לאן לפנות? אובד עצות.....

benpual

New member
לאן לפנות? אובד עצות.....

המקרה: תאונת דרכים פגע וברח לפני מס' ימים נסעתי באופנוע שלי הפרטי למקום מסוים של העבודה , כאשר הגעתי לצומת עם תמרור עצור , הגיע נהג ברכב פרטי , לא עצר בתמרור עצור והמשיך בנסיעה , אני כתוצאה שלא עצר החלקתי על הכביש כדאי שאני לא יתנגש בו , אך הנהג המשיך בדרכו ולא עצר. פוניתי לבית חולים עם מד"א ושם קבעו כי יש לי שבר ביד שמ' וקרע בגיד בכף רגל ימין. השאלה היא ככה: לאן אני באמת אמור לפנות ועל מה? על תאונת עבודה או על תאונת דרכים? כאשר נסעתי על האופנוע שלי , לא היה לי ביטוח על האופנוע וגם לא חובה , מה ביכולתי לעשות ולמי לפנות? לציין שהייתי בדרך למקום מסוים של העבודה ( אני עובד בתור סייר ) מה אני אמור לעשות ולאן אני אמור לפנות? תודה לפונים.
 
לאן לפנות? אובד עצות.....

שלום רב, מדובר גם בתאונת דרכים וגם בתאונת עבודה אבל והוא אבל גדול מאוד לגבי תאונת הדרכים, ראשית לא מדובר בתאונת פגע וברח, הרכב לא פגע ברכבך, ולכן אין התנגשות בין הרכבים ומי שצריך לשאת בחובה לפצותך הוא ביטוח הרכב של האופנוע שלך, שאמרת שלא עשית...אממ זאת בעיה לכן מבחינת תאונת דרכים אין לך למי לפנות אלא לעצמך ולא תוכל לתבוע פיצוי מחברת ביטוח אבל ולמזלך הגדול זאת גם תאונת עבודה, אם יצאת במהלך יום עבודה לסידור של העבודה זאת תאונת עבודה ואתה צריך להתחיל בלפנות למעביד לקבל ממנו טופס בל-250 ואז לפנות לביטוח לאומי עם כל המסמכים ביטוח לאומי ישלם לך 75% מהשכר עבור הימים שנעדרת מהעבודה עד למקסימום המכסה, אח"כ אם עדיין ישארו לך נזקים תוכל להבדק ע"י ועדה רפואית, שאם תקבע לך נכויות תוכל לקבל פיצוי כספי או קצבה חודשית. אני מקווה שלהבא לא תסע בלי ביטוח, אני יודעת שרבים מכם האופנוענים, לא יכולים לעמוד בעלויות הביטוח, אך זה לא פתרון. הנה אתה בתאונה עם נזק בינוני , שיכל להיות קשה הרבה יותר, אם לא היה לך את ביטוח לאומי, לא היית מקבל פיצוי מאף גורם. מקווה שעזרתי בברכה
 

benpual

New member
עורכת דין ענבר בוקר אור.......

תודה רבע על המענה המהיר, השאלה היא האם ביטוח לאומי לא יעשה בעיות כאשר יגיד שמדובר בתאונת דרכים? ואז יגידו לי לפנות לביטוח? ולגביי התשלומים של המיון ושל מד"א , איך זה מסתדר?
 
עורכת דין ענבר בוקר אור.......

שלום שוב, לתשלום וטיפול במד"א והמיון, תפנה לביטוח לאומי. ולא ביטוח לאומי לא עושה בעיות, כי זה גם תאונת עבודה. אתה צריך לציין תאונת דרכים ללא ביטוח. בברכה
 

Acct

New member
הערה קטנה

בביטוח לאומי תצטרך להוכיח כי התאונה ארעה במהלך עבודתך... (הועיל ופונית באמבולנס וכו'- אף אחד לא יכחיש את עצם התרחשות התאונה, אבל תצטרך להוכיח כי התאונה ארעה במהלך העבודה שלך)
 
למעלה