לא יודע למי אך אני רוצה להתלונן ...

קרניצן

New member
לא יודע למי אך אני רוצה להתלונן ...

במהלך הטיול באוסטריה פגשתי רוכבים שהגיעו מגרמניה ומהולנד. הם התעניינו לגבי רכיבות בארץ ואני ניסיתי "להדליק" אותם כמה שיותר, בעיקר על רכיבות מדבר בחורף שזה דבר שאין להם. בקיצור, הם טוענים שבירחונים המופצים שם (לא זוכר שמות) אף פעם לא הופיע איזשהו פרסום או מודעה בנושא מלון אופניים או חברה שמארגנת טיול אופניים בארץ. יש למישהו מושג למה? הרי יש מלון אופניים (במצפה רמון) ויש חברות שמארגנות טיולים (כמו צובייק) ... לדעתי זה חבל. לפי מה שהבנתי בעונה שהם כמעט לא יכולים לרכב, טיולי מדבר יכולים מאוד לעניין אותם. טוב, זו לא ממש תלונה אבל הייתי צריך לשתף.
 

ranperagmin

New member
אני חושב שג'ירף ניסו או מנסים לעשות

משהו כזה. לא יודע הרבה יותר מזה. ובאיזה היקף.
 

Eyal Hershtik

New member
ממש בימים אלה ...

חוצה את הארץ כתב של אחד מהמגזינים הגדולים בענף האופניים בעולם. בעבר גם היו כמה כתבות על ישראל (יש לי בבית מגזין גרמני עם כתבה בת 7 עמודים על הארץ!). יש פירסומים פה ושם אך זה לא מספיק מכיוון שאין מספיק גורמים בענף עם כוח שווקי גדול בשביל זה.
 

yosi53

New member
כאמור, זה לא הזמן הכי מתאים

להזמין כתב גרמני לארץ (אני מקווה שמדובר בכתב לעניני רכיבה). הקיץ הישראלי לא הכי... וכאמור הזמן הכי אטרקטיבי לאירופים זה רכיבות מדבריות בחורף, כששם הכל מולג וקפוא.
 

yosi53

New member
ועוד דבר

אולי כדאי לעניין את משרד התיירות שיפרסם את הנושא בחו"ל.
 

IlanShacham

New member
שאלה טובה...

זה כל כך ברור שיש לנו יתרון אדיר בתיירות אופניים בחורף לקהל האירופי שלא ממש ברור למה זה לא תחום פורח. עופר עזרי פתח לא מזמן אתר שנועד לכיוון הזה. משרד התיירות גם התחיל לעודד רכיבה בארץ - אם זכור לך היתה לפני כמה זמן קריאה לתמונות + סיסמאות לכרזת תיירות לארץ. הכרזה הודפסה והוצגה בכנס תיירותי בדרום אפריקה. לא ידוע לי אם נעשתה עוד עבודה מעבר לזה. האמת היא שאני כבר מזמן חולם לייצר כאן דף שער באנגלית לרכיבה בישראל. חשבתי לתרגם חלק מהמאמרים, בעיקר מידע שימושי וסיפורי דרך עתירי תמונות יפות. לצערי עוד לא מצאתי את הזמן.
 

nimrodh

New member
bikeisrael.com

זאת התשובה של משרד התירות בשיתוף איגוד האופניים ויוזמה פרטית של הנגבי נמרוד ואיתן חברוני
 

eOfer

New member
האמת שאתה לגמרי צודק!

הרי גיאוגרפית אנחנו נמצאים באחד האזורים הכי מרתקים בעולם מבחינת רכיבה על אופני הרים, ולמעשה כמעט לא מקבלים תיירות בתחום הזה. משיחות עם רוכבים בעולם, ניתן להבין את הפוטנציאל שיש לנו כאן ולהבין את הצורך שלהם להגיע הנה. להם אין מדבר! הגיע הזמן שמישהו במשרד התיירות יתעורר ויעשה מעשה. וכנקודת אור בקצה המנהרה, החודש אני ועוד 2 מדריכים טיול אופניים בן יומיים עבור 45 אמריקאים, בצפון הארץ, בחסות 'בוץ - הרפתקאות על אופניים'.
 

קרניצן

New member
תרשו לי שתי הערות:

1. הרוכבים שאיתם דיברתי, לא מתורגלים ברכיבה בתנאי שטח משתנים. הכוונה היא לאזור כמו מיר"ב למשל שיש טיפוס קצר ואחריו ירידה טכנית ושוב טיפוס ושוב ירידה .... כך גם האופניים שלהם או קלות מאוד או כבדות מאוד. לדעתי, וגם לדעתם, סוג כזה של רכיבה יהיה קשה להם יותר מעליה ארוכה אחת וירידה ארוכה אחת. 2. המודעות שלהם לניקיון האופניים מאוד גבוהה. כשאנחנו בסיום רכיבה הכנסנו את האופניים למחסן והלכנו לנוח בשמש, הם השקיעו זמן רב בניקוי והברקת האופניים. לכן יש להערך לכך ולספק להם את התנאים לנקות את האופניים. המון הצלחה.
 

alonaski

New member
עובדים על זה כבר כמה גורמים החל

משנה שעברה!
נחמד שאתה קורא למלון פונדק רמון "מלון אופנים" אבל זה ממש לא דומה למה שאתה התנסת בו באוסטריה - מלון שהוא חלק מרשת מלונות לתיירות אופנים במדינה הזאת שמתנהל בדיוק לפי הכללים והמדיניות לתנאי שירות ברמה א"א לרוכבי אופנים!
מלון פונדק רמון רחוק מאוד מהסטאנדרט הזה!! מרחק רב! ודבר שני - הוא היחיד! (טוב נו יש לאחרונה את חוחה בכפר תבור שזה דווקא מלון שהרבה יותר קרוב בסטאנדרטים שלו לאלו שבאוסטריה!) השורה התחתונה היא שכרגע התשתית בארץ רחוקה מלהיות כמו באוסטריה! לא שזה אמור להפריע... אבל עדיין לא הצליחו לתת את המענה כמו שצריך. אבינועם ינאי אגב עובד יפה מאוד כבר כמה שנים עם קבוצות רוכבים מאירופה שמגיעות לחופשות רכיבה בארץ!
והוא לא היחיד!
 

קרניצן

New member
המון הצלחה לאבינועם, לבוץ ולכל מי ש

יצליח להביא לכאן תיירים.
 

eOfer

New member
ממש לא רלוונטי ../images/Emo31.gif

זה נכון שאין לנו רשת מלונות ברמה א"א, ונכון שהסטנדרטים שלנו רחוקים מאלה האוסטרים, אבל זהו בדיוק העניין, אנחנו במזרח התיכון. בדיוק כמו שבטורקיה ישנים בבקתות עץ על גדת הנהר, בניו זילנד ב backpackers ובצרפת באיזה שטו מפואר, בישראל מותר ואפשר לישון גם בחאן מדהים במדבר, בצימר עץ רומנטי בגליל או בבית Hoo Ha המדהים שבכפר תבור. את יודעת מה, אפשר גם סתם לישון בבית מלון ללא סטאנדרטים
. כל עוד מדובר בתמצית החוויה המקומית (בדיוק כפי שאנו חווים אותה), אין בכך שום פסול. בקיצור, האפשרויות רבות ומגוונות במזרח התיכון הקטן שלנו, וגם אם אין תשתית או עד שתהיה, מותר להזמין אורחים. אין לנו במה להתבייש. ואמר כבר מישהו לפני: "יש לנו ארץ נהדרת"
 

alonaski

New member
בעיות בהבנת הנקרא eOfer ? ../images/Emo13.gif

תקרא שוב את השורה הזאת שכתבתי והשורה תחתיה: "השורה התחתונה היא שכרגע התשתית בארץ רחוקה מלהיות כמו באוסטריה! לא שזה אמור להפריע"...
 

eOfer

New member
חלפו 11 דקות וכבר את קופצת alonaski

? תנשמי עוד דקה. רובנו מביני נקרא, אני קצת פחות. באותה נשימה את כותבת שאין מענה כמו באוסטריה...על כך כתבתי אני ושום תגובה קופצנית מצידך לא תשנה זאת.
 

alonaski

New member
רגישות לתגובות eOfer ??? ../images/Emo13.gif

אני נושמת כל דקה! תאמין לי - לא מפספסת דקה לנשימה!
אל תפחד... לא אני ולא הקופצנות שלי מנסים לשנות את מה שכתבת חו"ח או את דעתך!!
אנחנו רק מביעות את דעתנו שלנו וציבור הקוראים ישפוט ויחליט כל אחד בפני עצמו - מה משנה לו ומה לא משנה לו.
אז תנשום עמוק לפני שאתה נעמד על הרגליים האחוריות... אף אחד פה לא יקח שום דבר ששייך לך או שאמרת!
והמשך דעתי בעניין: אכן - אין מענה כמו באוסטריה ולכן הפופולאריות של אוסטריה עולה על זו של ישראל בקרב אירופאים. עצם זה שיש איגוד מסודר של בתי מלון לאופנים - מצביע על כך שתיירות האופנים מאוד מפותחת שם - לזה מתלווה גם בפרסום לתודעת הציבור! בדיוק כמו שאצלנו למשל חופי הים, אילת, טבריה, עיר הקודש ירושלים - מאוד פופולארים ונותנים מענה מכובד מאוד לתיירים וגם מיוחצנים היטב באירופה - אלה האלמנטים שגורפים אלינו תיירות ! אם תצליח להביא את תיירות האופנים בארץ לרמת מענה כזו הזהה לכמות המלונות באילת ואטרקציות הנופש שם - אז תנועת תיירות האופנים מחו"ל לארץ - תהיה גבוהה יותר!
קדימה! - מרים את הכפפה??!!! ואם תחליט ליזום פה תיירות אופנים בארץ - נראה אותך עומד בפני כיסוי התביעות של אמריקאים (המוכרים כ"שיאני" תביעות פיצויים)/אירופאים על כל פציעה הכי קטנה שלהם מנפילה במהלך הרכיבה... יש לי תחושה שזה אחד הגורמים המגבילים יזמים מהתחום הזה כאן בארץ...
 

eOfer

New member
שוב alonaski, לא רלוונטי ../images/Emo31.gif

את חייבת לקחת את עצמך וגם את הקופצנות שלך רגע הצידה ולעשות חושבים. פיצול אישיות אף פעם לא עשה לאף אחד טוב. את דעתך בעניין הבנו כבר בתגובה הראשונה שלך. את לא חייבת לחזור על כל משפט פעמיים (אלא אם הקופצנות שלך כתבה הפעם
). הפופולריות של אתרי רכיבה באוסטריה גדולה יותר לאירופאים מאשר לאלו הישראלים מאחר והם לא יודעים כלל שבישראל קיימת סצנת רכיבה מטורפת, ולא בגלל שאין תשתית בתי מלון כזו או אחרת (גם אני חוזר על עצמי או שנדמה לי?
) לדעתי, הסיבות האמיתיות כאמור לאי בואם הן (עדיין) מצב ביטחוני וחוסר בידיעה (פרסום פרסום פרסום). לגבי העניין הביטוחי, תמיד חשבתי שהישראלים הם "שיאני" תביעות הפיצויים
...יש מערכת ביטוח בישראל ואפילו לא רעה. מעולם לא התיימרתי להביא לכאן בעצמי תיירות חוץ, קטונתי. אשמח כמו רבים אחרים לקחת חלק בתהליך כזה
. ו...אלונהסקי, אם ממש מתחשק לך לכתוב כאן בפעם השלישית את דעתך בנושא - לכי על זה. אל תתני לשום דבר לעצור אותך (ואת הקופצנית)
 

alonaski

New member
|../images/Emo6.gif אתה כ"כ לא בכיוון בהבנה שלך

את התחום...
אבל לא נורא. אשמח ללמד אותך ולהסביר לך!
קרא כאן: זה שאתה חי כאן ורוכב כאן וחושב שיש מלא מסלולי רכיבה - זה יפה! זה גם נכון מן הסתם... אבל אירופאים שבאים לחופשת רכיבה בארץ לא יגיעו לכאן ביוזמה עצמאית (בכמויות), יעצרו בסטימצקי בשדה התעופה, יקנו מפת סימון שבילים ויצאו לרכב לבדם בשבילים ובמסלולים שסרקו מהפורום שלנו עוד קודם בארצם
מן הסתם - הם יזדקקו לחברת טיולים שתארגן להם את כל האופרציה - תקח אותם, תוביל אותם ותדריך אותם בשבילים! באוסטריה זה קיים גם בלי חברות טיולים כי התשתית שם היא כזו שבכל מלון אופנים יש מפות שבילים מסודרות, יש מדריכים שנותנים לאורח שירותי הדרכה וכל מאות שבילי האופנים שם משולטים ללא כחל ושרק - למופת!!
(ולא רק באוסטריה. לא יודעת איפה אתה רכבת באירופה אבל בנסיוני מרכיבות במס' מדינות גם באזור לאגו די גארדה והדולומיטים באיטליה זה משולט באותו אופן!
). עכשיו, צא וראה ובדוק את עצמך
: 1. מנה לי מס' חברות בארץ שאתה מכיר/שמעת עליהם שמארגנות טיולי אופנים לתיירים! 2. כמה שבילים בארץ אתה מכיר משולטים לרוכבי אופנים?? 3. כמה מפות ברמת רזולוציה של ניווט עבור רוכבי אופנים ובשפה זרה - אתה מכיר? אם החישוב שיצא לך הוא כמו שלי: 1 = 1 או 2 2 = 3 בערך... (כמדומני - הרשטיק בימים אלו ממש משלט את השביל השלישי בבקעת תמנע!...
) 3 = 0 אז אני מקווה שתבין למה תיירות האופנים לא מאוד מפותחת כאן כרגע ולמה במשרד התיירות לו נותנים לה את הפרסום הראוי ואת התקציב!
ואחרי כל ההסבר המפורט , אזכיר ואציין לזכות את מועדון "רוכבי שמשון" שמבין כולם - הרימו יפה את הכפפה ופרצו את גבולות הפרסום לחו"ל וקידום והפצה של תרבות ומסלולי רכיבת הרים בארץ!
חוץ מהם - אני לא חושבת שיש עוד מישהו שיצא במערך פרסום והפצה רשמית בחו"ל.
וזהו מבחינתי. אין לי עוד מה להגיד בעניין... הנושא מבחינתי מוצה!
מקווה בשבילך שיום אחד תלמד לחבב את הקופצנות שלי ולא להיות כ"כ רגיש לגבי זמן תגובה מלחיץ!
 

eOfer

New member
מי שמך למבינת תחום גדולה מאחרים?

די עם היהירות חסרת הרסן שלך גברת אלונהגבינתסקי
. זה שהנושא מוצה מבחינתך לא עושה אותך צודקת או בכלל קרובה לזה. בואי תנסי להבין כמה את לא מבינה: 1. רק בשרשור הנ"ל מופיעים כ 4 גורמים שמביאים/מסוגלים לקלוט רוכבים מחו"ל. יכול למנות לך לפחות 8-10 חברות/גורמים שעוסקים בנושא מזה מספר שנים: "בוץ הרפתקאות באופניים", "רוכבי שמשון", "מדוושי ישראל" - אבינועם ינאי, "גלגליל", www.bikeisrael, www.dekel-holiday.co.il, www.mtbisrael, מועדון רוכבי כרמל, www.israeloutdoors.com, איגוד האופניים, משרד התיירות ועוד לא התחלתי לחפש!!! ואת סופרת אולי...2 חברות
מעניין
. 2. רוכבים הם רוכבים באשר הם וכפי שאנו הישראלים יוצאים לחופשות רכיבה בחו"ל הן באופן עצמאי (עייני ערך "סטימצקי") והן דרך חברות מאורגנות (עייני ערך "בוץ"), כך גם רוכבים אירופאים או אמריקאים או דרום אפריקאים או whatever מסוגלים להביא את עצמם לכל מקום ע"פ בחירתם. אבל את קובעת נ-ח-ר-צ-ו-ת
שהם לא כמונו. עשית סקר
3. אז אין עדיין אפילו 3 שבילים משולטים. נו באמת....כמה שבילים מסומנים, מוכרים, כולל תיעוד ב GPS, תמונות, הערות וכו' יש בארץ
לך זה ברור, אין שלטים בשבילים=אין תיירים
. Give me a f#@&ing break. אם נמשיך בגישה שלך באמת לא תהיה כאן אף פעם תיירות חוץ
. אז לפני שאת מטיפה לאחרים, קובעת להם שהם מבינים פחות ותוקעת להם סמייליס בפרצוף, נסי לספור עד עשר או עשרים
. בחייאת אלונה, מוצה העניין?.
 
למעלה