לאחר שעברנו בצ'יק על אליפסה של

לאחר שעברנו בצ'יק על אליפסה של

חברינו ה' הגיע תורו של שכנו מלמטה ד'. הנה הדגמא, סימנתי עם העכבר כמיטב יכולתי ( בטח יש אפשרויות עדכניות יותר ) בהמשך אכתוב כמה מלים.
 
התייחסות כללית לנושא:

זו ( האליפסה ) גם כן נעה על הסקאלה שבין הישר הקצוב והמגבש של ד' לבין ההגמשה האליפטית. גם בה יש ניגוד ואימוץ מסוים שמתבטא באחידות לא שטפית של הלחץ, אך אין בה את הקיטוב שמצאנו בחברו ה'. ולכן, זו תבנית משפרת הסתגלות בעוד שאצל שכנו היא בעיקר הסוותה את מכשולי ההסתגלות הניכרים. יחד עם זאת, כמו בכל דבר בחיים, ולאור האספקטים שנבחנים אצל פלוני זו האליפסה עשויה להוות יתרון, ולפעמים גם חסרון ומכשול. המעוניינים מוזמנים לנסות את כוחם בפרשנויות. הכתב מספרו יהיה 6.
 
נצל"ש.

בסופ"ש אכתוב משהו על מנגנוני הקיזוז והפיצוי שמככבים על אותה משבצת, דרך כתב או כתבי יד מבית מדרשם של פוטנציה ז'. כך למשל נעקוב אחר תהליך שכזה: תחילתו בחבלה נפשית, נניח מישהי שנפגעה כתוצאה מתהליך מתמשך של הטעיה, ניצול, התנכלות, גילוי עריות וכד', המשכו כפול: האחד קיזוז המשקע, כלומר הפחתה מעוצמת המאפיינים הבעייתיים שהם תוצאה של הפגיעה, שכן אילו מאפיינים מכשילי הסתגלות, ובעברית, נסיון לבנות ולקשור מערכות באופן נורמלי כאילו שאין משקע. והנתיב השני הוא במגמה המפצה, והכוונה לדרך החיים החיובית והמועילה שגורמת לנפגע לקחת את המיטען השלילי/הבעייתי ולהפוך אותו למנוף מנוסה ורב כוח שיכול לתרום לסביבה, לזכות בהערכתה. והנה התהליך: גברת מוכה - מצפה לתרחיש דומה גם להבא לאור הפגיעה - מתגברת על חששות ורגישויות, משתקמת ומנסה להאמין ולהתנסות שיתכן אחרת - בוחרת לעצמה מקצוע שבו היא מדריכה ומייעצת לקבוצות/פרטיים לגבי דרכי התמודדות באותם תחומים ממש ומסייעת להם להימנע מכל המשגים שהיא עשתה - נשאבת לכך מתוך יתר אחריות ודאגה ומסירות - נאלצת לקזז גם את הפיצוי לאור טענות שהיא מגזימה בעבודה ע"ח הבית.
 

shamon51

New member
פתגם

"למרות הקור העז - הוא מאושפז" (הגשש על שופט הכדורגל) אז בכל זאת פתחתי את ספרו של אודם "כתב היד ופסיכודינמיקה" עמוד 297 ושם הוא כותב על האליפסה בפונטציה ד: "אליפסה רזה בתנועה דרוכה קצובה הכוונה סלקטיביית, מודעת, המאפשרת ל"אני" להפנות את מירב יוזמתו ומרצו לפיתוח כישורים אישים (אנכי) במקום הישגים בתחום החברתי. אי הרחבה שמאלה וימינה מונעת מישגים שמירה על תדמית רצויה.:" == אגב
קצת שיכתבתי ... יש קשר לכתב שלפנינו ?
 

shamon51

New member
ל "בלתי נלאה"

ומה עם ה"מחרשות" שהוא תוקע בתחתי ? האם זה מרמז על משהוא ב"תחתי"?
 

shamon51

New member
אני מתכוון שיש

סימנים לגישה כזו או אחרת של הכותב לנושא היצרי ובפרט יש ירידות קמורות למטה עם סיום מתעבה למטה האם אין אלו סימנים לנטיה או להומואיות או לסאדיזם ?
 

shamon51

New member
אמנם על פי אודם

אמנם על פי אודם ב"כתב היד ופסיכודינמיקה" עמוד 117 יש קיעות בכתב של פוטנציה ד אבל אין הן כל כך "מיוחדות" כמו בכתב שלפנינו כלומר תנועות גדולות למטה וקדימה עם סיומים "קלביים"
 
אין צורך לחפש את השקיעות החריגות

הללו אצל טיפוסים מהקבוצה נ"ל. אגב, במקום אחר הוא מתייחס לאליפסה שלו כמעידה על טאקט ועדינות נפש וניתן להסכים עם זה. וכמובן שיש קשר גומלין הדוק בין השסע ברווחי האותיות לבין האליפסה. נשאיר משהו לדמיון.
 
ולנוכח הציטוט משהו בלתי נמנע:

אכן, הנתונים המצותתים יופיעו קרוב לוודאי בחלק מהכתבים שבהם תהיה אליפסה שכזו, לא נעים לכתוב אבל אין שום קשר בין האליפסה לבין הפרשנות. פרשנות שכזו צריכה להיות משודכת לאלמנט כגון: כתב צר, ואילו באליפסה יש אלמנטים ומימדים רבים נוספים.
 

shamon51

New member
אודם טוען בספרו

שאם אתה טיפוס ד אז זו האליפסה שיש לצפות ולמצוא בכתב וזה ההסבר לצורתה אז או שהבנתי אותו - או שלא כנראה האפשרות השניה היא הנכונה
שמעון
 
מה הוא בעצם אומר?

שבקבוצה זו ( ד' ) ניתן למצוא אליפסות צרות, שמלמדות אותנו על הכרעת הציר האנכי על פני האופקי חברתי. מיותר לציין שהכרעת האנכי בחלק התחתון נותנת אינדיקציות שונות מאשר הכרעה שכזו בחלק העליון, אם כי במרבית כתבי היד מקבוצה זו, בשל דרגת סדירות גבוהה ועקביות בכתב הצר, באותם כתבים שישנם האליפסות הן קיימות בשלושת האזורים, ומשם מקבלות את משמעותן. אפילו זה כשלעצמו מרמז שהפרשנות שבספר, שמתייחסת לפיתוח הרוחני מוגבלת בהיקפה לגבי אליפסות באזורים האחרים. יותר מכך, הכרעת הפיתוח במגמה הרוחנית מתייחס לכך שהאלמנטים האנכיים מודגשים על פני מגמות הרוחב, אך לאו דוקא באליפסה. על כן הפרשנות מפספסת את הייחודיות התבניתית האליפטית בהתייחס לקבוצה זו.
 

ESHED48

New member
היי אודי כתב יד זה הינו כתב של אדם.

שיודע בדיוק מה הוא רוצה. אינו יכול להיות פקיד קטן, תמיד יהיה מנהל זוטר או בכיר. ראש גדול, מחשבה בהירה והחלטי מאד. מה שלום בינך? עברו כאבי העיניים?? הניתוח הצליח אני מקווה???
 

ESHED48

New member
אודי בכתב של פרס יש דמיון לניתוח

במיוחד באותיות היורדות כנראה שעוד עם צדקתי סתםםםםםם
 
אם מתאמצים אפשר למצוא אצל שמעון פרס

גם כן אליפסות אבל הן אינן בקריטריונים של אלה שדיברתי עליהם, אלא תוצאה של פישוט מבנה האות וצמצום הקשתות, מה שהותיר לנו אותיות רזות. מלבד אליפסה צרה יחידה באות ש' שאכן מטעימה את המגמה העולה והרצון להעשיר את הנפש בתכנים מעולם הרוח והתרבות. הכרעת המימד העולה שבה יכולה ללמדינו שהוא עשוי להעדיף משהו רוחני עם ניחוח משובח על פני מסיבת קוקטייל עם ריקודים סוערים לצלילי ה די ג'יי.
 
למעלה