כתבות, הודעות, דיווחים

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית בהדר בחיפה והקשר לסאגת השוק בפ"ת

כתבות, הודעות, דיווחים
תחבורה ציבורית בהדר בחיפה והקשר לסאגת השוק בפ"ת
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-354461-00.html
"בכך נכנעת המטרונית שמבקשת לקבל בלעדיות רבה ככל הניתן על הנסיעה במסלול קו 3"
"לפני ביצוע שינויים מעין אלה מקובל לבדוק באמצעות סקרים האם שינוי הרגלי הנסיעה במקום בו יש מסחר ישפר את המסחר או יגרום למחאה ציבורית. ייתכן שביצוע סקר שכזה היה מותיר את המצב הקיים על-כנו."

מה זה אומר על מהלכי משרד התחבורה ברחוב הברון הירש בפתח תקוה על מנת לתת בלעדיות לקו 1 של דן?
 
לא הייתי מסתמך על הכתבה הזו...

תחבורה ציבורית בהדר בחיפה והקשר לסאגת השוק בפ"ת
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-354461-00.html
"בכך נכנעת המטרונית שמבקשת לקבל בלעדיות רבה ככל הניתן על הנסיעה במסלול קו 3"
"לפני ביצוע שינויים מעין אלה מקובל לבדוק באמצעות סקרים האם שינוי הרגלי הנסיעה במקום בו יש מסחר ישפר את המסחר או יגרום למחאה ציבורית. ייתכן שביצוע סקר שכזה היה מותיר את המצב הקיים על-כנו."

מה זה אומר על מהלכי משרד התחבורה ברחוב הברון הירש בפתח תקוה על מנת לתת בלעדיות לקו 1 של דן?
לא הייתי מסתמך על הכתבה הזו...
כל הקווים הללו פועלים בשכונת הדר כבר היום. חלק (3 ו-19) דווקא ירדו ממסלול המטרונית בעקבות דרישות הסוחרים
 
ובהקשר למשותף עם פ"ת

לא הייתי מסתמך על הכתבה הזו...
כל הקווים הללו פועלים בשכונת הדר כבר היום. חלק (3 ו-19) דווקא ירדו ממסלול המטרונית בעקבות דרישות הסוחרים
ובהקשר למשותף עם פ"ת
מנגנוני הקשר של גורמי תכנון התחבורה בארץ עם מה שנקרא "בעלי עניין" (סוחרים, תושבים שכנים, קבוצות נוסעים ספציפיות) לוקים בחסר (יש אייקון לאנדרסטייטמנט?). יש נטיה להתייחס לכולם כאל "אינטרסנטים" ופוליטיקאים, ורק לאחרונה מתחילים להבין להבין שאלה אינן מילים גסות.
זה עוד אחד מהנושאים שרשויות תחבורה מטרופולינית יכולות לשפר מאד.
 

בועז ל

New member
הודעת "רכבת ישראל" - תנועת הרכבת, 'עוטף' כיפור.

כתבות, הודעות, דיווחים
הודעת "רכבת ישראל" - תנועת הרכבת, 'עוטף' כיפור.

שימו לב,
בערב יום הכיפורים ובצאתו, יחולו שינויים בתנועת רכבות הנוסעים:
יום ו' 3.10.14 (ערב יום כיפור) - תנועת הרכבות תסתיים מוקדם מהרגיל:
עד לשעה 12:00 (לערך) תפעלנה הרכבות על פי לוח הזמנים הרגיל של יום ו'.
בין השעות 12:00-14:00 (לערך) תבוטלנה חלק מהרכבות ומסלולי הנסיעה של הרכבות הנותרות יקוצרו.
בשעה 14:00 (לערך) תופסק תנועת הרכבות בכל הארץ.
מומלץ לבדוק בתכנון מסלול הנסיעה באתר הרכבת או באפליקציה את זמני הרכבות האחרונות במסלול הנסיעה המבוקש.

מוצ"ש 4.10.14 (מוצאי יום כיפור) - לא תפעלנה רכבות, פרט לרכבת היוצאת מתחנת נהרייה בשעה 23:13 לכיוון ת"א ונתב"ג, שתפעל כסדרה. תנועת הרכבות תתחדש כסדרה לאחר חצות (יום א' בשעה 00:01).
גמר חתימה טובה,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

Ofekalef1

New member
למה לא מפעילים לפחות רכבת אחת בכל קו במוצאי כיפור?

הודעת "רכבת ישראל" - תנועת הרכבת, 'עוטף' כיפור.

שימו לב,
בערב יום הכיפורים ובצאתו, יחולו שינויים בתנועת רכבות הנוסעים:
יום ו' 3.10.14 (ערב יום כיפור) - תנועת הרכבות תסתיים מוקדם מהרגיל:
עד לשעה 12:00 (לערך) תפעלנה הרכבות על פי לוח הזמנים הרגיל של יום ו'.
בין השעות 12:00-14:00 (לערך) תבוטלנה חלק מהרכבות ומסלולי הנסיעה של הרכבות הנותרות יקוצרו.
בשעה 14:00 (לערך) תופסק תנועת הרכבות בכל הארץ.
מומלץ לבדוק בתכנון מסלול הנסיעה באתר הרכבת או באפליקציה את זמני הרכבות האחרונות במסלול הנסיעה המבוקש.

מוצ"ש 4.10.14 (מוצאי יום כיפור) - לא תפעלנה רכבות, פרט לרכבת היוצאת מתחנת נהרייה בשעה 23:13 לכיוון ת"א ונתב"ג, שתפעל כסדרה. תנועת הרכבות תתחדש כסדרה לאחר חצות (יום א' בשעה 00:01).
גמר חתימה טובה,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
למה לא מפעילים לפחות רכבת אחת בכל קו במוצאי כיפור?
מפחדים שאם תופעל יהיה עליה עומס יתר?
 
הודעת "רכבת ישראל" - תנועת הרכבת, 'עוטף' כיפור.

שימו לב,
בערב יום הכיפורים ובצאתו, יחולו שינויים בתנועת רכבות הנוסעים:
יום ו' 3.10.14 (ערב יום כיפור) - תנועת הרכבות תסתיים מוקדם מהרגיל:
עד לשעה 12:00 (לערך) תפעלנה הרכבות על פי לוח הזמנים הרגיל של יום ו'.
בין השעות 12:00-14:00 (לערך) תבוטלנה חלק מהרכבות ומסלולי הנסיעה של הרכבות הנותרות יקוצרו.
בשעה 14:00 (לערך) תופסק תנועת הרכבות בכל הארץ.
מומלץ לבדוק בתכנון מסלול הנסיעה באתר הרכבת או באפליקציה את זמני הרכבות האחרונות במסלול הנסיעה המבוקש.

מוצ"ש 4.10.14 (מוצאי יום כיפור) - לא תפעלנה רכבות, פרט לרכבת היוצאת מתחנת נהרייה בשעה 23:13 לכיוון ת"א ונתב"ג, שתפעל כסדרה. תנועת הרכבות תתחדש כסדרה לאחר חצות (יום א' בשעה 00:01).
גמר חתימה טובה,
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
למה אין רכבות במוצאי יום כיפור הלילה?
למה אין רכבות במוצאי יום כיפור שמסתיים בשעה 19:00? זו חוצפה לשמה!
 

אלון 58

New member
למה אין רכבות במוצאי יום כיפור הלילה?
למה אין רכבות במוצאי יום כיפור שמסתיים בשעה 19:00? זו חוצפה לשמה!
שלא תחשוב שזה כל-כך פשוט להפעיל מערך כזה...,
בהפרש זמן קצר עם סיום צום יום הכיפורים.
כפי שנאמר ברדיו במהדורה הראשונה של 20:00,תנועת הרכבות תתחדש סביב חצות,כלומר,רכבות הלילה תפעלנה כרגיל.
 
לראש העין יהיה מה-19/10 קו לת"א דרך כביש 471 ואלוף שדה

כתבות, הודעות, דיווחים
לראש העין יהיה מה-19/10 קו לת"א דרך כביש 471 ואלוף שדה
קו 472.
אבל לשכנתה הגדולה לא.
ומי אמר שחייבים מכרז חדש על מנת לשפר את התחבורה הציבורית?
צריך רק שמשרד התחבורה ירצה. כאשר הוא רוצה - זה קורה.

 

אוהדא11

New member
השאלה אם תהיה העלאה והורדה לאורך המסלול

לראש העין יהיה מה-19/10 קו לת"א דרך כביש 471 ואלוף שדה
קו 472.
אבל לשכנתה הגדולה לא.
ומי אמר שחייבים מכרז חדש על מנת לשפר את התחבורה הציבורית?
צריך רק שמשרד התחבורה ירצה. כאשר הוא רוצה - זה קורה.
השאלה אם תהיה העלאה והורדה לאורך המסלול
 

olli3

New member
מנהל
אתה מתעקש לזכור רק חלק מהתמונה המלאה.

לראש העין יהיה מה-19/10 קו לת"א דרך כביש 471 ואלוף שדה
קו 472.
אבל לשכנתה הגדולה לא.
ומי אמר שחייבים מכרז חדש על מנת לשפר את התחבורה הציבורית?
צריך רק שמשרד התחבורה ירצה. כאשר הוא רוצה - זה קורה.
אתה מתעקש לזכור רק חלק מהתמונה המלאה.
על מנת שיהיה שינוי מסיבי ברמה של שינו מסלולים והגברת תדירות לפי שניים בקווי השירות הקיימים, הארכתם, קיצורם, ביטולם לצד פתיחת קווים חדשים - אך ורק ואך ורק באמצעות מכרז.
&nbsp
הפעלת שירות חדש או תוספת שירות לקו קיים (כמו קו 25 בפתח תקווה שקיבל קצת תוספת תשומות בספטמבר) אלו דברים שלא תלויים במכרז.
&nbsp
פתיחת 472 כמו פתיחת קווים בין עירוניים אחרים (וגם עירוניים), הינו דבר שמבוצע כשיפור שירות בתוך מכרז. אבל אם עסקנן בלשנות את מפת התחבורה של כל ראש העין - רק מכרז.
&nbsp
אין ספק שגם לפתח תקווה לא היה מזיק ש350 לפחות יפעל כל שעה במשך כל היום (כנקודת התחלה, גם 56 פעל בעבר הרחוק בתדירות זוועתית). אבל כאן התפיסה היא שקו 350 הוא קו יוממים ואם הוא יזכה להצלחה כמו 366 אז הוא יזכה למתיחת שעות הפעילות שלו הוא להגברת התדירות בתוך שעות הפעילות הקיימות. למרות שגם אם 366 היה פועל כל היום הוא היה מתמלא תוך מספר חודשים בנוסעים שצריכים להגיע במהירות ויעילות לאזורים הרלוונטים אותם הוא משרת.
 
איזו תוספת תשומות קו 25 קיבל בספטמבר?

אתה מתעקש לזכור רק חלק מהתמונה המלאה.
על מנת שיהיה שינוי מסיבי ברמה של שינו מסלולים והגברת תדירות לפי שניים בקווי השירות הקיימים, הארכתם, קיצורם, ביטולם לצד פתיחת קווים חדשים - אך ורק ואך ורק באמצעות מכרז.
&nbsp
הפעלת שירות חדש או תוספת שירות לקו קיים (כמו קו 25 בפתח תקווה שקיבל קצת תוספת תשומות בספטמבר) אלו דברים שלא תלויים במכרז.
&nbsp
פתיחת 472 כמו פתיחת קווים בין עירוניים אחרים (וגם עירוניים), הינו דבר שמבוצע כשיפור שירות בתוך מכרז. אבל אם עסקנן בלשנות את מפת התחבורה של כל ראש העין - רק מכרז.
&nbsp
אין ספק שגם לפתח תקווה לא היה מזיק ש350 לפחות יפעל כל שעה במשך כל היום (כנקודת התחלה, גם 56 פעל בעבר הרחוק בתדירות זוועתית). אבל כאן התפיסה היא שקו 350 הוא קו יוממים ואם הוא יזכה להצלחה כמו 366 אז הוא יזכה למתיחת שעות הפעילות שלו הוא להגברת התדירות בתוך שעות הפעילות הקיימות. למרות שגם אם 366 היה פועל כל היום הוא היה מתמלא תוך מספר חודשים בנוסעים שצריכים להגיע במהירות ויעילות לאזורים הרלוונטים אותם הוא משרת.
איזו תוספת תשומות קו 25 קיבל בספטמבר?
הוא בסך הכל קיבל התאמת שעות פעילות במוצ"ש מכיוון שהשבת יוצאת מוקדם יותר.
http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=1939

התפיסה היא פשוטה מאוד ואין צורך להסביר ולפרש אותה, זו עובדה: לפי משרד התחבורה תושבי פתח תקוה מכל שכונותיה חייבים ליסוע למרכז תל אביב דרך ז'בוטינסקי הקדוש ולא בדרכים אחרות.
קו 350 הוא ההוכחה לכך, מכיוון שזה יחסית קו חדש שהיה הגיוני מאוד להפעילו דרך אלוף שדה, ומשרד התחבורה בכל זאת התעקש שהמסלול שלו יהיה דרך ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
ואם אני טועה, חובת ההוכחה - על משרד התחבורה.
זו גם עובדה שלפ"ת אין עד היום אפילו קו אחד לציר אלוף שדה ויותר מכך, אין לה אף קו נורמלי (ולא 87, 187, 287 ו-350 אינם קווים נורמליים) שמקשר אותה לקווים כמו 472 ו-56.
ולפי ההסברים שלך, גם לא יהיה לה בשנתיים הקרובות (וגם זאת כמובן בתנאי שקווי פ"ת-ת"א יהיו חלק מהמכרז, כי אם לא....)
 

olli3

New member
מנהל
צודק, התבלבלתי משום מה עם 25 באר שבע שיקבל תוספת תשומות.

איזו תוספת תשומות קו 25 קיבל בספטמבר?
הוא בסך הכל קיבל התאמת שעות פעילות במוצ"ש מכיוון שהשבת יוצאת מוקדם יותר.
http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=1939

התפיסה היא פשוטה מאוד ואין צורך להסביר ולפרש אותה, זו עובדה: לפי משרד התחבורה תושבי פתח תקוה מכל שכונותיה חייבים ליסוע למרכז תל אביב דרך ז'בוטינסקי הקדוש ולא בדרכים אחרות.
קו 350 הוא ההוכחה לכך, מכיוון שזה יחסית קו חדש שהיה הגיוני מאוד להפעילו דרך אלוף שדה, ומשרד התחבורה בכל זאת התעקש שהמסלול שלו יהיה דרך ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן.
ואם אני טועה, חובת ההוכחה - על משרד התחבורה.
זו גם עובדה שלפ"ת אין עד היום אפילו קו אחד לציר אלוף שדה ויותר מכך, אין לה אף קו נורמלי (ולא 87, 187, 287 ו-350 אינם קווים נורמליים) שמקשר אותה לקווים כמו 472 ו-56.
ולפי ההסברים שלך, גם לא יהיה לה בשנתיים הקרובות (וגם זאת כמובן בתנאי שקווי פ"ת-ת"א יהיו חלק מהמכרז, כי אם לא....)
צודק, התבלבלתי משום מה עם 25 באר שבע שיקבל תוספת תשומות.
גם דן במשך שנים קידשה את ציר ז'בוטינסקי עבור קווי פתח תקווה (ובכלל).
&nbsp
גם אגד קידשו את ציר המסגר במשך שנים ולא העבירו קווים פרבריים/עירוניים בדרך בגין.
&nbsp
פתח תקווה מתוכננת על פי שיטת המעגלים והקווים המזינים. היא בעתידה צריכה להיות מוזנת לרכבת הקלה וזאת תהיה הדרך לקשר את כל תושבי פתח תקווה לת"א. לכן, לא סביר שתראה שינוי ב350 מלבד תופסת תשומות ולכן לא תראה שינוי ב38 ויוצא הדופן היחיד הוא 366 שבתכל'ס הוא לא כזה יוצא דופן כי קו שיעדו קרית עתידים לא יכול להיות משורת על ידי נסיעה לז'בוטינסקי.
 
איך תושב של דרום פתח תקוה אמור להגיע לדרום רמת גן או

צודק, התבלבלתי משום מה עם 25 באר שבע שיקבל תוספת תשומות.
גם דן במשך שנים קידשה את ציר ז'בוטינסקי עבור קווי פתח תקווה (ובכלל).
&nbsp
גם אגד קידשו את ציר המסגר במשך שנים ולא העבירו קווים פרבריים/עירוניים בדרך בגין.
&nbsp
פתח תקווה מתוכננת על פי שיטת המעגלים והקווים המזינים. היא בעתידה צריכה להיות מוזנת לרכבת הקלה וזאת תהיה הדרך לקשר את כל תושבי פתח תקווה לת"א. לכן, לא סביר שתראה שינוי ב350 מלבד תופסת תשומות ולכן לא תראה שינוי ב38 ויוצא הדופן היחיד הוא 366 שבתכל'ס הוא לא כזה יוצא דופן כי קו שיעדו קרית עתידים לא יכול להיות משורת על ידי נסיעה לז'בוטינסקי.
איך תושב של דרום פתח תקוה אמור להגיע לדרום רמת גן או
לגבעתיים, או למחלף אלוף שדה ואפילו לדרום תל אביב, לפי "שיטת המעגלים והקווים המזינים" הזו?
ליסוע עם קו אחד לז'בוטינסקי ומשם עם הרכבת הקלה ובהמשך עם עוד קו לדרום רמת גן או גבעתיים? או ליסוע צפונה לז'בוטינסקי על מנת להדרים עם 164 למחלף אלוף שדה?
אם זו השיטה אז מה שיקרה זה מה שקורה היום - ייכנסו לרכב הפרטי, יתניעו ויסעו.
אחלה קידום של תחבורה ציבורית...
בכל שיטה שהיא - דרום פתח תקוה חייב להיות מקושר לאלוף שדה ולחלק הדרומי של גוש-דן שלא דרך ז'בוטינסקי.
זה בדיוק הקו הסגול ועד שהקו הזה יהיה (אולי בשנת 2030), אוטובוסים חייבים להחליף אותו.

תאר לעצמך שתושב של מערב ראשון לציון היה צריך ליסוע לרכבת קלה במזרח ראשון לציון על מנת להגיע לחולון, בת-ים, יפו או תל אביב...
 
אגב, יש בפ"ת אוכלוסיה מסויימת שמשרד התחבורה כן דואג לקשר

איך תושב של דרום פתח תקוה אמור להגיע לדרום רמת גן או
לגבעתיים, או למחלף אלוף שדה ואפילו לדרום תל אביב, לפי "שיטת המעגלים והקווים המזינים" הזו?
ליסוע עם קו אחד לז'בוטינסקי ומשם עם הרכבת הקלה ובהמשך עם עוד קו לדרום רמת גן או גבעתיים? או ליסוע צפונה לז'בוטינסקי על מנת להדרים עם 164 למחלף אלוף שדה?
אם זו השיטה אז מה שיקרה זה מה שקורה היום - ייכנסו לרכב הפרטי, יתניעו ויסעו.
אחלה קידום של תחבורה ציבורית...
בכל שיטה שהיא - דרום פתח תקוה חייב להיות מקושר לאלוף שדה ולחלק הדרומי של גוש-דן שלא דרך ז'בוטינסקי.
זה בדיוק הקו הסגול ועד שהקו הזה יהיה (אולי בשנת 2030), אוטובוסים חייבים להחליף אותו.

תאר לעצמך שתושב של מערב ראשון לציון היה צריך ליסוע לרכבת קלה במזרח ראשון לציון על מנת להגיע לחולון, בת-ים, יפו או תל אביב...
אגב, יש בפ"ת אוכלוסיה מסויימת שמשרד התחבורה כן דואג לקשר
אותה ל"תל אביב" שלה עם קו שחומק מז'בוטינסקי הקדוש (כנראה שיש דברים קדושים יותר מז'בוטינסקי הקדוש). האוכלוסיה שלטובתה הומצא קו 292.
כמו שאומרים: יש דרג ויש זרג...
 
ומה יקרה לאדם רגיל אם יעלה על קו 292?

אגב, יש בפ"ת אוכלוסיה מסויימת שמשרד התחבורה כן דואג לקשר
אותה ל"תל אביב" שלה עם קו שחומק מז'בוטינסקי הקדוש (כנראה שיש דברים קדושים יותר מז'בוטינסקי הקדוש). האוכלוסיה שלטובתה הומצא קו 292.
כמו שאומרים: יש דרג ויש זרג...
ומה יקרה לאדם רגיל אם יעלה על קו 292?
 
לא יקרה לו כלום, אבל ברוב המקרים קו 292 לא יוביל אותו למחוז

ומה יקרה לאדם רגיל אם יעלה על קו 292?
לא יקרה לו כלום, אבל ברוב המקרים קו 292 לא יוביל אותו למחוז
חפצו ובנוסף התחנות של קו 292 מתוכננות בהתאמה מיוחדת לאוכלוסיה המסוימת. לכן אין לו למשל תחנה בצומת סירקין המשוקץ ועל מנת שתהיה לו תחנה יחסית קרובה לאוניברסיטת בר אילן היה צריך לנהל מלחמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה