כתבות, הודעות, דיווחים

מצב
הנושא נעול.
אם זה הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז...

אז עיריית תל אביב התחילה לקדם קו סי באס...
בעקבות הצעה של תושב העיר בשולחנות העגולים שהתקיימו בחודש שעבר, הקו יעצור בארבעה תחנות, הרצליה, נמל תל אביב, נמל יפו ובת ים, אורך קו החוף התל אביבי 12 ק"מ, מניח שהפרויקט כולו כ14 15 ק"מ, כייון נסיעה מניח שיהיה בסביבות השעה, מטרת הקו לצמצם כניסת רכב לתל אביב, מניח שהקו אם יפעל יהיה מאוד אטרקטיבי ושמיש לרוכבי אופניים כך שהוא יהיה אטקטיבי לקילומטר ממעגנה, לא רק לרוחבי אופניים גם שילוב של מיניבוס בטווח של קילומטר ממעגנה יהיה רלוונטי לבעלי רכב, יוממים בקו כזה יהיו כל מי שנמצא בטווח הקילומטר, בעלי עסקים, מסעדות, גלריות, משרדים. מחזיקת תיק התחבורה בתל אביב מיטל להבי, הצהירה שהיא תומכת בפרויקט, מה דעתכם?, אני כתבתי לא מזמן פוסט על קו סי באס בין הרצליה לתל אביב ואני מאמין שקו כזה יכול לעבוד אם הוא ימומן ע"י מדינה, עיר, פחות מאמין שקו כזה שהוא קו מסחרי שממומן ע"י השוק החופשי יכול לעבוד ולהיות רווחי, עריית אמסטרדם ממנת קו סי באס בין אמסטרדם לאי בעיר שאינו מחובר בגשר לעיר שהנסיעה בו הוא חינם
אם זה הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז...
למה שמישהו ישתמש בתחבורה ימית לאורך חוף ים ישר לחלוטין, שבו נסיעה באוטובוס היא הרבה יותר מהירה משיט?
שגברת להבי הגימיקיסטית תזכור למה בחרו בה ותשקיע את מרצה באוטובוסים בשבת ולא בגימיקים מטופשים.
 

Ccyclist

Well-known member
בשביל החוויה. זה טוב לתיירות.

אם זה הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז...
למה שמישהו ישתמש בתחבורה ימית לאורך חוף ים ישר לחלוטין, שבו נסיעה באוטובוס היא הרבה יותר מהירה משיט?
שגברת להבי הגימיקיסטית תזכור למה בחרו בה ותשקיע את מרצה באוטובוסים בשבת ולא בגימיקים מטופשים.
בשביל החוויה. זה טוב לתיירות.
זה נושא השרשור הבא שלי כשאתפנה לכך.
&nbsp
מה גם שאת חוף הים בתל אביב משרתים אוטובוסים בציר בן יהודה - אלנבי, בעוד אוטובוס מים מהצריכה ליפו יהיה אמנם איי יותר אך יעבור ישירות ממוקד תיירות אחד לשני בלי ספירת תחנות מסובכת.
&nbsp
קו כזה בקיץ יכול להיות חווית חובה לתייר שרוצה לראות את העיר מהים, והמוקדים שלאורכו יהנו מתיירים שלא היו מסתבכים עם מספר אוטובוסים.
&nbsp
ברור שליוממים זו לא בדיוק האופציה הכי מהירה, אבל ים נגיש הוא שדרוג מתבקש לרצועת חוף גדושת מלונות. מפעילים פרטיים אינם יכולים לנהל קו בתדירות של כל 30 - 15 דק' מהסוג שיאפשר לרדת ולעלות ממנו לפי שיקול דעתו של הנוסע בניגוד לטיול מאורגן הלוך ושוב.
&nbsp
כמובן שתחבורה שתאפשר לציבור להנות מתל אביב בזמן החופשי שלו בשבת זו העדיפויות הראשונה.
 
אז שיתייחסו לזה כאטרקצייה תיירותית ולא כאמצעי תחבורה שיצמצם

בשביל החוויה. זה טוב לתיירות.
זה נושא השרשור הבא שלי כשאתפנה לכך.
&nbsp
מה גם שאת חוף הים בתל אביב משרתים אוטובוסים בציר בן יהודה - אלנבי, בעוד אוטובוס מים מהצריכה ליפו יהיה אמנם איי יותר אך יעבור ישירות ממוקד תיירות אחד לשני בלי ספירת תחנות מסובכת.
&nbsp
קו כזה בקיץ יכול להיות חווית חובה לתייר שרוצה לראות את העיר מהים, והמוקדים שלאורכו יהנו מתיירים שלא היו מסתבכים עם מספר אוטובוסים.
&nbsp
ברור שליוממים זו לא בדיוק האופציה הכי מהירה, אבל ים נגיש הוא שדרוג מתבקש לרצועת חוף גדושת מלונות. מפעילים פרטיים אינם יכולים לנהל קו בתדירות של כל 30 - 15 דק' מהסוג שיאפשר לרדת ולעלות ממנו לפי שיקול דעתו של הנוסע בניגוד לטיול מאורגן הלוך ושוב.
&nbsp
כמובן שתחבורה שתאפשר לציבור להנות מתל אביב בזמן החופשי שלו בשבת זו העדיפויות הראשונה.
אז שיתייחסו לזה כאטרקצייה תיירותית ולא כאמצעי תחבורה שיצמצם
כניסת כלי רכב לתל אביב.
להיפך, כאטרקציה זה יוסיף כלי רכב שייכנסו לתל אביב.
 

Ccyclist

Well-known member
ישראלים יחנו בהרצליה וחולון.

אז שיתייחסו לזה כאטרקצייה תיירותית ולא כאמצעי תחבורה שיצמצם
כניסת כלי רכב לתל אביב.
להיפך, כאטרקציה זה יוסיף כלי רכב שייכנסו לתל אביב.
ישראלים יחנו בהרצליה וחולון.
מי שבא עם הרכב כדי לחוות דבר כזה - עדיף לו לחנות מחוץ לתל אביב עצמה.
&nbsp
אני חוזר ואומר - השרשור הבא שלי יעסוק בתחבורה מים.
 
ישראלים לא יסעו עד המרינה בהרצליה בשביל לעלות על כלי ימי

ישראלים יחנו בהרצליה וחולון.
מי שבא עם הרכב כדי לחוות דבר כזה - עדיף לו לחנות מחוץ לתל אביב עצמה.
&nbsp
אני חוזר ואומר - השרשור הבא שלי יעסוק בתחבורה מים.
ישראלים לא יסעו עד המרינה בהרצליה בשביל לעלות על כלי ימי
שיסע הרבה יותר לאט מאוטובוס, שלא לדבר על רכבת/רכבת קלה.
ומחולון כיצד יגיע לים? אולי התכוונת לבת ים, אבל למרינה בבת ים יגיעו רק מבת ים עצמה ורק מהאזור הסמוך לה.
ומה האינטרס של עיריות הרצליה, בת ים וראשון לציון לשתף פעולה עם מיזם כזה? להסיט את כלי הרכב מתל אביב אליהן ולקחת מהן שטחים פתוחים יקרים בקרבת חופי הים שלהן לטובת חניות לכלי רכב שצריכים להגיע לתל אביב? יהיה להן אינטרס לעשות זאת רק אם יגבו דמי חניה גבוהים ואז האטרקטיביות של הפרויקט לנהגים כמובן תפחת.
הן בכביש 20 או כביש 2 צפונית לתל אביב והן בכביש 20 דרומית לתל אביב יש תוכנית לנתיב מהיר עם חניוני חנה וסע. זה הרבה יותר יעיל ואפקטיבי על מנת לצמצם את כניסת כלי הרכב לתל אביב, מאשר "אוטובוס ימי".
במקום להשקיע את הזמן, המאמצים, האנרגיה והכסף בפתרונות אמיתיים מכלים את הזמן בהתעסקות עם גימיקים שנשמעים יפה אבל התועלת שלהם מזערית.
זה בסדר להפעיל דבר כזה כאטרקציה תיירותית אבל להתייחס לזה כאל אמצעי תחבורה ועוד אמצעי ליוממים זו טעות איומה.
 


ישראלים לא יסעו עד המרינה בהרצליה בשביל לעלות על כלי ימי
שיסע הרבה יותר לאט מאוטובוס, שלא לדבר על רכבת/רכבת קלה.
ומחולון כיצד יגיע לים? אולי התכוונת לבת ים, אבל למרינה בבת ים יגיעו רק מבת ים עצמה ורק מהאזור הסמוך לה.
ומה האינטרס של עיריות הרצליה, בת ים וראשון לציון לשתף פעולה עם מיזם כזה? להסיט את כלי הרכב מתל אביב אליהן ולקחת מהן שטחים פתוחים יקרים בקרבת חופי הים שלהן לטובת חניות לכלי רכב שצריכים להגיע לתל אביב? יהיה להן אינטרס לעשות זאת רק אם יגבו דמי חניה גבוהים ואז האטרקטיביות של הפרויקט לנהגים כמובן תפחת.
הן בכביש 20 או כביש 2 צפונית לתל אביב והן בכביש 20 דרומית לתל אביב יש תוכנית לנתיב מהיר עם חניוני חנה וסע. זה הרבה יותר יעיל ואפקטיבי על מנת לצמצם את כניסת כלי הרכב לתל אביב, מאשר "אוטובוס ימי".
במקום להשקיע את הזמן, המאמצים, האנרגיה והכסף בפתרונות אמיתיים מכלים את הזמן בהתעסקות עם גימיקים שנשמעים יפה אבל התועלת שלהם מזערית.
זה בסדר להפעיל דבר כזה כאטרקציה תיירותית אבל להתייחס לזה כאל אמצעי תחבורה ועוד אמצעי ליוממים זו טעות איומה.
 

עלה13

New member
התייחסות היא יוממית ותירותית...

אז שיתייחסו לזה כאטרקצייה תיירותית ולא כאמצעי תחבורה שיצמצם
כניסת כלי רכב לתל אביב.
להיפך, כאטרקציה זה יוסיף כלי רכב שייכנסו לתל אביב.
התייחסות היא יוממית ותירותית...
אם אתה גר בראשון לציון או בהרצליה בטווח קילומטר ואתה רוכב אופניים, חמש דקות רכיבה, אתה עולה עם האופניים, ארבעים דקות נסיעה ואתה יורד בנמל יפו ורוכב עוד חמש דקות למתחם הטקסטיל גיבור למשרד, מה הבעיה, גם אם יש לך רכב, אתה מגיע איתו לחניון החינמי, עולה על האוטובוס הימי, יורד בנמל תל אביב אחרי 15 דקות על הים, יורד לנמל תל אביב לעסק שלך (בית קפה, חנות בבעלותך, עבודה באחד החניות, העסקים באזור, או שיורד בנמל יפו לאחד העסקים הוא העבודה שלך, או אף עולה על תל אופן וכיוון בית הטקסטיל, התחנה, נווה צדק, שוק הכרמל, הנה דוגמאות ליוממות ועוד דבר גם אם ההבדל בין אוטובוס רכב הוא עשרים דקות, חצי שעה, אתה יודע איזה איכות זה פעמיים ביום לנסוע באוטובוס ימי ולהרגיש את הבריזה של הים, זה גורם לך גם ללכת, לרכב על האופניים ויש לך גם תחבורה ביום שבת, ולא תברנו על תיירות פנים (תל אביב, ישראל ותיירות חוץ)
 
כי אוטובוס ימי הוא הרבה יותר איטי מאוטובוס או רכבת.

התייחסות היא יוממית ותירותית...
אם אתה גר בראשון לציון או בהרצליה בטווח קילומטר ואתה רוכב אופניים, חמש דקות רכיבה, אתה עולה עם האופניים, ארבעים דקות נסיעה ואתה יורד בנמל יפו ורוכב עוד חמש דקות למתחם הטקסטיל גיבור למשרד, מה הבעיה, גם אם יש לך רכב, אתה מגיע איתו לחניון החינמי, עולה על האוטובוס הימי, יורד בנמל תל אביב אחרי 15 דקות על הים, יורד לנמל תל אביב לעסק שלך (בית קפה, חנות בבעלותך, עבודה באחד החניות, העסקים באזור, או שיורד בנמל יפו לאחד העסקים הוא העבודה שלך, או אף עולה על תל אופן וכיוון בית הטקסטיל, התחנה, נווה צדק, שוק הכרמל, הנה דוגמאות ליוממות ועוד דבר גם אם ההבדל בין אוטובוס רכב הוא עשרים דקות, חצי שעה, אתה יודע איזה איכות זה פעמיים ביום לנסוע באוטובוס ימי ולהרגיש את הבריזה של הים, זה גורם לך גם ללכת, לרכב על האופניים ויש לך גם תחבורה ביום שבת, ולא תברנו על תיירות פנים (תל אביב, ישראל ותיירות חוץ)
כי אוטובוס ימי הוא הרבה יותר איטי מאוטובוס או רכבת.
 

עלה13

New member
אוטובוס גם יכול להיתקע בפקק ולא תמיד רכבת ואוטובוס...

כי אוטובוס ימי הוא הרבה יותר איטי מאוטובוס או רכבת.
אוטובוס גם יכול להיתקע בפקק ולא תמיד רכבת ואוטובוס...
מהירים יותר, אדם שגר בראשון בקו הקילומטר מהחוף, בעל או עובד במשרד, או באחד מהחנויות במרינה, יתכן וידיע יותר מהר מלקחת אוטובוס לתחנת הרכבת, רכבת להרצליה ואוטובוס למרינה וגם אם יש אוטובוס למינה מראשון סביר להניח שזה לא יהיה אוטובוס אחד וגם אם לא בטוח שזה יהיה מהר יותר, בקו הקילומטר לאורך כמעט 15 ק"מ של הקו יש הרבה מאוד אנשים שיכולים להיות יוממים בקו הזה, אגב יש עוד אופציות יוממיות תחבורתית לקו הזה שיכולים להתפתח במידה וזה יקרה, רק נסה לחשוב מה זה כולל ועוד לא דברנו על תיירות פנים וחוץ.
אבל הכי חשוב זה שזה עוד כלי של תחבורה ציבורית שמקובל בערים בעלות שיש חוף ים הוא נהר בהם, זה איכותי ומאוד תורם לאדם ההתנתקות היומית מההמולה העירונית, זה ירוק יותר, בזמן ההפלגה, אפשר לקרוא, לגלוש, לעבוד, לצפות בנוף נים ובנוף קו החוף ואם זה פרויקט עירוני יוממי ותיירותי זה גם יעבוד בשבת, תגגל סי באס ותראה שזה עובד
 
אנא מצא דוגמה אחת למשהו כזה בעולם המערבי שעובד בחוף ים ישר,

אוטובוס גם יכול להיתקע בפקק ולא תמיד רכבת ואוטובוס...
מהירים יותר, אדם שגר בראשון בקו הקילומטר מהחוף, בעל או עובד במשרד, או באחד מהחנויות במרינה, יתכן וידיע יותר מהר מלקחת אוטובוס לתחנת הרכבת, רכבת להרצליה ואוטובוס למרינה וגם אם יש אוטובוס למינה מראשון סביר להניח שזה לא יהיה אוטובוס אחד וגם אם לא בטוח שזה יהיה מהר יותר, בקו הקילומטר לאורך כמעט 15 ק"מ של הקו יש הרבה מאוד אנשים שיכולים להיות יוממים בקו הזה, אגב יש עוד אופציות יוממיות תחבורתית לקו הזה שיכולים להתפתח במידה וזה יקרה, רק נסה לחשוב מה זה כולל ועוד לא דברנו על תיירות פנים וחוץ.
אבל הכי חשוב זה שזה עוד כלי של תחבורה ציבורית שמקובל בערים בעלות שיש חוף ים הוא נהר בהם, זה איכותי ומאוד תורם לאדם ההתנתקות היומית מההמולה העירונית, זה ירוק יותר, בזמן ההפלגה, אפשר לקרוא, לגלוש, לעבוד, לצפות בנוף נים ובנוף קו החוף ואם זה פרויקט עירוני יוממי ותיירותי זה גם יעבוד בשבת, תגגל סי באס ותראה שזה עובד
אנא מצא דוגמה אחת למשהו כזה בעולם המערבי שעובד בחוף ים ישר,
בתוך גוש מטרופוליני ולא בשממה ללא כבישים, ולא בקו שמוביל לאי או לחצי אי.
בבקשה.
&nbsp
&nbsp
 

עלה13

New member
אז לדעתך, אם זה לא קיים...

אנא מצא דוגמה אחת למשהו כזה בעולם המערבי שעובד בחוף ים ישר,
בתוך גוש מטרופוליני ולא בשממה ללא כבישים, ולא בקו שמוביל לאי או לחצי אי.
בבקשה.
&nbsp
&nbsp
אז לדעתך, אם זה לא קיים...
בעולם המערבי אז לא צריך לעשות, אתה לא מכיר במושג סייט ספסיפיק (להתאים את התחבורה לסיטואציה) למקום, הטיעון שאתה מציג שגור ברשויות וסיבה להרבה מאוד פרויקטים מפוספסים בישראל, נתתי את הנתונים לסיבות שלדעתי זה יכול לעבוד, במיוחד במטרופולין תל אביב שסובל ממצוקת בנושא התחבורה הציבורית, רכבת תחתית תהייה בין עשור לככמה עשורים בפוליטיקה הישראלית, צריך פתרונות היום, הקו האדום הוא פתרון ביניים מצויין שעובד יפה ושהציבור משתמש בו, רכיון האוטובוס הימי הוא עוד פתרון שבמידה והביוקרטיה ומשרד התחבורה לא ישימו לו רגליים יכול בתוך כשנתיים לתת שירות, אתה מוזמן להתייחס אל הנתונים שהצגתי בשרשור.
אטיות מול רכבת, אוטובוס רכב זה משהו שהציבור יחליט אם להשתמש או לא, יש אנשים שבשביל איכות הסביבה מוותרים על רכב ונוסעים באופניים, לא נכתב גם נתונים לאיטיות הזו ומה החלופות, כל פרויקט תחבורתי ברור יהיה מבורך, האוטובוס הימי הוא ציר מערבי לא שונה מציר הרכבת שחוצה את איילון ולדעתי מפוספס בכך שאיני יכול היום לדוגמה לצאת מביתי אל תחנת וולפסון ולהעביר את הרב קו, לעלות על הרכבת ולרדת באחת מתחנות לאורך העיר או הגוש ששילמתי.
פרויקטים בעולם, יש כמה בהולנד שמאפשרים בחירה בן לנסוע ברכב ולחצות גשר לבין שימוש במעבורת או ברכבת, אגב הולנד יש באחת הערים אוטובוס ימי שעובר בים לאורך שלושה ערים עם לפחות שתי תחנות בכל עיר שזה יכול להיות מאוד דומה, יש גם בניו יורק, אתה יכול להחליט אם לחצות את האי מנהטן, בגשר וולימסבורג, ברגל, באופניים, ברכב, באוטובוס, ברכבת תחתית ובסי בס.
מה זה משנה אם יש כזה פרויקט בעולם ואם הוא פותח כאן בישראל, העיניין הוא אך לעשות את זה שזה יהיה מוצלח, איזה מעבורת לבחור, כמה זוגות אופניים לאפשר לעלות, לדאוג למקום לבעלי מוגבלות ונגישות, לייצר פלטפורמת תעריפים לתיירים, ליוממים, לאשר פרסום על המעבורת כדי לממן את החזקתה בנוסף לכרטיסים, לאפשק קיוסק קל במעבורת לקפה, שתייה, חטיפים, כריכים, אם זה אכן יצא לפועל זה יעבוד נהדר ליוממים וזה יעבוד נהדר לתיירים, זו דעתי
 
חשיבה טיפוסית וטפשית של "אבל אצלנו זה אחרת".

אז לדעתך, אם זה לא קיים...
בעולם המערבי אז לא צריך לעשות, אתה לא מכיר במושג סייט ספסיפיק (להתאים את התחבורה לסיטואציה) למקום, הטיעון שאתה מציג שגור ברשויות וסיבה להרבה מאוד פרויקטים מפוספסים בישראל, נתתי את הנתונים לסיבות שלדעתי זה יכול לעבוד, במיוחד במטרופולין תל אביב שסובל ממצוקת בנושא התחבורה הציבורית, רכבת תחתית תהייה בין עשור לככמה עשורים בפוליטיקה הישראלית, צריך פתרונות היום, הקו האדום הוא פתרון ביניים מצויין שעובד יפה ושהציבור משתמש בו, רכיון האוטובוס הימי הוא עוד פתרון שבמידה והביוקרטיה ומשרד התחבורה לא ישימו לו רגליים יכול בתוך כשנתיים לתת שירות, אתה מוזמן להתייחס אל הנתונים שהצגתי בשרשור.
אטיות מול רכבת, אוטובוס רכב זה משהו שהציבור יחליט אם להשתמש או לא, יש אנשים שבשביל איכות הסביבה מוותרים על רכב ונוסעים באופניים, לא נכתב גם נתונים לאיטיות הזו ומה החלופות, כל פרויקט תחבורתי ברור יהיה מבורך, האוטובוס הימי הוא ציר מערבי לא שונה מציר הרכבת שחוצה את איילון ולדעתי מפוספס בכך שאיני יכול היום לדוגמה לצאת מביתי אל תחנת וולפסון ולהעביר את הרב קו, לעלות על הרכבת ולרדת באחת מתחנות לאורך העיר או הגוש ששילמתי.
פרויקטים בעולם, יש כמה בהולנד שמאפשרים בחירה בן לנסוע ברכב ולחצות גשר לבין שימוש במעבורת או ברכבת, אגב הולנד יש באחת הערים אוטובוס ימי שעובר בים לאורך שלושה ערים עם לפחות שתי תחנות בכל עיר שזה יכול להיות מאוד דומה, יש גם בניו יורק, אתה יכול להחליט אם לחצות את האי מנהטן, בגשר וולימסבורג, ברגל, באופניים, ברכב, באוטובוס, ברכבת תחתית ובסי בס.
מה זה משנה אם יש כזה פרויקט בעולם ואם הוא פותח כאן בישראל, העיניין הוא אך לעשות את זה שזה יהיה מוצלח, איזה מעבורת לבחור, כמה זוגות אופניים לאפשר לעלות, לדאוג למקום לבעלי מוגבלות ונגישות, לייצר פלטפורמת תעריפים לתיירים, ליוממים, לאשר פרסום על המעבורת כדי לממן את החזקתה בנוסף לכרטיסים, לאפשק קיוסק קל במעבורת לקפה, שתייה, חטיפים, כריכים, אם זה אכן יצא לפועל זה יעבוד נהדר ליוממים וזה יעבוד נהדר לתיירים, זו דעתי
חשיבה טיפוסית וטפשית של "אבל אצלנו זה אחרת".
 
בתוך כשנתיים?

אז לדעתך, אם זה לא קיים...
בעולם המערבי אז לא צריך לעשות, אתה לא מכיר במושג סייט ספסיפיק (להתאים את התחבורה לסיטואציה) למקום, הטיעון שאתה מציג שגור ברשויות וסיבה להרבה מאוד פרויקטים מפוספסים בישראל, נתתי את הנתונים לסיבות שלדעתי זה יכול לעבוד, במיוחד במטרופולין תל אביב שסובל ממצוקת בנושא התחבורה הציבורית, רכבת תחתית תהייה בין עשור לככמה עשורים בפוליטיקה הישראלית, צריך פתרונות היום, הקו האדום הוא פתרון ביניים מצויין שעובד יפה ושהציבור משתמש בו, רכיון האוטובוס הימי הוא עוד פתרון שבמידה והביוקרטיה ומשרד התחבורה לא ישימו לו רגליים יכול בתוך כשנתיים לתת שירות, אתה מוזמן להתייחס אל הנתונים שהצגתי בשרשור.
אטיות מול רכבת, אוטובוס רכב זה משהו שהציבור יחליט אם להשתמש או לא, יש אנשים שבשביל איכות הסביבה מוותרים על רכב ונוסעים באופניים, לא נכתב גם נתונים לאיטיות הזו ומה החלופות, כל פרויקט תחבורתי ברור יהיה מבורך, האוטובוס הימי הוא ציר מערבי לא שונה מציר הרכבת שחוצה את איילון ולדעתי מפוספס בכך שאיני יכול היום לדוגמה לצאת מביתי אל תחנת וולפסון ולהעביר את הרב קו, לעלות על הרכבת ולרדת באחת מתחנות לאורך העיר או הגוש ששילמתי.
פרויקטים בעולם, יש כמה בהולנד שמאפשרים בחירה בן לנסוע ברכב ולחצות גשר לבין שימוש במעבורת או ברכבת, אגב הולנד יש באחת הערים אוטובוס ימי שעובר בים לאורך שלושה ערים עם לפחות שתי תחנות בכל עיר שזה יכול להיות מאוד דומה, יש גם בניו יורק, אתה יכול להחליט אם לחצות את האי מנהטן, בגשר וולימסבורג, ברגל, באופניים, ברכב, באוטובוס, ברכבת תחתית ובסי בס.
מה זה משנה אם יש כזה פרויקט בעולם ואם הוא פותח כאן בישראל, העיניין הוא אך לעשות את זה שזה יהיה מוצלח, איזה מעבורת לבחור, כמה זוגות אופניים לאפשר לעלות, לדאוג למקום לבעלי מוגבלות ונגישות, לייצר פלטפורמת תעריפים לתיירים, ליוממים, לאשר פרסום על המעבורת כדי לממן את החזקתה בנוסף לכרטיסים, לאפשק קיוסק קל במעבורת לקפה, שתייה, חטיפים, כריכים, אם זה אכן יצא לפועל זה יעבוד נהדר ליוממים וזה יעבוד נהדר לתיירים, זו דעתי
בתוך כשנתיים?
מה מביא אותך לסבור שלהקים מעגנים בראשון לציון ובת-ים, להכין את נמלי ת"א ויפו ואת המרינה בהרצליה, להקים או לבחור מפעיל לשירות הזה, לבחור ולהביא את כלי השיט המתאים, אפשר לבצע בתוך כשנתיים?
בוא נראה אם עיריות בת-ים, ראשון לציון והרצליה ישתכנעו לשתף פעולה עם המיזם הזה "תוך כשנתיים".
אם את זה אפשר לעשות תוך כשנתיים, אז יש גם דרכים לקדם את קווי המתע"ן של נת"ע כך שלא יהיו בעוד עשורים, אלא בעוד פחות מעשור.
אבל ברור שאם יבזבזו מאמצים על "פתרונות" סרק, אז הפתרונות האמיתיים יידחו עוד ועוד.
אם עיריית תל אביב תציג למשרד האוצר שיש לה פתרון - קו ימי מהרצליה עד ראשון לציון, זה ודאי לא יעזור לקידום הקווים האדום והירוק.
משרד האוצר ישמח לדחות את הקו הירוק לעוד כמה שנים על מנת "להקל" על תקציב המדינה.
הגימיקים הללו הם חלק מהסיבות לכך שהתרגלנו להתייחס בשוויון נפש לכך ש"רכבת תחתית תהייה בין עשור לכמה עשורים בפוליטיקה הישראלית".
צריך להחליף תקליט ולשדר כל העת וברמת דחיפות גבוהה על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר: לגוש-דן הפתרון הוא אך ורק מערכת קווי מטרו+רק"ל בשילוב עם רכבות פרבריות וקווי אוטובוס משלימים ומזינים ולא שום דבר אחר והצורך בפתרון הזה דחוף ומיידי.
כל מי שמשדר אחרת, מזיק לעתיד התחבורה הציבורית בגוש-דן.
 

עלה13

New member
זה לא אמור לסתור אחד את השני...

בתוך כשנתיים?
מה מביא אותך לסבור שלהקים מעגנים בראשון לציון ובת-ים, להכין את נמלי ת"א ויפו ואת המרינה בהרצליה, להקים או לבחור מפעיל לשירות הזה, לבחור ולהביא את כלי השיט המתאים, אפשר לבצע בתוך כשנתיים?
בוא נראה אם עיריות בת-ים, ראשון לציון והרצליה ישתכנעו לשתף פעולה עם המיזם הזה "תוך כשנתיים".
אם את זה אפשר לעשות תוך כשנתיים, אז יש גם דרכים לקדם את קווי המתע"ן של נת"ע כך שלא יהיו בעוד עשורים, אלא בעוד פחות מעשור.
אבל ברור שאם יבזבזו מאמצים על "פתרונות" סרק, אז הפתרונות האמיתיים יידחו עוד ועוד.
אם עיריית תל אביב תציג למשרד האוצר שיש לה פתרון - קו ימי מהרצליה עד ראשון לציון, זה ודאי לא יעזור לקידום הקווים האדום והירוק.
משרד האוצר ישמח לדחות את הקו הירוק לעוד כמה שנים על מנת "להקל" על תקציב המדינה.
הגימיקים הללו הם חלק מהסיבות לכך שהתרגלנו להתייחס בשוויון נפש לכך ש"רכבת תחתית תהייה בין עשור לכמה עשורים בפוליטיקה הישראלית".
צריך להחליף תקליט ולשדר כל העת וברמת דחיפות גבוהה על ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר: לגוש-דן הפתרון הוא אך ורק מערכת קווי מטרו+רק"ל בשילוב עם רכבות פרבריות וקווי אוטובוס משלימים ומזינים ולא שום דבר אחר והצורך בפתרון הזה דחוף ומיידי.
כל מי שמשדר אחרת, מזיק לעתיד התחבורה הציבורית בגוש-דן.
זה לא אמור לסתור אחד את השני...
העבודה להקמת מערכת קבועה כזו שתוכל לשרת את גוש דן לחמישים שנה מול הקמת מערכת מקדימה ומול פרויקטים משלימים בתחבורה ציבורית, מערך מטרו הוא אחד ממספר מערכים שיוצרים שלם, מערכת מקדימה ראוייה, תאפשר להגיע למערכת ראויה ולא כזו שתתגלה כדומה לראירגון של 2012, שלב א' מערכת מקדימה שתכלול בנוסף לקו האדום את הירוק והסגול, שלב ב' ראירגון ארוך הכולל שיתוף ציבור ולווי הציבור לאורכו לפני ביטול קו, ללא קשר עבודה אינטנסיבית על המערכת הקבוע, בנוסף אפשר לקדם מערכות משלימות כאוטובוס ימי, הוא התעתי ל"קו הלבן" הקבוע, בעבר העלתי התעה לקו רכבל מהר חירייה לאוניברסיטה תל אביב שגבוהים בכחמישים מטר מהעיר, קו שהתחנות שלו, הר חיריה, פארק דרום/אריאל שרון, ההגנה, מרכז, פארק ירקון ואוניברסיטת תל אביב.
לדעתי אפשר להקים מערכת אוטובוס ימי בשנתיים מהחלטה, שלב ראשון של בדיקת היתכנות מתקיים היום, שהוא כולל את קבלת הסכמת הערים הרצליה, בת ים וראשון לציון להצטרף למיזם, אני מניח שהוא יכול לקחת חצי שנה, שלב האישורים של משרד התחבורה והביצוע במידה ומשרד התחבורה לא ישים רגליים לפרויקט הוא כשנתיים, עריית תל אביב הוכיחה שהיא יכולה לבצע פרויקטים מתוחכמים ומסובכים, כבר היום מתקיימות עבודות על פרויקטים מורכבים בתחבורה הציבורית, אני מודע לכך שהביוקרטיה לא פשוטה בישראל, זה חלק ממה שקורא היום לשנות את זה.
 

עלה13

New member
תיקון קטן, הקו הימי מהרצליה לראשון לציון...

אם זה הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז...
למה שמישהו ישתמש בתחבורה ימית לאורך חוף ים ישר לחלוטין, שבו נסיעה באוטובוס היא הרבה יותר מהירה משיט?
שגברת להבי הגימיקיסטית תזכור למה בחרו בה ותשקיע את מרצה באוטובוסים בשבת ולא בגימיקים מטופשים.
תיקון קטן, הקו הימי מהרצליה לראשון לציון...
הרעיון נבדק ברצינות מרמת ראש העיר, סגן ראש העיר, מנכ"ל העיריה, מחזיקת תיק התחבורה, אישית אני מקווה שזה יצא לפועל.
אני מאמין שצריך לעבוד בשני כיווןנים בגוש דן (מטרופולין ת"א) הכיוון הרחוק רכבת תחתית (בין עשור לכמה עשורים בפוליטיקה הארצית, חוץ מהקו האדום שיש עליו עבודות ונראה שהוא קו שהפוטנציאל שיפעל בעשור הקרוב גדול), הקמת מטרופולין תחבורתי שזה גם בסדר גודל של עשור פלוס בתסריט טוב).
הכיוון השני הוא עכשווי והוא קריטי מבחינת המצב בעיר.
מה לעשות.
צירוף הקו הירוק והסגול כקווים מקדימים במתקודנת קו 1 האדום המקדים.
רעיון המעבורת שיכול להתיישם לאחר בדיקת ההיתכנות שמתבצעת בתוך שנתיים, כבר ציינתי אני חושב שאם זה יבוצע כפרוייקט עירוני זה יכול לעבוד, כפרויקט בשוק החופשי פחות, יש גם את האופציה המשולבת.
אני חושב שבמקום הקו החשמלי המקודם שמשלב את תוואי קו 5 עד הבימה ומשם מרמורק, אבן גבירול רידינג, לבדוק רעיון שאני אנסה לקדם בכל האפיקים בקרוב, "הקו הלבן" התוואי הוא קו 142 עם שינויים בתוואי בתל אביב, במקום שד' ירושלים, ציר שלבים, במקום הר ציון, העליה.
בת ים, שד' ירושלים, אד קוץ, (חלופה עליה מאיילון ישירות לשלבים) שלבים, סלמה, העליה, שד' רוטשילד, מרמורק, אבן גבירול, שד' שאול המלך, רכבת מרכז ומשם במסלול של הקו, בציר זה יש מפגש תחנות עם הקו האדום המקדים (סלמה), הקו הירוק (אבן גבירול) המקדים (חלופת הר ציון, האוניברסיטה, עתידים) והקו הסגול המקדים (אלנבי), ביחד יווצר מערכת של ארבע קווים, בתוך שנה עד שנתיים המערכת כולה יכולה לעבוד ולעשות היסטוריה במערך התחבורה במטרופולין תל אביב, הכלי לקו הלבן יהיה אוטובוס היברידי רב קיבולת
 

zahipan10

New member
רוצים למנוע כניסת כלי רכב לתל אביב?

אז עיריית תל אביב התחילה לקדם קו סי באס...
בעקבות הצעה של תושב העיר בשולחנות העגולים שהתקיימו בחודש שעבר, הקו יעצור בארבעה תחנות, הרצליה, נמל תל אביב, נמל יפו ובת ים, אורך קו החוף התל אביבי 12 ק"מ, מניח שהפרויקט כולו כ14 15 ק"מ, כייון נסיעה מניח שיהיה בסביבות השעה, מטרת הקו לצמצם כניסת רכב לתל אביב, מניח שהקו אם יפעל יהיה מאוד אטרקטיבי ושמיש לרוכבי אופניים כך שהוא יהיה אטקטיבי לקילומטר ממעגנה, לא רק לרוחבי אופניים גם שילוב של מיניבוס בטווח של קילומטר ממעגנה יהיה רלוונטי לבעלי רכב, יוממים בקו כזה יהיו כל מי שנמצא בטווח הקילומטר, בעלי עסקים, מסעדות, גלריות, משרדים. מחזיקת תיק התחבורה בתל אביב מיטל להבי, הצהירה שהיא תומכת בפרויקט, מה דעתכם?, אני כתבתי לא מזמן פוסט על קו סי באס בין הרצליה לתל אביב ואני מאמין שקו כזה יכול לעבוד אם הוא ימומן ע"י מדינה, עיר, פחות מאמין שקו כזה שהוא קו מסחרי שממומן ע"י השוק החופשי יכול לעבוד ולהיות רווחי, עריית אמסטרדם ממנת קו סי באס בין אמסטרדם לאי בעיר שאינו מחובר בגשר לעיר שהנסיעה בו הוא חינם
רוצים למנוע כניסת כלי רכב לתל אביב?
שיבנו רכבת תחתית! אין שום פתרון אחר חוץ מרכבת תחתית שיפתור את בעיית הפקקים בגוש דן.
 

עלה13

New member
רכבת תחתית היא אחד הפתרונות, היא פתרון...

רוצים למנוע כניסת כלי רכב לתל אביב?
שיבנו רכבת תחתית! אין שום פתרון אחר חוץ מרכבת תחתית שיפתור את בעיית הפקקים בגוש דן.
רכבת תחתית היא אחד הפתרונות, היא פתרון...
רחוק עד רחוק מאוד, מערכת מקדימה יכולה לתת את אותו פתרון בתווך של עד שנתיים ואורך רוח תוך מאבק לביצוע רכבת תחתית, מבחינת פתרונות, יש סקאי טרין, יש סטריט קאר, יש טראם, רכבת קלה, BRT , רכבת, מונורייל, מערך שבילי אופניים ראוי ורציף, תל אופן שעובד קצת יותר טוב (אני חושב שהמערכת מצויינת למעט התקלה התקשורתית) ובנוסף מערך אופניים קל חינמי ע"י ציפ או אשראי לביטחון, מדרכות רחבות ללא מפגעים ונעימות למראה
 

עלה13

New member
ככה זה עובד בקופנהגן, מצורף סרטון

אז עיריית תל אביב התחילה לקדם קו סי באס...
בעקבות הצעה של תושב העיר בשולחנות העגולים שהתקיימו בחודש שעבר, הקו יעצור בארבעה תחנות, הרצליה, נמל תל אביב, נמל יפו ובת ים, אורך קו החוף התל אביבי 12 ק"מ, מניח שהפרויקט כולו כ14 15 ק"מ, כייון נסיעה מניח שיהיה בסביבות השעה, מטרת הקו לצמצם כניסת רכב לתל אביב, מניח שהקו אם יפעל יהיה מאוד אטרקטיבי ושמיש לרוכבי אופניים כך שהוא יהיה אטקטיבי לקילומטר ממעגנה, לא רק לרוחבי אופניים גם שילוב של מיניבוס בטווח של קילומטר ממעגנה יהיה רלוונטי לבעלי רכב, יוממים בקו כזה יהיו כל מי שנמצא בטווח הקילומטר, בעלי עסקים, מסעדות, גלריות, משרדים. מחזיקת תיק התחבורה בתל אביב מיטל להבי, הצהירה שהיא תומכת בפרויקט, מה דעתכם?, אני כתבתי לא מזמן פוסט על קו סי באס בין הרצליה לתל אביב ואני מאמין שקו כזה יכול לעבוד אם הוא ימומן ע"י מדינה, עיר, פחות מאמין שקו כזה שהוא קו מסחרי שממומן ע"י השוק החופשי יכול לעבוד ולהיות רווחי, עריית אמסטרדם ממנת קו סי באס בין אמסטרדם לאי בעיר שאינו מחובר בגשר לעיר שהנסיעה בו הוא חינם
ככה זה עובד בקופנהגן, מצורף סרטון
https://www.youtube.com/watch?v=AcXUIDF_Alw
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה