לא יודעת אם זה המקום לשאול..

youngG

New member
לא יודעת אם זה המקום לשאול..

אבל אולי יצא למישהו כאן לפגוש אזרחים שעשו עבודות שרות בבסיס צבאיח כעונש ממצ"ח?
 

all about eve

New member
מוזר מאוד

1) מצ"ח לא חוקרת אזרחים, היא חוקרת חיילים. 2) מצ"ח לא מענישה אף אחד את זה עושה בית דין. 3) לא ברור לי למה להכניס עברינים אזרחים לבסיס צבאי.
 
בדבר אחד אני לא מסכים איתך.

חוקר מצ"ח יכול לחקור גם אזרחים, וכן...מצ"ח זה לא גוף "מעניש" וגם לא ראשות שופטת אלא גוף חקירה. למה בכלל נשאלה השאלה הזו אם אפשר לשאול ?
 

all about eve

New member
ברור שאפשר

אם האזרח עבר עבירה בשטח צבאי או בשיתוף עם גורם צבאי, אפשר לחקור אותו, אבל בשלב מסויים יש לערב משטרה אזרחית (או שב"כ)
 
לא, אפשר בכל מקרה

זה רק תלוי בנסיבות ואם מעדיפים לעביר את זה לטיפול המשטרה או לא.
 
ממתי למצ"ח יש סמכות על אזרחים?

אולי בבסיס צבאי כן, אבל אזרחים רגילים? מה? על פי איזה חוק בדיוק שוטר צבאי רשאי להעניש אזרח?
 
חוקר לא אמור להעניש אפילו חייל../images/Emo8.gif

זאת פריווליגיה ששמורה לאמא שלו ולבתי המשפט\דין באם החייל מורשע. בכל מקרה, חוקר מצ"ח יול לחקור חייל עוד משחרר ילדותי אני מתאר לעצמי, וגם אם לא, אז היום כן, ו..אוף, אני לא סתם אומר את זה. אפשר לחשוב שסיפרתי פה למישהו שאין אליהו הנביא.
 
אני חושב שאני יודעת למה את מתכוונת

אצלינו בבסיס יש כמעט קבוע חיילים שעושים עבודות שירות בדרך כלל זה אנשים שקיבלו כלא לתקופה ארוכה וממירים את הכלא בעבודות שירות (בקטע הזה אני לא מבין יותר מדי) בזמן של העבודות שירות הם עושים יומיות-חמשושים ובדרך כלל עושים את העבודות בתור עובדים כללים
 

youngG

New member
איזה חמודים אתם../images/Emo3.gif

חוץ מפירומן אף אחד לא יודע למה אני מתכוונת. אזרק בשביל הידע הכללי:כשאמרתי מצ"ח הכוונה שלי היתה לביה"ד הצבאי. וכעקרון ביה"ד כן יכול להכניס אזרחים לכלא(למשל סרבני גיוס מילואים שנשפטו-יש אגף מיוחד בכלא למילואימניקים) אבל הכוונה שלי היא לחיילים שנפתח להם תיק במצ"ח אבל המשפט נגרר ככה שבסוף הם קיבלו את העונש באזרחות והעונש הוא עבודות שירות. אז השאלה שלי היא אם מישהו מכיר כאלה?ואם כן- איך היו התנאים שלהם?
 
אני משרת בחיל הים

לגבי המצב שאת מתארת, אף פעם לא שמעתי על חייל שנישפט ונענש אחרי שהשתחרר.
 

wasted19

New member
איזה שטויות

אם כבר הבן אדם נחקר על ידי מצ"ח אז ב99 אחוז מהמקרים הוא יהיה בזמן החקירה והמשפט במעצר סגור ככה שהוא צובר דפוק ולא משתחרר מצה"ל וכן הוא ייחכה עם השחרור מצה"ל עד שהוא ישתחרר מהכלא כמו הרבה קצינים שיושבים בכלא שסיימו שירות ממזמן, וכן בחלק מהחקירות החזירו קצינים שסיימו את השירות והחזיקו אותם בכלא צבאי על עבירה שעשו בזמן השירות.
 

deathcaster

New member
יש גם עוד מקרה

מצ"ח רשאית לחקור אזרחים עובדי צה"ל ללא התערבות משטרה אזרחית , אזרחים עובדי צה"ל במקרים מיוחדים יועמדו גם לדין בבתי דין צבאיים בגין עבירות פליליות שנעשו בקשר ישיר עם או כנגד גורמי צבא. לגבי ביצוע עבודות שירות .....זה לא שמעתי , זה רלוונטי רק לחיילי מילואים .
 

ET2k

New member
אני הבנתי מנגדים ביחידה שלי

שאם יש סחבת עד אחרי השחרור,אז משלמים כסף במקום לרצות את העונש...(?!)
 

deathcaster

New member
תלוי בחומרת העבירה וגזר הדין , אגב

המרת תקופת ריצוי עונש , בפועל או על תנאי , למעט בעבירות של נזק בנפש , כמעט תמיד ניתן להמיר בקנסות , גם במערכת האזרחית , כמובן ....כל מקרה לגופו.
 
למעלה