כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.
חיבור לב״ש מרכז
יהיה בקרוב יחסית. לגבי הוזזת התחנה בדימונה זה כבר סיפור יותר מסובך. זאת אומרת העלות של אפילו קירוב הרציף לכיכר ובניית מבנה חדש היא גבוהה. בכל מקרה אני לא שמעתי על שום שינוי מתוכנן בדימונה עצמה.
הזזת התחנה, לא הוזזת התחנה.
 

benshap2

New member
עוד סיבה לכשלון היא שהרכבת מדימונה לא מגיעה ישירות לב"ש מרכז
אלא מגיע לתחנת ב"ש צפון בעוד שרוב הנוסעים מעוניינים להגיע למרכז ב"ש
אין סיבה לרכבת במסלול שגם ככה אין בו פקקים, אין חיסכון בזמן
אין עומס נוסעים, ולמעשה אין כמעט שום יתרון לרכבת על פני האוטובוסים בקו הזה...
 

olli3

New member
מנהל
מהירות? נוחות? בטיחות?
אם בשביל נוחות אתה צריך לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע לרכבת..
אלא אם כן אתה גר סביב המרכזית שמשם יש לך את קו 12 שלא ראה נוסעים כבר שנה ומשהו... אז, סבבה.
&nbsp
אם אתה מסתפק במספר רכבות קטן יותר מאצבעות בכף יד אחת כנוחות של לו"ז...
&nbsp
ואם יותר נוח לך לנסוע בשני אוטובוסים לתחנת הרכבת, להמשיך ברכבת לבאר שבע ומבאר שבע בהנחה שאתה לא צריך את האונ' או את סורוקה (שגם לרוב סורוקה זו לא הליכה קצרה) - אז תמשיך בעוד אוטובוס ליעד שלך בבאר שבע.
&nbsp
לעומת לקחת אוטובוס מקרבת ביתך שמביא אותך בשעות השיא לאיזורי התעסוקה השונים (מכתשים, מתחפ האורגים ומוקדי השירות, האונ', סורוקה) והחל משעות הצהריים מאותם המקומות חזרה לדימונה... וכמובן גם עם הישיר מדימונה לתחנה המרכזית בבאר שבע בלי הסיבוב שבו הרוב משתמשים... אז איפה הנוחות של הרכבת בדיוק?
&nbsp
ואיפה המהירות? מה מהיר בלקחת שני אוטובוסים שלא מסונכרנים בינהם אל תחנת הרכבת כשכבר יכולת להיות על אוטובוס שכבר יצא מדימונה בדרכו לבאר שבע.
 

benshap2

New member
מהירות? נוחות? בטיחות?
את כל התשובות כבר נתנו לך לפניי אנשים שמכירים את הקו יותר
טוב ממני...

אבל בכל זאת בכללי:

1. רכבת נוסעת מנקודה ספציפית לנקודה ספציפית. סביר מאוד שתצטרך אוטובוס לרכבת ומהרכבת. גם אם הם מסונכרנים ממש טוב לכל הפחות צריך כמה דקות של "ספייר" בכל אחד מהם. זה הפסד של זמן. כשאין פקקים והאוטובוס מגיע בערך באותה מהירות בנסיעה הבינעירונית - הזמן דווקא משחק, ובגדול, לטובת האוטובוסים. זה לא גוש דן...

2. נוחות - החלפת כלי תחבורה זה לא נוח. בכל מקרה אוטובוסים שאינם מלאים, אלא שתמיד יש מקום ישיבה והם בינעירוניים ומרווחים - מאוד נוחים. לא פחות מהרכבת. נסיעה בינעירונית נוחה בהרבה מנסיעה עירונית בגוש דן, בה לרכבת יש יתרון גדול.

3. בטיחות? מתי לאחרונה (טאץ' ווד) הייתה תאונה בקו ב"ש-דימונה..?

בקיצור חבל על הכסף שמשקיעים ושהשקיעו בקו הזה ובכל קו בעל מאפיינים דומים, במקום לשפר את השירות באוטובוסים באופן יעיל וטוב יותר לתושבי האזור, ושישאיר תקציב גדול לשיפור לתושבי אזורים אחרים שכן צריכים את הרכבת.
 

טשאפק 2

New member
ערוץ 10: בעקבות הקו לדימונה והעדר הנוסעים
"תחנת הרכבת של דימונה, שהקמתה עלתה עשרות מיליוני שקלים, ממוקמת משלושה קילומטרים מהעיר עצמה, וביום ממוצע נמצאים על הרכבת לעיר יותר עובדים מאשר נוסעים. האם כישלון הקו לדימונה נובע מתכנון לקוי כפי שטוענים בעירייה, או מפני שלא באמת היה בו צורך - כפי שאומרים באוצר, אולי כדי להימנע מהקמה של תחנות רכבת נוספות?"
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1113897&sid=126

בעבר דווח בפורום על העתקת הולידטורים מתחנת דימונה. בכתבה (1:40) ניתן לראות שהותקנו ולידטורים חדשים לרווחת הנוסעים.
עד מתי נאלץ לסבול כתבות על תחנת דימונה?
עיון בנתוני הנוסעים שמובאים כאן מדי רבעון מראה שהתחנה לא סתם נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת מספר הנוסעים, אלא שהיא בכלל לא בליגה: בתחנה השנייה בדלילות הנוסעים יש בערך פי 10 יותר נוסעים.

תחנת דימונה היא תאונה מצערת, קוריוז. מה הטעם שעיתונאים רואים להמשיך ו"לחשוף" את סיפורה שוב ושוב?
 

amit1270

New member
עד מתי נאלץ לסבול כתבות על תחנת דימונה?
עיון בנתוני הנוסעים שמובאים כאן מדי רבעון מראה שהתחנה לא סתם נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת מספר הנוסעים, אלא שהיא בכלל לא בליגה: בתחנה השנייה בדלילות הנוסעים יש בערך פי 10 יותר נוסעים.

תחנת דימונה היא תאונה מצערת, קוריוז. מה הטעם שעיתונאים רואים להמשיך ו"לחשוף" את סיפורה שוב ושוב?
והגדת לבנך...
 
עד מתי נאלץ לסבול כתבות על תחנת דימונה?
עיון בנתוני הנוסעים שמובאים כאן מדי רבעון מראה שהתחנה לא סתם נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת מספר הנוסעים, אלא שהיא בכלל לא בליגה: בתחנה השנייה בדלילות הנוסעים יש בערך פי 10 יותר נוסעים.

תחנת דימונה היא תאונה מצערת, קוריוז. מה הטעם שעיתונאים רואים להמשיך ו"לחשוף" את סיפורה שוב ושוב?
כי כך אפשר "להוכיח" שפיתוח רשת הרכבות לא משתלם, "קטיף דובדבנ
באנגלית קוראים לזה "קטיף דובדבנים".
&nbsp
מקווה שתחנת בית שאן לא תהיה דימונה ב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה