כתיבה לטלוויזיה vs. כתיבה לקולנוע

gabrielr

New member
איזו התגוננות... בחיי...

אני פשוט ניסיתי להגיד שפה בארץ יש הרבה במאים שעושים דברים ב"חפיף" ורואים את זה. לא אכפת לי (ולא התכוונתי) במיוחד ממישהו ספציפי, ככה שאין מה להפגע כאן. זה לא אומר שאין אף אחד מקצועי...
 

Reilak

New member
טלווזיה בריטית זה בדיחה

בזמנו וגם עכשיו יש ב-yes 12 סדרות דרמה בריטיות, וזה לא מרגיש אפילו כמו דרמה, זה מרגיש כמו אופרת סבון אפורה ומשעממת, אולי רק את shameless אהבתי. ועכשיו משדרים ביס את הבדיחה החדשה בשם "טורצווד" זה ממש עושה שם רע למדע הבדיוני.
 

ניר4819

New member
השאלה היא איזה סדרות בריטיות ראית

יש הרבה מהן שהן גרועות, אבל יש גם לא מעט סדרות בריטיות מעולות, כמו החשוד המיידי, המגן, MI5... ואלו רק החדשות. שאני לא אתחיל בכלל עם סדרות בריטיות ישנות יותר, ששם הם באמת פשוט נפלאים.
 

Reilak

New member
יש להם בהחלט סדרות טובות

אך מסדרות הדרמה שלהם לא התרשמתי בכלל
 

Reilak

New member
יכול באמת להיות... אשמח לשמוע על המלצות

לסדרות דרמה.
 

ניר4819

New member
סדרות דרמה אנגליות שאהבתי...

נתחיל בישנות יותר, ובראשן "אני קלאודיוס" הנפלאה, עם דרק ג'קובי בתפקיד הראשי, ואחת מדמויות הנבלים המוצלחות ביותר שראיתי באיזו סדרה... אחר כך, בדוק את "היהלום שבכתר". גם סדרה נהדרת בעיני, והשחקן שמגלם את רון מריק עושה עבודה פשוט נהדרת! מבין החדשות יותר, אהבתי במיוחד את "החשוד המיידי" - אבל זה לא מפתיע. אני אוהב כל דבר שהלן מירן משתתפת בו. ממליץ על כל חלקי הסדרה הנהדרת הזו. עוד בעניין סדרות משטרה, ממליץ בחום על "המפצח" עם רובי קולטריין. עוד סדרה מעולה. "האגמים", שיצאו לה שתי עונות. את השחקן שמשחק שם בתפקיד הראשי תוכל לראות גם ב"חיים על מאדים", אולי סדרת המשטרה המוצלחת ביותר שראיתי לאחרונה (בסדר, חוץ מהמגן...). MI5 הידועה בארץ גם כ-Spooks. סדרת ריגול מצויינת. ראיתי בינתיים רק את שלוש העונות הראשונות. ולסיכום, ומבחינתי לפחות גולת הכותרת: "הבלש המזמר" של דניס פוטר. סדרה בת 6 שעות, אם אני לא טועה, משוחקת, מבויימת, וכתובה בצורה נפלאה. אלו הסדרות הבריטיות הטובות ביותר שראיתי, ואני ממליץ עליהן בחום.
 

** רוזבד

New member
זה "החשוד העיקרי"

ולא "החשוד המיידי", אני זוכר שראיתי את הסדרה הזו, הייתי ממש מרותק למסך, ובכלל, "החיים על מאדים" זו אחת הסדרות הטובות שיצאו בזמן האחרון בטלוויזיה.
 

ניר4819

New member
אכן, קוראים לסדרה החשוד העיקרי

צודק... התבלבלתי... ואני מסכים איתך לגמרי לגבי חיים על מאדים. אחרי שראיתי את העונה השניה במלואה בדי בי די (ולא תהיה עוד עונה, זה בטוח, אבל מצער למדי), אני רק מתלהב ממנה יותר.
 
QUEER AS FOLK

בית ספר לדרמה האמת לא ראיתי הרבה בריטי, אם יש לי את הבחירה לראות בריטי או אמריקאי אני אלך על האמריקאי ברב המקרים. אני עושה לעצמי שידור חוזר של הבית הלבן, אין סדרה יותר טובה ממנה בהיסטוריה (ואני מחשיבה רק את הארבע עונות ראשונות) אסף ציפור הקרין לנו כמה פרקים של סדרות שונות, היתה אולי אחת שנהניתי ממנה, הרב היה סתם. נורא מדכא, ונורא חשוך. הוא הקרין גם קומדיות וגם דרמות, הקומדיות היו על הפנים.
 

gabrielr

New member
יש לך את 4 העונות הראשונות של "הבית הלבן"?

מסכים איתך לגבי זה שהעונות הראשונות טובות יותר, זה נכון לגבי כ"כ הרבה סדרות (בעיקר "גולשים בזמן" שם יש פער מטורף בין מה ההתחלה והסוף של הסידרה) אני תמיד מתלבט אם בפעם הבאה שאני אקנה איזה סידרה זה יהיה "הבית הלבן" או עוד עונות של "סיינפלד" (זה בגלל בעיות במימוש הדיגיטלי אצלי)
 
העונה השלישית מתממשת ברגעים אלה

ראיתי אותה די הרבה, כי היו מלא שידורים חוזרים אבל החלטתי שאני רוצה לראות את זה מסודר. הבית הלבן, העיפו את סורקין בסוף העונה הרביעית וממש מרגישים את זה. הוא היה שותף לפרק הראשון של העונה החמישית וזהו. אני חושבת שבזמנו כשזה שודר ראיתי את העונה החמישית עד האמצע והתייאשתי. עכשיו נותנים ביס בשידורים חוזרים את העונה השישית והתחילו עם השביעית עכשיו. ראיתי פרק פה, פרק שם וזה פשוט לא זה. ויש רגעים שאתה מרגיש שהם מנסים לכתוב כמו סורקין ואתה רואה איך זה לא עובד להם. רוב לאו, אני כל כך התעצבנתי כשהוא עזב את הסדרה, אבל ת'כלס, הוא עזב בדיוק בזמן. הם זכו 4 פעמים ברציפות על סדרת הדרמה הטובה ביותר באמי ובצדק מוחלט, ואני פשוט לא מבינה איפה ההגיון מאחורי זה. היה שם הרכב מנצח ומי היה האדיוט שחשב שזה יעבוד בצורה אחרת?
 

gabrielr

New member
ברוב הסדרות זה קורה, ושם תמיד באה הנפילה

היוצרים המקוריים עוזבים, הכוכבים אמיתיים גם עוזבים, ומשם באה נפילה. גם אני לא מבין מה גרם להם לחשוב שבלי רוב לאו הם יצליחו באותה מידה (מבלי לזלזל בקאסט המדהים שלהם), גם אני שמתי לב איך משהו השתנה.... אבל מצד שני אני לא רואה את זה באופן מסודר כבר במה שנים טובות. נו, תמיד העונות הראשונות הכי טובות. כדי להוכיח את זה, אני תמיד נותן דוגמא את "גולשים בזמן", הבדל של שמיים וארץ בין העונות הראשונות לכל השאר. מהרגע שהפרופסור עזב, והקריצו את החייזרים הירוקים האלה, הכל התדרדר....
 

prongs3

New member
א. טורצ'ווד משתפרת פלאים בהמשך

ב. הגרסה החדשה של "דוקטור הו" פשוט מעולה, והיא בעלת הרבה רובדים שונים ומהווה מופת לדעתי לסדרות המד"ב המשודרות היום (והיא גם סדרת האם של טורצ'ווד). ג. למרות ש"ניצבים" מסווגת כקומדיה, היא לדעתי קודם כל סדרת דרמה עם רגעים מצחיקים, ופשוט סדרה מעולה שלא נופלת מ"המשרד" (שגם היא הוצרה על ידי פיטר מרצ'נט וריקי ג'רווייס). ד. "הממלכה הקטנה" היא בין הסדרות הכי מצחיקות שנוצרו עד היום, לדעתי, ויש בה גם הומור נמוך מאוד, אבל גם הומור יותר מתוחכם קצת. ה. למרות שהיא לא סדרה עלילתית- "טופ גיר" היא פשוט תכנית מעולה, עם עריכה שלא ראיתי כמותה עוד בטלוויזיה (אני מדבר על הכתבות, לא על הקטעים בשידור החי).
 

Reilak

New member
לא הזכרתי שיש לי בעיה לגבי הז'אנרים האלה

א. אני לא יודע מה את מכנה שיפור, אבל כרגע הסדרה נראת מצועצעת, כאילו קהל היעד שלה הוא בני 12. ב. לא ראיתי את הגירסא החדשה, שמעתי שהחליפו את השחקן הראשי וזה כבר סימן טוב (לא סבלתי את הקודם בתפקיד הדוקטור) ג.ניצבים חביבה ומצחיקה לפרקים. ד. הממלכה הקטנה היא אחת מסדרות הקומדיה האהובות עלי. ה. אני יודע על איזה סדרה מדובר, לא בדיוק הסגנון שלי, אבל אני מעריך מאוד את ההפקות שלהם בערוץ ההיסטוריה, את בנייתה של איפריה בעיקר. בעיה איתם זה לגבי דרמות... זה הם ממש לא יודעים לעשות.
 

prongs3

New member
א. אני בן

ב. אם התכוונת רק לסדרות דרמה, אז יש משהו בזה (בתגובה שלי התייחסתי יותר לכותרת שלך), ובאמת יש להם כל מיני סדרות שהן באמת סבוניות מדיי, חוץ מלגדול ללא בושה, כפי שציינת, שהיא בהחלט מצויינת.
 

gabrielr

New member
אני גיליתי רק לאחרונה את "זיווגים"

זה סיטקום בריטי מעולה לדעתי!!! כאלה קומדיות הייתי רוצה לעשות, שהן בכמה רמות מעל "חברים" (שלא הצליחו להצחיק כמו שצריך בערך מאז 1998) רק שהם גם קצת גסים יותר. מה לעשות, סקס מעניין את כולנו. (אבל עדיין סיינפלד זה מקום ראשון, מה לעשות). למעשה, יש הרבה יותר דימיון בין "זיווגים" לבין "סיינפלד", לבין "זיווגים" לבין "חברים". לא משנה, ראיתי בדיוק 2 פרקים ברצף, בהחלט מומלץ! יש אותה בחינם ב-VOD
 

Deosette

New member
אגב

שמתי לב שיש לך חיבה לסדרות "חבורה" כמוני. זה נדמה לי לי או שגם לך הייתה חבורה כזו משלך?
 
למעלה