לאלפרד (וגם לאיזי)

zataomm

New member
לאלפרד (וגם לאיזי)

השארתי כבר את ההודעה הזו אתמול אך המערכת דחפה אותה לסוף העמוד עד שהיא נעלמה ועדיין לא זכיתי לתשובה, אז הנה שוב ההודעה: שוב אני, מצטער אך הב.מ.וו לא יוצא לי מהראש, הוא כ"כ יפה וחדש שזו ממש התעללות לא לקנות אותו (למרות שהוא חורג לי מהתקציב בענק), ולכן עוד מספר שאלות: 1) מה העלות השנתית של טיפולים לאופנוע שכזה? 2) האם החלפים יקרים? 3) איך הוא יתנהג בעיר? למרות שלאחר קנייתו נראה לי שאני אצא לטיולי חוצי ישראל שבועיים, לא כדאי לאכזב את הבאוורי, נראה לי שהוא מספיק סובל מהחום. 4) איפה כדאי לטפל בו? האם בגלל שיש לו מנוע 4 צילינדרים (אומנם במאוזן) ניתן לטפל בו בכל מוסך? 5) אפשר להצטרף לטיולים שלך (לא בשבת)? נ.ב. לאיזי: קיבלתי את המייל שלך ואפילו הודיתי לך בפומבי (צירפתי קישור להודעה).
 

איתן כ.

New member
ושוב אני אומר את דעתי לגבי העיר

נוח יותר וגם נוח משתלם(ואת זה אני אוכיח במספרים אם תרצו) לעשות את הקילומטרז´ של הנסיעות בעיר על קטנוע 50 סמ"ק שייקנה לצורך זה.
 

zataomm

New member
שדון

אם זכרוני אינו מטעני אתה העלית את בעיית הגניבות, לא? ואיך אני אעמוד בכל התשלומים השוטפים? חשבון בבקשה!
 

zataomm

New member
אשמח לקבל פירוט

א) כי אני מאוד אוהב את הקטנוע שלי וגם השקעתי בו רבות. ב) כי אם אני בונה על ה- ב.מ.וו. המדובר אז בעיר הוא לא להיט. מה לגבי סכנת גניבת אחד מהכלים כשהוא לא בשימוש (אני מתכנן להשאיר את הקטנוע בירושלים בכניסה לעיר/תחנה מרכזית)?
 

איתן כ.

New member
אז ככה לגבי גניבות....

אתחיל מזה שעד כמה שאני יודע ב.מ.וו. לא גונבים כי הגנב תמיד ייאלץ להגיע לגדליה או לקמור. לגבי קטנוע (לא כולל CHים שאני חושב שנגנבים בכל מקרה)- אם הוא יהיה קשור היטב אז רוב הגנבים לא יטרחו להתמודד איתו. רק אל תשאיר קסדה בארגז או מתחת למושב אלא (במידה ואתה לא רוצה להיסחב איתה) העבר את המנעול דרכה.
 

zataomm

New member
ומה עם החשבון המפורט שהבטחת?

מדובר על אופנוע עמל 500 וקטנוע 50
 

איתן כ.

New member
וככה לגבי כדאיות אחזקת קטנוע...

אני הולך לכתוב בYNET לגבי כדאיות אחזקת קטנוע בנוסף למכונית, אבל אותכם לא צריך לשכנע ולכן אכתוב לגבי כדאיות אחזקת קטנוע 50 סמ"ק בנוסף לאופנוע "כבד" (המרכאות הן כי קשה להגדיר כך XR600 של 128 ק"ג , אבל ככה הציבור מכנה את זה). אסייג את דברי בכך שלא היו לי קטנועים בנפח 125-250 סמ"ק ואם מישהו יכול להרחיב לגביהם אני אשמח. הדוגמא היא לגבי עצמי, מתגורר בשכונה תל-אביבית. אני עושה קילומטרז´ שנתי לעבודה ,לפגישות וליציאות של כ10,000 ק"מ, כולו בתוך העיר. עלות ביטוח חובה ל50 סמ"ק היא (לאחר עליה עצומה) היא 1,600 ש"ח. עכשיו פשוט צריך לחשב עלות טיפולים, צמיגים ותיקונים ל10K ק"מ עירוניים של קטנוע לעומת אופנוע כבד (ש10K בשנה בעיר , לעיתים במהירויות אפסיות בהילוך ראשון והרבה קלאץ´ בוודאי לא מוסיפות לו בריאות). כך יצא שמעולם לא נאלצתי לעשות אוברול לאף אחד מהכלים הכבדים והמכוניות שהיו ברשותי (טוב, אתם יודעים שתמיד מכרתי רגע לפני
). לשיקולים הכלכליים צריך להוסיף מהירות (כן כרובי, רוצה להתחרות איתי ? אני על סופר דיו 50CC אתה על איזושהי מוטציה של 1200 סמ"ק, לאורך רחוב קפלן בשעות העומס), רגליים שלא מתחממות בפקקים , חסכון בטונות של מנעולים, חוסר מאמץ פיזי בהתפתלות ומעל לכל: הזכות להוריד בסוף השבוע את הכיסוי מכלי (ארבע או דו גלגלי) שהתגעגת אליו כל השבוע. איתן שיכול לומר שכל הקילומטרז´ על הכילים ה"כיפיים" שלו בשנים האחרונות היה באמת כיף ולא כלל פקקים
 

איתן כ.

New member
וכמובן שני נושאים ששכחתי:

החשוב ביותר הוא המעורבות הקטנה בהרבה של 50 סמ"ק בתאונות והשני הוא יכולת נשיאת המשאות על מדרס הרגליים (בקטנועים בהם הוא שטוח).
 

psichi

New member
אז ככה לגבי גניבות בה-אמ-ווה

לגיס שלי (לא קוראים לו דוד) היה GS80. ראו זה פלא, בוקר אחד הוא מגלה שהשרשרת זרוקה בצד, ומה שהציל אותו למעשה היה מנעול D של קריפטונייט, שעליו ניכרו סימני מאבק. (אי אפשר להרים אופנוע ששוקל 5 טון...) סתם בשביל הידע - הוא לקח איתו את המנעול לארה"ב, ובחנות לא מיצמצו פעמיים והחליפו את אותו מנעול חבול בחדש, ואף מדגם גבוה יותר. היום מנעול זה משמש אותי. אז מי אמר שלא גונבים.
 

dmx_must_fly

New member
עוד דוגמא?

גנבו לחבר של חבר שלי את הGS80 המלוקק שלו. נכון שזה היה קצת באשמתו. הוא טס לכמה ימים והשאיר את האופנוע ליד הבית של חברה שלו רק עם מנעול דיסק. אבל בכל מיקרה גונבים הכל. גם אופנוע ששוקל 5 טון וגם טוסטוס. זה לא משנה אם הגנבה התבצעה ע"י גנב מקצועי או סתם ילד משועמם. כשקמים בבוקר ורואים אין אופנוע, משפשפים את העיניים ומסתכלים שוב ועדיין אין אופנוע זה ממש לא משנה.
 

איתן כ.

New member
התקלתם אותי ../images/Emo32.gif אנסה משהו אחר

עניין הגניבות זה פשוט משהו שנאמר לי על ידי הרבה בעלי BMW (בשני המקרים שציינתם, אגב ,זה GS , אז אולי הגנב הוא מושבניק או בדואי שחשב לנסות את כוחו בשטח עם מפלצת). אנסה לקבוע אקסיומה אחרת לגבי BMW: בעל BMW (עם מנוע בוקסר, F לא נחשב) לעולם יחליף את אופנועו רק בBMW אחר. איתן שזה פשוט מה שקורה עם כל בעלי BMW שהוא מכיר אבל אולי מישהו מכיר אחד כזה שעבר ליפאני
 

alfred

New member
זן יקר. אלפרד מנסה לענות, אבל חייב.

לפני כן כמה סייגים. אל לו לזן להתפתות אחר מראהו המלוקק של הבימר. אמנם הסיכוי שהאופנוע עבר התרסקויות קשות נמוך, מעצם היותו בימר, אבל לא כדאי להינעל על המטרה, עוד לפני ששמעת את המנוע, וראית את האופנוע מקרוב. הקילומטרז´ נשמע מופרך למדי (אם כי הגיוני לאופנועי סופ"ש), וגם את זה מומלץ לברר לעומק.כפי שנאמר כבר, התענוג אינו גדול בעיר בהשוואה לאופנוע קטן יותר, אבל אלפרד עדיין מעדיף את האופציה הזו על אוטובוסים (לא כמו של מיצו. רגילים). לגבי טיפולים: לא מומלץ לטפל במקומות חסרי נסיון עם בימרים, למרות שכולם יאמרו לך "מה הבעיה, כולה ארבע צילינדר"...מה שמשאיר אותך שוב עם גדליה, ו/או קמור, שאת יתרונותיהם וחסרונותיהם אתה כבר יודע. לגבי מחירים, אלפרד יכול רק לדווח על מחירי טיפולים לסדרת הR הישנה, ששונה מהותית כמובן, אבל אם זה עוזר, אדרבא: טיפול קטן (5000):650 ש"ח. גדול: 850 ש"ח. זה "לפי הספר" כמובן, וגם כאן, יש לסייג. ושוב, הערת סיכום. אל "תינעל" על האופנוע, על אף אופנוע, לפני שאתה רואה מקרוב, שומע, ורוכב. זה מתכון בדוק לצרות. תישן על זה יומיים, סע לראות, ואז תישן עוד יומיים. אם זה עדיין זה, צא לרכיבה ארוכה ככל שיתאפשר, ורק אז תחליט. החפזון מן השטן(ולכן המציאו את הבימרים)...
 

alfred

New member
וכרגיל, עוד כמה דברים:..........

בקשר לגניבות, אמנם הנושא פחות נפוץ בהשוואה לאופנועים יפנים, אבל אלפרד טוען שאין שום סיבה בעולם להעמיד את זה במבחן המציאות, ולכן כדאי להקפיד על נהלי היסטריה רגילים. נוכח העובדה שבK יש שלוש מזוודות, אפשר למקם בכל אחת מן המזוודות (לשם האיזון כמובן), מנעול+שרשרת+מנעול U. לגבי הטיולים, אלפרד יוצא בעיקר בשבתות, אם כי יש חריגות. כבודו שומר שבת? לגבי בדיקה, כפי שנשאל קודם, הוצא דו"ח טיפולים עדכני ככל האפשר מגדליה (יש לו אפשרות להוציא דו"ח מלא, למרות שהוא לא אוהב לעשות את זה), וגש עם האופנוע לקמור. למיטב הבנתו של אלפרד האופנוע טופל אצל גדליה, לכן, מן הסתם, לא מומלץ לבדוק אותו שם, מה גם, שהעיניים של גדליה, איך לומר בעדינות, כבר לא מה שהם היו פעם. בהצלחה, וספר מה קורה.
 

alfred

New member
ונספח לנספח (גם אלפרד מזדקן)....

מה כבודו חושב על הGS שאלפרד העלה? פרט, נמק והבהר...
 
למעלה