כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
כי קוד 12 במטרופולין מתבסס על קוד 12 של אגד.

הקודים הם קודים לתעריפי נסיעה, לא קודים לערך צבור ולא קודים
לכרטיסיות. מחיר נסיעה בקוד 11 בקווים של אגד הוא 25 ש"ח (למשל נסיעה בין ת"א לחיפה או בין רעננה לחיפה). אם וכאשר יהיה באגד ערך צבור בצורה גורפת, האם על קוד 11 של אגד שמייצג נסיעות בתעריף 25 ש"ח יחול ערך צבור?
אם כן, אז מדוע בקוד 14 של מטרופולין שמייצג תעריף של 17.8 ש"ח לא יהיה?
ואם לא, אז זו הוכחה שההגדרה של "עד קוד 12" מוטעית ומטעה.
כי קוד 12 במטרופולין מתבסס על קוד 12 של אגד.
רק שאיי שם לפני 15 שנים המכרז היה גם על תעריף הנסיעה ואז אני דיי זוכר שהיו לי כרטיסיות של אגד בקוד 11 וקוד 12 אבל מעל זה היה רק הלוך ושוב, הכרטיסים האדומים האלו שנמכרו בקופות ועל ידי הנהגים עם היום והלפני 12 או אחרי 12 (שעה ביום).
 
כיום באגד כבר אין קוד 12 (הוא אוחד עם קוד 11)

כי קוד 12 במטרופולין מתבסס על קוד 12 של אגד.
רק שאיי שם לפני 15 שנים המכרז היה גם על תעריף הנסיעה ואז אני דיי זוכר שהיו לי כרטיסיות של אגד בקוד 11 וקוד 12 אבל מעל זה היה רק הלוך ושוב, הכרטיסים האדומים האלו שנמכרו בקופות ועל ידי הנהגים עם היום והלפני 12 או אחרי 12 (שעה ביום).
כיום באגד כבר אין קוד 12 (הוא אוחד עם קוד 11)
בשורה התחתונה, משרד התחבורה צריך לקבוע טבלת קודים אחידה לכלל המפעילות ורק משרד התחבורה צריך לקבוע את הקודים.
כירטוס משותף וחוזים כלל ארציים (כמו ערך צבור) לא הולכים יחד עם קודים עצמאיים לכל מפעיל.
 
הערך הצבור יהיה משותף לזה שמופעל בגוש דן?

ערך צבור במטרופולין חיפה החל מ-20.3
בדף הפייסבוק של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בחיפה מופיע פוסט שתוכנו:
"
חברים,
קיבלנו עדכון שהחל מ 20.03.15 מתוכנן לפעול ערך צבור במטרונית אשר יכובד על ידי אגד !
מדובר בבשורה.
במידה ויהיה שינוי נעדכן !
שלכם ובשבילכם
תחבורה בדרך שלנו - סניף חיפה
"
הערך הצבור יהיה משותף לזה שמופעל בגוש דן?
מה בעצם הבעיה להפעיל ערך צבור אחד לכל הקווים בכל הארץ?
 
הערך הצבור יהיה משותף לזה שמופעל בגוש דן?

ערך צבור במטרופולין חיפה החל מ-20.3
בדף הפייסבוק של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בחיפה מופיע פוסט שתוכנו:
"
חברים,
קיבלנו עדכון שהחל מ 20.03.15 מתוכנן לפעול ערך צבור במטרונית אשר יכובד על ידי אגד !
מדובר בבשורה.
במידה ויהיה שינוי נעדכן !
שלכם ובשבילכם
תחבורה בדרך שלנו - סניף חיפה
"
הערך הצבור יהיה משותף לזה שמופעל בגוש דן?
מה בעצם הבעיה להפעיל ערך צבור אחד לכל הקווים בכל הארץ?
 

olli3

New member
מנהל
ערך צבור מיומו הראשון הוגדר - חוזה ארצי.

הערך הצבור יהיה משותף לזה שמופעל בגוש דן?
מה בעצם הבעיה להפעיל ערך צבור אחד לכל הקווים בכל הארץ?
ערך צבור מיומו הראשון הוגדר - חוזה ארצי.
הוא רק התחיל בגוש דן והשרון ומשם התפשט לכל מכרז חדש שהופעל.
&nbsp
כיום הערך הצבור תקף בכל הקווים של החברות קווים ומטרופולין בכל רחבי הארץ (שוב עד קוד 12). כן הוא פעיל בסופרבוס באיזור הצפון ואני פחות בקיא לגבי נתיב אקספרס בצפון אבל אם אני לא טועה אז גם שם. הוא תקף כאמור כעת גם בקווי הנתיב המהיר של אגד תעבורה והפריסה שלו תלך ותגבר עוד ועוד ובקצב מהיר יותר.
 

נתנאל531

Well-known member
במקרה של המטרונית עם מכשירי התיקוף העצמאיים - לא מציאה

ערך צבור במטרופולין חיפה החל מ-20.3
בדף הפייסבוק של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בחיפה מופיע פוסט שתוכנו:
"
חברים,
קיבלנו עדכון שהחל מ 20.03.15 מתוכנן לפעול ערך צבור במטרונית אשר יכובד על ידי אגד !
מדובר בבשורה.
במידה ויהיה שינוי נעדכן !
שלכם ובשבילכם
תחבורה בדרך שלנו - סניף חיפה
"
במקרה של המטרונית עם מכשירי התיקוף העצמאיים - לא מציאה
מאחר ויש 4 קודי נסיעה אפשריים במטרונית (קוד 1, 2, 4 ו־6), לא ניתן יהיה להשתמש בערך צבור עם המתקפים המהירים (פועלים רק עם חופשי חודשי, כרטיסיה בודדת או נסיעת מעבר שכבר החלה, כלומר כאשר ישנה אפשרות אחת בלבד לתיקוף), מאחר והם לא יכולים לדעת איזו נסיעה מתכנן הנוסע. לכן יהיה צורך בתיקוף ידני בסדרת לחיצות באחד משני המכשירים הידניים, פחות נח. אני נשאר בינתיים עם הכרטיסיות, בעיקר בגלל החשש ממקרה של 'מטרונית ברציף', שדורשת תיקוף מהיר כדי שלא לפספס אותה.
 
סביר להניח שיקבעו ברירת מחדל למכשירים המהירים - קוד 2 בחיפה

במקרה של המטרונית עם מכשירי התיקוף העצמאיים - לא מציאה
מאחר ויש 4 קודי נסיעה אפשריים במטרונית (קוד 1, 2, 4 ו־6), לא ניתן יהיה להשתמש בערך צבור עם המתקפים המהירים (פועלים רק עם חופשי חודשי, כרטיסיה בודדת או נסיעת מעבר שכבר החלה, כלומר כאשר ישנה אפשרות אחת בלבד לתיקוף), מאחר והם לא יכולים לדעת איזו נסיעה מתכנן הנוסע. לכן יהיה צורך בתיקוף ידני בסדרת לחיצות באחד משני המכשירים הידניים, פחות נח. אני נשאר בינתיים עם הכרטיסיות, בעיקר בגלל החשש ממקרה של 'מטרונית ברציף', שדורשת תיקוף מהיר כדי שלא לפספס אותה.
סביר להניח שיקבעו ברירת מחדל למכשירים המהירים - קוד 2 בחיפה
וקוד 1 בקריות ואז רוב הנוסעים ברוב הנסיעות יוכלו להשתמש בערך צבור גם במכשירים המהירים.
בקו 1 של דן בגוש דן יש למכשירי התיקוף ברירת מחדל - קוד 42.
בעתיד לא תהיה לך ברירה כי הכרטיסיות ייעלמו. כשאגד תעבור באופן מלא לערך צבור, לא יהיו יותר כרטיסיות לנסיעות עירוניות ואזוריות.
זה רק עניין של זמן.
 

נתנאל531

Well-known member
ממש לא טוב

סביר להניח שיקבעו ברירת מחדל למכשירים המהירים - קוד 2 בחיפה
וקוד 1 בקריות ואז רוב הנוסעים ברוב הנסיעות יוכלו להשתמש בערך צבור גם במכשירים המהירים.
בקו 1 של דן בגוש דן יש למכשירי התיקוף ברירת מחדל - קוד 42.
בעתיד לא תהיה לך ברירה כי הכרטיסיות ייעלמו. כשאגד תעבור באופן מלא לערך צבור, לא יהיו יותר כרטיסיות לנסיעות עירוניות ואזוריות.
זה רק עניין של זמן.
ממש לא טוב
בתחנה כמו צומת קרית אתא (לכיוון דרום), קשה לדעת מה יש יותר, נוסעים בקוד 1 (עד מרכזית המפרץ), או נוסעים בקוד 4 (לחיפה). לקבוע בכמה תחנות מטרונית ברירות מחדל שונות לתיקוף ערך צבור, יצור בלבול גדול מדי לציבור הנוסעים, ויצור אי-נעימות גדולה בנסיעות המשך שיסתבר שלא שולמו, או במקרים של תשלום יתר לנסיעות קצרות.
&nbsp
לזה יש להוסיף שבמתקפים המהירים אין קבלה על תשלום, מה שיוסיף על בלבול במקרה של קביעת ברירת מחדל לתיקוף ערך צבור.
&nbsp
לפי הנראה, ערך צבור הוא לא בשורה למשתמשי המטרונית, לאור מאפייני התשלום שלה.
 
ולכן יש צורך בהסברה

ממש לא טוב
בתחנה כמו צומת קרית אתא (לכיוון דרום), קשה לדעת מה יש יותר, נוסעים בקוד 1 (עד מרכזית המפרץ), או נוסעים בקוד 4 (לחיפה). לקבוע בכמה תחנות מטרונית ברירות מחדל שונות לתיקוף ערך צבור, יצור בלבול גדול מדי לציבור הנוסעים, ויצור אי-נעימות גדולה בנסיעות המשך שיסתבר שלא שולמו, או במקרים של תשלום יתר לנסיעות קצרות.
&nbsp
לזה יש להוסיף שבמתקפים המהירים אין קבלה על תשלום, מה שיוסיף על בלבול במקרה של קביעת ברירת מחדל לתיקוף ערך צבור.
&nbsp
לפי הנראה, ערך צבור הוא לא בשורה למשתמשי המטרונית, לאור מאפייני התשלום שלה.
ולכן יש צורך בהסברה
מה שאתה כותב אלה עניינים טכנים שאפשר להתגבר עליהם.
העקרון צריך להיות כזה: שימוש במתקפים המהירים לנסיעות הזולות ביותר ושימוש במכשירי הטעינה והתיקוף לנסיעות יקרות יותר.
אם יהיה ברור לנוסעים שזה כך, הבלבול יצומצם.
לגבי צומת קרית אתא, סביר שרוב הנוסעים שעולים בה לכוון דרום הגיעו אליה כבר באוטובוס קודם מרחבי הקריות ועולים בה על אוטובוס נוסף במעבר חופשי, לכן אין בעיה מיוחדת ספציפית דווקא לתחנה הזו. גם בה ברירת המחדל צריכה להיות קוד 1, כי זה הקוד הזול ביותר. מי שמחליף בצומת קרית אתא אוטובוס כדי להגיע לחיפה, כבר היה אמור בתחנת העליה המקורית שלו לתקף נסיעה בקוד 4. ומי שעולה בצומת קרית אתא כנקודת המוצא ויעדו בחיפה, צריך לתקף נסיעה בקוד 4.

והעניין של ברירת מחדל במכשירי התיקוף המהירים רלוונטי גם לגבי כרטיסיות - איך המכשירים הללו ידעו לבחור בין כרטיסיות שונות בקוד 1, 2, 4 או 6? צריכה להיות להם איזושהי הגדרת ברירת מחדל, בדיוק כפי שצריך להיות לגבי ערך צבור. אין שום הבדל מהותי, רק שבמקרה של כרטיסיות מדובר בברירת מחדל לבחירה בין חוזים שונים ובערך צבור מדובר בהגדרת ברירת מחדל לחיוב חוזה אחד.
אם אין ברירת מחדל לגבי כרטיסיות, הבעיה הראשונית שציינת לגבי הצורך להשתמש במכשירי הטעינה לצורך תיקוף קיימת גם כיום עם הכרטיסיות.
 
מכשירי הכרטוס במטרונית כל כך לא ידידותיים,

ולכן יש צורך בהסברה
מה שאתה כותב אלה עניינים טכנים שאפשר להתגבר עליהם.
העקרון צריך להיות כזה: שימוש במתקפים המהירים לנסיעות הזולות ביותר ושימוש במכשירי הטעינה והתיקוף לנסיעות יקרות יותר.
אם יהיה ברור לנוסעים שזה כך, הבלבול יצומצם.
לגבי צומת קרית אתא, סביר שרוב הנוסעים שעולים בה לכוון דרום הגיעו אליה כבר באוטובוס קודם מרחבי הקריות ועולים בה על אוטובוס נוסף במעבר חופשי, לכן אין בעיה מיוחדת ספציפית דווקא לתחנה הזו. גם בה ברירת המחדל צריכה להיות קוד 1, כי זה הקוד הזול ביותר. מי שמחליף בצומת קרית אתא אוטובוס כדי להגיע לחיפה, כבר היה אמור בתחנת העליה המקורית שלו לתקף נסיעה בקוד 4. ומי שעולה בצומת קרית אתא כנקודת המוצא ויעדו בחיפה, צריך לתקף נסיעה בקוד 4.

והעניין של ברירת מחדל במכשירי התיקוף המהירים רלוונטי גם לגבי כרטיסיות - איך המכשירים הללו ידעו לבחור בין כרטיסיות שונות בקוד 1, 2, 4 או 6? צריכה להיות להם איזושהי הגדרת ברירת מחדל, בדיוק כפי שצריך להיות לגבי ערך צבור. אין שום הבדל מהותי, רק שבמקרה של כרטיסיות מדובר בברירת מחדל לבחירה בין חוזים שונים ובערך צבור מדובר בהגדרת ברירת מחדל לחיוב חוזה אחד.
אם אין ברירת מחדל לגבי כרטיסיות, הבעיה הראשונית שציינת לגבי הצורך להשתמש במכשירי הטעינה לצורך תיקוף קיימת גם כיום עם הכרטיסיות.
מכשירי הכרטוס במטרונית כל כך לא ידידותיים,
שהפתרון הסביר היחיד הוא להחליף אותם. מקווה שיעשו את זה.
 
אתמול התלוננה בפני שכנתי לנסיעה במטרונית

מכשירי הכרטוס במטרונית כל כך לא ידידותיים,
שהפתרון הסביר היחיד הוא להחליף אותם. מקווה שיעשו את זה.
אתמול התלוננה בפני שכנתי לנסיעה במטרונית
שאפילו שהיא נוסעת בתדירות רבה, היא עדיין לא הצליחה להתגבר על הבעיות בקנית כרטיסים במכונה (תהליך ארוך ומסובך).

<הסכמתי איתה >
 

בישגד

New member
פעם אחרונה שנסעתי בקו 1 כבר היתה אופציה "חיוב קוד 44" במכשיר

סביר להניח שיקבעו ברירת מחדל למכשירים המהירים - קוד 2 בחיפה
וקוד 1 בקריות ואז רוב הנוסעים ברוב הנסיעות יוכלו להשתמש בערך צבור גם במכשירים המהירים.
בקו 1 של דן בגוש דן יש למכשירי התיקוף ברירת מחדל - קוד 42.
בעתיד לא תהיה לך ברירה כי הכרטיסיות ייעלמו. כשאגד תעבור באופן מלא לערך צבור, לא יהיו יותר כרטיסיות לנסיעות עירוניות ואזוריות.
זה רק עניין של זמן.
פעם אחרונה שנסעתי בקו 1 כבר היתה אופציה "חיוב קוד 44" במכשיר
ככה שלא מדובר במשהו בלתי אפשרי.
 

olli3

New member
מנהל
כן, זה קיים מזה כחודש לפחות. יצא לי לראות אבל לא לנסות כי

פעם אחרונה שנסעתי בקו 1 כבר היתה אופציה "חיוב קוד 44" במכשיר
ככה שלא מדובר במשהו בלתי אפשרי.
כן, זה קיים מזה כחודש לפחות. יצא לי לראות אבל לא לנסות כי
לא הייתי צריך לאיזור השרון אבל הבנתי שזה עובד בלי בעיה.
&nbsp
כמו כן, גם אם מתקפים 6.90 ועולים על קו של מטרופולין או קווים לאיזור השרון לאחר מכן, יש כרטיס השלמה שמוריד לך את 4 ש"ח.
 
אז למה צריכים את הכפתור של "חיוב קוד 44"?

כן, זה קיים מזה כחודש לפחות. יצא לי לראות אבל לא לנסות כי
לא הייתי צריך לאיזור השרון אבל הבנתי שזה עובד בלי בעיה.
&nbsp
כמו כן, גם אם מתקפים 6.90 ועולים על קו של מטרופולין או קווים לאיזור השרון לאחר מכן, יש כרטיס השלמה שמוריד לך את 4 ש"ח.
אז למה צריכים את הכפתור של "חיוב קוד 44"?
(שאגב, בתור ממשק משתמש זה אחד הדברים הכי גרועים שיכלו לעשות)
 

בישגד

New member
בין היתר כי באגד אי אפשר להשלים, עד כמה שאני יודע

אז למה צריכים את הכפתור של "חיוב קוד 44"?
(שאגב, בתור ממשק משתמש זה אחד הדברים הכי גרועים שיכלו לעשות)
בין היתר כי באגד אי אפשר להשלים, עד כמה שאני יודע
אני מסכים שצריך לפחות לפרט מה זה, הנוסע הפשוט לא צריך לדעת את שפת הקודים
 
נדמה לי שחיוב ההשלמה לא עובד בקווי אגד

אז למה צריכים את הכפתור של "חיוב קוד 44"?
(שאגב, בתור ממשק משתמש זה אחד הדברים הכי גרועים שיכלו לעשות)
נדמה לי שחיוב ההשלמה לא עובד בקווי אגד
אם רוצים לעבור מקו 1 לאחד מקווי 5XX של אגד צריך אפשרות לחיוב בקוד 44 בקו 1, אחרת צריך לשלם פעמיים מחיר מלא.
 

olli3

New member
מנהל
כמו שאמרו - באגד זה לא עובד. לא סתם רשמתי מטרופולין וקווים.

אז למה צריכים את הכפתור של "חיוב קוד 44"?
(שאגב, בתור ממשק משתמש זה אחד הדברים הכי גרועים שיכלו לעשות)
כמו שאמרו - באגד זה לא עובד. לא סתם רשמתי מטרופולין וקווים.
וצריך גם את קוד 41 עבור מי שעובר מקו 1 לקווים לראש העין...
&nbsp
ובכל מקרה, רוב הנוסעים שהיוממים וגם אלו שנוסעים פה ושם לאיזור השרון יודעים שמדובר בקוד 44, זה כבר לא משהו פחות ברור כי יוצא לי לשמוע נוסעים שמבקשים מנהגי אגד כרטיסיה בקוד 44 או 42 וכאלה. בדן הרוב המוחלט טוען ערך צבור והמעט שמבקשים כרטיסיה ממה שראיתי טוענים 42.
&nbsp
כמובן שזה לא מדגם מייצג בכלל, זה רק מה שראיתי ואני לא נוסע יומיומי בגוש דן. אבל זה נראה שיותר אנשים יודעים מזה קוד 42 ומזה קוד 44.
 

בישגד

New member
מישהו יודע למה התיקוף במטרונית בכלל בחוץ ולא בתוך האוטובוס?

במקרה של המטרונית עם מכשירי התיקוף העצמאיים - לא מציאה
מאחר ויש 4 קודי נסיעה אפשריים במטרונית (קוד 1, 2, 4 ו־6), לא ניתן יהיה להשתמש בערך צבור עם המתקפים המהירים (פועלים רק עם חופשי חודשי, כרטיסיה בודדת או נסיעת מעבר שכבר החלה, כלומר כאשר ישנה אפשרות אחת בלבד לתיקוף), מאחר והם לא יכולים לדעת איזו נסיעה מתכנן הנוסע. לכן יהיה צורך בתיקוף ידני בסדרת לחיצות באחד משני המכשירים הידניים, פחות נח. אני נשאר בינתיים עם הכרטיסיות, בעיקר בגלל החשש ממקרה של 'מטרונית ברציף', שדורשת תיקוף מהיר כדי שלא לפספס אותה.
מישהו יודע למה התיקוף במטרונית בכלל בחוץ ולא בתוך האוטובוס?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה