כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ


כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
 

asmopil

New member
לטייל עם תחבורה ציבורית

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
לטייל עם תחבורה ציבורית
חברתי שלומית ואני טיילנו לנו בנחל לוטם היוצא ממרכז הכרמל ונשפך לשכונת שער העלייה (המסלול הכחול):
חברתי יצאה ברכבה לרכבת סגולה בפתח תקווה ועלתה על הרכבת לת"א אונ' ומשם לחיפה הרכבת יצאה לדרכה בשעה 08:34, ב 08:56 יצאה רכבת ההמשך לחיפה עם שבע דקות עד ההחלפה - מצויין להפסקת שירותים. הרכבת איחרה ב כ 11 דקות עד הירידה בחיפה בת גלים. הכרוז בתחנת תל אביב אונ' כמעט איבד את זה מרוב עצבים על הנוסעים שלא האמינו לקופאיות על שעות הנסיעה של הרכבות השונות, היציאה מהרציפים השונים, ולא האמינו שהרכבת להרצליה מגיעה באמת רק להרצליה ולא יכולה לעשות ג'סטה ולנסוע עד חיפה או למה שהרכבת הישירה לחיפה שלא עוצרת בבנימינה לא יכולה לעצור בבנימינה אפילו אם זה רק לשנייה. וכמובן, הוא קיבל עצבים על ההורים חסרי האחריות שנתנו לילדיהם לעמוד בסמוך לקו הצהוב בקצה הרציפים, וגם כך זהו רציף צר.
יכלה חברתי לרדת בחיפה מרכז השמונה ומשם היינו עולים עם הכרמלית למרכז הכרמל אך היא סגורה לשיפוצים, ומה גם שבסופר בבת גלים - בו רכשנו את הציוד לטיול - אשר צמוד לרכבת המחירים הרבה יותר נמוכים מאשר הסופר המקביל במרכז הכרמל. וגם אני גר בקרבת מקום.
נסענו בקו 37 לאחר המתנה של שלוש דקות. ב - 10:28 אחרי קניות בסופר ושירותים ברכבת, עלינו למרכז הכרמל. כל עם ישראל היה שם, וחנייה ממש לא היתה. כיף לנו. אל התחנה במרכז הכרמל הגענו אחרי 25-30 דקות, ללא פקקים מיוחדים. בדרך ראינו את חגיגות הפסחא בואדי נסנס.
בתחנת הכרמלית הסמוכה לגן האם תלוי שלט המבשר על סגירתה לרגל שיפוצים, וכן הוצבה בחוץ מכונת כרטיסים הדומה מאד לזו שברכבת. האם הכרמלית עוברת לכרטוס משולב לאחר פתיחתה המחודשת?! מי יודע... אציין כי אני לא שמתי לב כך אלא רק חברתי והיא לא אמרה לי את זה בזמן אמת... כך שאני צריך לאמת זאת בעצמי.
את הירידה בנחל לוטם התחלנו בשעה 11:20, מעטים הלכו איתנו בנחל היפהפה הזה: לוטם, כובע נזיר, יערה איטלקית, ער אציל, אורן ירושלים וזנים מיוחדים לכרמל ראינו בנחל המדהים הזה, שבחלקים ממנו אתה פשוט לא רואה עיר לידך. ללכת ביער עבות צמחייה וצל באמצע העיר. עשינו חנייה אחרי 40 דקות. ולאחר הפסקה הגענו לקראת שתיים לסופו של הנחל היישר אל שכונת שער העלייה. למעוניינים במסלול מעט יותר אתגרי אפשר לטפס בנחל אפיק אל רחוב דרך הים, אנו בחרנו שלא.
ירדנו רגלית אל פארק הכט הסמוך להריח מעט את הים, ורעש הרכבת הטריד את מנוחתנו, וכך גם את שאר הנופשים.
משם נסענו במטרונית אל המושבה הגרמנית כעשר דקות נסיעה ושש דקות המתנה וגם חברתי שאינה מכירה את מכונות הכרטוס רכשה כרטיס נסיעה מנייר בקלות, והתעצבנה על כך, ובצדק, שארנק ערך צבור שהוטען בתל אביב לא תופס בחיפה (אפילו ואתה מבקש לנסוע באגד חיפה באותו מחיר נסיעה). לבסוף, סעדנו את לבנו בבית קפה כשר לפסח, ומשם סביבות ארבע הלכנו אל תחנת הרכבת חיפה בת גלים (אבל חיפה מרכז קרובה יותר), להורדת המצות...
מחר עם חברי שלמה סיור מוסיאונים בתל אביב והסביבה, אעדכן...
 
ערך צבור שהוטען בגוש דן כן תקף בחיפה גם במטרונית וגם באגד

לטייל עם תחבורה ציבורית
חברתי שלומית ואני טיילנו לנו בנחל לוטם היוצא ממרכז הכרמל ונשפך לשכונת שער העלייה (המסלול הכחול):
חברתי יצאה ברכבה לרכבת סגולה בפתח תקווה ועלתה על הרכבת לת"א אונ' ומשם לחיפה הרכבת יצאה לדרכה בשעה 08:34, ב 08:56 יצאה רכבת ההמשך לחיפה עם שבע דקות עד ההחלפה - מצויין להפסקת שירותים. הרכבת איחרה ב כ 11 דקות עד הירידה בחיפה בת גלים. הכרוז בתחנת תל אביב אונ' כמעט איבד את זה מרוב עצבים על הנוסעים שלא האמינו לקופאיות על שעות הנסיעה של הרכבות השונות, היציאה מהרציפים השונים, ולא האמינו שהרכבת להרצליה מגיעה באמת רק להרצליה ולא יכולה לעשות ג'סטה ולנסוע עד חיפה או למה שהרכבת הישירה לחיפה שלא עוצרת בבנימינה לא יכולה לעצור בבנימינה אפילו אם זה רק לשנייה. וכמובן, הוא קיבל עצבים על ההורים חסרי האחריות שנתנו לילדיהם לעמוד בסמוך לקו הצהוב בקצה הרציפים, וגם כך זהו רציף צר.
יכלה חברתי לרדת בחיפה מרכז השמונה ומשם היינו עולים עם הכרמלית למרכז הכרמל אך היא סגורה לשיפוצים, ומה גם שבסופר בבת גלים - בו רכשנו את הציוד לטיול - אשר צמוד לרכבת המחירים הרבה יותר נמוכים מאשר הסופר המקביל במרכז הכרמל. וגם אני גר בקרבת מקום.
נסענו בקו 37 לאחר המתנה של שלוש דקות. ב - 10:28 אחרי קניות בסופר ושירותים ברכבת, עלינו למרכז הכרמל. כל עם ישראל היה שם, וחנייה ממש לא היתה. כיף לנו. אל התחנה במרכז הכרמל הגענו אחרי 25-30 דקות, ללא פקקים מיוחדים. בדרך ראינו את חגיגות הפסחא בואדי נסנס.
בתחנת הכרמלית הסמוכה לגן האם תלוי שלט המבשר על סגירתה לרגל שיפוצים, וכן הוצבה בחוץ מכונת כרטיסים הדומה מאד לזו שברכבת. האם הכרמלית עוברת לכרטוס משולב לאחר פתיחתה המחודשת?! מי יודע... אציין כי אני לא שמתי לב כך אלא רק חברתי והיא לא אמרה לי את זה בזמן אמת... כך שאני צריך לאמת זאת בעצמי.
את הירידה בנחל לוטם התחלנו בשעה 11:20, מעטים הלכו איתנו בנחל היפהפה הזה: לוטם, כובע נזיר, יערה איטלקית, ער אציל, אורן ירושלים וזנים מיוחדים לכרמל ראינו בנחל המדהים הזה, שבחלקים ממנו אתה פשוט לא רואה עיר לידך. ללכת ביער עבות צמחייה וצל באמצע העיר. עשינו חנייה אחרי 40 דקות. ולאחר הפסקה הגענו לקראת שתיים לסופו של הנחל היישר אל שכונת שער העלייה. למעוניינים במסלול מעט יותר אתגרי אפשר לטפס בנחל אפיק אל רחוב דרך הים, אנו בחרנו שלא.
ירדנו רגלית אל פארק הכט הסמוך להריח מעט את הים, ורעש הרכבת הטריד את מנוחתנו, וכך גם את שאר הנופשים.
משם נסענו במטרונית אל המושבה הגרמנית כעשר דקות נסיעה ושש דקות המתנה וגם חברתי שאינה מכירה את מכונות הכרטוס רכשה כרטיס נסיעה מנייר בקלות, והתעצבנה על כך, ובצדק, שארנק ערך צבור שהוטען בתל אביב לא תופס בחיפה (אפילו ואתה מבקש לנסוע באגד חיפה באותו מחיר נסיעה). לבסוף, סעדנו את לבנו בבית קפה כשר לפסח, ומשם סביבות ארבע הלכנו אל תחנת הרכבת חיפה בת גלים (אבל חיפה מרכז קרובה יותר), להורדת המצות...
מחר עם חברי שלמה סיור מוסיאונים בתל אביב והסביבה, אעדכן...
ערך צבור שהוטען בגוש דן כן תקף בחיפה גם במטרונית וגם באגד
אני כבר נסעתי כך באגד בחיפה מספר פעמים וגם פעם אחת במטרונית.
 
נדמה לי שלראש העיריה הזה יש "עניינים" אחרים במערכת המשפט

פחחח
לי זה נשמע כמו ראש עיר שמנסה לסחוט שידרוג תשתיות על חשבון המיזם. פתאום הוא הבין שאם חופרים בTBM אף אחד לא חייב לשדרג לו את ז'בוטינסקי.
נדמה לי שלראש העיריה הזה יש "עניינים" אחרים במערכת המשפט
[URL]http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3647481,00.html[/URL]
איך יש לו זמן לאיים בהגשת עתירה שמועד הגשתה כבר מזמן איחר את "הרכבת"?

אגב, לגבי משך עבודות על תוואי עילי - כדאי שמר זינגר יתעדכן אצל עמיתיו מר ברקת ומר יהב, כמה זמן זה באמת לוקח.
 

בועז ל

New member
בדיוק!

נדמה לי שלראש העיריה הזה יש "עניינים" אחרים במערכת המשפט
[URL]http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3647481,00.html[/URL]
איך יש לו זמן לאיים בהגשת עתירה שמועד הגשתה כבר מזמן איחר את "הרכבת"?

אגב, לגבי משך עבודות על תוואי עילי - כדאי שמר זינגר יתעדכן אצל עמיתיו מר ברקת ומר יהב, כמה זמן זה באמת לוקח.
בדיוק!
 
מחר קו 100/101/102 משפירים לירושלים חינם

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
מחר קו 100/101/102 משפירים לירושלים חינם
דוה"מ (י-ם)אסי:
מחר תתקיים ברכת הכנים ברחבת הכותל המערבי.
משטרת ירושלים תתגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.

לטובת המבקרים המגיעים מחוץ לירושלים, יפעלו קווי אוטובוס ללא תשלום, כדלקמן:
קו 100 (מחניון שפירים לקריית הממשלה בגבעת רם).
קו 101 (מחניון שפירים לאזור התעשייה בגבעת שאול).
קו 102 (מחניון שפירים לתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת).

לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, תתאפשר חניה ללא תשלום בחניוני 'חנה וסע': בפסגת זאב, גבעת התחמושת והר הרצל.

הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

החל מהשעה 08:00 ועד 20:00 ייסגרו הצירים הבאים:
דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה.
כביש 1 -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה.
רח' אגרון -לכיוון ממילא.
חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים.

העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור.
כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז.


הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעי החינם מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.

אנו קוראים לתושבים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים
 

Rubim88

New member
פורסמו המצגות מהכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
פורסמו המצגות מהכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה
בקישור למעוניינים

"מושב ראשון: "אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית"
מצגת - התכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית - ניר שרב, יועץ למשרדי התחבורה והאוצר.
מצגת - מחזון למימוש, מערכת הסעת המונים בגוש דן - ערן מלמוד, יועץ תחבורה.
מצגת - איך ניסע, או לא ניסע, לעבודה ב-2040 - שוקי כהן, מת"ת.

מושב שני: "תפיסות תפעול מגוונות לתחבורה ציבורית"
מצגת - שרות גמיש במשגב - אמיר שלו, עדליא, מנהלת תחבורה ציבורית.
מצגת - קווי ה"שכונתית" - אבישי רביב, אגד.
מצגת - קווים מדלגי תחנות בחיפה - ד"ר רוברט אסחאק, יועץ ומתכנן תחבורה.
מצגת - קו מספר 1: תכנון, הפעלה ומסקנות ראשוניות - רונן כהן, נת"ע.

מושב שלישי: "נגישות וניידות בחזית המחקר"
מצגת - אופטימיזציה מבוססת סימולציה של תכניות רמזור מופעלות תנועה - תמיר בלשה, הטכניון.
מצגת - יישומן של תובנות פסיכולוגיות לבחינת זמן נסיעה נתפס - עינת טננבאום, הטכניון.
מצגת - תכונות הסביבה הבנויה והתפלגות מרחבית של הולכי רגל - יואב לרמן, אוניברסיטת ת"א.
מצגת - בחינת השפעות של היעדר תחבורה ציבורית בשבת על תושבי תל אביב-יפו - רן שוחמי, אוניברסיטת ת"א."
 
במצגות של המערכת להסעת המונים בגוש דן ושל קו מספר 1 יש

פורסמו המצגות מהכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה
בקישור למעוניינים

"מושב ראשון: "אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית"
מצגת - התכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית - ניר שרב, יועץ למשרדי התחבורה והאוצר.
מצגת - מחזון למימוש, מערכת הסעת המונים בגוש דן - ערן מלמוד, יועץ תחבורה.
מצגת - איך ניסע, או לא ניסע, לעבודה ב-2040 - שוקי כהן, מת"ת.

מושב שני: "תפיסות תפעול מגוונות לתחבורה ציבורית"
מצגת - שרות גמיש במשגב - אמיר שלו, עדליא, מנהלת תחבורה ציבורית.
מצגת - קווי ה"שכונתית" - אבישי רביב, אגד.
מצגת - קווים מדלגי תחנות בחיפה - ד"ר רוברט אסחאק, יועץ ומתכנן תחבורה.
מצגת - קו מספר 1: תכנון, הפעלה ומסקנות ראשוניות - רונן כהן, נת"ע.

מושב שלישי: "נגישות וניידות בחזית המחקר"
מצגת - אופטימיזציה מבוססת סימולציה של תכניות רמזור מופעלות תנועה - תמיר בלשה, הטכניון.
מצגת - יישומן של תובנות פסיכולוגיות לבחינת זמן נסיעה נתפס - עינת טננבאום, הטכניון.
מצגת - תכונות הסביבה הבנויה והתפלגות מרחבית של הולכי רגל - יואב לרמן, אוניברסיטת ת"א.
מצגת - בחינת השפעות של היעדר תחבורה ציבורית בשבת על תושבי תל אביב-יפו - רן שוחמי, אוניברסיטת ת"א."
במצגות של המערכת להסעת המונים בגוש דן ושל קו מספר 1 יש
נתונים מעניינים על לו"ז ושלבי ההקמה של הקו האדום ועל סקר שבוצע לאחר הפעלת קו 1.
מסתבר שהפעלת הקו השפיעה על קווי בת-ים הרבה יותר מאשר על קווי פתח תקוה (מלבד קו 51).
 

darkshadow1

New member
המצגת של ניר שרב- מהטובות שראיתי.

פורסמו המצגות מהכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה
בקישור למעוניינים

"מושב ראשון: "אסטרטגיות לפיתוח התחבורה הציבורית"
מצגת - התכנית האסטרטגית לפיתוח התחבורה הציבורית - ניר שרב, יועץ למשרדי התחבורה והאוצר.
מצגת - מחזון למימוש, מערכת הסעת המונים בגוש דן - ערן מלמוד, יועץ תחבורה.
מצגת - איך ניסע, או לא ניסע, לעבודה ב-2040 - שוקי כהן, מת"ת.

מושב שני: "תפיסות תפעול מגוונות לתחבורה ציבורית"
מצגת - שרות גמיש במשגב - אמיר שלו, עדליא, מנהלת תחבורה ציבורית.
מצגת - קווי ה"שכונתית" - אבישי רביב, אגד.
מצגת - קווים מדלגי תחנות בחיפה - ד"ר רוברט אסחאק, יועץ ומתכנן תחבורה.
מצגת - קו מספר 1: תכנון, הפעלה ומסקנות ראשוניות - רונן כהן, נת"ע.

מושב שלישי: "נגישות וניידות בחזית המחקר"
מצגת - אופטימיזציה מבוססת סימולציה של תכניות רמזור מופעלות תנועה - תמיר בלשה, הטכניון.
מצגת - יישומן של תובנות פסיכולוגיות לבחינת זמן נסיעה נתפס - עינת טננבאום, הטכניון.
מצגת - תכונות הסביבה הבנויה והתפלגות מרחבית של הולכי רגל - יואב לרמן, אוניברסיטת ת"א.
מצגת - בחינת השפעות של היעדר תחבורה ציבורית בשבת על תושבי תל אביב-יפו - רן שוחמי, אוניברסיטת ת"א."
המצגת של ניר שרב- מהטובות שראיתי.
 

Rubim88

New member
יש שם כלכלנים?


לתשומת ליבם של אלה בפורום שחושבים שתחבורה ציבורית אינה עיסוק לכלכלנים...
יש שם כלכלנים?
משמות החתומים בדף הפתיחה נראה שחוץ מפרופסור ברכמן(מדיניות ציבורית) כולם שם מהנדסי תחבורה/אנשי אקדמיה מתחום התחבורה, בעיקר(או כולם?) מהטכניון..
 
האמת שזה עניין של הגדרה...

יש שם כלכלנים?
משמות החתומים בדף הפתיחה נראה שחוץ מפרופסור ברכמן(מדיניות ציבורית) כולם שם מהנדסי תחבורה/אנשי אקדמיה מתחום התחבורה, בעיקר(או כולם?) מהטכניון..
האמת שזה עניין של הגדרה...
ניר שרב הוא כלכלן, אעפ"י שאני לא בטוח שהשכלתו הפורמלית היא בתחום.
שניים מהמהנדסים (שיפטן ואסחאק) מתמחים בנושאים כלכליים, ובוועדת ההיגוי יש כלכלנים.
הכוונה שלי הייתה לא למסלול ההשכלה הנדרש, אלא להתכחשות לדיסציפלינה של כלכלת תחבורה ולשיטות כלכלית לטיפול בתחום.
 

Rubim88

New member
לפי מה שמעידים עליו מסמכים ברשת

האמת שזה עניין של הגדרה...
ניר שרב הוא כלכלן, אעפ"י שאני לא בטוח שהשכלתו הפורמלית היא בתחום.
שניים מהמהנדסים (שיפטן ואסחאק) מתמחים בנושאים כלכליים, ובוועדת ההיגוי יש כלכלנים.
הכוונה שלי הייתה לא למסלול ההשכלה הנדרש, אלא להתכחשות לדיסציפלינה של כלכלת תחבורה ולשיטות כלכלית לטיפול בתחום.
לפי מה שמעידים עליו מסמכים ברשת
ניר שרב(ונראה שזה היה שרעבי לפני) הוא מהנדס תחבורה..
לגבי הקשר בין כלכלה ותחום התחבורה - בשונה מתחומי הנדסה "קלאסים" לצד הקטע ההנדסי יש בו הרבה עניינים סוציולוגים וכלכליים כך שאין פלא שגם כלכלנים(פורמלית) מעורבים בו. ובכלל אני לא חושב שהשכלה פורמלית בתחום מסויים מונעת מלעסוק או להבין בתחום אחר(ואף להבין טוב יותר מכאלו שזו השכלתם הפורמלית) - זה עניין של יכולת למידה והבנה וניתוח אישית.
 

Rubim88

New member
אכן היא עולה שם על האחרות

המצגת של ניר שרב- מהטובות שראיתי.
אכן היא עולה שם על האחרות
למרות שהיא לא בדיוק מחדשת משהו מעבר לתוכנית האסטרטגית שמשרד התחבורה פרסם ב2012, ויש בה גם מספר אי דיוקים או דברים תמוהים(לדוגמא התייחסות לגלעין של מטרו' תל אביב בתור ה"עיר" ת"א עצמה, לפי ההגיון הזה צריך להתייחס לרובע המרכזי במטרופולינים האחרים)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה