כתבות, הודעות, דיווחים

מצב
הנושא נעול.
הודעה באתר דן על תשלום במזומן בקו 1:

כתבות, הודעות, דיווחים
הודעה באתר דן על תשלום במזומן בקו 1:
נוסעים יקרים, שימו לב! החל מ- 1/9/14 ניתן לרכוש בקו 1 כרטיסים בודדים או חוזים מכל הסוגים במזומן (מטבעות בלבד) וזאת בנוסף לאפשרות הקיימת לרכישה באמצעות כרטיס אשראי.
שימו לב, בתשלום במזומן אין אפשרות לקבל עודף מהמכונה.
נא הקפידו שבידיכם הסכום המדויק לתשלום עבור הכרטיס שנבחר.
לא ניתן לקבל בחזרה מטבעות אשר יוטענו למכונה.
את העודף/ההחזר ניתן יהיה לקבל כנגד הצגת הכרטיס (אותו יש לשמור) באחת מתחנות השירות של דן.
מידע נוסף , ניתן לקבל במוקד שירות הלקוחות של דן בטלפון 3456*.

http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5464

______________________________________________________________________________-
ה"מטבעות בלבד" הופך את "חוזים מכל הסוגים" לאמירה קצת מטופשת.
אבל יכול להיות מעניין לעשות ניסוי של רכישת חופשי חודשי במכשיר בקו 1 במטבעות בלבד.
 
יותר גרוע מאשר בלי מזומן בכלל


הודעה באתר דן על תשלום במזומן בקו 1:
נוסעים יקרים, שימו לב! החל מ- 1/9/14 ניתן לרכוש בקו 1 כרטיסים בודדים או חוזים מכל הסוגים במזומן (מטבעות בלבד) וזאת בנוסף לאפשרות הקיימת לרכישה באמצעות כרטיס אשראי.
שימו לב, בתשלום במזומן אין אפשרות לקבל עודף מהמכונה.
נא הקפידו שבידיכם הסכום המדויק לתשלום עבור הכרטיס שנבחר.
לא ניתן לקבל בחזרה מטבעות אשר יוטענו למכונה.
את העודף/ההחזר ניתן יהיה לקבל כנגד הצגת הכרטיס (אותו יש לשמור) באחת מתחנות השירות של דן.
מידע נוסף , ניתן לקבל במוקד שירות הלקוחות של דן בטלפון 3456*.

http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5464

______________________________________________________________________________-
ה"מטבעות בלבד" הופך את "חוזים מכל הסוגים" לאמירה קצת מטופשת.
אבל יכול להיות מעניין לעשות ניסוי של רכישת חופשי חודשי במכשיר בקו 1 במטבעות בלבד.
יותר גרוע מאשר בלי מזומן בכלל
 
במצב כזה היה צריך לאפשר רק רכישה של כרטיסים בודדים במזומן

יותר גרוע מאשר בלי מזומן בכלל
במצב כזה היה צריך לאפשר רק רכישה של כרטיסים בודדים במזומן
אבל משרד התחבורה מוכיח שליכולת האילתור ויצירת הטלאים שלו בכל מה שקשור לקו 1 אין גבולות.
היה ברור עוד לפני הפעלת הקו שכל הפרויקט הזה נעשה ללא תכנון מעמיק והאילתורים שבוצעו בחודש הראשון של ההפעלה רק מוכיחים זאת.
זה התחיל עם השינוי בשעות ההפעלה במוצ"ש, המשיך עם השינויים הפתאומיים והלא מתוכננים במסלולי הקווים בפתח תקוה וכעת מגיע גם תור המזומן לכל החוזים במטבעות בלבד.
שום דבר באמת מפתיע ואני מניח שאלה לא יהיו האילתורים האחרונים.
 

tsd91

New member
האמת היא

הודעה באתר דן על תשלום במזומן בקו 1:
נוסעים יקרים, שימו לב! החל מ- 1/9/14 ניתן לרכוש בקו 1 כרטיסים בודדים או חוזים מכל הסוגים במזומן (מטבעות בלבד) וזאת בנוסף לאפשרות הקיימת לרכישה באמצעות כרטיס אשראי.
שימו לב, בתשלום במזומן אין אפשרות לקבל עודף מהמכונה.
נא הקפידו שבידיכם הסכום המדויק לתשלום עבור הכרטיס שנבחר.
לא ניתן לקבל בחזרה מטבעות אשר יוטענו למכונה.
את העודף/ההחזר ניתן יהיה לקבל כנגד הצגת הכרטיס (אותו יש לשמור) באחת מתחנות השירות של דן.
מידע נוסף , ניתן לקבל במוקד שירות הלקוחות של דן בטלפון 3456*.

http://www.dan.co.il/news/news.asp?id=5464

______________________________________________________________________________-
ה"מטבעות בלבד" הופך את "חוזים מכל הסוגים" לאמירה קצת מטופשת.
אבל יכול להיות מעניין לעשות ניסוי של רכישת חופשי חודשי במכשיר בקו 1 במטבעות בלבד.
האמת היא
שהשיטה הזו (קנייה במזומן אך ורק על ידי הסכום המדוייק, ללא החזרת עודף) קיימת במקומות רבים. היא לא מושלמת אבל עדיפה מכלום, לדעתי.
 
אבל כאן מדובר על סכום מדוייק במטבעות בלבד

האמת היא
שהשיטה הזו (קנייה במזומן אך ורק על ידי הסכום המדוייק, ללא החזרת עודף) קיימת במקומות רבים. היא לא מושלמת אבל עדיפה מכלום, לדעתי.
אבל כאן מדובר על סכום מדוייק במטבעות בלבד
ולכן זה מתאים בעיקר לרכישת כרטיסים בודדים ולחוזים מעוטי נסיעות, כמו חופשי יומי.
עצם מתן האפשרות לרכוש באופן כזה (ללא אפשרות להשתמש בשטרות) גם חוזים שעולים עשרות או מאות שקלים זה מתכון לבעיות.
 

846

Active member
מי שנוסע קבוע יכול להטעין את

אבל כאן מדובר על סכום מדוייק במטבעות בלבד
ולכן זה מתאים בעיקר לרכישת כרטיסים בודדים ולחוזים מעוטי נסיעות, כמו חופשי יומי.
עצם מתן האפשרות לרכוש באופן כזה (ללא אפשרות להשתמש בשטרות) גם חוזים שעולים עשרות או מאות שקלים זה מתכון לבעיות.
מי שנוסע קבוע יכול להטעין את
הרב קו במקום אחר בלי צורך לשלם מאות ש"ח במטבעות.
ומי שמזדמן יסתדר....
נוסע מיזדמן כשמו כן הוא, הוא לא מתמיד ולכן לא תמיד יהנה מכל ההנחות או מכל הנוחות שתח"צ יכול לאפשר לו.
 
ולכן לא היה צריך לפתוח את האפשרות לשלם במטבעות על

מי שנוסע קבוע יכול להטעין את
הרב קו במקום אחר בלי צורך לשלם מאות ש"ח במטבעות.
ומי שמזדמן יסתדר....
נוסע מיזדמן כשמו כן הוא, הוא לא מתמיד ולכן לא תמיד יהנה מכל ההנחות או מכל הנוחות שתח"צ יכול לאפשר לו.
ולכן לא היה צריך לפתוח את האפשרות לשלם במטבעות על
"חוזים מכל הסוגים" אלא על כרטיסים בודדים בלבד.
האפשרות להטעין במקום אחר קיימת גם בלי מתן אפשרות לשלם במזומן בקו 1, ואם מגבילים את התשלום במזומן בקו 1 למטבעות בלבד זו טעות לאפשר רכישה / טעינה של "חוזים מכל הסוגים" רק כדי שאפשר יהיה לומר שניתן בקו 1 להטעין במזומן "חוזים מכל הסוגים".
זה פשוט עוד טלאי חסר תכנון של משרד התחבורה בקשר לקו 1.
 

raminec

New member
אפשר וכנראה שגם עדיף

מי שנוסע קבוע יכול להטעין את
הרב קו במקום אחר בלי צורך לשלם מאות ש"ח במטבעות.
ומי שמזדמן יסתדר....
נוסע מיזדמן כשמו כן הוא, הוא לא מתמיד ולכן לא תמיד יהנה מכל ההנחות או מכל הנוחות שתח"צ יכול לאפשר לו.
אפשר וכנראה שגם עדיף
להשתמש באמצעי תחבורה אחר...
 
גדרה מתחברת (מחדש) לעולם


כתבות, הודעות, דיווחים
גדרה מתחברת (מחדש) לעולם

הבוקר נסעתי לראשונה במחלף הפתוח, הלוך חזור. כמה רשמים.

קודם כל לגבי קיצור הדרך - הגעתי מביתי למחלף ראשון בפחות מ-20 דקות. מרשים ביותר.
הנסיעה מגדרה (דרום) לכיוון אשדוד (מערב) - הלולאה ברדיוס קטן ולכן אטית יחסית, אבל אין מה להשוות לעומת ההמתנה ברמזור והתחרות עם עשרות משאיות על כניסה לצומת הצר והנתיבים המפותלים של תקופת העבודות.
הנסיעה מגדרה (צפון) לכיוון אשדוד (מערב) - ממה שיכולתי להתרשם מנסיעה לילית אתמול, היציאה לרמפת הפניה ימינה/שמאלה נוחה מאד ומספיק רחוקה מהרמזור שעל הגשר ע"מ לא להפריע.
הירידה מגדרה (דרום) לכיוון ירושלים (מזרח) - מתחבאת יפה במחלף אבל קיימת, ראיתי את המכוניות יורדות לשם כשהייתי בדרך חזרה. מה שמביא אותנו ל...

הנסיעה מאשדוד (מערב) לכיוון גדרה (דרום/צפון) - היציאה לרמפות מאד רחוקה מהגשר, אבל יש מקום לשיפור בנושא השילוט (מכה ידועה במחלפי ארצנו). לא לגמרי ברור מתי יורדים לכיוון ב"ש/גדרה דרום, ומי שלא יודע על הכניסה החדשה לגדרה עלול להמשיך ישר ולהחמיץ את היציאה לחלוטין (במקרה כזה עליו לנסוע עד צומת שורק ולחזור את כל הדרך). השילוט לגדרה צפון ולבי"ח קפלן בסדר גמור.
ברמפת היציאה, הפיצול לכיוון איזור תעשיה כנות לא משולט מספיק טוב, ושוב - מי שלא מכיר את המקום ולא יודע שיש יציאה ישירה לאזה"ת עלול לנסוע עד הצומת החדש בהמשך הכביש, ולעשות עיקוף מיותר.
ממה שראיתי אין בעיה של עליה לרמפת הפניה שמאלה (רמזור) לכיוון גדרה צפון, המצב בשנתיים האחרונות כשכל משאית היתה תוקעת את כל הרמפה וחוסמת מאות מכוניות מאחוריה חלף מהעולם וטוב שכך.
אמתין לחזרה לעבודה ונסיעה בשעות העומס כדי לדעת בוודאות שהכל הולך חלק.

עד כאן משדות פלשתים.
 

mauzer

New member
יש
?

גדרה מתחברת (מחדש) לעולם

הבוקר נסעתי לראשונה במחלף הפתוח, הלוך חזור. כמה רשמים.

קודם כל לגבי קיצור הדרך - הגעתי מביתי למחלף ראשון בפחות מ-20 דקות. מרשים ביותר.
הנסיעה מגדרה (דרום) לכיוון אשדוד (מערב) - הלולאה ברדיוס קטן ולכן אטית יחסית, אבל אין מה להשוות לעומת ההמתנה ברמזור והתחרות עם עשרות משאיות על כניסה לצומת הצר והנתיבים המפותלים של תקופת העבודות.
הנסיעה מגדרה (צפון) לכיוון אשדוד (מערב) - ממה שיכולתי להתרשם מנסיעה לילית אתמול, היציאה לרמפת הפניה ימינה/שמאלה נוחה מאד ומספיק רחוקה מהרמזור שעל הגשר ע"מ לא להפריע.
הירידה מגדרה (דרום) לכיוון ירושלים (מזרח) - מתחבאת יפה במחלף אבל קיימת, ראיתי את המכוניות יורדות לשם כשהייתי בדרך חזרה. מה שמביא אותנו ל...

הנסיעה מאשדוד (מערב) לכיוון גדרה (דרום/צפון) - היציאה לרמפות מאד רחוקה מהגשר, אבל יש מקום לשיפור בנושא השילוט (מכה ידועה במחלפי ארצנו). לא לגמרי ברור מתי יורדים לכיוון ב"ש/גדרה דרום, ומי שלא יודע על הכניסה החדשה לגדרה עלול להמשיך ישר ולהחמיץ את היציאה לחלוטין (במקרה כזה עליו לנסוע עד צומת שורק ולחזור את כל הדרך). השילוט לגדרה צפון ולבי"ח קפלן בסדר גמור.
ברמפת היציאה, הפיצול לכיוון איזור תעשיה כנות לא משולט מספיק טוב, ושוב - מי שלא מכיר את המקום ולא יודע שיש יציאה ישירה לאזה"ת עלול לנסוע עד הצומת החדש בהמשך הכביש, ולעשות עיקוף מיותר.
ממה שראיתי אין בעיה של עליה לרמפת הפניה שמאלה (רמזור) לכיוון גדרה צפון, המצב בשנתיים האחרונות כשכל משאית היתה תוקעת את כל הרמפה וחוסמת מאות מכוניות מאחוריה חלף מהעולם וטוב שכך.
אמתין לחזרה לעבודה ונסיעה בשעות העומס כדי לדעת בוודאות שהכל הולך חלק.

עד כאן משדות פלשתים.
יש
?
 
יש בכתבות

כתבות, הודעות, דיווחים
יש בכתבות
צירפתי לינקים לתגובותיי בשרשור הדיווחים הקודם (נמצא כבר בעמוד השני).

אלון, אילו אני צילמתי שם, לא היה יוצא שום דבר טוב מהעלאת התמונות... פשוט צלם נוראי.
אולי תגיע אלינו עם מצלמת הפלאים שלך ותתעד את המהפיכה? הקפה עליי...
 

mauzer

New member


יש בכתבות
צירפתי לינקים לתגובותיי בשרשור הדיווחים הקודם (נמצא כבר בעמוד השני).

אלון, אילו אני צילמתי שם, לא היה יוצא שום דבר טוב מהעלאת התמונות... פשוט צלם נוראי.
אולי תגיע אלינו עם מצלמת הפלאים שלך ותתעד את המהפיכה? הקפה עליי...
 

Ccyclist

Well-known member
היום (ש') נסענו לראשונה באוטובוס בעיר בה אנו מתגוררים.

כתבות, הודעות, דיווחים
היום (ש') נסענו לראשונה באוטובוס בעיר בה אנו מתגוררים.
בהתחשב בכך שכתוצאה מטיולים שבעלי ואני ערכנו בשנים האחרונות הפורום קיבל בין השאר שירשורי מחלקה ראשונה משוויץ ומהרכבת המהירה 300 קמ"ש בספרד זה נשמע הזוי שזו הפעם הראשונה שעלינו על אוטובוס במקום מגורנו אבל מצד אחד אין לנו כוונה לעלות על אמצעי תחבורה שבא פעם בשעה ולא פועל בערב, ומצד שני היה ארוע רב-משתתפים במרכז העירוני הראשי באזורנו וממש בלתי אפשרי למצא חנייה בקרבת הארוע כי מצב התח"צ בעייתי בכל השכונות שאינן על הצירים הראשיים. הפתרון היה לנסוע במכונית הגרמנית שאיננה טרבנט או WV, להחנות אותה באזור חנויות מחסן מסויים (חנייה חינם ללא הגבלת זמן) בקרבת הציר הראשי שלנו (3-4 ק"מ מביתנו בערך, 10-15 דק' רכיבה עבורי אך בעלי לא רגיל לרכב על כבישים אלא לנהוג...) ושם להחליף לאוטובוס.
&nbsp
לאוטובוסי הציר הראשי היתה דלת קדמית בלבד - מה שהקשה על ירידה ביעד, יש יותר מחברת אוטובוסים אחת על הציר ואי אפשר לקנות כרטיס הלוך-חזור / יומי שתקף ליותר מאחת מהן אז קנינו כרטיס יחיד בכל כיוון, במטרה לעלות על האוטובוס הראשון שיבוא בכיוון חזור ללא קשר למפעילה. בהלוך נסענו בחברה אחת, בחזור באחרת, לכל אחת היה כרטיס חכם אך אני בספק אם הם תואמים (אפילו הכרטיס של הרכבת המקומית לא תואם לאוייסטר הלונדוני והיא משרתת קווים פרבריים בלונדון רבתי ובמחוזות היוממים הסמוכים לה). בהלוך היה אוטובוס שנעצר בתחנה והנוסעים עלו עליו תוך תשלום במזומן. אי אפשר לקנות כרטיסים בחוץ לא בדואר ולא בחנויות העיתונים עם סמל ה PayPoint. עד שהגענו אליו עדיין היה תור בכניסה. כששאלתי הנהג אמר שאין כירטוס משותף רלוונטי לאזור (המפעילות חופפות באותו הציר) אז החלטתי שלא נהיה בני ערובה לכרטיס הלוך-חזור של חברה אחת והחלטתי במהירות לקנות את הכרטיסים הבודדים. עלינו לקומה העליונה ומשם נסענו ליעדנו. בחזור פיספסנו איזה קו שעתי שממש חלף בתחנה 30 שניות לפני שיכלנו להגיע אליה (היינו יכולים להגיע אם היינו דוחפים משפחה של 3 אנשים שהלכו לפנינו בקצב איטי, עוד סיבה להחרים "תח"צ" שעתי...) וכשהגענו לתחנה השילוט האלקטרוני מסר שהאוטובוסים הבאים של הציר הראשי אמורים להגיע כל 3-4 דקות בערך, תדירות מעולה של מספר קווים שונים באותו הציר שלו היתה לנו גישה תח"צית לציר הראשי אולי היינו שוקלים להשתמש במערכת לקניות או בילויים במרכזים העירוניים פה. אחרי 2-3 דקות המתנה האוטובוס (שהשילוט טען שהוא due כלומר - אמור להגיע) סוף-סוף הגיע (יתכן שהשילוט היה לפי לו"ז ולא לפי GPS), הוא היה של חברה אחרת והכרטיס הבודד שלה היה זול ב 20p לאדם. שוב עלינו לקומה העליונה ומצאנו ספסל פנוי, וקיבלנו פרספקטיבה חדשה על חצרותיהם של בנייני הדירות ליד הציר שבינם לבינו יש גדר. אחרי נסיעה קצרה של פחות מ10 דקות הגענו לחניון חנויות המחסן והמשכנו - קודם לסופר ואז הביתה.
&nbsp
בדרך הביתה היו פקקים איומים בצירים הראשיים, למזלנו יש לנו GPS ואנו מכירים את הסביבה הפרברית אז אילתרנו איזו פנייה ומערכת הניווט החזירה אותנו הביתה בהצלחה תוך היתקלות (לפני פנייה כלשהי) עם פקקון של 5-6 מכוניות שעשו את דרכן לציר הראשי הפקוק. אין אפס, כאשר הרשויות מסרבות להפעיל רשת תח"צ אפקטיבית באזורי הדרישה כל ארוע רב-משתתפים הופך לאסון תחבורתי כולל. בעלי עוקב אחרי הפקקים באתר של חברת הGPS שלנו, וכל הצירים הראשיים באזורנו נדלקו באדום.
&nbsp
חוויה חד-פעמית שאינני יודע מתי אם בכלל אחזור עליה בגלל הגישה הגרוע לרשת.
&nbsp
במקביל - השלמתי את הבגידה הגדולה ונסעתי במכונית לברייטון וחזרה לבדי (אלו בני דודים מרוחקים, אין טעם לגרור את בעלי כל פעם). בדרך עברו אותי מספר ניידות משטרה שלא התמקדו עלי, ובדרך חזרה היה לילה ואין תאורה באוטוסטרדות - וזה היה קצת מפחיד בנסיעת הלילה הראשונה שלי עליהן. בספרד מסתבר שקרטל השכרת הרכב סוחט עד פי 2 לחודש על שכירת מכונית אוטומטית (יש לי רישיון אוטומטי בריטי טסט ראשון) אז בחודשים האחרונים אני לומד לנהוג במכונית מקולקלת (סליחה - ידנית...) שלדעתי על האיחוד האירופאי לאסור עליה בהקדם האפשרי למען הבטיחות בדרכים. לפי השיטה האירופאית בצד האחורי של הרישיון האוטומטי ישנו הקוד 78 ליד קטגוריית ה B (מכונית), והתאריך בינואר בו עברתי את הטסט. בספטמבר אעשה טסט שידרוג לרישיון ידני, ואם אעבור מה שיקרה הוא שהרישיון החדש יראה את אותו התעריך בו עברתי כבר את הטסט הראשון בינואר, אך ללא הקוד 78. המשמעות היא שאם חברת ההשכרות תרצה נסיון של שנה אוכל לנהוג בספרד כבר החורף, אך אם היא תרצה ניסיון של שנתיים אוכל לנהוג שם רק מהחורף הבא. (לכל חברה יש מדיניות משלה, יש שדורשות שנה ויש - שנתיים). אם לטסט הראשון אותו עברתי ניגשתי בגישה של "אחד לנסיון" והנחה שרישיון מקבלים בטסט השלישי הרי שלטסט השידרוג הזה אני ניגש עם מוניטין שעליו אני חייב לשמור, מעולם לא נכשלתי בטסט ומאד יפדח אותי אם כנהג שעבר בטסט ראשון אכשל בטסט שידרוג... אקווה לטוב... (בספרד אין תח"צ שימושי משדה התעופה או לגיברלטר ומוקדי עניין אחרים במרחק של פחות מחצי שעה ברכב. התח"צ היחיד הוא בינינו לשתי העיירות שביניהן אנו נמצאים, מה שפרקטי רק לחלק מסויים מאורח חיינו שם. לג'ים אני רוכב באופניים.).
 

yblumann

New member
with lack of details, it sounds a bit like a moan


היום (ש') נסענו לראשונה באוטובוס בעיר בה אנו מתגוררים.
בהתחשב בכך שכתוצאה מטיולים שבעלי ואני ערכנו בשנים האחרונות הפורום קיבל בין השאר שירשורי מחלקה ראשונה משוויץ ומהרכבת המהירה 300 קמ"ש בספרד זה נשמע הזוי שזו הפעם הראשונה שעלינו על אוטובוס במקום מגורנו אבל מצד אחד אין לנו כוונה לעלות על אמצעי תחבורה שבא פעם בשעה ולא פועל בערב, ומצד שני היה ארוע רב-משתתפים במרכז העירוני הראשי באזורנו וממש בלתי אפשרי למצא חנייה בקרבת הארוע כי מצב התח"צ בעייתי בכל השכונות שאינן על הצירים הראשיים. הפתרון היה לנסוע במכונית הגרמנית שאיננה טרבנט או WV, להחנות אותה באזור חנויות מחסן מסויים (חנייה חינם ללא הגבלת זמן) בקרבת הציר הראשי שלנו (3-4 ק"מ מביתנו בערך, 10-15 דק' רכיבה עבורי אך בעלי לא רגיל לרכב על כבישים אלא לנהוג...) ושם להחליף לאוטובוס.
&nbsp
לאוטובוסי הציר הראשי היתה דלת קדמית בלבד - מה שהקשה על ירידה ביעד, יש יותר מחברת אוטובוסים אחת על הציר ואי אפשר לקנות כרטיס הלוך-חזור / יומי שתקף ליותר מאחת מהן אז קנינו כרטיס יחיד בכל כיוון, במטרה לעלות על האוטובוס הראשון שיבוא בכיוון חזור ללא קשר למפעילה. בהלוך נסענו בחברה אחת, בחזור באחרת, לכל אחת היה כרטיס חכם אך אני בספק אם הם תואמים (אפילו הכרטיס של הרכבת המקומית לא תואם לאוייסטר הלונדוני והיא משרתת קווים פרבריים בלונדון רבתי ובמחוזות היוממים הסמוכים לה). בהלוך היה אוטובוס שנעצר בתחנה והנוסעים עלו עליו תוך תשלום במזומן. אי אפשר לקנות כרטיסים בחוץ לא בדואר ולא בחנויות העיתונים עם סמל ה PayPoint. עד שהגענו אליו עדיין היה תור בכניסה. כששאלתי הנהג אמר שאין כירטוס משותף רלוונטי לאזור (המפעילות חופפות באותו הציר) אז החלטתי שלא נהיה בני ערובה לכרטיס הלוך-חזור של חברה אחת והחלטתי במהירות לקנות את הכרטיסים הבודדים. עלינו לקומה העליונה ומשם נסענו ליעדנו. בחזור פיספסנו איזה קו שעתי שממש חלף בתחנה 30 שניות לפני שיכלנו להגיע אליה (היינו יכולים להגיע אם היינו דוחפים משפחה של 3 אנשים שהלכו לפנינו בקצב איטי, עוד סיבה להחרים "תח"צ" שעתי...) וכשהגענו לתחנה השילוט האלקטרוני מסר שהאוטובוסים הבאים של הציר הראשי אמורים להגיע כל 3-4 דקות בערך, תדירות מעולה של מספר קווים שונים באותו הציר שלו היתה לנו גישה תח"צית לציר הראשי אולי היינו שוקלים להשתמש במערכת לקניות או בילויים במרכזים העירוניים פה. אחרי 2-3 דקות המתנה האוטובוס (שהשילוט טען שהוא due כלומר - אמור להגיע) סוף-סוף הגיע (יתכן שהשילוט היה לפי לו"ז ולא לפי GPS), הוא היה של חברה אחרת והכרטיס הבודד שלה היה זול ב 20p לאדם. שוב עלינו לקומה העליונה ומצאנו ספסל פנוי, וקיבלנו פרספקטיבה חדשה על חצרותיהם של בנייני הדירות ליד הציר שבינם לבינו יש גדר. אחרי נסיעה קצרה של פחות מ10 דקות הגענו לחניון חנויות המחסן והמשכנו - קודם לסופר ואז הביתה.
&nbsp
בדרך הביתה היו פקקים איומים בצירים הראשיים, למזלנו יש לנו GPS ואנו מכירים את הסביבה הפרברית אז אילתרנו איזו פנייה ומערכת הניווט החזירה אותנו הביתה בהצלחה תוך היתקלות (לפני פנייה כלשהי) עם פקקון של 5-6 מכוניות שעשו את דרכן לציר הראשי הפקוק. אין אפס, כאשר הרשויות מסרבות להפעיל רשת תח"צ אפקטיבית באזורי הדרישה כל ארוע רב-משתתפים הופך לאסון תחבורתי כולל. בעלי עוקב אחרי הפקקים באתר של חברת הGPS שלנו, וכל הצירים הראשיים באזורנו נדלקו באדום.
&nbsp
חוויה חד-פעמית שאינני יודע מתי אם בכלל אחזור עליה בגלל הגישה הגרוע לרשת.
&nbsp
במקביל - השלמתי את הבגידה הגדולה ונסעתי במכונית לברייטון וחזרה לבדי (אלו בני דודים מרוחקים, אין טעם לגרור את בעלי כל פעם). בדרך עברו אותי מספר ניידות משטרה שלא התמקדו עלי, ובדרך חזרה היה לילה ואין תאורה באוטוסטרדות - וזה היה קצת מפחיד בנסיעת הלילה הראשונה שלי עליהן. בספרד מסתבר שקרטל השכרת הרכב סוחט עד פי 2 לחודש על שכירת מכונית אוטומטית (יש לי רישיון אוטומטי בריטי טסט ראשון) אז בחודשים האחרונים אני לומד לנהוג במכונית מקולקלת (סליחה - ידנית...) שלדעתי על האיחוד האירופאי לאסור עליה בהקדם האפשרי למען הבטיחות בדרכים. לפי השיטה האירופאית בצד האחורי של הרישיון האוטומטי ישנו הקוד 78 ליד קטגוריית ה B (מכונית), והתאריך בינואר בו עברתי את הטסט. בספטמבר אעשה טסט שידרוג לרישיון ידני, ואם אעבור מה שיקרה הוא שהרישיון החדש יראה את אותו התעריך בו עברתי כבר את הטסט הראשון בינואר, אך ללא הקוד 78. המשמעות היא שאם חברת ההשכרות תרצה נסיון של שנה אוכל לנהוג בספרד כבר החורף, אך אם היא תרצה ניסיון של שנתיים אוכל לנהוג שם רק מהחורף הבא. (לכל חברה יש מדיניות משלה, יש שדורשות שנה ויש - שנתיים). אם לטסט הראשון אותו עברתי ניגשתי בגישה של "אחד לנסיון" והנחה שרישיון מקבלים בטסט השלישי הרי שלטסט השידרוג הזה אני ניגש עם מוניטין שעליו אני חייב לשמור, מעולם לא נכשלתי בטסט ומאד יפדח אותי אם כנהג שעבר בטסט ראשון אכשל בטסט שידרוג... אקווה לטוב... (בספרד אין תח"צ שימושי משדה התעופה או לגיברלטר ומוקדי עניין אחרים במרחק של פחות מחצי שעה ברכב. התח"צ היחיד הוא בינינו לשתי העיירות שביניהן אנו נמצאים, מה שפרקטי רק לחלק מסויים מאורח חיינו שם. לג'ים אני רוכב באופניים.).
with lack of details, it sounds a bit like a moan

You do not mention the location, the bus companies and even the fare.
So without any of those vital details, do you rally expect any serious reference?
sounds to me like the sort of moan you hear in the pub over a pint or two.


no offense meant
 

Ccyclist

Well-known member
הפרטים לא יוסיפו רבות למרבית הקוראים, זו לא לונדון.

with lack of details, it sounds a bit like a moan

You do not mention the location, the bus companies and even the fare.
So without any of those vital details, do you rally expect any serious reference?
sounds to me like the sort of moan you hear in the pub over a pint or two.


no offense meant
הפרטים לא יוסיפו רבות למרבית הקוראים, זו לא לונדון.
בדקתי בגוגל, תחנת המוצא על הציר הראשי נמצאת 2.25 ק"מ ממקום מגורנו, וגוגל מעריך שלוקח חצי שעה ללכת לשם.
&nbsp
זו מערכת שאין לי מוצא תח"צי הגיוני אליה, ולכן המצב ראוי לציון כלשהו, במיוחד למען מי שחושבים שבחו"ל הכל מושלם.
&nbsp
בזמן שאפשר להמתין לאוטובוס שבא פעם בשעה אני יכול לרכב על אופניי למרכז העיר, הביתה, וחזרה למרכז העיר. זוהי מערכת מגוכחת שאין לי כוונה להשתמש בה כאמצעי תחבורה בלעדי (כדי להגיע לקטע התדיר השתמשנו במכונית), וכחובב תח"צ זכותי להלין על מערכת שגרמה לי ללמוד לנהוג.
&nbsp
הסברתי בעבר מדוע לא אפרט את מיקומי המדוייק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה