כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

אוהדא11

New member
למיטב זכרוני- אם כי יש החולקים עלי - קו 7 התחיל בארלוזרוב

להערכתי קו 7 לכוון דרום החל ליד קולנוע פאר באיזור רח ירמיהו
שלום! להערכתי קו 7 לכוון דרום החל ליד קולנוע פאר באיזור רח ירמיהו ותחנתו הסופית היתה גבול יפו בת ים לבת ים הוא כבר לא נכנס זה לפחות נכון לשנים 1966 1967
למיטב זכרוני- אם כי יש החולקים עלי - קו 7 התחיל בארלוזרוב
בין הירקון לבין בן יהודה ונסע עד שדרות ירושלים/גבול בת ים. לא זכור שבשלב כלשהו התקרב הקו הזה לעירית ת"א
 

alantan

New member
אוהד, הזכרון שלך מעולה בדרך כלל, הרבה יותר טוב משלי,

למיטב זכרוני- אם כי יש החולקים עלי - קו 7 התחיל בארלוזרוב
בין הירקון לבין בן יהודה ונסע עד שדרות ירושלים/גבול בת ים. לא זכור שבשלב כלשהו התקרב הקו הזה לעירית ת"א
אוהד, הזכרון שלך מעולה בדרך כלל, הרבה יותר טוב משלי,
אבל כנראה שאתה צעיר מדי להכיר את ההסטוריה העתיקה של הקו.


הנה ההסטוריה המלאה (כנראה) של קו 7 בגרסאתו הישנה עד שנת 1972 עת בוטל, כפי שליקטתי ממודעות של דן מהעיתונות (לא מזכרוני הגרוע!):

15/08/1954 קו 10א משנה את מספרו ל-7: שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) בין דיזנגוף לבן יהודה, בן יהודה, הכובשים, יפת, פייר מנדס פרנס?, קדם, גבעת עליה (גבול בת ים). חזרה דרך יפת
28/09/1958 הארכה ושינוי מסלול בת"א: הכביש החדש לבת ים (שד' י-ם), שד' י-ם, רח' 3 (קויפמן), חברת ש"ט, הכובשים, בן יהודה, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), אדם הכהן, ארלוזורוב 29. בחזרה: ארלוזורוב 29, בן יהודה, בוגרשוב, הירקון, עזרא, הכובשים, הדואר, רזיאל, שד' ירושלים, הכביש החדש לבת ים.
15/04/1962: תחנת מוצא עוברת מארלוזורוב/דיזנגוף לארלוזורוב/בן יהודה. לכיוון צפון בן יהודה, ז'בוטינסקי, הירקון, ארלוזורוב. לכיוון יפו, ארלוזורוב, ימינה בן יהודה.
09/08/1966 שינוי מסלול בת"א: עד בן יהודה, ימינה שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) ,רח' הדסה ליד עת"א. חזרה דרך אבן גבירול, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), הירקון
02/09/1966: תחנת המוצא הועברה מרחוב הדסה לרחוב אבן גבירול ליד בניין העיריה
21/11/1972: הקו בוטל
 

אוהדא11

New member
מקובל עלי. לא זכרתי את הארכת הקו עד עירית ת"א

אוהד, הזכרון שלך מעולה בדרך כלל, הרבה יותר טוב משלי,
אבל כנראה שאתה צעיר מדי להכיר את ההסטוריה העתיקה של הקו.


הנה ההסטוריה המלאה (כנראה) של קו 7 בגרסאתו הישנה עד שנת 1972 עת בוטל, כפי שליקטתי ממודעות של דן מהעיתונות (לא מזכרוני הגרוע!):

15/08/1954 קו 10א משנה את מספרו ל-7: שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) בין דיזנגוף לבן יהודה, בן יהודה, הכובשים, יפת, פייר מנדס פרנס?, קדם, גבעת עליה (גבול בת ים). חזרה דרך יפת
28/09/1958 הארכה ושינוי מסלול בת"א: הכביש החדש לבת ים (שד' י-ם), שד' י-ם, רח' 3 (קויפמן), חברת ש"ט, הכובשים, בן יהודה, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), אדם הכהן, ארלוזורוב 29. בחזרה: ארלוזורוב 29, בן יהודה, בוגרשוב, הירקון, עזרא, הכובשים, הדואר, רזיאל, שד' ירושלים, הכביש החדש לבת ים.
15/04/1962: תחנת מוצא עוברת מארלוזורוב/דיזנגוף לארלוזורוב/בן יהודה. לכיוון צפון בן יהודה, ז'בוטינסקי, הירקון, ארלוזורוב. לכיוון יפו, ארלוזורוב, ימינה בן יהודה.
09/08/1966 שינוי מסלול בת"א: עד בן יהודה, ימינה שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) ,רח' הדסה ליד עת"א. חזרה דרך אבן גבירול, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), הירקון
02/09/1966: תחנת המוצא הועברה מרחוב הדסה לרחוב אבן גבירול ליד בניין העיריה
21/11/1972: הקו בוטל
מקובל עלי. לא זכרתי את הארכת הקו עד עירית ת"א
לגבי כתיבתך "פייר מנדס פרנס?" - פייר מנדס-פרנס היה ראש משלת צרפת בתקופהנשיא דה גול שתרם לידידות בין שת המדינות.
לגבי כתיבתך "חברת ש"ט"- ש הרחוב הוא חבורת ש"ס, לא, לא מדבר על מייסדי ש"ס כי אם על לומדי המשנה
 

alantan

New member
תודה על ההבהרות! סימן השאלה היה לגבי האם הקו עבר ברחוב הזה

מקובל עלי. לא זכרתי את הארכת הקו עד עירית ת"א
לגבי כתיבתך "פייר מנדס פרנס?" - פייר מנדס-פרנס היה ראש משלת צרפת בתקופהנשיא דה גול שתרם לידידות בין שת המדינות.
לגבי כתיבתך "חברת ש"ט"- ש הרחוב הוא חבורת ש"ס, לא, לא מדבר על מייסדי ש"ס כי אם על לומדי המשנה
תודה על ההבהרות! סימן השאלה היה לגבי האם הקו עבר ברחוב הזה
כי לא היה פירוט במודעה לגבי איך הקו עבר מיפת לקדם.
 

ORENG200

New member
תודה על הפירוט

אוהד, הזכרון שלך מעולה בדרך כלל, הרבה יותר טוב משלי,
אבל כנראה שאתה צעיר מדי להכיר את ההסטוריה העתיקה של הקו.


הנה ההסטוריה המלאה (כנראה) של קו 7 בגרסאתו הישנה עד שנת 1972 עת בוטל, כפי שליקטתי ממודעות של דן מהעיתונות (לא מזכרוני הגרוע!):

15/08/1954 קו 10א משנה את מספרו ל-7: שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) בין דיזנגוף לבן יהודה, בן יהודה, הכובשים, יפת, פייר מנדס פרנס?, קדם, גבעת עליה (גבול בת ים). חזרה דרך יפת
28/09/1958 הארכה ושינוי מסלול בת"א: הכביש החדש לבת ים (שד' י-ם), שד' י-ם, רח' 3 (קויפמן), חברת ש"ט, הכובשים, בן יהודה, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), אדם הכהן, ארלוזורוב 29. בחזרה: ארלוזורוב 29, בן יהודה, בוגרשוב, הירקון, עזרא, הכובשים, הדואר, רזיאל, שד' ירושלים, הכביש החדש לבת ים.
15/04/1962: תחנת מוצא עוברת מארלוזורוב/דיזנגוף לארלוזורוב/בן יהודה. לכיוון צפון בן יהודה, ז'בוטינסקי, הירקון, ארלוזורוב. לכיוון יפו, ארלוזורוב, ימינה בן יהודה.
09/08/1966 שינוי מסלול בת"א: עד בן יהודה, ימינה שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון) ,רח' הדסה ליד עת"א. חזרה דרך אבן גבירול, שד' קק"ל (כיום שד' בן גוריון), הירקון
02/09/1966: תחנת המוצא הועברה מרחוב הדסה לרחוב אבן גבירול ליד בניין העיריה
21/11/1972: הקו בוטל
תודה על הפירוט
קו 7 עבר כל כך הרבה גלגולים.....

בהמשך תחנת המוצא בחזית גן העיר שימשה את קווים 8+10- המחליפים של קו זה לבת ים דרך יפו (יפת ושד ירושלים)
 
תודה רבה !!!
קבל עוד אוטובוס אמיתי בעתיקה:

התמונה צולמה בתחנת המוצא של קו 7 ברח' אבן גבירול בת"א ליד מה
שמוכר היום כגן העיר בקטע שבין רח' הדסה והעיריה. ובתוספת/הסכמה לדבריו של אביתר, אלו הם האוטובוסים האמיתיים ולא הפחנועים שקיימים היום.
תודה רבה !!!
קבל עוד אוטובוס אמיתי בעתיקה:
זהו כמובן 66-329 של "המקשר". ביום 28.12.1966 הוא החליף זהות והפך לרכוש "אגד" כידוע.

 

אורי404

New member
שיהיה עיצוב רטרו לאוטובוסים הישנים

נכון מאוד אבל יש לזכור נגישות
אני שם לב לזה במיוחד כעת כשאימי זקוקה למקל....ולא חסר גם נכים
לגבי התמונה היפה:
  1. היכן צולמה- קו 7 למיטב זכרוני פעם הגיע עד גבול תא-בת ים?
  2. האם יש בכלל אתר אינטרנט שניתן למצוא בו פירוט של קווים ישנים הסטוריים ששונו/ בוטלו עם השנים?
  3. מדוע רק בחברת דן בתחנות קצה הציבו קופסת פח עם שעון ומקום ללו"ז, ובחברות אחרות בעיקר אגד אין? האם זה קשור להסכמי עבודה עם נהגים או מסיבות אחרות?
שיהיה עיצוב רטרו לאוטובוסים הישנים
בדומה לחלק מהמכוניות, שיש עיצוב רטרו.
אוטובוס חדש ונגיש, בעיצוב עבר.
אני הייתי שמח לראות כזה אוטובוס, שדומה למרצדס O305 מוגמר או למאן SL מוגמר
 

mauzer

New member
גם אני מעדיף את המכונות הישנות


ואם תשאל לדעתי: מבחינה חיצונית ה-BRT החדש נראה איום ונורא
חיצונית. הפרצוף הקדמי מכוער להחריד וכך גם כל הצד. הדגם הקודם אולי פחות נוח לנסיעה אך נראה הרבה יותר מודרני ויפה. משהו לא טוב עובר על תעשיות האוטובוסים בארץ שככל שעוברות השנים - הדגמים החדשים נראים בעצם ישנים ומכוערים. אולי הגיעה השעה להחליף את המעצבים??
ואם עסקינן היה גם ב-"דן", אזי הנה תצלום של אוטובוס ליילנד רויאל טייגר מרק2 (336-093) בקו 7 שבעיניי נראה הרבה יותר יפה ואף אעז ואומר שגם מודרני יותר מהמפלצת המוזרה והנראית כלקוחה משנות ה-40 שאת סרטה הבאת כאן בבכורה.
גם אני מעדיף את המכונות הישנות
 

אבישי ק

New member
ניתן להשתמש גם באוטובוס רגיל בBRT

ואם תשאל לדעתי: מבחינה חיצונית ה-BRT החדש נראה איום ונורא
חיצונית. הפרצוף הקדמי מכוער להחריד וכך גם כל הצד. הדגם הקודם אולי פחות נוח לנסיעה אך נראה הרבה יותר מודרני ויפה. משהו לא טוב עובר על תעשיות האוטובוסים בארץ שככל שעוברות השנים - הדגמים החדשים נראים בעצם ישנים ומכוערים. אולי הגיעה השעה להחליף את המעצבים??
ואם עסקינן היה גם ב-"דן", אזי הנה תצלום של אוטובוס ליילנד רויאל טייגר מרק2 (336-093) בקו 7 שבעיניי נראה הרבה יותר יפה ואף אעז ואומר שגם מודרני יותר מהמפלצת המוזרה והנראית כלקוחה משנות ה-40 שאת סרטה הבאת כאן בבכורה.
ניתן להשתמש גם באוטובוס רגיל בBRT
BRT זו שיטה של הסעת נוסעים
בחיפה משתמשים באוטובוסים מפרקיים עם דלתות רחבות כדי להקל על עלייה וירידה ולהכיל יותר נוסעים
העיצוב של האוטובוס הוא ע"מ לתת תחושה שזה לא אוטובוס רגיל
בקיצור בBRT ניתן להשתמש בעצם בכל אוטובוס
 

amit1270

New member
אתה צודק בעיקרון, אבל לא בפועל

ניתן להשתמש גם באוטובוס רגיל בBRT
BRT זו שיטה של הסעת נוסעים
בחיפה משתמשים באוטובוסים מפרקיים עם דלתות רחבות כדי להקל על עלייה וירידה ולהכיל יותר נוסעים
העיצוב של האוטובוס הוא ע"מ לתת תחושה שזה לא אוטובוס רגיל
בקיצור בBRT ניתן להשתמש בעצם בכל אוטובוס
אתה צודק בעיקרון, אבל לא בפועל
BRT הוא אמצעי הסעת המונים, מעין תחליף לרכבת קלה או תחתית, ולכן אין הרבה היגיון להפעיל מערכת כזאת עם אוטובוסים קטנים ובלי לאפשר עלייה מהירה מכל הדלתות.
 

אבישי ק

New member
אם הנתיב הוא מהיר יותר מנתיב הרגיל אז אפשרי

אתה צודק בעיקרון, אבל לא בפועל
BRT הוא אמצעי הסעת המונים, מעין תחליף לרכבת קלה או תחתית, ולכן אין הרבה היגיון להפעיל מערכת כזאת עם אוטובוסים קטנים ובלי לאפשר עלייה מהירה מכל הדלתות.
אם הנתיב הוא מהיר יותר מנתיב הרגיל אז אפשרי
גם עם אוטובוסים קטנים
בשורה התחתונה הBRT זה המסלול והתחנות ופחות הכלי שעובר דרכן
ברכבת הקלה בגלל השימוש במסילות הכלי תחבורה יכול להיות רק רכבת המיועדת למסלול של הרכבת הקלה
בBRT ניתן להשתמש בכל כלי תחבורה שיכול לשאת נוסעים ולנסוע על כביש.
 

yeh11

New member
ראשית זה לא BRT ושנית בהמשך

המפרקיות 5 דלתות של אגד

בסה"כ נראות לא רע. המושבים נוחים יותר מאשר במפריות של קו 1 (מרכבים יותר טובים מהארגז?
)
ידוע מתי יהיו סוף סוף מסכי מידע גדולים ?
עד כאן
ראשית זה לא BRT ושנית בהמשך
שלום! ראשית זה לא BRT , BRT זה המסלול היעודי והראיתי בעבר BRT בגואנגזו סין ,מבוסס על אוטובוסים אחודים אז את השם הזה צריך להפריד מהאוטובוס ,
שנית נראה לי שאם אגד ישכירו את האוטובוס לדן בצפון כדי שיבצע קו 1 של המטרונית מס הקילומטרים שיצטרך לעבור כדי להחזיר את ההשקעה בו יהיה קטן יותר , גם התקופה תהיה קצרה יותר קו 1 פועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע למעט יום כיפור ויום ראשון של ראש השנה .
 

amit1270

New member
נכון. BRT מוגדר כסוג שירות, לא דגם

ראשית זה לא BRT ושנית בהמשך
שלום! ראשית זה לא BRT , BRT זה המסלול היעודי והראיתי בעבר BRT בגואנגזו סין ,מבוסס על אוטובוסים אחודים אז את השם הזה צריך להפריד מהאוטובוס ,
שנית נראה לי שאם אגד ישכירו את האוטובוס לדן בצפון כדי שיבצע קו 1 של המטרונית מס הקילומטרים שיצטרך לעבור כדי להחזיר את ההשקעה בו יהיה קטן יותר , גם התקופה תהיה קצרה יותר קו 1 פועל 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע למעט יום כיפור ויום ראשון של ראש השנה .
נכון. BRT מוגדר כסוג שירות, לא דגם
בין מפעילי התח"צ בארץ השתרש בלבול מושגים והם מייחסים את המושג BRT לדגמים בלי קשר לאופי הקו.
 
מערכת ה-BRT היחידה בישראל היא המטרונית בחיפה והקריות.

נכון. BRT מוגדר כסוג שירות, לא דגם
בין מפעילי התח"צ בארץ השתרש בלבול מושגים והם מייחסים את המושג BRT לדגמים בלי קשר לאופי הקו.
מערכת ה-BRT היחידה בישראל היא המטרונית בחיפה והקריות.
ואם כבר במטרונית עסקינן:
קבוצת VDL הודיעה בנובמבר האחרון על הפסקת פעילותה וחיסולה של חטיבת APTS, האחראית על תכנון וייצור ה'פילאס' (המכונות ההיברידיות), אשר 6 יחידות מתוך ה-90 שיוצרו ממנו בסה"כ נמצאות בישראל.



 

js man

New member
האם האורך שלה והשילדה זהים למפרקיות 4 הדלתות של דן ואגד?

המפרקיות 5 דלתות של אגד

בסה"כ נראות לא רע. המושבים נוחים יותר מאשר במפריות של קו 1 (מרכבים יותר טובים מהארגז?
)
ידוע מתי יהיו סוף סוף מסכי מידע גדולים ?
עד כאן
האם האורך שלה והשילדה זהים למפרקיות 4 הדלתות של דן ואגד?
 

אורי404

New member
תודה על השיתוף mauzer. בינתיים כנראה ללא עמדות כרטוס

המפרקיות 5 דלתות של אגד

בסה"כ נראות לא רע. המושבים נוחים יותר מאשר במפריות של קו 1 (מרכבים יותר טובים מהארגז?
)
ידוע מתי יהיו סוף סוף מסכי מידע גדולים ?
עד כאן
תודה על השיתוף mauzer. בינתיים כנראה ללא עמדות כרטוס
אם אני רואה נכון בסרטון, אין עמדות כרטוס, כפי שיש בקו 1 או בחלק מהאוטובוסים הרגילים ב"דן".
גם בנסיעה שלי בקו 271 לא ראיתי את זה. אולי זה ייכנס מאוחר יותר וכך זה יהווה יתרון לאוטובוסים האלה.
 

mauzer

New member
ללא עמדות כרטוס נוספות אין כל יתרון ל-4 הדלתות האלה.

תודה על השיתוף mauzer. בינתיים כנראה ללא עמדות כרטוס
אם אני רואה נכון בסרטון, אין עמדות כרטוס, כפי שיש בקו 1 או בחלק מהאוטובוסים הרגילים ב"דן".
גם בנסיעה שלי בקו 271 לא ראיתי את זה. אולי זה ייכנס מאוחר יותר וכך זה יהווה יתרון לאוטובוסים האלה.
ללא עמדות כרטוס נוספות אין כל יתרון ל-4 הדלתות האלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה