לאלה שכבר ילדו או יודעים...

אביבוש23

New member
לא!!

כנראה שעברתי צירונים קטנים בלילה ובבוקר הרופא בדק אם מתחיל להתפתח משהו זה הכל!
 
שאלתי כדי לדעת מה הסיבה

ראיתי שאצל דוביכפת לי היא אמרה שעברה אתמול והתל"מ של ה 30.3 אז רציתי לדעת אם זה משהו רגיל. למה לצעוק?
 

אביבוש23

New member
לא צעקתי../images/Emo6.gif

חחח בסך הכל כתבתי שלא! כדי שלא תחשבי אחרת מצטערת אם קבלת רושם אחר שולם?
 

אם פי 3

New member
שניהם בבדיקה ידנית ושניהם

לרוב מיותרים, ולא נותנים שום מידע משמעותי.
 

חמדת35

New member
לרוב זה כמו לכתוב בע"מ

אמרת משהו ולא אמרת, כי לרוב מיותרים, לעיתים לא מיותרים. אז לעשות את הבדיקה או לא? להמר שנהייה חלק מהרוב? לקוות שאנחנו לא המיעוט שבו זה חשוב? אפילו בלידת הבית שעברה לבי"ח לאחרונה, כפי שציטטת, המיילדת עקבה אחר הפתיחה, וכאשר היתה פתיחה מלאה ולמרות זאת הלידה לא התקדמה, המיילדת בחרה להעביר את היולדת וצאצאה לביה"ח - אני מניחה שלשם התערבות וניטור.
 
לרוב=באופן שגרתי

לפני הלידה אין טעם לבדוק, אלא אם כן יש בעיה (כמו צירים מוקדמים למשל) ואז רוצים לדעת אם מתחילה לידה או לא. בזמן הלידה, מיילדת מיומנת, שנמצאת ליד היולדת באופן רציף, יכולה לזהות אם הלידה מתקדמת או נתקעת גם בלי בדיקה. גם פה במקרה של חשד לבעיה- בודקים. בבית חולים בודקים פתיחה לעתים קרובות באופן שגרתי בזמן הלידה משום שהמיילדת לא נמצאת לצד היולדת באופן רצוף אלא נכנסת אליה לביקורים קצרים מדי פעם, ומלווה בו זמנית כמה לידות, כך שהיא לא יכולה לזכור איך כל יולדת מתקדמת בלי לעשות בדיקות. ככה זה כשאין תקציב למיילדת צמודה לכל יולדת.
 

אם פי 3

New member
../images/Emo45.gif

יש טעם בבדיקה במצבים מיוחדים - למשל, בצירים מוקדמים, כשרוצים לדעת האם הם מובילים ללידה או רק צירי הכנה כדי לדעת אם צריך לעצור אותם, למשל - לפני התערבויות מסוימות, כשרוצים לוודא שהשלב מתאים אליהן, או אפילו לבחור בהתערבות לפי השלב. סתם כך - זו בדיקה מיותרת ואפילו מזיקה. זה שיש גם מיילדות בית שמשתמשות בה, זה גם בגלל שאפילו הן זקוקות לכסת"ח, וגם בגלל שחלקן לא ממש השתחררו מהגישה הרפואית (ואולי גם היה צורך ספציפי לבדוק את המצב). מקשרת למאמר בנושא - לבדוק את הבדיקות הפנימיות http://www.leida.co.il/page.asp?id=99039 ואני מאד ממליצה גם לקרוא את הקישור השני בסוף המאמר (טוב, אני הבאתי אותו...) למאמר מרתק בנושא.
 
3 לידות בלניאדו - הייתי עם כל אחד

מבניי כשעתיים בחדר לידה (בלידה ה-3 זה היה במרכז לידה, כ-3 שעות), הם פשוט שכבו על החזה שלי וינקו מתי שרצו. לא לקחו אותם לשום מקום.
 

דפנהאי

New member
אצלי בגלל שהיו צריכים לתפור

אז את הראשונה העבירו די מהר לאבא שיחזיק אותה, בגלל שהוא היה עייף וכמעט נרדם איתה על הידיים אז לקחו אותה איתו ביחד לתינוקיה. את השני שהיה גדול יחסית לגיל ההריון לקחו מיד לבדיקות וגילו שיש לו היפוגליקמיה, וגם כן, לקחו אותו די מהר ממני ביחד עם האבא לבדיקות ואני נשארתי לבד לתפירה. בשני המקרים זה היה די מבאס.
 
אצלי היה

ככה: הוציאו אותו והניחו אותו עלי.אח"כ בעלי לקח אותו כשדחפתי את השיליה ובדקו לתפרים. אח"כ נתנו לי להניק (בחדר לידה). היינו כשעתיים עם פיצי עד שהעבירו אותנו למחלקה אז הוא נלקח לבדיקות (בעלי לא יכל להכנס איתו) אחרי כשעתיים (בנתיים אני התקלחתי והתארגנתי) הביאו לי אותו והוא היה איתי כל הזמן למעט שעה כל יום לבדיקת רופא. זה כי ביקשתי ביות מלא. זה היה בבי"ח כרמל. אני מניחה שבכל בית חולים זה אחרת. תכנסי לאתר של זוהר כבר בדקה ובטח תקבלי תשובות לידה קלה...
 
בבדיקה אצל הרופא התינוק היה בלעדייך

לא היית עם התינוק כשהרופא בדק אותו? למה? אני לא מתכוונת להיפרד מהקטן שלי לשניה כל בדיקה שיעשו כשאני נוכחת
 
בדיקת רופא בכרמל

לא היתה ברירה, לא נתנו לי או לבעלי להכנס. חוץ מזה הייתי איתו כל הזמן.
 

אם פי 3

New member
לא ברור לי הקטע הזה

הרי שבוע אחר כך, בבית, כבר אף אחד לא יעלה על דעתו לבדוק את התינוק ללא נוכחות הוריו. לנוכחות ההורים בבדיקות יש חשיבות כפולה ומכופלת: * שההורים ישמעו את תוצאות הבדיקה, ויוכלו גם לקבל הסבר (וכך לא יווצר מצב, כמו שהיה עם הבכור שלי, ששוחררנו, מבלי שאמרו לנו אפילו לפנות לרופא הילדים, למרות שבמכתב השחרור שלו, היו כתובים כל מיני דברים (לא ברורים להדיוטות כמונו) שבהחלט דרשו בדיקות נוספות ומעקב). * כשההורה נוכח, הבדיקה יותר עדינה. זה גם הגיוני, וגם מוכח. * ההורה הוא מקור הרגעה לתינוק - ואפילו אם זו בדיקה פשוטה, היא עדיין דורשת מגע של אדם זר, כשהתינוק עירום - ולרוב התינוקות זה לא נעים. לדעתי, כדאי להתעקש על נוכחות בבדיקה, ואם לא מסכימים, אפילו לוותר על הבדיקה, ולעשות אותה מיד לאחר השחרור אצל רופא קופ"ח (או רופא פרטי הביתה, למי שמעדיפה). משהו אומר לי, שבהעמדה כזו, לא יתעקשו, וגם אם כן, כאמור, אם עושים את הבדיקה מיד לאחר השחרור, לא צריכה להיות בעיה (כשהמצב תקין בסך הכל).
 
רוצה להדגיש נקודה חשובה ../images/Emo124.gif

למורני ולכולן !! כל עוד הלידה רגילה והכל בסדר, אז זה תלוי רק בכן מה קורה בלידה ואחריה !! התינוק הוא שלך ולא של הרופאים או האחיות רק את קובעת מה קורה איתו תקראו על חשיבות ההנקה מידית כשהתינוק יוצא לאויר העולם , חשיבות החום של הגוף שלנו עבורו מיד כשהוא יוצא לאויר הקר של חדר הלידה ואז רק אתן יכולות לקבוע אם אתן רוצות ישר לחבק ולחמם אותו ולהניק אותו או שיקחו אותו מכן זה התינוק שלכן ורק אתן קובעות וגם ההנקה לא רק שחשובה לתינוק בשניות חייו הראשונים מחוץ לרחם אלא גם ההנקה מזרזת בצורה טבעית את יציאת השילייה וחשוב להבין שאנחנו האמהות שלו ולא אחרים, ולפספס את השניות הראשונות של התינוק/ת שלנו בהתמודדות שלו/ה עם העולם זה אסור לדעתי
 
למעלה