כתיבת מכתב - עזרה בבקשה

shayt

New member
כתיבת מכתב - עזרה בבקשה

אני צריך עזרה - חשבתי לכתוב כמה דברים, איתם אני אפנה אל אנשים, אסביר להם כמה נקודות, ובתקווה אוכל לשכנע כמה מהם להצביע ל"שינוי". כתבתי מכתב (דף אחד), החלטתי להדפיס אותו, לשכפל אותו ל-500 עותקים, ולשים בתיבות הדואר של אנשים ביישוב שלי, ובישובים קרובים אחרים. זה יעלה לי כ-100-150 ש"ח, ואני מוכן לזה. אני מבקש מכם, שתעברו על המכתב ותעירו הערות (בכוונה כתבתי אותו כדעה אישית). אבל הכי חשוב - אם תחליטו שהתוצאה הסופית טובה ומועילה, אנא תשקלו גם אתם להפיץ מכתב זה אצלכם באיזור (העלויות הן לא גבוהות), כי כמה מאות אנשים זה חשוב אבל צריך הרבה הרבה יותר. תודה, שי המכתב : --------------- שלום רב, אני פונה אליכם היום, עם בקשה אחת בלבד, שתקראו מכתב זה ותקדישו כמה דקות לחשוב על העניין. בחרתי לעלות על הכתב כמה דברים ולהעביר לכם את המכתב. כל זאת מרצוני החופשי. הבחירות בפתח, והמצב בארץ לא ממש טוב. יש הרבה מחלוקות בעם, המצב הבטחוני לא טוב ואין אנו רואים את הסוף. לכן, בבחירות הקרובות אני הולך להצביע עבור העקרונות שאני מאמין בהם : דמוקרטיה, חופש האדם לחיות על פי אמונתו, כלכלה חופשית, שירות בצה"ל, השקעה בחינוך, נגד שחיתות, שוויון לנשים, איכות הסביבה, מלחמה בתאונות הדרכים... הרבה אנשים חושבים בטעות שמפלגה לא יכולה לטפל בכל הדברים הללו וטעות גדולה יותר נעשית, כאשר אנשים חושבים דברים לא נכונים על מפלגה, הדעות בה ואנשים בראשה. אני אתאר את דרך מחשבתי - אני בעד חופש. אדם צריך לחיות בארץ ישראל לפי אמונתו, אם זו אמונה יהודית, וגם אם אין הוא מאמין ביישות עליונה. אני לא נגד דתיים, אין אני שונא חרדים ואין אני מסית נגד הדת היהודית. אני בעד שמירת אופייה הציוני של מדינת ישראל, בעד חופש הדת ובעד שאדם דתי יוכל לחיות במדינת ישראל. לעומת זאת, אני נגד כפייה דתית ונגד ניצול הדת למטרות רווח. אדם צריך לעשות כרצונו, ללמוד את מה שמעניין אותו, אם זה לימודי תורה, ואם זה לימודי כלכלה, הנדסה, היסטוריה וכל השאר. בכל מקרה, המדינה צריכה לממן לימודים אלו לכולם (אם זה ניתן תקציבית), או שנטל המימון צריך ליפול על האדם המבקש ללמוד. אין סיבה שסטודנט יצטרך לשלם שכר לימוד גבוה באוניברסיטה, בעוד שתלמידי הישיבה יקבלו שכר על רצונם ללמוד. גם בנקודה הבאה אני אדבר על שוויון, אבל הפעם על שוויון בחובות. למרבה הצער, מדינת ישראל זקוקה להגנה צבאית, ולכן, אזרחי מדינת ישראל צריכים להקדיש זמן רב מחייהם לשרת בצה"ל במסגרת סדירה ובמילואים. לפי דעתי כל אזרח במדינה צריך לתרום את חלקו, אם הוא חילוני, דתי, חרדי וגם אם הוא ערבי. אם יש בעיה כלשהי עם שירות בצה"ל, בעיה בטחונית, או שהדבר מתנגש עם אמונתו של האדם, אין בעיה - ניתן לשרת שלוש שנים במשמר אזרחי, בבית חולים, מכבי אש... או כל מקום שהאדם יתרום למדינה. לאחר השירות, כל אדם חופשי ללמוד ולעבוד כרצונו, כל עוד הוא מפרנס את עצמו ומשלם מיסים למדינה. בגלל דברים אלו ודברים רבים אחרים אני מתכוון להצביע עבור מפלגת "שינוי". לצערי, מפלגת "שינוי" נתפסה בעיני חלק מהציבור, בטעות, כמפלגה בעלת מסר אחד - אנטי חרדית. מלבד העובדה שמפלגת "שינוי" בעד חופש הדת ונגד כפייה דתית, היא פועלת בתחומים רבים אחרים, ואני אביא כמה דוגמאות בעזרת הצגת כמה מהמועמדים החדשים והדברים שהם מתכוונים לטפל. כמה מהם לא מוכרים לציבור הרחב, ובגלל שלא בקשתי את רשותם, אמנע מציון שמותיהם. מלבד חברי הכנסת הקיימים, חברי הכנסת החדשים כוללים : עורכי דין, סטודנטים, רואה חשבון, טכנאי, אדריכלית, שמאית, ועוד. כפי שציינתי רבים תחומי ההתעסקות שחברי הכנסת יתעסקו, ותחומים אלו כוללים, בין היתר : הורדת נטל המיסים, יצירת מקומות עבודה, קידום זכויות האזרח, שיפור מערכת הרשויות המקומויות, נושאי פיתוח ובנייה, כבישים, תאונות דרכים (בין פעילי "שינוי", ישנו יועץ לכנסת בנושא ויוזם חוק המאבק הלאומי בתאונות הדרכים), ועוד... שוב אודה לכם אם תקדישו כמה דקות מחשבה על הנושא, ובתקווה שבקלפי תצביעו "יש", עבור מפלגת "שינוי" ! בברכה, שי תודר דואר אלקטרוני – [email protected] -------------------
 

BlackUnicorn

New member
אחלה מכתב, רק כמה הערות

לדעתי המכתב מפרט יתר על המידה את מה שכבר ידוע, במקום מה שלא ידוע. הפסקה האחרונה, המדברת על הנושאים הפחות הידועים, היא החשובה ביותר, והתמציתית ביותר. אחרי שיחות עם מספר רב של אנשים, הבנתי שהבעיה העיקרית בציבור לגבי המודעות למצעה של שינוי, היא שרובם חושבים שהמפלגה היא חד גונית, כמו שכתבת במכתב. אנשים מבינים טוב מאוד את כל הנושא של החרדים, הכלכלה והצבא אשר מתייחסים אליהם, אך לא מודעים למצע הארוך של שינוי. לדעתי יש להוסיף פסקאות קצרות המתייחסות לכל נושא כמו בטחון, פלסטינאים, כלכלה (במיוחד כלכלה, שכן רוב הציבור נמצא בשכבה הבינונית שלה דואגת שינוי... תסביר את התוכנית של שינוי מבחינת כלכלה) וכו´, ללא קשר לחרדים (בנוסף למה שכבר אמרת). אותם תוכל לקחת מהמצע. כמו כן, המון אנשים החליטו שמפלגת שינוי היא מפלגת שנאה, ואני חושבת שתוכל להוסיף פסקה המסבירה ששינוי תומכת בשוויון, ולכן היא לא שונאת חרדים (אלא רק את דרכם), דתיים, ערבים, מזרחיים וכו´. תסביר כי הציטוטים אשר ניתנו בפומבי נגד שינוי הם שקריים והוצאו מהקשרם, ובתור הוכחה תוכל לציין שבשינוי יש 5 נשים במקומות ריאליים, ללא שריון (ותוכל גם להסביר כי לפיד ייסד את מגזין "את"), וכמו כן יש גם מזרחיים בניגוד לדיעת הציבור, גם כן ללא שריון. תסביר כי שינוי לא מתייחסת לגזע, דת ומין ותומכת בשוויון מלא, ולכן אין מקום להשמצות גזעניות כלפיה. אגב, מישהו כאן בפורום הראה מתישהו נתונים מעניינים לגבי כמות החרדים שהמדינה תצטרך לממן בעוד 50 שנה (לחרדי אחר יש 10 ילדים, ולהם יהיו 10, ולהם יהיו 10, עד שנוצרים המוני צאצאים בזמן קצר יחסית, כך שבעוד מס´ שנים יהיו יותר חרדים מחילוניים והמדינה תתמוטט). ובתור פסקה אחרונה, אני חושבת שתוכל לכתוב כי יש צורך בקולות על מנת שהממשלה תהיה חייבת להכניס את שינוי לתוך הקואליציה, במיוחד לאחר הצהרותיו של מצנע, על מנת שתהיה ממשלת אחדות (וכאן גם תוכל להסביר את מעמדה של שינוי בתור "המאזניים" שמאזנים בין הימין והשמאל הקיצוניים). מקווה שלא הבנת אותי לא נכון, המכתב ממש טוב אך לדעתי יש להוסיף דברים אלה, אשר הם לא מובנים מאילו לציבור ויכולים לשנות את דעתו. מה שנכתב במכתב ברובו ידוע כבר, ולכן גורם ההשפעה יהיה קטן יחסית. בכל מקרה, אתה עושה עבודה מבורכת, כן ירבה!
 

white star

New member
אחי , תקצר...

המכתב הזה שיעמם אותי אחרי שתי שורות , ועוד אני תומך שינוי. קודם כל אתה בהתחלה נע במעגלים ורק לקראת סוף המכתב ממליץ על שינוי. תפריד לסעיפים ותתמצת את הרעיונות כדי שלא יאבדו עניין. בהתייחסות לרעיון הכללי , לדעתי לשים את זה בתיבת דואר זה בזבוז כסף כי 90 אחוז מהאנשים יזרקו את זה.הרבה יותר אפקטיבי יהיה פשוט לחלק לאנשים ועבור זה יש לך כבר את הפליירים של שינוי והכוונה שלנו לעמוד במצתים ולחלק.ככה גם ייחסכו לך הוצאות ההעתקה.אתה יכול לפנות לרכז\ת של אזורך בכל מקרה מה שלא תחליט שיהיה הרבה בהצלחה
 

shayt

New member
חשבתי על זה

חשבתי על זה, ובכל זאת אני חושב שמכתב שלא צועק "תבחר שינוי", אלא מדבר אל ההגיון, תהיה לו השפעה שונה (לא יותר טובה, אלא שונה) משידורי התעמולה, ושאר הפרסומים שאפשר לחלק. בכוונה, לא ציינתי את "שינוי" בחצי הראשון של המכתב, בדיוק בגלל הסיבה שאני רוצה שאנשים לא יזרקו את המכתב הזה בגלל שהם יראו אותו כתעמולה. בקשר לתוכן של המכתב, אני יודע שהוא לא מפרט הרבה נושאים. אני רוצה שהוא יהיה רק דף אחד, והתמקדתי בנושא הדת, בגלל אופי המושב שאני מתגורר (רובו מצביע מפדל, לפי השלטים בחצרות). בכל מקרה, אני אקדיש לזה עוד מחשבה, ואנסה לשנות בהתאם להמלצות של blackunicorn, או שאני אעשה מכתב נוסף - כללי יותר, עם דגש מועט על הדת. תודה, שי
 
../images/Emo41.gif כמה הערות קצרות

1. המכתב יפה אך הייתי מקצר אותו במקצת. 2. היתרון שלך הוא עצם הפנייה האישית שבאה מהלב ולכן ערכה גדול עשרות מונים ממידע מפלגתי קר. לדעתי כדאי שתכתוב ותדגיש שאתה בן הישוב שלהם וכותב מעומק ליבך. הפנייה האישית היא זו שהביאה לש"ס 17 מנדטים. 3. אשמח לתת למכתב מעט עיצוב לפני הצילום אם אתה יכול לחכות ליום רביעי בערב. 4. תצלם במקומות של סטודנטים אפשר לצלם שם בד"כ דף בסביבות 20 אגורות. 5. כל הכבוד
 
למעלה