מעמד גבוה. תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה, נכון, אבל מעמד גבוה. כל מי שמגדיר את זה אחרת טועה.ההגדרות שלך.
כל אדם אחר מגדיר את זה כ"מעמד בינוני-גבוה".
אם הם שווים 6 מיליון שקל אז כן, זה נקרא עשירים.מעל הנורמה - אבל לא באופן קיצוני.
מנהלי עסקים קטנים (5 עובדים או פחות) או שכירים (לא דרג ניהולי)
זה לא נקרא "עשירים".
בעלי נכסים הם בהגדרה עשירים, אלא אם כן זאת בסה"כ דירה ואז בסדר, אבל לדוגמה שתי דירות או דירה פלוס עסק? אז בכלל. ואתה, שאתה עם שלוש דירות, עסקים, ועוד ועוד? ממך אני לא רוצה לשמוע בכלל.צבירת הנכסים - הייתה תוצאה של התנהלות כלכלית: קודם חסכנו והשקענו ורק אחרי זה ההוצאות עלו.
המצב הנורמאלי הוא לא עוני. המצב הנורמאלי הוא מעמד ביניים. זה מעמד הביניים שעובד ומרוויח לא יפה.אנשים שלא עובדים או לא מרוויחים - נקרא עניים.
כן. כל מי שמתפקד במשפחה שלך כי אתם עשירים. תוציא קצת את הראש מההתחת כפרה ותסתכל על אנשים מתפקדים במשפחות אחרות ואיפה הם נמצאיםוגם בני דודים שלי ושל אשתי (ואני לא מדבר על העשירים - אלא על הנשואים-ועובדים)
כל מי שמתפקד.
בדיוק אבל בדיוק הפוך.וזה בעצם העניין - נקודת הבסיס שלך היא כנראה חוסר-תפקוד
וזה מסביר הרבה על הפסיכולוגיה שלך
אתה תת-המעמד הנמוך של המעמד הגבוה. מעמד גבוה מתת המעמד הבינוני ומעלה מכך, אמור להיות לו משרתים. למרות שהיום זה כבר לא כל-כך מקובל ולכן הרבה פעמים זה גם עיניין תרבותי.אם אני מעמד גבוה,
אז אתה רוצה להיות משרת שלי?
כי מעמד גבוה - הרי אמור להגיע עם משרתים.
המספר של ההייטק נכון, אבל אני לא בטוח בנוגע לשני המספרים האחרים.אלו עבודות מאוד נורמאליות
הייטק זה 11% משוק העבודה,
תוסיף שכבת מנהלים-שכירים של עוד 10 אחוז ועוד 10% של עצמאים
ותגלה שמדובר בערך בשליש מהמשק
לא משהו חריג,
אלא דבר שכל מי שלא התבטל בבית הספר - יכול להשיג.
הבסיס שלי הוא לא חוסר תפקוד. אני פשוט מתאר לך את העתיד.אז אתה מבין?
מרוב שהבסיס שלך הוא חוסר-תפקוד,
אתה לא מסוגל אפילו לדמיין תפקוד.
הלוואי שרמת החיים שלי ושל משפחתי זה מה שהיו קוראים לו "עוני". העולם היה מקום הרבה יותר יפה.יכול להיות שהרווחה מימנו בשבילך את הלימודים כדי להוציא אותך מהעוני?
אתה מדבר על תוצאת התנהלות כלכלית נבונה.אלו לא עינייני הגדרות. אלו ענייני עובדות. 6 מיליון שקל, הנזיל יחד עם הלא נזיל, זה לא מעמד בינוני-גבוה. זה מעמד גבוה.
אם קודם כל משקיעים בנכסים ורק בהמשך מתחילים להגדיל הוצאותאם הם שווים 6 מיליון שקל אז כן, זה נקרא עשירים.
2 דירות בקריות זה כמו דירה אחת בגוש דןבעלי נכסים הם בהגדרה עשירים, אלא אם כן זאת בסה"כ דירה ואז בסדר, אבל לדוגמה שתי דירות או דירה פלוס עסק?
מאיםה הגיעה השלישית?אז בכלל. ואתה, שאתה עם שלוש דירות,
עסק אחד - ולא שהוא היה כזה רווחי עד הקורונה...עסקים
מבין?ועוד ועוד? ממך אני לא רוצה לשמוע בכלל.
אז למה בעצם לא מרוויח?המצב הנורמאלי הוא לא עוני. המצב הנורמאלי הוא מעמד ביניים. זה מעמד הביניים שעובד ומרוויח לא יפה.
מתפקדים לא נולדו עשירים - אלא חסכו והשקיעוכן. כל מי שמתפקד במשפחה שלך כי אתם עשירים. תוציא קצת את הראש מההתחת כפרה ותסתכל על אנשים מתפקדים במשפחות אחרות ואיפה הם נמצאים![]()
או פחות.ארבע מיליון עובדים במשק ומתוכם שני מיליון שמשתכרים שכר מינימום.
זה מה שלא הבנת:אתה, שאתה לא רק עשיר אלא כנראה גם נולדת לעושר, לא מבין שהמצב שלך זה לא המצב הנורמאלי כי אף-פעם לא הכרת שום דבר אחר ולכן אתה חושב שכל מי שלא יושב על שלוש דירות, שתי עסקים, שתי מכוניות ומיליון שקל נזיל, הוא "עני" או "לא מתפקד".
אז איך המנטליות שלך היא 0 רכבים למשפחה?גם למשפחה שלי לא חסר, וגם אני, כמוך, נולדתי אל תוך ה"לא חסר"
תבדוק.המספר של ההייטק נכון, אבל אני לא בטוח בנוגע לשני המספרים האחרים.
למשל הקטע שאתה מחפש איך לבזבז כסף שבכלל לא הרווחת - זה חלק מחוסר התפקודהבסיס שלי הוא לא חוסר תפקוד. אני פשוט מתאר לך את העתיד.
וזה לגמרי סבבה. רכב שני זה פינוק כי הפכנו למדינה עשירה,אתם העשירים, תידרדרו לרמת מעמד ביניים ולרכב אחד.
או - שכולם יתחילו לשגע את הממשלה 0 עד שהיא תוריד את המיסים שהכפילו את עלויות הרכבים הדלק והביטוחיםבני מעמד הביניים, ידרדרו לרמת מעמד עוני
ויידרדרו מרכב אחד לאפס וייסעו באוטובוסים.
או שיהפכו להיות המשרתים של המעמד הגבוהבמקומות המוכי גורל ממש, אנשים ייצטרכו ללכת קילומטרים עד לתחנת האוטובוס.
אז ספר לנו על משפחתך.הלוואי שרמת החיים שלי ושל משפחתי זה מה שהיו קוראים לו "עוני". העולם היה מקום הרבה יותר יפה.
רכב זה כסף כיס, מה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצמם הוא דירה שזה סדר גודל של פי 30-50 ואף יותר ממכונית חדשה משפחתית פשוטה ופי 100 ומעלה ממכונית יד שנייה ויותר.לא הבנת. אני לא מדבר על אלו שאין להם כסף בשביל מכונית במצב רגיל. מי שאין לו כסף בשביל מכונית במצב רגיל וכלכלה רגילה, אין לו כסף בשביל מכונית, כאמור, כבר עכשיו, ולכן אני לא מדבר עליו והוא לא חלק מהמשוואה הזאת.
מה שאני אומר זה שבקרוב ממילא יהיו הרבה פחות מכוניות על הכביש ותעשיית הרכב העולמית תצטמצם משמעותית כי בגלל הקריסה הכלכלית לאנשים שיש להם מספיק כסף במצב רגיל בשביל מכונית, כבר לא יהיה להם, כי המצב כבר לא יהיה רגיל.
עכשיו ברור?
כשאין עבודות, אין גם לא את ה"כסף כיס" בשביל לקנות רכב. בטח שאין כסף בשביל התחזוקה שלו (ביטוחים, תחזוקה שוטפת כמו חלקים וטיפולי מוסך, דלק וכדומה').רכב זה כסף כיס, מה שאנשים לא יוכלו להרשות לעצם הוא דירה שזה סדר גודל של פי 30-50 ואף יותר ממכונית חדשה משפחתית פשוטה ופי 100 ומעלה ממכונית יד שנייה ויותר.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.