לא יעזור שתאטו לפני המצלמות: כך יתפסו נהגים על מהירות

דיברגנט חדש

Well-known member

בקרוב בכבישי הארץ - מערכת חדישה שמסוגלת למדוד מהירות ממוצעת, מבוססת על אמצעים הרבה יותר מתקדמים מהמצלמות הקיימות. איך זה יעבוד ומי ירוויח מכך

תומר הדר11:1827.03.21
תגיות:


מכרז חדש של חברת נתיבי איילון התפרסם השבוע - בדיוק כפי שקורה כל מספר שבועות. החברה, למי שאינו מכיר, היא למעשה הזרוע הביצועית של משרד התחבורה. כלומר, כאשר משרד התחבורה רוצה לבצע פרויקט מסוים אשר קשור לנהגי ישראל, אז חברת נתיבי איילון היא זו שאחראית על היישום.


קראו עוד בכלכליסט:

לקרוא את עיתון כלכליסט המודפס ישירות מהאפליקציה במחיר של 29.90 ₪ לחודש
עד כאן הכל מתנהל על מי מנוחות, עד ההגעה לאחד מנספחי המכרז של נתיבי איילון. המכרז עצמו הוא לכאורה מכרז שגרתי, "לספירת תנועה עבור נתיבי איילון". תואר שאולי אפשר להתבלבל ולהבין ממנו שמדובר במיזם לספירת כמות המכוניות באיילון בשעות העומס. אבל הנספח הטכני מסביר מה באמת רוצים ממי שיזכה במכרז. הספק הזוכה (או הזוכים) יצטרך לספק מערכת מדויקת אשר תהיה מסוגלת לעקוב אחר נהגים - לדעת בדיוק היכן נמצא כל נהג.

הדרישות לרמות הדיוק של המערכת הן דרישות גבוהות אשר מבוססות על יכולת זיהוי מדויקת של רכבים. המערכת עצמה מסוגלת לפתח את סוגי הרכבים שעוברים מול עיניה כך יש במכרז התייחסות ספציפית למשאיות, לאופנועים ואפילו לטנדרים.

יתרה מזאת, לפי מסמכי המכרז המערכת תהיה מסוגלת גם לספור הולכי רגל. עד כאן נשמע שמדובר במערכת "תמימה" כלומר מערכת אשר מסוגלת למשל לשמש כדי לווסת גודש בצמתים מסוימים, אבל בנספחי המכרז יש גם כמה סעיפים שהם מטרידים למדי. למשל, החברה שתתעד את המידע אודות הנהגים שיסעו בצמתים תוכל "לשמור את המידע האמור של הספירות למשך 36 חודשים מיום הספירה". ניחא ספירה של מספר רכבים, אבל המסמכים של נתיבי אילון מסבירים שבפועל מדובר בסרטי צילום, כלומר תנועותיהם של נהגים יתועדו והמידע אודותיהם, היכן היו ומה עשו יהיה זמין לשליפה

לא יעזור להאט לפני מצלמה

הפצצה האמיתית שמופיעה במסמכי המכרז אינה קשורה לכל הנושא של ספירת נפחי תנועה, אלא מסתתרת בסעיף שנקרא "בדיקת מהירות לאורך הדרך באמצעות מכונית צפה". מדובר בסעיף קטן יחסית בעל פוטנציאל בעייתי מאוד לנהגי ישראל.



מצלמות המהירות של מדינת ישראל פרוסות בכל רחבי הארץ, כאשר הן פועלות לפי עיקרון מיושן מאוד: בכביש טמונים מוליכים (כלומר פסי מתכת) סמוך למצלמה והמצלמה מצלמת את כל מי שחולף על פניה ושולחת את הצילום לבית העבריין. אלא שבעידן WAZE אשר יודע לצעוק חצי קילומטר לפני כל מצלמת מהירות קבועה, מידת יעילותן של מצלמות המהירות פחתה משמעותית ומי שמתקרב למצלמה יכול להאט. ואז להגביר מהירות.
 

boriska1

Member
קראתי פעם שיש מדינות, הולנד לדוגמא, בהן מודדים זמן הגעה בין מחלף למחלף בכבישים בינעירוניים (מהירות ממוצעת) ועל סמך זה נותנים קנסות על מהירות. בארץ קיימות מערכות כאלה בכביש 6 (יכול להיות בעוד כבישים) והעובדה שאין פרקטיקה כזו בארצינו.
לדעתי הצנועה, פסי המתכת פסו מהעולם, וכיום מדובר בראדרים משוכללים מאוד. פעם היו מכשירים מגלי ראדר שיכולת לקנות ולהתקין באוטו. כיום אין. גם בנושא זה השתכללו.
בהולנד גם מקובל ששתי מכוניות משטרה נוסעות במקביל בשני נתיבים, במהירות מקסימלית המותרת ואי אפשר לעקפן. בארץ ניסו, עבדך הנאמן פעם נפל קורבן לשיטה בכביש 1 לכיוון מערב, עובדה שהפסיקו עם זה.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה