לא יכולתי להיתעפק והיתי חיב לשים

מצב
הנושא נעול.
לא יכולתי להיתעפק והיתי חיב לשים

לא יכולתי להיתעפק והיתי חיב לשים
תמונה לילנדים בזמן ההרכבה בתמונה הראשונה יש אוטובוס [שילדה] ובשניה והשלישית יש משאיות מוגש מ "קארס פורם "
 
אים אני לא טועה אז היה

הסוסיתות הן מהמפעל בטירת הכרמל
הליילנדים, נראה לי שהן מליילנד אשדוד אם כי יכול להיות שהמשאיות נלקחו לגימור בטירה.
אים אני לא טועה אז היה
לסוסיתא עוד כמה מפעלים 3 ? והראשון שעמד מאחורי היה אפרים אילין שהתחיל עים קיזר פריזר ויצר בן השאר את הוויליס ואת הלארק והקונטסה ועוד כמה ואיך יצחק שובניסקי הגיעה מלקרדות לסוסיתא ולמה אין יותר רכב תוצרת הארץ ?
 
אילין, שובינסקי וכל השאר

אים אני לא טועה אז היה
לסוסיתא עוד כמה מפעלים 3 ? והראשון שעמד מאחורי היה אפרים אילין שהתחיל עים קיזר פריזר ויצר בן השאר את הוויליס ואת הלארק והקונטסה ועוד כמה ואיך יצחק שובניסקי הגיעה מלקרדות לסוסיתא ולמה אין יותר רכב תוצרת הארץ ?
אילין, שובינסקי וכל השאר
אפרים אילין בנה את מפעל "קייזר פרייזר לישראל" בשנת 1951 וייצר שורה של מכוניות ממפעלים שברובם היו כושלים או בסוף הדרך: קייזר פרייזר נסגרו בשנת 1954, רנו נתנה לו להרכיב עד שלא חידשה את החוזה ב 1959, סטודיבייקר הרכיבה את הלארקים עד שהיא עצמה נסגרה ב 1965, הינו ייצרה את הקונטסה והבריסקה עד שהפסיקה עצמה לייצר כלי רכב פרטיים ועברה למשאיות. מה שכן הורכב כל הזמן היו רכבי ג'יפ לגילגוליהם השונים. זה בקיצור נמרץ. לבסוף נמכר המפעל לשובינסקי, בשנת 1968. שובינסקי חבר ללדיסלב שנלר, בעל בית מלאכה קטן במפרץ חיפה שהרכיב תלת גלגליים של רליאנט האנגלית. הוא יזם רכב 4 גלגלי וכך נוצרה הסוסיתא, בשנת 1958. אחר כך, לצד הסוסיתות יוצרו הוורסיות השונות שלה, כרמל, גלבוע, רום וכו' וגם רכבים נוספים שהבולט בהם "סברה ספורט". עם הידוק הקשרים עם חברת ליילנד, יוצרו כאן גם הטריומפים. שובינסקי השתלט גם על ליילנד אשדוד ועל ייבוא הרויאל טייגרים וזכה למונופול על ייבוא האוטובוסים והמשאיות, בשנות הששים. בתחילת שנות השבעים נאלץ שובינסקי למכור את המפעל שלו לכור ואחר כך לאורדן ולבסוף הכל נסגר(סוף 1981). בנצרת הקימו סוכני פורד בישראל, "מכשירי תנועה" את המפעל בגיבויו של הנרי פורד השני שאף ביקר שם. הורכבו שם אסקורטים וגם הרכבים הצבאיים הידועים לנו, האביר לגלגוליו והסופה. אגב, מפעלי נצרת הם מהבודדים בעולם שמותר להם להשתמש במותג "ג'יפ". זה בקצרה. ולשאלה למה אין תעשית רכב כאן? כי זה לא כדאי. השוק קטן מדי ויותר זול לצרכן ולמשק לייבא מכוניות מוגמרות. המוצר התחבורתי האזרחי היחיד שאולי שווה לייצר כאן אלו ה..אוטובוסים, המורכבים בעבודת יד במה שאני קורה יותר מסגריה גדולה מאשר מפעל רכב...
 

צביקוש23

New member
ואגב סברה ספורט

אילין, שובינסקי וכל השאר
אפרים אילין בנה את מפעל "קייזר פרייזר לישראל" בשנת 1951 וייצר שורה של מכוניות ממפעלים שברובם היו כושלים או בסוף הדרך: קייזר פרייזר נסגרו בשנת 1954, רנו נתנה לו להרכיב עד שלא חידשה את החוזה ב 1959, סטודיבייקר הרכיבה את הלארקים עד שהיא עצמה נסגרה ב 1965, הינו ייצרה את הקונטסה והבריסקה עד שהפסיקה עצמה לייצר כלי רכב פרטיים ועברה למשאיות. מה שכן הורכב כל הזמן היו רכבי ג'יפ לגילגוליהם השונים. זה בקיצור נמרץ. לבסוף נמכר המפעל לשובינסקי, בשנת 1968. שובינסקי חבר ללדיסלב שנלר, בעל בית מלאכה קטן במפרץ חיפה שהרכיב תלת גלגליים של רליאנט האנגלית. הוא יזם רכב 4 גלגלי וכך נוצרה הסוסיתא, בשנת 1958. אחר כך, לצד הסוסיתות יוצרו הוורסיות השונות שלה, כרמל, גלבוע, רום וכו' וגם רכבים נוספים שהבולט בהם "סברה ספורט". עם הידוק הקשרים עם חברת ליילנד, יוצרו כאן גם הטריומפים. שובינסקי השתלט גם על ליילנד אשדוד ועל ייבוא הרויאל טייגרים וזכה למונופול על ייבוא האוטובוסים והמשאיות, בשנות הששים. בתחילת שנות השבעים נאלץ שובינסקי למכור את המפעל שלו לכור ואחר כך לאורדן ולבסוף הכל נסגר(סוף 1981). בנצרת הקימו סוכני פורד בישראל, "מכשירי תנועה" את המפעל בגיבויו של הנרי פורד השני שאף ביקר שם. הורכבו שם אסקורטים וגם הרכבים הצבאיים הידועים לנו, האביר לגלגוליו והסופה. אגב, מפעלי נצרת הם מהבודדים בעולם שמותר להם להשתמש במותג "ג'יפ". זה בקצרה. ולשאלה למה אין תעשית רכב כאן? כי זה לא כדאי. השוק קטן מדי ויותר זול לצרכן ולמשק לייבא מכוניות מוגמרות. המוצר התחבורתי האזרחי היחיד שאולי שווה לייצר כאן אלו ה..אוטובוסים, המורכבים בעבודת יד במה שאני קורה יותר מסגריה גדולה מאשר מפעל רכב...
ואגב סברה ספורט
יש סברה שפורט יפיפיה ושמורה במוזיאון המכוניות שבאזור התעשיה תפן. ואם כבר נוסטלגיה... אם למישהו יש מצלמה וזמן מיותר... הוא מוזמן לצלם הסטוריה..... הכוונה שלי לשלושה רכבים שמורים ישראלים למהדרין. אחד זהו סוסיתא קוביה נדירה מאד ושמורה מאד שחונה בשכונת פרדס כץ בבני ברק. רום כרמל שתי דלתות שמור שעומד ממול בית חולים בית רבקה בפ"ת. ובשטח בית אבות גבעת השלושה (רחוב ארלוזורוב ) בפתח תקוה באחד החניות שבתוך בית האבות חונה לו שנים מעלה אבק אבל מדהים ביופיו רום כרמל מאד נדיר שהיה שייך בעבר לקשיש שנפטר, ומאז עומד הרכב שם במשך שנים. האמת היא שיש בפ"ת ברחוב כץ פינת קרן קיימת (אבל ברחוב כץ עצמו ממש מול יציאת רחוב קק"ל) סוסיתא סטיישן ממש שמורה אבל עומדת יותר מ 11 שנים. היא מכוסה לגמרי במין ברזנט כחול ושייכת לקשיש שגר בבית הנוטה ליפול שבמקום. (הבית היה בשנות ה 70, 80 מזון פאר ז"ל) מה שמגניב זה המספר רישוי שלה 161666
 
הסברה בתפן היתה שלי....

ואגב סברה ספורט
יש סברה שפורט יפיפיה ושמורה במוזיאון המכוניות שבאזור התעשיה תפן. ואם כבר נוסטלגיה... אם למישהו יש מצלמה וזמן מיותר... הוא מוזמן לצלם הסטוריה..... הכוונה שלי לשלושה רכבים שמורים ישראלים למהדרין. אחד זהו סוסיתא קוביה נדירה מאד ושמורה מאד שחונה בשכונת פרדס כץ בבני ברק. רום כרמל שתי דלתות שמור שעומד ממול בית חולים בית רבקה בפ"ת. ובשטח בית אבות גבעת השלושה (רחוב ארלוזורוב ) בפתח תקוה באחד החניות שבתוך בית האבות חונה לו שנים מעלה אבק אבל מדהים ביופיו רום כרמל מאד נדיר שהיה שייך בעבר לקשיש שנפטר, ומאז עומד הרכב שם במשך שנים. האמת היא שיש בפ"ת ברחוב כץ פינת קרן קיימת (אבל ברחוב כץ עצמו ממש מול יציאת רחוב קק"ל) סוסיתא סטיישן ממש שמורה אבל עומדת יותר מ 11 שנים. היא מכוסה לגמרי במין ברזנט כחול ושייכת לקשיש שגר בבית הנוטה ליפול שבמקום. (הבית היה בשנות ה 70, 80 מזון פאר ז"ל) מה שמגניב זה המספר רישוי שלה 161666
הסברה בתפן היתה שלי....
ולאחר כמה שנים של סבל מכרתי אותה למוזיאון. כמה יפה - כמה גרועה..פשוט עגלה.
 

טוארג

New member
אוי כמה הייתי נותן בשביל שעה נהיגה

הסברה בתפן היתה שלי....
ולאחר כמה שנים של סבל מכרתי אותה למוזיאון. כמה יפה - כמה גרועה..פשוט עגלה.
אוי כמה הייתי נותן בשביל שעה נהיגה
בסברה האדומה שהופיעה ב"הגה"... שעה אחת.. רק שעה אחת, זה הכל. זה החלום הרטוב שלי. לא רוצה פרארי, לא רוצה למבורג'יני. שעה אחת עם הסברה האדומה.
 
תוספת:

אילין, שובינסקי וכל השאר
אפרים אילין בנה את מפעל "קייזר פרייזר לישראל" בשנת 1951 וייצר שורה של מכוניות ממפעלים שברובם היו כושלים או בסוף הדרך: קייזר פרייזר נסגרו בשנת 1954, רנו נתנה לו להרכיב עד שלא חידשה את החוזה ב 1959, סטודיבייקר הרכיבה את הלארקים עד שהיא עצמה נסגרה ב 1965, הינו ייצרה את הקונטסה והבריסקה עד שהפסיקה עצמה לייצר כלי רכב פרטיים ועברה למשאיות. מה שכן הורכב כל הזמן היו רכבי ג'יפ לגילגוליהם השונים. זה בקיצור נמרץ. לבסוף נמכר המפעל לשובינסקי, בשנת 1968. שובינסקי חבר ללדיסלב שנלר, בעל בית מלאכה קטן במפרץ חיפה שהרכיב תלת גלגליים של רליאנט האנגלית. הוא יזם רכב 4 גלגלי וכך נוצרה הסוסיתא, בשנת 1958. אחר כך, לצד הסוסיתות יוצרו הוורסיות השונות שלה, כרמל, גלבוע, רום וכו' וגם רכבים נוספים שהבולט בהם "סברה ספורט". עם הידוק הקשרים עם חברת ליילנד, יוצרו כאן גם הטריומפים. שובינסקי השתלט גם על ליילנד אשדוד ועל ייבוא הרויאל טייגרים וזכה למונופול על ייבוא האוטובוסים והמשאיות, בשנות הששים. בתחילת שנות השבעים נאלץ שובינסקי למכור את המפעל שלו לכור ואחר כך לאורדן ולבסוף הכל נסגר(סוף 1981). בנצרת הקימו סוכני פורד בישראל, "מכשירי תנועה" את המפעל בגיבויו של הנרי פורד השני שאף ביקר שם. הורכבו שם אסקורטים וגם הרכבים הצבאיים הידועים לנו, האביר לגלגוליו והסופה. אגב, מפעלי נצרת הם מהבודדים בעולם שמותר להם להשתמש במותג "ג'יפ". זה בקצרה. ולשאלה למה אין תעשית רכב כאן? כי זה לא כדאי. השוק קטן מדי ויותר זול לצרכן ולמשק לייבא מכוניות מוגמרות. המוצר התחבורתי האזרחי היחיד שאולי שווה לייצר כאן אלו ה..אוטובוסים, המורכבים בעבודת יד במה שאני קורה יותר מסגריה גדולה מאשר מפעל רכב...
תוספת:
מפעלי רום-כרמל נסגרו בינואר 1982 ולא בסוף 1981. לאבא שלי היתה את הרום האחרונה -"רום 1301" סטיישן שמספרה היה 62-591-82 והיא היתה האחרונה בעולם !!! היה לה מנוע הילמן-קרייזלר 1297 סמ"ק. מפעלי קייזר-פרייזר היו כמובן היבואנים של "שוסון".
 
אני חושבת שהיה

אים אני לא טועה אז היה
לסוסיתא עוד כמה מפעלים 3 ? והראשון שעמד מאחורי היה אפרים אילין שהתחיל עים קיזר פריזר ויצר בן השאר את הוויליס ואת הלארק והקונטסה ועוד כמה ואיך יצחק שובניסקי הגיעה מלקרדות לסוסיתא ולמה אין יותר רכב תוצרת הארץ ?
אני חושבת שהיה
מפעל אחד ע"י אשקלון, או שזה האשדודי?
 
אז למפעל הזה התכוונתי

המפעל היחיד באשקלון שקשור איכשהוא
הוא "עשות" שהוקם על ידי אפרים אילין לייצור חלקים עבור כלי הרכב ונמכא מזמן.
אז למפעל הזה התכוונתי
מפעל של אילין, אם יצרו שם חלקים או מכוניות את זה אני כבר ממש לא יודעת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה