לאלה שכבר ילדו או יודעים...

מורני 100

New member
לאלה שכבר ילדו או יודעים...

לא ידעתי לאן להכניס את זה אבל יש לי שאלה שמאוד מטרידה אותי בזמן האחרון ואליי הבנות שכבר ילדו ידעו לענות לי... אז קצת רקע: אני מורן אני בת 22 נשואה בהריון בשבוע 30 בזמן האחרון התחלתי לחקור את עיניין הלידה מה קורה לפני ואחרי... את הלפני הבנתי ואף הפנמתי בזכותכן שענתן לכל השואלות אם זה צירים או הפקק ומה צריך לעשות ולשאלתי... עוד לא כל כך הבנתי מה קורה אחרי הלידה? מניחים את התינוק על האמא ואז לוקחים אותו? או שנותנים להניק? אני ממש מבולבלת אשמח לתשובות שיעזרו לי לארגן את המחשבות תודה מורן
 

ifiks1

New member
אני יכולה להגיד איך היה אצלי ברמב"ם

אחרי שלירוני יצא לאוויר העולם ישר הניחו אותו עליי, אחר כך שקלו אותו עטפו בחיתול בד ושמיה ונתנו לבעלי ותפרו אותי בינתיים (מקווה שלא תצטרכי). בחדר התאוששות כבר הנקתי אותו כשעה אחרי לידה. בכל בית חולים יש מדיניות שונה .
 

marcyg

New member
בדרך כלל את נשארת יחד עם התינוק

בחדר לידה כשעתיים אחרי הלידה. הם ישקלו אותו ויעטפו אותו בזמן הזה (סביר להניח שעוד כשאת "יולדת" את השלייה) ואז יתנו לך אותו להנקה. אפשר לבקש שלא ישקלו ויעטפו מידי אלא רק אחרי ההנקה.
 

marcyg

New member
עוד כמה התכווצויות...עוד קצת לחץ

שחרור ופלופ! לא נורא, לרוב את כל כך מתרגשת מהתינוק ומתמקדת בו שאת בקושי זוכרת בסוף את השלב הזה!
 

pengit

New member
אצלי אחרי שילדתי ילד השליה

ממש לא השפיעה, ונראה לי שכל דבר שהם היו רוצים הם היו יכולים להוציא לי משם שיותר קטן מתינוק... בכל אופן היא גם גמישה אז לא נראה לי שמישהי מרגישה את זה.
 

דפנהאי

New member
גם השליה הרבה יותר רכה ובלי עצמות

אצלי לפחות כמעט לא הרגשתי אותה.
 
מה היה אצלי?

אני ילדתי בנהריה. מיד אחרי הלידה המילדת שמה את יאיר עליי , אח"כ לקחה אותו לכמה דקות ושקלה ועטפה אותו והחזירה לי אותו. ומאז לא נפרדנו , אפילו כשלקחו אותי למחלקה יאיר היה עליי.
 

אם פי 3

New member
זה תלוי גם בך

התינוק הוא שלך, ואת קובעת מה יהיה איתו, ולא בית החולים. אם את במצב תקין, אפשר בהחלט לדרוש שלא להפרד מהתינוק. הוא זקוק לאמא שלו, ולא להיות בקופסא ליד עוד תינוקות.
 

ו שתי

New member
אם מהלך הלידה היה תקין,

את נשארת בחדר הלידה לשעתיים התאוששות והשגחה, ואז מעבירים אותך למחלקת יולדות. את יכולה לבקש שלא יקחו את התינוק במהלך השעתיים האלו, ורק אחרי השעתיים האלו יעבירו אותו לתינוקיה- בתקווה שתוכלי ללוות אותו בכוחות עצמך לשם, ולהיות איתו עד שבודקים אותו ורואים שהכל בסדר
. אם לא תבקשי, בדרך כלל אחרי חצי שעה בערך יבואו לקחת אותו לתינוקיה לבדיקות- חשוב לזכור שאם את רוצה להיות איתו, אין חובה להעביר אותו לתינוקיה. זה לא התינוק של בית החולים, ולא ישלחו אותך הביתה כי סירבת
אפשרות אחרת היא שהאבא (או מלווה אחר מטעמך) מלווה את התינוק לבדיקות בתינוקיה. מהנסיון הקטן שלי, התינוק מגיע לתינוקיה, ושם לא ממש מזדרזים לבדוק אותו מצד אחד, ומצד שני לא ממש נותנים להורים להוציא אותו משם, בתואנה ש"הוא צריך להיות בהשגחה/צריך בדיקה". תזכרי שאת יכולה לקחת את התינוק אליך לחדר, והצוות יתכבד ויקרא לכם לתינוקיה כשהרופא יתפנה. אין סיבה לחכות כמה שעות בנפרד.
 

צימעס

New member
תחליטי (מראש) מה את רוצה

ותדאגי שיהיה אתך מישהו שיגיד לצוות מה לעשות. אחרי הכל - זה התינוק שלך
 

אביבוש23

New member
../images/Emo26.gifמנצלת את השירשור לשאלה../images/Emo36.gif

שאלה של מתחילות
אבל אני מבקשת לצחוק עלי אחת אחת ולא כולכן ביחד פתיחה בודקים בבדיקה ידנית נכון?! איך בודקים מחיקה??
 

marcyg

New member
מחיקה ותפתיחה מעידים על שינויים

בצאור הרחם. את שניהם בודקים בבדיקה נרתיקית ידנית. אני מאד ממליצה לך ללכת לקורס הכנה ללידה ואו לקרוא ספר על לידה כדי להבין יותר. זאת הרצאה שלמה שקשה מאד להסביר בלי אביזרי המחשה.
 
שניהם באותה הבדיקה באופן ידני

אתמול עברתי את הבדיקה הזאת בפעם הראשונה. לא נעימה כל כך...
 

אביבוש23

New member
תודה לכולכן על התשובות

גם אני עברתי את הבדיקה שבוע שעבר ממש לא נעים!! אבל חשבתי שהוא בדק פתיחה רק.. איפה אני יכולה לקבל מידע על הבדיקה הזאת חוץ מקורס אני רוצה לדעת איך הרופא יודע שיש פתיחה ומחיקה
 

חמדת35

New member
הנה מידע

צוואר הרחם הוא החלק של הרחם שנמצא בחלקו התחתון. זה הפתח העיקרי של הרחם - דרכו נכנס הזרע, דרכו יוצא הדימום הויסתי ודרכו ייצא התינוק (יש לרחם עוד שני פתחים, לחצוצרות, שמובילות אל השחלות. מהשחלות מגיעות הביציות). אפשר להשוות את זה לצוואר של בלון - החלק של הבלון שדרכו אפשר לנפח את הבלון ודרכו יכול לצאת האוויר (אם הבלון לא מתפוצץ). החלק הזה, צוואר הרחם, גם הוא שריר, כמו הרחם, אבל קצת יותר עבה. למעשה, צוואר הרחם בולט לתוך הנרתיק (בכיפת הנרתיק - בחלק הכי מרוחק מפתח הנרתיק), כך שאפשר למשש בתוך הנרתיק את צוואר הרחם לכל אורכו. בהריון אורכו כ 4 ס"מ והוא סגור. לקראת הלידה הצוואר עובר תהליך שבסופו תתאפשר הלידה - לצורך זה עליו להיפתח. הפתיחה היא פשוט הקוטר הפנימי של פתיחת צוואר הרחם. מתחילה מ 0 ואמורה להגיע ל 10 ס"מ בעת לידת התינוק. כיוון שצוואר הרחם הוא שריר קצת עבה, הוא לא נפתח כמו צינור אלא נפתח כמו צוואר של בלון: תחשבי על בלון - בהתחלה הצוואר שלו ארוך, אבל אחרי שהגוף של הבלון מתמלא, אם מנפחים עוד, אז גם הצוואר של הבלון מתמלא באוויר ובעצם "הופך" לחלק מהבלון, ומה שמתאים לצוואר הבלון "מתקצר". באופן הזה, לקראת הלידה, הצוואר "נמחק" ו"מתקצר". מה שהרופא עושה בבדיקה הוגנלית זה מישוש הצוואר. הוא מעריך את אורך הצוואר - אם הוא כ 2 ס"מ אז הצוואר מחוק 50% (כי צוואר רגיל הוא כ 4 ס"מ). כמו כן הוא מעריך את הקוטר הפנימי של הצוואר.
 

אביבוש23

New member
ואוו ממש תודה../images/Emo24.gif

בהתחלה שהתחלתי לקרוא חשבתי שאני ל א אבין מה שכתבת אבל ההסבר עם הבלון היה ברור! לא יכלתי לקבל תשובה יותר טובה מזאת תודה על היחס! עכשיו אני יותר חכמה
 

marcyg

New member
הינה כמה תמונות...

של התקצרות (מחיקה) ופתיחה של צאור הרחם.
 
למעלה