לאיל - רק רציתי לוודא שראית את

זהר שחר

New member
לאיל - רק רציתי לוודא שראית את

הודעות התשובות שלי לעינין הגינון , ובלי להקפיץ...אז הנה ... "הנושא הזה מענין יותר משניראה על פניו לפעמים...יש פה קשר הדוק לתפיסה אסטטית וויזואלית בשילוב עם המסר הקמאי , הייתי מגדיר, שלנו לטבע, ולסביבה טבעית, ותתפלא, אבל אני רואה גם השלכות מקבילות בהתעסקותינו במז'א פה... גם בינינו פה ניתן להבחין די מהר בין טיפוסים, ואופי שונה של טיפוסים שונים, כמו המיילעך , למשל, שראייתו סופר רציונליסטית, ניהיליסטית, פסימית, ומבוקרת...כשירד שיילעג בת'א , הוא כבר יבדוק את הזברה הבאה אחרי 5 דקות של התבוססות ב ,ויקטר שאצל שוקולד ברמה'ש ירד יותר... ואילו אני למשל, אסתובב לי שם, נהנה מכל רגע, ממצא את החוויה , מאוזן, אופטימי, ומאושר... גינון הוא חיקוי, ושימוש בכלי טבעי, ליצירת סביבה מלאכותית, ליצירת אפקט אווירה בסביבת חיים אנושית .איך ההגדרה ? המצאתי עכשיו... האפקט הוא פסיכולוגי לחלוטין .ותלוי בעיקר במסתכל...( נשמע טוב יותר באנגלית..in the eye of the beholder ) . למשל - היה טראנד של זריעת פרחי בר עונתיים, ומישהו עשה זאת בקיבוץ.( מאוד יקר , אגב..).תאמין לי , אם לא הייתי יודע שזה מה שהוא עשה שם, פשוט הייתי גוער בו שהזניח את השטח באותה שנה...ברגע שידעתי על כך, מיד גיליתי את היופי באותה חלקה "פרועה"...בקיבוץ יראון , לעומת זאת, הם פזרו מאות פקעות כלניות בכל הדשאים הציבוריים, ולא מכסחים בחורף...מראה אדיר ביופיו ! כל הקיבוץ מוצף כלניות ! שווה ביקור ! ( וגם להכנס אם כבר למשתלת אלון, הטובה בארץ לגידול שתילי עצים , שם ).זה לא קיטש, זה שימוש מושכל בחומר טבעי, ליצירת אפקט וויזואלי גנני מדהים, אם כי לא רומנטי, ומלאכותי מאוד למעשה...אז רגישות, יצירתיות, ועידון אמרנו ?... אם אתה מחד אוהב סביבה טבעית לידך, ונזהר, ובצדק מהשראת אווירת הזנחה מאידך, הרי שעליך מין הסתם להגדיר את הסטייטמאנט / אמירה שלך .אחד הפתרונות הטובים לכך, לדעתי, הוא הגדרת בוסתן. אפילו קטנטן, כמו של גלעד שביד ( בתמונה ). שם "מותר" להתפרע, ולעשות למעשה ככל העולה על רוחך...חלקת אלוהים הקטנה ! מדינה אחרת, בה חוקים אחרים - כמו אפילו קיום עשבי , ופרחי בר ( לא סביב העצים כמובן...).זה כמו לעבור מחווית אולם קונצרטים (הגינה הסטנדרטית ), לבילוי בחופשה על חוף הים, אבל במאורגן...כי לא באים לקונצרט עם בגד ים...ולהיפך...הניגודיות , כשהיא מוצהרת, היא יפהפיה, ומעשירה.כשלא, היא בלאגן, וחוסר טעם . עובדה ."
 

KingofSnow

New member
זה ההורסקופ של אייל ?? ../images/Emo12.gif

או ניתוח אישיותו על פי קוי זרימת הפנג שואי הנעים סביבו?
 
זוהר,כתבת שיר ואפילו לא התכוונת../images/Emo45.gif

אתם מוזמנים לראות את הבוסתן הקטנטן שבניתי השנה בביתי החדש-9 עצי פרי ועוד מספר עצי/שיחי ריח שמכסים את הגדר ההיקפית. דורש השקעה לא קטנה,אבל שווה כל דקה. ובכלל לקראת החורף צץ לו חשש חדש:האם העצים החדשים יחזיקו מעמד?בשלג,רוח והקור הירושלמי? דרך אגב ביום שבת הקרוב מתחיל מבצע "פקעת" שתילת פקעות ובצלים לקראת החורף הקרוב,מבטיח צילומים.
 

זהר שחר

New member
בטח שהתכוונתי ! למדתי מיובל לכתוב

כל הודעה "ביפאנית" לאורך, ואז אתה מקבל את הכבוד המגיע לך ! אם שתלת נשירים, לא תהיה להם לדעתי בעיה לעבור כל חורף בי-ם, בתנאי שנשתלו לפחות לפני כחודשיים, ולא עכשיו...יש לתמוך בהם ע'י קשירה למוטות . לגבי הפקעות, הערתי לך בפורום גינון לשים לב לכיוון השתילה בכלניות ונוריות...שלח לי מייסער אם תרצה פירוט בעינין... יופי של כיף בוסתן ! גם ים תיכוני, מקומי, טעים, יפה, פתוח...מה לא בעצם ? !.. מצפים לתמונות...
 

טסונמי1

New member
הלו הלו - לרגע חשבתי שטעיתי בפורום

ובקשר להגדרת גינון-גינוןזה.....לא מסוגלת להגדיר לפעמים זו עבודת קשה-לפעמים תענוג-לפעמים יאוש-לפעמים היתרוממות רוח והכי חשוב בישבילי זו היתעסקות עים טבע ולא עים בני אדם-ולגבי התוצאה הסופית-הכל תלוי בטעם בכיס ובגחמא-יש מלוקק ויש פראי יש בר ויש תרבותי התוצאה הסופית היא ענין של טעם
 

טסונמי1

New member
ואגב טעים נעים ואיני-----------

היום בחצות משיקים את יין הבוזולה-----אצלנו עושים את זה במיסעדה של אורי בורי בעכו-כמובן רק יחידי סגולה..........חיחיחי
 

איל פורת

New member
מנהל
אז ככה... ../images/Emo9.gif

ראשון ראשון ואחרון אחרון: זהר, אמרת דברי טעם, ולא נראה לי שיש לי וויכוח איתך. אני אכן איש של טבע, ואפילו סולד מרכיבה על סוסים כי לא נראה לי שאני צריך להעיק על החיה המסכנה, הרבה יותר כיף לה בלי אוכף ובלךי רוכב. לכן אני מעדיף את "המראה הטבעי" של הגננות. וטסונמי, ראשית, התמונה - ככה גם אני רוצה את זה, אני רק מקווה שיהיה לי זמן וסבלנות להגיע לתוצאה כזו. שנית, הערב גם אני בהשקת הבוז'ולה, במפגש היקב בעמיעד. לחיים!
 

זהר שחר

New member
אנחנו משיקים ארק זחלאווי הילולולב..

אצל ינקעלה מושט במיצפה ברקים של המדגה...ריטה מופיע עם משי זהב, ואיש הגומי מנצרת עילית...
 

זהר שחר

New member
לא יודע..אבל את מוזמנת לאחיק בחנוכה

למנגל הפתעה ! את מביאה תבלינים, ופיתות ...
 
למעלה