לאלו שכבר לא מתענינים בפיזיקה...

לאלו שכבר לא מתענינים בפיזיקה...

הכוונה לשרשור של TAL B איני מבין כיצד הגענו לשרשור כל כך ארוך הכולל תאוצות צנריפטליות,צנטריפוגליות גשרים רומים ואפילו חלל כאשר ההסבר לתופעת ה G הגבוה יותר בתחתית הלוף כל כך פשוט. (כאמור בגלל תוספת תאוצת הכובד של כדור הארץ-דבר שמתחסר בשיא הלופ) TAL B,במקום להודות שהסברך הסובב סחור סחור ומלא במונחים פיזיקליים שבכלל לא קשורים לנושא אינו נכון, המשכת לדבוק בגירסתך ולגרום לשרשור מיותר ומעצבן. אז בבקשה ממך ומ"מלומדים" אחרים שבדיוק לומדים פיזיקה לבגרות, הניחו לנו לנפשינו או שלפחות תתנו לנו הסברים יפים,קצרים משכנעים, והכי חשוב, נכונים !!! ואם אתה מעונין אשלח לך איור מהספר INTRODUCTION TO FLIGHT שם מוסבר העניין... באותה הזדמנות חשוב לציין שטייסים סובלים יותר מ G שלילי (RED-OUT, מעבר דם לראש) מאשר G חיובי (BLACK-OUT,בריחת דם מהראש)
 
HEAR HEAR

הצעה - לפתוח תת פורום לטובת אלה שמנסים להמציא מחדש את הפיזיקה, האלקטרוניקה ושאר ירקות כדי שיוכלו להתווכח אחד עם השני האם כדור הארץ שטוח ואם מצידו השני גרות מפלצות אוכלות אדם. פורום "אסטרונאוטים והדיוטות אחרים"
 

M a x

New member
../images/Emo6.gif

במיוחד לאלו שהמציאו את הכח הצנטרפוגלי... אם ניוטון היה שומע בטח היה מתהפך בקברו.
 

Rtitan

New member
היי... זה לא הוגן!

בקרב מוקירי זיכרי אני ידוע כאסטרונאוט... תיאורטי.
 

tal b

New member
סלח לי בבקשה...

פרופסור דניאל דקל. אני מצטער אם פגעתי בך אישית בכך שהעלתי נושא מעניין ושלא יזיק קצת בכך שהוא נותן ידע כללי לחברי הפורום. ואני מעדיף את השרשור המעצבן הזה מאשר השרשורים החוזרים על עצמם בנושאים שכבר דנו בהם מליון פעם. מה לעשות שאולי לא הצלחתי לכתוב את הדברים בצורה לא הכי ברורה, אך זה לא שולל את העובדה שהם נכונים, ואותה שאלה ששאלתי היא שאלה שנתקלתי בה בספר ללימוד פיזיקה, תוך כדי למידה למבחן, ואת התשובה אני כבר ידעתי וגם היא נמצאת בספר עצמו... ורציתי לראות מה תהיה תגובת חברי הפורום. אז הדברים שאני כתבתי הם לא דברים שאני המצאתי אלא מבוססים על ידע בפיזיקה ולא באוירודינמיקה. כמובן שידעתי שיקפצו "המומחים" בפורום וישר ישללו את הדברים לא משנה אם הם נכונים או לא , כדי להראות שהם תמיד צודקים ואף פעם לא טועים. אני מראש ידעתי לאן השרשור הזה יוביל ושישר יקפצו "המומחים" ויתקנו את הדברים גם אם הם נכונים. אבל אני חושב שמידי פעם לא יזיק דיון בנושאים כאלה או דומים, מאשר השרשורים החוזרים על עצמם כבר מספר שבועות. אז אני מצטער שאני "מלומד" שאני לא "מומחה" ולא נותן הסברים יפים,קצרים משכנעים, והכי חשוב, נכונים !!!
 

YHS

New member
תגובה מעליבה ומאד ילדותית

וצר לי שאני נסחף לזה. הגישה המעליבה שלך כלפי "פרופסור" וכלפי "מומחים" ממש לא במקומה. קיבלת (וגם בפורום) הסברים נכונים לתופעה. אינך כלל מעלה את האפשרות שאולי לא הבנת מה שקראת, ונתת הסברים לא נכונים . ה"מומחים" לא "קופצים" כדי לתקן אף אחד. יש בפורום מספר אנשים עם ידע לא קטן בתחומים שונים ומצד שני נוער שאין לו את הידע. אנו (וסליחה אם אני מדבר גם בשם חברי) מנסים להעשיר את הידע של הפורום, לא להתווכח ובודאי אין פה כל דבר אישי. אם הנוער רוצה להישאר לבד.....
כדאי שתקרא שוב בעיון את התשובות ותנסה להבין היכן טעותך. באמת שאין כל כוונה להתחרות איתך. וכמו שאמרתי כבר קודם - בהחלט שאתה רשאי להישאר בדעתך. ובהחלט, אני מסכים איתך שהשירשורים האללו מרעננים ומעניינים הרבה יותר משירשורי בננה ו G2.
 

Rtitan

New member
אוקיי... בוא נעשה טיפה סדר כאן!

דניאל דקל, למרות היותו אדם מאד נבון, טרם קיבל מינוי פרופסורה... שנית, כן, הנושאים הללו מאד מעניינים, ואפשר לדון בהם שעות וימים... למעשה יש מי שעושה עבודות דוקטורט ומחקרי חיים על הנושאים הללו... מה שכן, נהוג לעיתים, בין בני אדם, להתייעץ ולא לקפוץ כשור בדישו אם לא מסכימים לדעתו של אדם. בנוסף, גם פרופסורים גדולים וידועים נוטים להקשיב לבני שיחם ולבדוק האם טיעוניהם נכונים או שמא, ככל בני האדם, התעלמו ממידע מסויים המשנה את תמונת התשובה שלהם. אחד, שקראו לו אלברט (שם משפחה אינשטיין) היה דוגמה נהדרת לכך. יום אחד, ילדה בת 10, בת השכנים, דפקה על דלת ביתו וביקשה שיעזור לה קצת בחשבון כי היא שמעה ש"האיש המבוגר שגר בבית ממול ממש גאון...". הוא ישב איתה עד שאמה של הילדה באה להתנצל על הטירדה שהילדה הטרידה את הפרופסור הידוע... "זה בסדר, היא הסבירה לי כמה דברים שלא הבנתי עד היום..." ענה אינשטיין. איננו טוענים שאנו יודעים הכל - נהפוך הוא. אבל גם כאשר אנו עונים, אנו פתוחים לשמוע דיעות אחרות, שמא לא שמנו לב וטעינו. אבל כאן, הטיעונים שלך היו ממש מופרכים. הם פשוט הטעו את מי שלא מכיר את הנושא.
 

flugzeug

New member
מלים כדורבנות

ואדון טל, צר לי אבל אתה טועה ופולט שטויות. במקום להסביר את התופעה הפיזיקלית הבסיסית ביותר שעומדת ביסוד דבר זה או אחר, אתה מתפתל בהסברים תלושים. שלא להזכיר את עניין ה"גשרים" , שזה כבר שטויות מוחלטות.
 

leef

New member
דניאל עזוב

יש כמה אופציות לראות את התופעה או להרגישה: 1 להתנדנד בנדנדה ולהרגיש מתי כוח הכבידה מתווסף לכוח הצינטרפוגלי 2 ופשוט לעשות כל מה שילד קטן אוהב לעשות: להסתכל אל תוך מכונת הכביסה ולראות מה קורה לכביסה במהירויות שונות של התוף .
 
O.K אני הולך לנסות...

אם אתם רואים שבימים הקרובים אני לא כותב יותר בפורום, שמישהו יזמין טכנאי של מכונות כביסה...
 
למעלה