כתב שיודע על מה הוא מדבר

NimrodOZz

New member
אתה קולט את האבסורד שבדבריך?

השופטים שהרשיעו אותו לא מאמינים ב"פולסא דנורא", הרשיעו אותו בכך שהאמין כי פעולה מסויימת -שלא קשורה לרצח בום צורה- גרמה לרצח. תגרד כל פינה בחוק ולא תמצא שום דבר על "אשמה בגין רצון או אמונה" של הנאשם, תכנון -כן. אלא שהוא לא תכנן את רצח יצחק רבין. דוגמת הגנב שהבאת לא שייכת בשום דבר. הגנב נענש לא על כונתו לגנוב אלא על הסגת גבול/פריצה/גרימת נזק. הוא לא יואשם בגניבה עד שלא יגנוב.
 

pembencipolisi

New member
כבר ידוע שהתלמוד הפך את היהדות

לדת של שדים ורוחות. כותבי התנ"ך לו היו רואים את מה שנכתב בתלמוד היו משתגעים מהטמטום. כבר כתבתי כאן שמזל שאין תרגום ערבי לתלמוד, כי הלעג שתרגום כזה היה גורם היה נותן למוסלמים סבה להצדיק את האסלאם המזורגג.
 

pembencipolisi

New member
בענין השדים : בתנ"ך "ויזבחו לשדים

לא אלה" , פרושו שכותב התנ"ך שלל כלל בפני המאמין את עבודת השדים. אני אינני מאמין, אבל דעתי האישית אינה נוגעת לענין. אם כותב התורה (משה ?) הקדיש פסוק אחד כדי לשלול את השדים , באו האמוראים וצחקו ממנו. נזכרים לא פעם בתלמוד , "מזיקין, "מפני המזיקין" הדרך לגלוי המזיקין בתלמוד
 

אמיר.

New member
ורק מי שלא קרא את הרמב"ם

בהקדמה לפרק חלק מבין את הדברים האלו כפשוטם ומעיד על עצמו מי הוא ומה הוא. (עצה לסקרנים - מהרש"א או מהר"ל יעזרו לכם לפענח את המסר מאחורי כל אגדה בתלמוד)
 

רון סי

New member
צחוק צחוק

אבל נראה שהדבר הזה עובד. בין בידי אדם, ובין בידי אירוע מוחי, האפקט מושג. יכול להיות שאולמרט צריך להתחיל להיות מודאג. השאלה רק מאיפה זה יבוא לו.
 

איילת1974

New member
אתה לא חושב שזה קצת משונה

שלפי ציטוטתך "טקסים מסוג זה אסורים בתכלית האיסור על פי ההלכה היהודית..." אך אלו שמבצעים אותם, כולם, ללא יוצא מין הכלל הנם חובשי כיפה (ולרוב שחורה)?
 

snift

New member
גם קרדינלים (ומעלה) חובשים כיפה,

לרוב אדומה. חבישת כיפה אינה אינדיקציה לכלום, בטח שלא לצדיקות ויהדות. אני לפעמים חובש כיפה, בעיקר בטקסים וכאשר אני הולך עם אבי לבית כנסת כאשר אני מבקר אותם, זה ממש לא הופך אותי ליהודי דתי ומאמין. אני גם לא בטוח שבאמת "אלו שמבצעים אותם, כולם, ללא יוצא מין הכלל הנם חובשי כיפה (ולרוב שחורה)". ברור שכמעט ורק על אלו מדווחים, אבל ממש לא בטוח ש"ללא יוצא מין הכלל" רק חובשי כיפה עושים דברים כאלו. תקפצי ביום שישי לאיזור שיש בו מסגד עם מישהו שיודע ערבית ותבקשי שיתרגם לך את התפילה.. הגיוני שאדם שאינו מאמין בישות "עליונה" ו/או "על טבעית" לא יעשה טקסים כאלו כלל, כי הוא לא מאמין בהם. בכל מקרה, ההלכה מאוד ברורה בנושאים הללו וה"פולסא דנורא" כלל אינו 'טקס יהודי עתיק', אלא משהו שהומצא לפני כ- 50 שנים.
 
למעלה