כתבות, הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הודעת ר"י: הבהרה באשר למעצרים שבוצעו בפרשת הניקיון ברכבת

כתבות, הודעות ודיווחים
הודעת ר"י: הבהרה באשר למעצרים שבוצעו בפרשת הניקיון ברכבת

שלום,
בהמשך לפרסום אודות חקירת המשטרה, נדגיש כי חשיפת הפרשה נעשתה בתחילת שנת 2013 ביוזמתו של מנכ"ל חברת רכבת ישראל, בעז צפריר, והנחייתו לבצע ביקורת פנימית ולחקור את נושא ההתקשרויות עם קבלני הניקיון של חברת הרכבת.
רכבת ישראל עושה כל מאמץ לשמור על טוהר מידות ומינהל תקין ומוקיעה כל התנהלות שאינה במסגרת החוק.
באשר למעצרים המדוברים, הטיפול נמצא באחריות משטרת ישראל, אליה הועברו ממצאי החקירה.

מצ"ב ההודעה לעיתונות שהופצה בזמנו.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

amit1270

New member
יופי, תפסתם את הנוכלים. מה לגבי ניקיון?

הודעת ר"י: הבהרה באשר למעצרים שבוצעו בפרשת הניקיון ברכבת

שלום,
בהמשך לפרסום אודות חקירת המשטרה, נדגיש כי חשיפת הפרשה נעשתה בתחילת שנת 2013 ביוזמתו של מנכ"ל חברת רכבת ישראל, בעז צפריר, והנחייתו לבצע ביקורת פנימית ולחקור את נושא ההתקשרויות עם קבלני הניקיון של חברת הרכבת.
רכבת ישראל עושה כל מאמץ לשמור על טוהר מידות ומינהל תקין ומוקיעה כל התנהלות שאינה במסגרת החוק.
באשר למעצרים המדוברים, הטיפול נמצא באחריות משטרת ישראל, אליה הועברו ממצאי החקירה.

מצ"ב ההודעה לעיתונות שהופצה בזמנו.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
יופי, תפסתם את הנוכלים. מה לגבי ניקיון?
מדוע אי אפשר עדיין ליהנות מהנוף דרך חלונות הרכבת?
 

בועז ל

New member
הודעת ר"י: הטבה לבעלי כרטיס רב קו - 2 ספרים דיגיטליים במתנה

כתבות, הודעות ודיווחים
הודעת ר"י: הטבה לבעלי כרטיס רב קו - 2 ספרים דיגיטליים במתנה

שלום,
מיזם "עברית" בשיתוף עם רכבת ישראל, משיק אפליקציה ייחודית לקריאת ספרים בסמארטפון. במסגרת ההשקה, ייהנו נוסעי הרכבת בעלי כרטיס רב קו מהטבה ייחודית ובלעדית - שני ספרים דיגיטליים, רבי מכר, במתנה:
"תיק נעדר" – דרור משעני (כתר) ו"מאושרת בדרכה" – אורלי קראוס וינר (כתר).

שיתוף הפעולה בין הרכבת למיזם "עברית" הוא אמצעי נוסף שנועד להפוך את הנסיעה ברכבת לחוויה נוחה ומהנה המאפשרת לנצל את זמן הנסיעה באופן מיטבי.
רב-קו הוא כרטיס אלקטרוני אישי רב פעמי המאפשר לנוסעים לבחור הסדרי נסיעה למגוון יעדים ובמגוון הטבות. הכרטיס מבוטח ובמקרה של אבדן, גניבה או פגם, ניתן לאחזר בקלות וביעילות את כל הסדרי הנסיעה.
השימוש ב"רב קו" מצמצם משמעותית את הצורך בשימוש בכרטיסי נייר.
ניתן להנפיק כרטיס רב קו אישי בנוחות ובקלות ללא עלות באתר הרכבת.

בימים אלו מקדמת רכבת ישראל מעבר של כלל לקוחות הרכבת לכרטיס רב קו, עד ליום 1.12.14. החל מיום זה, הנחות לזכאים ורכישת הסדרי נסיעה מוזלים יתאפשרו באמצעות טעינתם על הכרטיס החכם בלבד.

מצ"ב הודעה לעיתונות
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

yudyud51

New member
מהלך להארכת שעות פעילות הרכבת הקלה ל2

כתבות, הודעות ודיווחים
מהלך להארכת שעות פעילות הרכבת הקלה ל2
לאורה וורטמן, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת מרצ העבודה פתחה השבוע במהלך להפעלת הרכבת הקלה עד 2 בלילה, המהלך מתפתח ולדעתי יואשר. יש גם עצומה, מוזמנים לחתום http://www.atzuma.co.il/rakevetad2
בעתיד מתכננת וורטמן לפיזום מהלך להפעלת את הרכבת הקלה גם בשבתות בתדירות של פעם בשעה מבית הכרם למרכז העיר.
 

amit1270

New member
חיוני וחשוב, אבל לא מספיק. הרק"ל צריכה לפעול 24 שעות ביממה.

מהלך להארכת שעות פעילות הרכבת הקלה ל2
לאורה וורטמן, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת מרצ העבודה פתחה השבוע במהלך להפעלת הרכבת הקלה עד 2 בלילה, המהלך מתפתח ולדעתי יואשר. יש גם עצומה, מוזמנים לחתום http://www.atzuma.co.il/rakevetad2
בעתיד מתכננת וורטמן לפיזום מהלך להפעלת את הרכבת הקלה גם בשבתות בתדירות של פעם בשעה מבית הכרם למרכז העיר.
חיוני וחשוב, אבל לא מספיק. הרק"ל צריכה לפעול 24 שעות ביממה.
שמה של חברת המועצה, אגב, הוא לורה ורטון (וחבל שהפכו את זה לנושא פוליטי, כי זה לא).
 

yudyud51

New member
פעיל של התעוררות וירושלמים, לא מכיר את מרצ-העבודה, ומי הפך

חיוני וחשוב, אבל לא מספיק. הרק"ל צריכה לפעול 24 שעות ביממה.
שמה של חברת המועצה, אגב, הוא לורה ורטון (וחבל שהפכו את זה לנושא פוליטי, כי זה לא).
פעיל של התעוררות וירושלמים, לא מכיר את מרצ-העבודה, ומי הפך
את זה לנושא פולטי, סתם היה לי חשוב לציין של מי היוזמה.
&nbsp
 

amit1270

New member
העצומה עצמה לא פוליטית

פעיל של התעוררות וירושלמים, לא מכיר את מרצ-העבודה, ומי הפך
את זה לנושא פולטי, סתם היה לי חשוב לציין של מי היוזמה.
&nbsp
העצומה עצמה לא פוליטית
אבל כשהיוזמה היא של מפלגה מסוימת זה עלול להרתיע אנשים שלא מזדהים עם אותה מפלגה מלחתום עליה, גם אם הם מסכימים עם המסר. לדעתי הם היו צריכים לבקש מנציגים של עוד מפלגות ("התעוררות" בפרט) להצטרף ליוזמה.
 

mister K

New member
נגעת פה בדיוק בשורש הבעיה

חיוני וחשוב, אבל לא מספיק. הרק"ל צריכה לפעול 24 שעות ביממה.
שמה של חברת המועצה, אגב, הוא לורה ורטון (וחבל שהפכו את זה לנושא פוליטי, כי זה לא).
נגעת פה בדיוק בשורש הבעיה
זה שאנשים במדינת ישראל חיים בקונספציה שמשרד התחבורה מחדיר להם, לפיה לא מובן מאליו שתח"צ צריכה לפעול 24 שעות ביממה.
על אחת כמה וכמה כשמדובר בקו רק"ל שחוצה את עיר הבירה, שהיא גם העיר הגדולה בישראל.
 
צריך לעשות קמפיין: "קו 1 מטרופוליני - 24/7"

נגעת פה בדיוק בשורש הבעיה
זה שאנשים במדינת ישראל חיים בקונספציה שמשרד התחבורה מחדיר להם, לפיה לא מובן מאליו שתח"צ צריכה לפעול 24 שעות ביממה.
על אחת כמה וכמה כשמדובר בקו רק"ל שחוצה את עיר הבירה, שהיא גם העיר הגדולה בישראל.
צריך לעשות קמפיין: "קו 1 מטרופוליני - 24/7"
אפשר גם להוסיף "כמו בחיפה".
כשיפעל קו 1 מטרופוליני יהיה צורך להפעיל גם קווי הזנה עבורו (כמו 200 ו 210 והקווים העירוניים שפועלים בחיפה ובקריות בשבת) ובהמשך יבואו גם קווים מטרופולינים נוספים.
אבל בינתיים המצב הוא כזה שאסי סוזנה ומחוז המרכז של משרד התחבורה מונעים מקו 1 לפעול שעתיים לפני צאת השבת בגלל עיריית בני ברק.
מסופקני אם גישת משרד התחבורה בירושלים תהיה שונה לגבי השבת. נקווה שלפחות לגבי הלילות הם יאמצו את הגישה החיפאית.
 

nadavmos

New member
חיוב השלמה לקוד 44 במטרופולין השרון

כתבות, הודעות ודיווחים
חיוב השלמה לקוד 44 במטרופולין השרון
עד עתה, נוסע המשלם בערך צבור בגוש דן שהחל את נסיעתו באיזור מסויים (נניח תל אביב) ויעדו מחוץ לאיזור של קוד 42 (נניח כפר סבא) ומעוניין בהחלפת אוטובוסים במסגרת זמן המעבר ללא תשלום היה צריך לבקש מהנהג בנסיעה הראשונה שיחייב אותו ב10.90, המחיר של קוד 44 המיועד לנסיעה בין איזורים. טריוויאלי, אבל פעולה מסובכת אם הנסיעה הראשונה היא בקו של דן.
לאחרונה החלו במטרופולין לבצע חיוב השלמה לקוד 44. אם הנוסע נמצא בנסיעת מעבר של קוד 42 (ברירת המחדל בדן) ומבצע נסיעת המשך בקו של מטרופולין הנוסע מחוץ לאיזור 42, יחוייב הנוסע ב4 שקלים נוספים בלבד (6.90+4=10.90) ויוכל להמשיך את נסיעת המעבר בכל איזורי הרפורמה. מדובר בשיפור של המצב שהיה קיים לפני כן בו נוסע שהחל את נסיעתו בקוד 42 היה מחוייב ב6.90 נוספים באיזור הנוסף (קוד 43). כלומר כעת במסגרת זמן המעבר (90 דקות) סכום החיוב המקסימלי הינו 10.90 לעומת 13.80 לפני השינוי. לא מצאתי לכך שום פרסום רשמי מלבד ההנחיה של משרד התחבורה מלפני שנה.

 
זה כנראה בעקבות התחלת הפעילות של קו 1

חיוב השלמה לקוד 44 במטרופולין השרון
עד עתה, נוסע המשלם בערך צבור בגוש דן שהחל את נסיעתו באיזור מסויים (נניח תל אביב) ויעדו מחוץ לאיזור של קוד 42 (נניח כפר סבא) ומעוניין בהחלפת אוטובוסים במסגרת זמן המעבר ללא תשלום היה צריך לבקש מהנהג בנסיעה הראשונה שיחייב אותו ב10.90, המחיר של קוד 44 המיועד לנסיעה בין איזורים. טריוויאלי, אבל פעולה מסובכת אם הנסיעה הראשונה היא בקו של דן.
לאחרונה החלו במטרופולין לבצע חיוב השלמה לקוד 44. אם הנוסע נמצא בנסיעת מעבר של קוד 42 (ברירת המחדל בדן) ומבצע נסיעת המשך בקו של מטרופולין הנוסע מחוץ לאיזור 42, יחוייב הנוסע ב4 שקלים נוספים בלבד (6.90+4=10.90) ויוכל להמשיך את נסיעת המעבר בכל איזורי הרפורמה. מדובר בשיפור של המצב שהיה קיים לפני כן בו נוסע שהחל את נסיעתו בקוד 42 היה מחוייב ב6.90 נוספים באיזור הנוסף (קוד 43). כלומר כעת במסגרת זמן המעבר (90 דקות) סכום החיוב המקסימלי הינו 10.90 לעומת 13.80 לפני השינוי. לא מצאתי לכך שום פרסום רשמי מלבד ההנחיה של משרד התחבורה מלפני שנה.
זה כנראה בעקבות התחלת הפעילות של קו 1
כשמתקפים במכשירי התיקוף בקו 1 (כאוטובוס הראשון) ומשתמשים בערך צבור, אוטומטית מחוייבים ב 6.9 ש"ח ובקוד 42 והדרך לאפשר מעבר בין איזורים בשילוב נסיעה ראשונה בקו 1 היא השלמת חיוב באוטובוס השני.
בזכות קו 1 זה מתאפשר כנראה גם בנסיעות בקווים אחרים.
 
כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים (News1, עידן יוסף)

כתבות, הודעות ודיווחים
כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים (News1, עידן יוסף)
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-353465-00.html

"
לדבריו, "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

עוד אמר כ"ץ: "יש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים על-מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש-דן כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור צפויות להתוסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש-דן".
"
 

Ccyclist

Active member
זה שהשדירות התל-אביביות אינן רציפות ומוכנות לרק"ל זה סקנדל

כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים (News1, עידן יוסף)
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-353465-00.html

"
לדבריו, "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

עוד אמר כ"ץ: "יש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים על-מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש-דן כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור צפויות להתוסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש-דן".
"
זה שהשדירות התל-אביביות אינן רציפות ומוכנות לרק"ל זה סקנדל
&nbsp
כשקראתי את הכותרת שלך הדבר הראשון שעלה לראש היה שרוב המערכות הגדולות החלו כבר בסוף המאה ה19, תחילת המאה ה20 כך שהפיגור גדול אף יותר, אבל ברור לי שתל-אביב של שנות ה20 וה30 לא הצדיקה מערכת כזו.
&nbsp
אבל מה שתל-אביב הקטנה אכן יצרה - השדירות הרחבות עם הגינות והעצים במרכזן - היה יכול להיות בסיס לרשת רק"לות מכובדת אם רק היו מתכננים ובונים את השדירות ברצף בראיה לעתיד עם שאיפה ליצור גריד של 2-3 שדירות אורך ו2-3 שדירות רוחב במקום לתת להן להתמסמס לרחובות צרים בסופן.
&nbsp
הנה כמה תמונות משדרות עירוניות דומות בברלין, שבהן הרק"ל נוסעת בגינה שבלב השדירה. מנסיוני הולכי הרגל יכולים ללכת באזורי הדשא ויש אפילו קיוסקים בסופן, כך שקיומה של רק"ל לא מפריעה לשאר השימושים של המרחב הירוק הזה (תרתי משמע) בלב העיר.
&nbsp
http://www.bahnbilder.de/1024/berlin-17042010-links-metrotram-linie-m10-412908.jpg
http://www.bahnbilder.de/1024/berlin-bvg-sl-2-kt4dt-576218.jpg
http://www.larsbrueggemann.de/shh03/529ewd-strassenbahn-bvg.jpg
&nbsp
&nbsp
 

Ofekalef1

New member
נצל"ש - כ"ץ בפייסבוק:

כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים (News1, עידן יוסף)
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-353465-00.html

"
לדבריו, "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

עוד אמר כ"ץ: "יש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים על-מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש-דן כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור צפויות להתוסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש-דן".
"
נצל"ש - כ"ץ בפייסבוק:
בימים אלה אני מצוי בעיצומו של מאבק תקציבי נגד פגיעה בפרוייקטים תחבורתיים. כביש כניסה נוסף לי-ם, הארכת כביש חוצה ישראל לגליל ולנגב, כבישים אדומים בפריפריה וכבישים ומערכות להסעת המונים באזור המרכז. דווקא בתקופת האטה כלכלית נדרשת השקעה בתשתיות ליצירת צמיחה וקידום פתרונות דיור ותעסוקה. אסור לעצור את תנופת הפיתוח שמשנה את פני המדינה.

המילה היחידה על תח"צ היא "מערכות להסעת המונים באזור המרכז".
 
לא מחדש כלום

כ"ץ: אנו מפגרים ב-60 שנה בהסעת המונים (News1, עידן יוסף)
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-353465-00.html

"
לדבריו, "רכבת תחתית בגוש-דן היא בבחינת חובה ובעלת חשיבות עליונה, אולם לצערי תקרה רק בעוד עשור או שניים אם יושגו תקציבי הענק הנדרשים".

עוד אמר כ"ץ: "יש צורך בהול ב-80 עד 100 מיליארד שקלים על-מנת לקדם את מערכת ההיסעים ההמונית בגוש-דן כולל רכבת תחתית, אחרת צפויה קטסטרופה! זאת משום שמעבר ל-400 אלף יחידות דיור צפויות להתוסף בשנים הבאות עוד כ-300 אלף יחידות דיור בגוש-דן גם כתוצאה מפינוי מחנות צה"ל ובניית שכונות מגורים גדולות ברחבי גוש-דן".
"
לא מחדש כלום
היה צורך להקים את התחתית לפני 60 שנה, הממשלות לדורותיהם נרדמו והמדינה משלמת מחיר עצום על כך, ועוד תשלם ב-20-30 השנה הקרובות עד שרשת התחתיות תוקם.
מצעד האיוולת בגרסתו המזוקקת ביותר.
 

Juvy

New member
מרכז המבקרים של נת"ע

כתבות, הודעות ודיווחים
מרכז המבקרים של נת"ע
ערב טוב לכולם!
בהמשך למה שכתבתי פה לפני כשבוע, פורסמו היום ב'כלכליסט' עוד כמה פרטים על מרכז המבקרים של הרק"ל התלאביבי-
- המרכז צפוי לקום בגינה שליד מסוף ארלוזורוב (לא מקימים שם עכשיו את לולאת וולובלסקי...?).
- צפוי לעלות כמה מיליוני שקלים, כאשר העלות מתחלקת בין נת"ע ועיריית ת"א.
- כנראה שהוא ייסגר לאחר פתיחת הקו האדום.
- והפרט הכי מעניין- יש כוונה לפתוח את החלק הקרקעי-הדרומי של הקו האדום כבר ב-2018. היו דיבורים על-כך בעבר, אבל חשבתי שזה התמסמס בין שאר ההבטחות שנזרקו לאוויר מקודקודי נת"ע. כך שאם עדיין מדברים על זה, יכול להיות שהם רציניים? מה שמעלה עוד כמה שאלות. לדוגמא, כיצד תתבצע תחזוקת/חניית המערכים, אם הדפו בכלל נבנה ברגעים אלה בצפון פתח-תקווה?

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3640012,00.html
 
אפשר לבנות שם מערך רקלות צעצוע שיפעל במיני גוש דן :)=

מרכז המבקרים של נת"ע
ערב טוב לכולם!
בהמשך למה שכתבתי פה לפני כשבוע, פורסמו היום ב'כלכליסט' עוד כמה פרטים על מרכז המבקרים של הרק"ל התלאביבי-
- המרכז צפוי לקום בגינה שליד מסוף ארלוזורוב (לא מקימים שם עכשיו את לולאת וולובלסקי...?).
- צפוי לעלות כמה מיליוני שקלים, כאשר העלות מתחלקת בין נת"ע ועיריית ת"א.
- כנראה שהוא ייסגר לאחר פתיחת הקו האדום.
- והפרט הכי מעניין- יש כוונה לפתוח את החלק הקרקעי-הדרומי של הקו האדום כבר ב-2018. היו דיבורים על-כך בעבר, אבל חשבתי שזה התמסמס בין שאר ההבטחות שנזרקו לאוויר מקודקודי נת"ע. כך שאם עדיין מדברים על זה, יכול להיות שהם רציניים? מה שמעלה עוד כמה שאלות. לדוגמא, כיצד תתבצע תחזוקת/חניית המערכים, אם הדפו בכלל נבנה ברגעים אלה בצפון פתח-תקווה?

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3640012,00.html
אפשר לבנות שם מערך רקלות צעצוע שיפעל במיני גוש דן :)=
 
"מרכז התחבורה הגדול בארץ יוצא לדרך בירושלים" (ישראל היום)

כתבות, הודעות ודיווחים
"מרכז התחבורה הגדול בארץ יוצא לדרך בירושלים" (ישראל היום)
[URL]http://www.israelhayom.co.il/article/216101[/URL]
"
בעוד כחמש שנים מהיום תיראה הכניסה לירושלים אחרת לגמרי, עם מרכז התחבורה הגדול ביותר בארץ. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, נתן אתמול אור ירוק להקמת המרכז בכניסה לעיר, שיכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית הקיימים.
מדובר בשלב נוסף בפרויקט "שער הבירה", שיכלול הקמת רובע עסקי, מסחרי, כלכלי ותרבותי ייחודי וחדשני בכניסה לירושלים.
מרכז התחבורה, שייבנה במתחם שבין בנייני האומה לתחנה המרכזית החדשה, יכלול את תחנת הרכבת "האומה" של הקו המהיר ירושלים־תל אביב. התחנה מוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע. נוסף על כך, יכלול המתחם, בין השאר, שתי תחנות של הרכבת הקלה, שלוחת קמפוסים של הרכבת שתחבר בין קמפוס הר הצופים לגבעת רם, את התחנה המרכזית של אגד, תחנות מוניות וחניון "חנה וסע" תת קרקעי, המכיל יותר מ־1300 מקומות חניה לנוסעי הרכבת.
הפרויקט יבוצע על ידי חברת מוריה ועלותו נאמדת בכ־1.5 מיליארד שקלים. במשרד התחבורה ובמוריה החלו להיערך לביצוע העבודות - שברובן יהיו תת־קרקעיות. המכרזים הראשונים לתחילת העבודות צפויים להתפרסם בקרוב. "מדובר במיזם לאומי, מודרני וייחודי", אמר כ"ץ והוסיף כי "הפרויקט ישדרג משמעותית את התחבורה הציבורית לבירה ויאפשר לאלפי העובדים והפוקדים אותה מדי יום, להגיע אליה וממנה במהירות ובנוחות רבה".
"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה