ברור, אבל זה עדיין מופיע, מה לעשות
.
שמחה שנתניהו גורם לך קורת רוח. אני לא מתה על התנהגויות צבועות. אתה סיפרת על רבין שכראש ממשלה לא הרשה לעצמו התנהגויות מסוימות בציבור. מכובד. נתניהו מבקר במסעדות לא כשרות כשהוא ראש ממשלה
גם רבין עשה זאת. אנחנו לא מדברים על מה עושה רוה"מ לאורך כל הקדנציה שלו, אלא באירועים בהם הוא מופיע בתפקידו הממלכתי. שם דובר על יציאתו של ראש הממשלה מפגישה מדינית פומבית ועל כן סירב להיכנס שם לרכב.
לגבי דברייך על צביעות, אני גם לא אוהב צביעות. אך כבר מזמן למדתי (אגב, במידה רבה כאן בפורום) שיש חילונים רבים שמגדירים עצמם כחילונים לכל דבר ועניין ובכל זאת מקיימים טקסים דתיים מסוימים (או שומרים מצוות מסוימות), מבלי שזה משנה את הגדרתם את עצמם. כך למשל יהודים חילונים רבים שעושים קידוש בשבת, כאלה שלא אוכלים חזיר וכיו"ב. לכל זה אפשר לקרוא צביעות וכך עשיתי בשלב ראשון. בהמשך למדתי לקבל את זה כחלק ממציאות חיינו כאן.
אולם כל זה פחות רלוונטי לענייננו. נתניהו ידוע כיהודי מאמין על אף שאינו שומר תרי"ג מצוות ואין בזה כל חדש. אגב באחת הקדנציות הקודמות שלו (נדמה לי שלפני למעלה מעשור) הוא חידש/הקים את חוג התנ"ך בביתו (נדמה לי. אולי זה היה הדף היומי). זה לא נועד לצרכים פומביים, לא ענייני תדמית ולא שום דבר. רצון שלו, אולי צורך נפשי מסוים, כיהודי. הא ותו לא. כאן אנחנו רואים את ראש הממשלה של המדינה היהודית היחידה בעולם, מתפלל את התפילה לשלום המדינה ו/או התפילה לשלום חיילי צה"ל. אותי כאמור, זה ריגש. ככה פשוט.
לכן כל ה"בעזרת השם" מפיו והסתמכות על ציטוטים נראים לי צבועים.
לגבי הביטוי "בעזרת ה'", אין לי מושג אם נתניהו משתמש בו באופן מכוון בנאומיו (מניח שכן בחלק מהמקרים ושבאחרים זה כלל לא מופיע בטקסט המתוכנן), אך זה כידוע מונח ששגור בפי חצי מהיהודים/ישראלים והם משמיעים אותה (כמעט?) בלי לחשוב על זה בכלל, כחלק ממטבע הלשון שלהם. כך למשל רוב חובשי הכיפות ישיבו 'ברוך ה'' אם מישהו ידרוש בשלומם ואם תשאלי אותם דקה אחרי מה ענו, ספק אם יזכרו (אולי ינחשו נכון אבל זה משהו אחר
). דרכו של (ה)עולם היהודי. גם עבור כאלו שאינם מוגדרים כדתיים.
אבל אני מקווה (באמת, לא בציניות) שהוא ימשיך לשמח אותך ועוד הרבה אחרים גם אם אינני שותפה.
הוא לא שימח אותי, אלא ריגש. אבל מעבר לכך, ולשם כך פתחתי את השרשור והבאתי את הסרטון, אני רואה בזה כאמור בפוסט הפותח מאפיין/דוגמא/ראיה להיותנו מדינה יהודית.