לאנשים שחוששים מפני הפרת פרטיות באינטרנט יש כוונות רעות

kiryatech

New member
מנכ"ל גוגל: "לאנשים שחוששים מפני הפרת פרטיות באינטרנט כנראה יש כוונות רעות". הדברים שנאמרו בראיון הכעיסו צרכנים אשר מודאגים בנוגע להשפעה של גוגל שרק הולכת ומתרחבת.

חברת גוגל אוגרת לעצמה עושר רב של מידע משתמשים. עם מנוע החיפוש שלה, שירותי הפרסום, האפליקציות, שירות ה-DNS החדש שלה ועוד, החברה מסוגלת לדעת בדיוק היכן המשתמשים גולשים ועל מה הם מסתכלים. רבים חוששים שגוגל עלולה לנצל את המידע הזה לרעה או לאפשר לאחרים לנצל אותו לרעה, בין אם זה למטרות רווח או על מנת להעמיד לדין אזרחים שאינם בהכרח אשמים. בקיצור, החשש ש-"האח הגדול צופה בכם" הוחלף בחשש ש-"גוגל צופה בכם".

גוגל הגיבו לאחרונה להאשמות ותקפו את ציבור המשתמשים שלהם. מנכ"ל גוגל אריק שמידט אמר ל-CNBC כי "אם אתה עושה משהו שאתה לא רוצה שאף אחד אחר יידע, אולי אתה לא אמור לעשות את זה מלכתחילה".

גוגל לעיתים משחררת מידע אישי על משתמשיה והוסף כי "אם מישהו באמת צריך פרטיות מסוג כזה, המציאות היא שמנועי חיפוש – וגוגל בתוכם, מחזיקים באינפורמציה הזאת למשך פרק זמן מסוים וזה חשוב, לדוגמה, מכוון שכולנו בארה"ב כפופים לחוק הפטריוטיזם וקיימת אפשרות שהאינפורמציה הזאת תינתן לרשויות".

כשמסתכלים על התגובה הזאת בלי ההקשר, היא נראית די הגיונית. החוק מספק תשובות דומות, ומציין כי על נציגים של רשויות החוק להגיש צו בהתראה של 45 ימים על מנת לקבל גישה לרשומות של תוכנות מסרים מידיים של משתמשים. לעומת זאת, קיים תהליך מזורז למקרים בהם ישנה "סכנת חיים מיידית".

אף יותר בעייתית היא העובדה שמר שמידט מניף אצבע מאשימה לכיוונם של אלו השואפים לפרטיות. בואו לא נשכח את דרישתו של מר שמידט בעצמו לפרטיות. מר שמידט חסם בגוגל את CNET, אחד מאתרי החדשות המובילים באינטרנט, למשך שנה בגלל שפרסם פרטים אודות המנכ"ל, כגון המשכורת שלו, השכונה בה הוא גר, כמה מתחביבו ותרומותיו הפוליטיות. מאיפה CNET השיגו את המידע הזה? מגוגל, כמובן.

התגובות של מר שמידט מעידות על מצב בעייתי בפוטנציה, כאשר לוקחים בחשבון שאפילו חברות גדולות חשופות לפריצות, דליפות מידע וצווים. למרות שיתכן שחלק מהאנשים באמת מעוניינים להסתיר את מעשיהם ה-"רעים", אחרים פשוט מעוניינים להימנע מרדיפה בעבודה עקב מצבם הרפואי, או להגן על העסק שלהם מפני מתחרים שמסוגלים להשיג במידע פנימי ולהשתמש בו כדי להשיג יתרון לא הוגן. בקצרה, מר שמידט אולי חושב שפרטיות היא מותרות שאזרחים לא זקוקים לה, אבל היא חיונית לרבים.

כתבת CNBC, מריה ברטירומו, שראיינה את מר שמידט בעבר, שאלה שאלות קשות אך הוגנות, כמו "אנשים מתייחסים לגוגל כאילו היה חברים הנאמן ביותר. האם זה חכם?"

תגובתו של מר שמידט מעידה על זלזול מובהק לפרטיות הצרכן. מצד שני, החברה שלו נלחמה בעסקאות כמו המיזוג בין מיקרוסופט ויאהו מתוך טענה שהיא תספק לחברות יתרון לא הוגן ועשויה לסכן את תנאי הפרטיות של הצרכנים. במידה שווה, הוא נלחם להגן על פרטיותו-שלו.
 
למעלה