לאן כדאי לנסוע באיטליה פעם ראשונה לחמישה ימים?

semes100

New member
לאן כדאי לנסוע באיטליה פעם ראשונה לחמישה ימים?

הי לכולם, אנחנו מתכננים טיול לחמישה ימים (4 לילות) באיטליה, מעולם לא היינו באיטליה, ואנחנו מתלבטים לאיזו עיר להגיע, האם לרומא? ונציה? מה אתם מציעים?
 

placid1

New member
אני אוהבת את רומא

אבל כל מקום אחר גם טוב. לא באמת משנה.... :)
 
לקרוא קצת ולהחליט, אין אתרי חובה ואין ביקור חובה

ונציה יכולה להיות נהדרת לביקור ראשון ובמיוחד כשיש 5 ימים, שיאפשרו להסתובב במקומות מתוירים פחות ולצאת לטיול אחד מהעיר, נגיד לוויצ'נצה, פאדובה, ורונה, שייתן חוויה נהדרת אחרת לגמרי.

גם רומא נפלאה, רק עמוסה, רועשת, לוקח זמן להכיר אותה. אבל גם זו אופציה טובה.

אפשר גם בולוניה, עיר נהדרת עם ארכיטקטורה מרשימה, אוכל טוב, הרבה מה לעשות בסביבה.

לפי תחומי עניין שלכם. שהם ינחו אתכם.
 

semes100

New member
מה הכוונה לוקח זמן להכיר את רומא?

יותר מאת לונדון למשל? אם זו פעם ראשונה באיטליה, אז את אומרת שיום-יומיים ילכו לנו רק על התאקלמות?
 
זאת גם התחושה שלי. בפעם הראשונה שהגעתי לרומא לקח לי
יומיים לחבב אותה. ביומיים הראשונים שם ממש התחרטתי על הבחירה.... גם החוויה האישית שלי היא שלוקח זמן להתרגל לעיר ולהתחיל לאהוב אותה, אבל אנחנו טסנו ל-10 ימים לרומא וסביבותיה וזה בהחלט היה מספיק זמן להתאהב בעיר.
 
תלוי מה הקצב של ההתאקלמות הזאת. אני מרגישה שבכל פעם אני לא

נהנית ברומא ביום הראשון. בביקור הראשון שארך שבוע, בכלל לא נהניתי כל כך. היו חוויות נפלאות - סיור של 5 שעות בוותיקן הוא אחת מהן - אבל לא חשבתי שהמקום מיוחד, חלק מהזמן ירד גשם שוטף, הסיור בפורום ובקולוסיאום היה בינוני ואני חייבת לחזור עליו, חלק מהזמן גם לא הייתי במיטבי הפיזי. רק מהביקור השני התחלתי להנות ממנה באמת אבל גם, אני זוכרת את הביקור השלישי, ב-2010, שבאתי מבולוניה שהיא הרבה יותר רגועה, וביום הראשון לא נהניתי.

גם בשנה שעברה, מראש באתי ל-24 שעות בתוך ביקור של 8 ימים בערים אחרות, ואמרתי לעצמי שלוקח זמן, זו לא עיר ליום. אבל בסוף יצאתי אקסטטית. טוב, זה כי אני "מתקדמת", ביקור חמישי, דוברת קצת את השפה, יודעת לאן ללכת וידעתי בדיוק מה שאני ביום ההוא (פתיחה של תערוכה שהתחילה ממש אותו היום וגיליתי זאת במקרה בפירנצה 4 ימים קודם).

היום אני מפנטזת על רומא. אבל בחורף, נובמבר-פברואר, הצפיפות הרקיעה שחקים לאחרונה. לוותיקן לא בטוח שאחזור כלל, אולי בינואר. היום אני גם הולכת לכנסיות שהן שכוחות-אל יחסית, ואפשר לבקר בהן בשקט, יש לי עוד עשרות מקומות לגלות. אבל בכל פעם, כאמור, לוקח חצי יום להתאהב שנית. ושלישית. ורביעית. אבל הפנטזיה לחזור לשם לחודש, לעולם לא נעלמת.

על איזה חודש בשנה מדובר?
 
אביב. להמנע מהאחד במאי, זה יום שבתון לכולם

וממש בקו הראשון של ימי הסגירה, יחד עם 1 בינואר וחג המולד.

אביב, זה אומר פריחה יפהפיה בגנים אבל זה גם יכול לומר גל חום או גשם זלעפות, זו תקופה לא יציבה.

כדאי לקחת בחשבון שזה שיא העונה ויהיה צפוף. לכן להזמין כרטיס טיסה ובעיקר לינה, לוונציה זה תיכף מאוחר להזמין את המקומות הזולים יחסית, כדאי לשמוח שעכשיו היורו בשפל שלא היה כמותו מבחינת השער. כי שני המקומות, רומא וונציה, יקרים ללינה. בוודאי היכן שרוצים להיות, במרחק הליכה מאתרים.

אבל בוונציה לא חייבים ללון ליד סן מרקו, אפשר בהחלט בכל אחד מהרבעים האחרים בתנאי שהוא לא מרוחק מדי ואני בערך יודעת את הגבולות, אוכל לעזור עם זה. ברומא עדיף במרכז ההיסטורי אבל גם קצת מחוץ זה בסדר.
 
לונדון בשבילי היתה מקום לא טוב. באתי גם עם מטענים רגשיים

מסוימים, טובים, שנפרקו בדרך גרועה ולמדתי כמה אמיתות כואבות על החיים באותו ביקור בספטמבר 99. וגם, מאז ועד היום, לא היתה עיר אחת באירופה שהרגשתי שאני חייבת כל הזמן לברוח בה למרחבים ירוקים. לא יכולה לסבול את ההמוניות ואת הרעש וכל כך הרבה נשים ואנשים סביבי. הוטרדתי מינית גם פעמיים, פעם אחת בצורה בוטה, וזה היה נורא. היו גם חוויות טובות, עם מכרה שביקרתי אותה, בנשיונל שזו באמת גלריה עילאית, בחנויות ספרים.

לאחר 17.5 שנים אני מתחילה להפשיר, יש לי שם חבר טוב, אני אדע להתמקד ולעשות כמו שאני עושה בערים יותר רגועות, לאט, עם שוטטות ובלי רצון לבלוע הכל, ואחזור מתישהו בשנים הקרובות, כי החשק מתחיל לחזור.
 

אספרסו2

New member
תייר באיטליה

זה כמו ילד בחנות ממתקים,החוויה מובטחת ולא משנה איזה ממתק תבחרו,
תצאו עם טעם טוב בפה ורצון לעוד עם סיכוי להתמכרות.
 
ממליצה בחום על צפון איטליה

מתאים מאוד לזוגות.
בצפון יש המון עיירות קסומות, אגם גארדה ונציה, והדולומיטים היפהפיים (השלוחה האיטלקית של הרי האלפים).
נופים מדהימים, יש הרבה מה לראות!
 
אבל גם טרנטו, ויצ'נצה, מנטובה. לעשות משהו שהוא פחות תיירותי

ופחות שגור ופחות עמוס, שיהיה גם טעם של מקום שחיים בו מקומיים ואפשר לראות איך הם חיים, כמו בכל אלה שהזכרתי. בלי לאבד כלום מקסם של מקום.
 

לאונידס

Active member
תתחילו בבדיקת מחירי ומועדי טיסות

יכול להיות שכרטיסי הטיסה יעשו בשבילכם את ההחלטה
 

טינטיןS

New member
אני גם מצטרפת לרומא

למרות שכמו שנאמר , כל מקום באיטליה יהיה מושלם, ומאי זו עונה מצויינת! עוד לא חם. אבל נראה לי שאת רומא חייבים לעשות. ו5 ימים זה ממש, אבל ממש מעט בשביל העיר הזאת. אם תרצי אשלח בפרטי סיכום טיול שעשיתי ברומא.
 
באותה מידה אפשר גם 20, 30. גם לאחר 5 ביקורים וכ-20 יום

יש לי הרבה מה לראות שעדיין לא ראיתי, ולעשות. אז גם 5 ימים לביקור ראשון, אם לנים בעיר אחת, זה משהו.
 
למעלה