לא יודעת אם לגשת - המבחן עוד שבוע!

mockingjay2

New member
לא יודעת אם לגשת - המבחן עוד שבוע!

אני לא מקבלת בסימולציות את הציון שאני צריכה....
אפשר לדחות עדיין את המבחן??
חבל לי לגשת לא מוכנה.. למדתי לבד בלי קורס.. אני שוקלת לא לגשת..
מישהו עשה את זה? איך אפשר לדחות את המועד??
 

הקבUע

New member
ההשלכות של דחיה

- דעי שהבחינה הבאה היא רק ביולי. תגזרי מכך את ההשלכות.
- יש קנס (קטן) על דחיית הבחינה.

אם את לא מאמינה בעצמך שתגיעי לציון שאת זקוקה לו, אל תיגשי. אבל דעי שלא תמיד סימולציות ישקפו את הציון.
יחד עם זאת, אמונה ורצון הם מרכיבים הכרחיים בדרך להצלחה.
 

AlanSmith

New member
אם הפער הוא עד 40-50 נקודות חבל לוותר.

אם הפער נמוך מ50 נקודות (ככל שיותר נמוך יותר טוב) כך קיים יותר סיכוי כן להצליח להגיע למטרת היעד.
בהרגע שהפער מעל 50 נקודות הסיכוים כבר ממש קלושים.
בכל אופן עם כל הנרמולים של המרכז הארצי אי אפשר באמת לדעת איזה ציון מקבלים בבחינה. ומה גם שאולי יהיה מזל ולפחות תוציאי סיווג טוב באנגלית:).

בכל אופן לדעתי אם אין רצון לגשת לבחינה הבאה ביולי, (כי אסור 2 בחינות עוקבות) אז אין שום סיבה לדחות... חבל גם ככה לא כולם מצליחים בבחינה הראשונה כפי שרצו, ונזקקים ליותר מאחת.. אז לפחות אחרי הבחינה אולי יכול להתבהר קצת יותר איפה הטעויות היו בהכנה, ומה ניתן לתקן. אגב אני אישית חטפתי שוק מהכיסאות סטודנט.. ממש לא נוח כמה שקוראים על זה בפורומים עד שלא מנסים זה לא אותו הדבר. אני חושב שהפסדתי איזה 20 נקודות ככה על האי נוחות הזאת. הייתי רגיל לרשום על שולחן מאוד נוח וגדול, שיש מקום להכל... ולקח לי כמה דקות יקרות להסתגל לתנאים הלא נוחים האלה.
 

mockingjay2

New member
כרגע

הפער הוא בין 50 ל30 נקודות.... רק פעם אחת הגעתי ליעד שלי. מתוך 5 סימולציות.
 

AlanSmith

New member
אם הציון לא דחוף.. חבל לא לגשת כי יש מצב לקבל

את הציון הנדרש. אני מכיר אנשים שקיבלו בבחינה ב50 נקודות מעל הסימולציה הכי גבוה שלהם. היה לי מישהו בתיכון בקורס פסיכומטרי שקיבל בסימולציה האחרונה את הציון הכי גבוה שלו 670. ובבחינה הוציא איזה 729.

עם זאת אפשר גם לקבל יותר נמוך מהסימולציות ולדפוק לגמרי את העסק.. אבל אסור להילחץ יותר מדי. אם תיגשי לבחינה הקרובה ההפסד היחידי הוא הזכות לגשת לבחינה של יולי.. ויכולים להיות לזה השלכות אם הציון עד מועד יולי הוא קריטי עבורך ללכת להסתכן בבחינה שלפי הצפי צריך יום נהדר כדי לעמוד בו. אבל הגעת ליעד שלך באחת הבחינות אז ממש אני מתקשה להבין לפי ה5 בחינות. שבחלקן היית בין 30 ל50 נקודות.. ובאחת הגעת ממש מה הסיכוי להצליח בבחינה. אם ציון היעד עד מועד יולי הוא מטרה שרוצים למקסם את הסיכוי להגיע אליה.. אז עדיף אולי לדחות (אולי אני ממש לא בטוח אם זה רעיון טוב או לא) ולקחת קורס כדי להבטיח עמידה ביעד הזה של ציון ביולי. אם ציון מתאים ביולי לא יעזור יותר מדי.. אז כדאי ללכת כבר באפריל, ובמקרה הטוב נפטרים מהבחינה עם חיוך, במקרה הרע יש מספיק זמן לתקן.. אבל הבחינה הבאה תהיה רק במועד ספטמבר.
 

redsnowhite

New member
אולי בשבוע שנותר תנסי להבין למה רק פעם אחת

הגעת ליעד. אם הגעת אליו, סימן שיש לך את היכולת להגיע אליו, את הידע המספיק להגיע אליו. אולי את לחוצה מדי? אולי לא מתחקרת נכון? מה הסיבות לציונים שלך?
 

mockingjay2

New member
הסיבות..

כנראה תחקור לקוי - אני בדרך כלל לא עוברת על מחברת התחקורים לפני התחקור.
שמתי לב שכשאר אני ישר מתחילה סימולציה בלי "לחמם את המוח" הפרק הראשון זוועתי במיוחד!
היום למשל, פתרתי שעה שלמה תרגילים מהמרתון ורק אחרי זה פתרתי סימולציה - ובפרק הראשון הצלחתי את כלללל השאלות - זה בחיים לא קרה לי! כנראה שאני זקוקה ל"חימום מוח" לפני...
יש לי בדרך כלל עליה ברמת הפתרונות הנכונים ככל שהפרקים מתקדמים, כאשר הפרק הראשון מלא בטעויות, - כאשר אני לא "מחממת את המוח" לפחות חצי שעה לפני.....
לחץ בהחלט משפיע.... היום ניסיתי להשתמש באפליקציית "סטופר" של יואל גבע והוא מקריא לי "5 דק" לפני הסוף - וזה גם עזר!
 

redsnowhite

New member
זה חסר אחריות לגשת לא מוכן. אבל,

האם את באמת לא מוכנה או שאלו לחצים של לקראת מבחן?
את רוצה להתחיל ללמוד בשנה הקרובה? יולי יספיק לך?
תעשי את השיקולים שלך בהאם כדאי לך לדחות או לא, הקנס הכספי הוא כמעט 100 ש"ח.
תדעי שהבחינה הבאה רק בעוד 3.5 חודשים, את תצטרכי לעשות הפסקונת בלימודים כדי שלא תגיעי למצב שממש ממש נמאס לך, זה מאוד קשה ללמוד כל כך הרבה לבחינה שכזו.
 

liori241

New member
מרגישה כאילו אני כתבתי את זה

הגעתי פעם אחת לציון שאני צריכה, זה לא היה בסימולציה של המרכז הארצי אז זה בכלל יותר מטריד.
בכל אחת מהסימולציות האחרונות שעשיתי יש לי נפילה בפרק אחר, הכמותי לא מאוזן וגם האנגלית (!!) לא. האנגלית שלי לאורך כל הפרקים והסימולציות שעשיתי היה ברמת פטור+, ובזמן האחרון יש לי תמיד פרק-שניים טובים, ועוד אחד ממש נפילה, אבל ממש. אני לא מצליחה לשים את האצבע מתי זה קורה לי ואיך, ובאמת שאני לא יודעת איך למקסם את היכולת במהלך הבחינה. מבחינת הכמותי אני פשוט מרגישה שזה באמת תלוי פרק, עם כמה שזה מצחיק להגיד את זה. למרות שבדיעבד אחרי המבחן כשאני מסתכלת על התרגילים בכל פרק הם נראים פתאום כ"כ פשוטים...
בקיצור, אני ממש איתך. אני אגש עכשיו כי ממש אין לי כוח לגרור את זה עוד 3.5 חודשים, ואני גם באמת לא מצליחה לחשוב על דרך לשפר אף אחד מהנושאים. אני חושבת שזה פשוט בעיה של ריכוז ושל איך אני קמה באותו בוקר, ורק נותר לייחל שנקום על הצד הטוב ביותר:)
בהצלחה!
 

mockingjay2

New member
תודה על העידוד

באמת שאין לי את הכוח למשוך את זה עוד 3.5 חודשים.... זה מטורף. יצאה לי הרוח מהמפרשים כי אתמול קיבלתי 55 נקודות מתחת ליעד בסימולציה קשה מאוד של סמארט. היום עשיתי את הסימולציה המשולבת של המרכז הארצי (בעברית.. התעלמתי מהאנגלית) וקיבלתי 20 נק' מעל היעד שלי! קצת מעודד אבל לא רוצה לפתח ציפיות.
אני לא יודעת להסביר את הפערים האלו של כמעט 100 נקודות בין הסימולציות, אולי המשולבת קלה במיוחד?...
אני מרגישה שצריך מ-ז-ל בסימולציות האלו! לפחות 50 נקודות זה מזל, וכל השאר זה ההכנה שלך.....
בכל מקרה אקח לתשומת ליבי את ההערות שלכם, ואשתדל לתחקר טוב יותר... באמת התחקור שלי לא מקיף מספיק.
 
לא להתייחס

לסימולציות שהם לא של המרכז הארצי.
למרכז הארצי יש כלים סטטיסטיים שאין למכונים: המרכז רואה כמה תלמידים הצליחו לענות על השאלה הנכון ומה היה ציונם באותו חלק ועל סמך זה יכול לשקלל נרמול מדוייק. למכונים אין סיכוי.

המשולבת היא בחינה לגיטימית במתכונת החדשה. השוויתי את טבלת הנרמול שלה מול דצמבר 2012 והן ברמה זהה בכל החלקים.
חוץ מזה, זה לא משנה אם הבחינה "קלה" או "קשה" - את אמורה לקבל פחות או יותר את אותו הציון בכל בחינה בגלל הנרמול. ברור שיש סטיות למעלה ולמטה כי אנחנו בני אדם אחרי הכל אך אם עברת ב-20 נקודות במשולבת ברור שאין סיבה לדחות את הבחינה.

שאומדן של מכון לא יגרום לך ללמוד עוד חודשים לחינם..
 
למעלה