כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ


כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
 
בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת


כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

משה ויסברג 09:40 22/02/2015

רכבת ישראל. צילום: shutterstock


7 |
שתף


לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.


http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=80134
 

טשאפק 2

New member
אני רואה פה פוטנציאל לסכסוך עבודה סוער

בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

משה ויסברג 09:40 22/02/2015

רכבת ישראל. צילום: shutterstock


7 |
שתף


לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.


http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=80134
אני רואה פה פוטנציאל לסכסוך עבודה סוער
שיתפרץ פתאום בדיוק יומיים לפני ההילולה. הלוואי ואתבדה.
 

cwen

New member
אהבתי את זה שהקרונות המיוחדים הם אלה בלי ההפרדה...

בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

משה ויסברג 09:40 22/02/2015

רכבת ישראל. צילום: shutterstock


7 |
שתף


לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.


http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=80134
אהבתי את זה שהקרונות המיוחדים הם אלה בלי ההפרדה...
ושברירת המחדל היא הפרדה.
&nbsp
או בעצם "אהבתי".
 

נתנאל531

Well-known member
הבעיה היא ההחלפות וחישוב הזמן

בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

משה ויסברג 09:40 22/02/2015

רכבת ישראל. צילום: shutterstock


7 |
שתף


לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.


http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=80134
הבעיה היא ההחלפות וחישוב הזמן
תחבורה ציבורית חרדית מתאפיינת באוטובוס 'עד הבית' - קווים בינעירוניים שמביאים אותך עד הבית, במחיר של עיכוב מסויים בנסיעה עקב הכניסה לתחום העירוני. זה הרסני לניהול תנועה (וזיהום אויר) במרכזי הערים, אבל משרת היטב את אינטרס הנוסעים. הציבור החרדי לא רגיל לנסיעה עם החלפות, ביחוד כזו שדורשת 3 החלפות (עד הרכבת, רכבת, מהרכבת). גם חישוב הזמן של נסיעה עם 3 החלפות אמורה להיות ארוכה יותר מנסיעה ישירה במתכונת השנים האחרונות, מריכוזים חרדים ישירות אל מירון.
&nbsp
מבחינת ניהול האירוע, מדובר בדבר מתבקש. במקום לבזבז תשומות עצומות (מאסות של אוטובוסים) על נסיעות ארוכות מנתניה / אשדוד / בית שמש / בני-ברק (ואפילו ירושלים! למרות שהחלופה הרכבתית מאריכה משמעותית את מסלול הנסיעה), יש לרכז מעט תשומות בסבבי נסיעה מריכוזים חרדים אל תחנות הרכבת הקרובות, ותשומות משמעותיות מעכו (בעוד שנתיים בעז"ה מכרמיאל) אל מירון.
&nbsp
דבר כזה צריך להיות משולב עם מכירת כרטיסים מראש (בהנחה מסויימת, או תוספת יוקר למשלמים ביום האירוע), הסברה מתאימה לציבור הנוסעים על ההחלפות והזמנת מקומות מראש, ותפיסת שטח משמעותית לחניית אוטובוסים בסמוך לתחנת הרכבת בעכו, שם יש בעיית מקום מסויימת. לחלופין, אפשר לבזר את העומס מתחנת עכו, גם אל תחנות הקריות ונהריה, כלומר למכור חלק מהכרטיסים כך שיהו מיועדים לביצוע החלפה רק בתחנות אלו, לצד תחנת עכו. תחנת נהריה היא גם תחנה עם פוטנציאל להחלפה (תחנה מרכזית סמוכה לתחנת רכבת, קרובה יותר מעכו שם נדרשות כמה דקות הליכה), אלא שיהיה צורך לחסום את הרחוב הסמוך לתחנת הרכבת בגלל ריבוי הולכי הרגל... מצד שני, יוצאים ממנה לכביש 89, שנח יותר לנסיעה למירון מכביש 85 העמוס + 866 התלול.
&nbsp
בפועל, הכל תלוי בממשלה הקרובה, אם ישבו בה נציגים שיהיה חשוב להם 'תחבורה עד הבית ללא החלפות' לנוסעי מירון, ההתנהלות של השנים האחרונות תמשיך. אם לא, הדגש יעבור אט אט לרכבת, ביחוד לאחר פתיחת תחנת כרמיאל בעוד שנתיים. השנה נוכחתי לראות שחלק מהתשומות באו על חשבון קוי השירות הרגילים, כך שגם מי שרצה להשתמש באופן יזום ברכבת ובקווי השירות הרגילים, גילה שהם לא מגיעים (או מגיעים מלאים) בגלל קיצוץ לוח הזמנים.
&nbsp
באופן היסטורי, בעבר (שנות ה־50, שנות ה־70) לא היו נסיעות למירון מנקודות רחוקות, אלא רק מאזור חיפה, בזמן שקוי השירות הרגילים קיבלו הוראה שלא לעצור במירון, על מנת שלא לפגוע בשירות הרגיל. הרעיון הוא מניעת בזבוז תשומות (וגם ברירה טבעית של מספר הנוסעים), ואפשר לישם אותו גם כיום.
 
ייתכן וזה מוקדם מדי

בל"ג בעומר נוסעים למירון (גם) ברכבת

לראשונה: רכבת ישראל תשנע למירון בל"ג בעומר

אדיר: רכבת ישראל תסיע את המוני החרדים לציון הרשב"י בל"ג בעומר • כנסו כדי לדעת איך זה יעבוד וכמה תשלמו על התענוג

משה ויסברג 09:40 22/02/2015

רכבת ישראל. צילום: shutterstock


7 |
שתף


לפי סיכום מוקדם עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, יוכלו אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ לנסוע למירון עם רכבת ישראל בצורה מסודרת וללא עמידה בפקקים, ולהגיע במהירות, יחסית, לציון הרשב"י במירון.

מי שעומד מאחורי היוזמה החדשנית הוא יחיאל חרז תושב ביתר עילית, הבעלים של חברת הנסיעות "חיבת הארץ", שהחליט לקחת על עצמו את הפרויקט של שינוע הציבור למירון באמצעות הרכבת.

לפי הסיכום שאליו הגיע עם הנהלת רכבת ישראל, הערים שמהם ניתן יהיה לנסוע ישירות למירון הם: ביתר עילית, בית שמש, אשדוד, נתיבות, אלעד ובני ברק. שאר הערים לא כלולות בשלב הזה בתוכנית. בינתיים ימשיכו הירושלמים לנסוע למירון באוטובוסים.

לדוגמא בעיר בית שמש - התחנה שממוקמת מול מרכז ביג בכניסה לעיר, נמצאת במרחק הליכה משכונת חפציבה. משאר השכונות בעיר ניתן יהיה להגיע לתחנת הרכבת באמצעות שאטלים. גם מביתר (בסבסוד של העיריה שהביעה את התלהבותה מהתוכנית) יהיו שאטלים שישנעו את הציבור לתחנת הרכבת בבית שמש. באשדוד חלק מהשכונות נמצאות במרחק הליכה והשאר יגיעו באמצעות שאטלים. כנ"ל גם בני ברק ומאלעד

היות ובשלב הזה אין תחנת רכבת במירון (בעוד שנתיים תיפתח התחנה בכרמיאל, מה שצפוי לקצר משמעותית את הדרך למירון), התחנה הכי סמוכה היא כרגע בעכו או נהריה. לפי התוכנית, לאחר שהרכבת תגיע ליעדה בנהריה, יעברו הנוסעים לאוטובוסים שיחכו להם שם ויובילו את הציבור היישר מתחנת הרכבת עד לחניונים עין הוזים וספסוספה ומשם בשטאלים למירון. זהו נסיעה של 40-45 נסיעה ברוטו. בחזור זה יעבוד באותו מסלול, רק בכיוון ההפוך.

בחזור ממירון ימתינו האוטובוסים החל משעה וחצי לפני זמן היציאה מתחנת הרכבת. מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בציבור שלא מורגל בנסיעה ברכבת, יפורסמו הזמנים בהקדמה של 10-15 דקות, ולא בשעות עגולות, כדי לסייע לציבור לעמוד בזמנים (למשל, במקום ב 24:00 יפורסם 23:47).
אגב, הנסיעה באוטובוסים מתחנת הרכבת בנהריה למירון וחזור, היא בחינם. משרד התחבורה מממן אותה.

כמה זמן אורכת הנסיעה ברכבת? ובכן, הנסיעה מבית שמש עד לנהריה: שעה וארבעים וחמש דקות, כולל המתנה לרכבות הבאות ממול שמחליפות מסילות. מאשדוד זמן הנסיעה שעתיים ואילו מבני ברק רק שעה וחצי.

אין עצירות, אין עומסי תנועה, אין נהגים עייפים ועצבניים, אין עצירה של שעה בחניון מהדרין - יש שירותים, יש אפשרות לקום באמצע הנסיעה וללכת בין הקרונות, יש אפשרות להעלות עגלות ילדים וכו'. זה לא רק החסכון בזמן וכסף אלא גם איכות נסיעה בליגה אחרת.

ל"ג בעומר חל השנה ביום רביעי בלילה, מה שאומר שהרכבת הראשונה תצא בשעה 13.30 בצהרים, השניה באזור השעה 20.00 בערב והשלישית בשעה 24.00, לאלו שרוצים להתפלל שחרית עם הנץ במירון. למחרת, ביום חמישי, הרכבת הראשונה תצא בשעה 7 בבוקר, והרכבת האחרונה תצא בשעה 13.30 בצהריים. גם שעות החזרה מותאמות במיוחד שיהיה נח לכולם.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי לפי התוכנית, תהיה הרשמה מוקדמת. הציבור כבר התרגל בשנים האחרונות להזמין מראש מקום באגד, ואין שום סיבה בעולם שלא יעשו זאת גם ברכבת ישראל. בהרשמה המוקדמת יסופקו כרטיסים ממוספרים לפי מיקום ושעת יציאה בחלוקה לקרונות (כחול לגברים, אדום לנשים). תהיה אפשרות גם לקרונות מיוחדים לקהילות שירצו לנסוע ביחד. בכל קרון כ - 150 נוסעים וברכבת יש 7 קרונות.

בגלל היערכות וההזמנה מראש, המחירים יהיו נמוכים בצורה משמעותית לעומת נסיעה רגילה ברכבת. מאשדוד ומבית שמש: 69 ₪ הלוך ושוב, מנתיבות 77 ₪ ומבני ברק 59 ₪. ילדים עד גיל חמש לא משלמים והמקום לא מוגבל כמו באוטובוס.

בעל כרטיס שאיחר את הנסיעה ברכבת יוכל לנסוע בשירות הרגיל, אולם עליו לקחת בחשבון שככל הנראה יצטרך להחליף רכבת לפחות פעם אחת ויתכן שייתקל בעיכוב בשאטלים המותאמים לרכבות המיוחדות הישירות.


http://www.bhol.co.il/article_old.aspx?id=80134
ייתכן וזה מוקדם מדי
התחנה בכרמיאל תהפוך את ההגעה ברכבת להגיונית באופן טבעי, והתחנה בירושלים שנתיים אחר כך תתחבר לראשונה למסה חרדית ענקית.

היום החרדים לא נוסעים ברכבת לא בגלל רק בגלל שהם מעדיפים שירות מדלת לדלת אלא גם בגלל שהרכבת לא מקשרת יעדים חרדיים גדולים בצורה סבירה (לא ירושלים מלחה ולא בני ברק נותנות מענה סביר לריכוזים החרדיים)

חשוב לציין שהיום הנסיעה למירון מבוססת בחלקה על תחבורת מעברים, בירושלים מופעלים 8 מוקדים שעליהם החרדים צריכים להגיע, בבני ברק לדעתי שניים, וגם בערים אחרות מופעלים מוקדים במקום המסלול המאסף הרגיל. הרציונל הוא שעברו חלק גדול מהחרדים אמנם מדובר במרחק הליכה אבל לא עבור כולם. בנוסף, נוסע שבוחר לנסוע באוטובוס פרטי (הופמן לדוגמה), עושה מעבר מהחניונים המרוחקים שמתחת להר מירון אל שאטל שמביא אותו לכניסה ליישוב מירון.

חשוב לציין שיש ערים כדוגמת מודיעין עילית שכבר פועלת בהם תחבורת מעברים בהיקף כזה או אחר.

הגעה ברכבת לנהריה מספקת שני דברים:
א. נוחות (אני חושב בעיקר על ילדים שיכולים להתרוצץ ברכבת ושירותים ברכבת)
ב. נסיעה דרך ציר שהוא אמנם מפותל ובעייתי (כביש 89) אבל הכי פנוי מכל הצירים שמובילים למירון ולכן מספק ודאות גדולה יותר לזמן הנסיעה הכולל.

אני חושב שהפריצה הגדולה של החרדים לשימוש ברכבת בכלל ובמירון בפרט, תהיה עם פתיחת תחנת האומה, אך הנסיון המקדים הזה חשוב כדי להגיע מוכנים יותר למירון 2019.
 

נתנאל531

Well-known member
למען כבודו של כביש 89

ייתכן וזה מוקדם מדי
התחנה בכרמיאל תהפוך את ההגעה ברכבת להגיונית באופן טבעי, והתחנה בירושלים שנתיים אחר כך תתחבר לראשונה למסה חרדית ענקית.

היום החרדים לא נוסעים ברכבת לא בגלל רק בגלל שהם מעדיפים שירות מדלת לדלת אלא גם בגלל שהרכבת לא מקשרת יעדים חרדיים גדולים בצורה סבירה (לא ירושלים מלחה ולא בני ברק נותנות מענה סביר לריכוזים החרדיים)

חשוב לציין שהיום הנסיעה למירון מבוססת בחלקה על תחבורת מעברים, בירושלים מופעלים 8 מוקדים שעליהם החרדים צריכים להגיע, בבני ברק לדעתי שניים, וגם בערים אחרות מופעלים מוקדים במקום המסלול המאסף הרגיל. הרציונל הוא שעברו חלק גדול מהחרדים אמנם מדובר במרחק הליכה אבל לא עבור כולם. בנוסף, נוסע שבוחר לנסוע באוטובוס פרטי (הופמן לדוגמה), עושה מעבר מהחניונים המרוחקים שמתחת להר מירון אל שאטל שמביא אותו לכניסה ליישוב מירון.

חשוב לציין שיש ערים כדוגמת מודיעין עילית שכבר פועלת בהם תחבורת מעברים בהיקף כזה או אחר.

הגעה ברכבת לנהריה מספקת שני דברים:
א. נוחות (אני חושב בעיקר על ילדים שיכולים להתרוצץ ברכבת ושירותים ברכבת)
ב. נסיעה דרך ציר שהוא אמנם מפותל ובעייתי (כביש 89) אבל הכי פנוי מכל הצירים שמובילים למירון ולכן מספק ודאות גדולה יותר לזמן הנסיעה הכולל.

אני חושב שהפריצה הגדולה של החרדים לשימוש ברכבת בכלל ובמירון בפרט, תהיה עם פתיחת תחנת האומה, אך הנסיון המקדים הזה חשוב כדי להגיע מוכנים יותר למירון 2019.
למען כבודו של כביש 89
מצבו הרבה יותר טוב משל כביש 866 (צומת חנניה - מירון), שהוא כביש צר בעליה תלולה, ולא פחות טוב משל כביש 85 בין כרמיאל לצומת חנניה (שם הוא הופך לחד מסלולי עם שוליים מצומצמים). למעט קטע הירידה מצוריאל לגשר אלקוש, והסיבובים בחציית נחל צבעון, כביש 89 נח מאוד לנסיעה. קטעי העליה העיקריים, בין כברי למעלות, בין גשר אלקוש לחורפיש, ובין חורפיש לבית ספר שדה מירון עולים במסלול ישר למדי, ולא מפותל. הכביש חד-מסלולי אומנם, אבל ברובו עם שוליים. וכביש 89 פנוי הרבה יותר מכביש 85, שלאורכו ריכוזי אוכלוסייה גדולים, ומועד לעומסי תנועה כבדים מפעם לפעם.
 

alantan

New member
מעבר בין הקווים

4 קבוצות מועמדות להקמת תחנת הרכבת הקלה בקרליבך
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001012311
מעבר בין הקווים
חבל שיש מפלס ייעודי לקו האדום ולקו הירוק, ולא מפלס לכיוון צפון ומפלס לכיוון דרום כפי שעושים בתחתית בלונדון. הכוונה היא לשני רציפי אי (לאו דווקא באותו המפלס) שבכל צד של הרציף יש קו שונה לאותו כיוון כללי. הדבר מאפשר למשל למי שמגיע מחולון בקו הירוק לעבור בדילוג קל לקו האדום לכיוון פתח תקווה במקום לעבור לרציף אחר במדרגות הנעות תוך ניווט בין מאות נוסעים אחרים. הדבר מגדיל את קיבולת התחנה וגורם לחוויית נסיעה נוחה יותר.
&nbsp
לפני שנים זכור לי ששאלתי את מהנדס נת"ע האם מתוכננת תחנה שמשלבת כך בין שני הקווים. התשובה שלו הייתה "לא" כי הקו הירוק בכלל לא יהיה תת קרקעי. חבל כשהחליטו להוריד מטה את הקו הירוק שלא עשו זאת בצורה שתארתי. אולי אין אפשרות הנדסית לכך, אבל אני משער שלא ניסו בכלל לחשוב על האפשרות.
 

yairp4

Member


מעבר בין הקווים
חבל שיש מפלס ייעודי לקו האדום ולקו הירוק, ולא מפלס לכיוון צפון ומפלס לכיוון דרום כפי שעושים בתחתית בלונדון. הכוונה היא לשני רציפי אי (לאו דווקא באותו המפלס) שבכל צד של הרציף יש קו שונה לאותו כיוון כללי. הדבר מאפשר למשל למי שמגיע מחולון בקו הירוק לעבור בדילוג קל לקו האדום לכיוון פתח תקווה במקום לעבור לרציף אחר במדרגות הנעות תוך ניווט בין מאות נוסעים אחרים. הדבר מגדיל את קיבולת התחנה וגורם לחוויית נסיעה נוחה יותר.
&nbsp
לפני שנים זכור לי ששאלתי את מהנדס נת"ע האם מתוכננת תחנה שמשלבת כך בין שני הקווים. התשובה שלו הייתה "לא" כי הקו הירוק בכלל לא יהיה תת קרקעי. חבל כשהחליטו להוריד מטה את הקו הירוק שלא עשו זאת בצורה שתארתי. אולי אין אפשרות הנדסית לכך, אבל אני משער שלא ניסו בכלל לחשוב על האפשרות.
 
גם ברכבת ישראל יש את הבעיה הזאת.

מעבר בין הקווים
חבל שיש מפלס ייעודי לקו האדום ולקו הירוק, ולא מפלס לכיוון צפון ומפלס לכיוון דרום כפי שעושים בתחתית בלונדון. הכוונה היא לשני רציפי אי (לאו דווקא באותו המפלס) שבכל צד של הרציף יש קו שונה לאותו כיוון כללי. הדבר מאפשר למשל למי שמגיע מחולון בקו הירוק לעבור בדילוג קל לקו האדום לכיוון פתח תקווה במקום לעבור לרציף אחר במדרגות הנעות תוך ניווט בין מאות נוסעים אחרים. הדבר מגדיל את קיבולת התחנה וגורם לחוויית נסיעה נוחה יותר.
&nbsp
לפני שנים זכור לי ששאלתי את מהנדס נת"ע האם מתוכננת תחנה שמשלבת כך בין שני הקווים. התשובה שלו הייתה "לא" כי הקו הירוק בכלל לא יהיה תת קרקעי. חבל כשהחליטו להוריד מטה את הקו הירוק שלא עשו זאת בצורה שתארתי. אולי אין אפשרות הנדסית לכך, אבל אני משער שלא ניסו בכלל לחשוב על האפשרות.
גם ברכבת ישראל יש את הבעיה הזאת.
בחוף הכרמל למשל, מורידים את הנוסעים מת"א ברציף 1, ומעבירים אותם לפרברית ברציף 4.
במקום למשל לנצל את היתרון של רציפים 2-3 כרציפי אי.
הנוסעים החכמים פשוט לא מחליפים רכבת בחוף הכרמל אלא בבת גלים או בחיפה מרכז.
 
חוף הכרמל לא מוגדרת ברכבת כתחנת החלפה מומלצת

גם ברכבת ישראל יש את הבעיה הזאת.
בחוף הכרמל למשל, מורידים את הנוסעים מת"א ברציף 1, ומעבירים אותם לפרברית ברציף 4.
במקום למשל לנצל את היתרון של רציפים 2-3 כרציפי אי.
הנוסעים החכמים פשוט לא מחליפים רכבת בחוף הכרמל אלא בבת גלים או בחיפה מרכז.
חוף הכרמל לא מוגדרת ברכבת כתחנת החלפה מומלצת
אלא חיפה מרכז, שם ההחלפה מתבצעת באותו אי רציפים וכל הרכבות שעוברות (או יוצאות) בחוף הכרמל עוברות גם בחיפה מרכז ולכן אין בעיה.
תסתכל במפה בקישור ותראה שחיפה מרכז זו תחנת ההחלפה המומלצת.
http://www.rail.co.il/HE/Tickets/Map/Pages/map.aspx

חלק מהרכבות הפרבריות יוצאות מרציף 3 בחוף הכרמל, אבל אי אפשר להשתמש ברציף 2 שנמצא על המסילה הראשית כרציף קצה לרכבות פרבריות ואילו רציף 4 תוכנן מראש לשמש כרציף קצה. בכל מקרה התחנה הזו אמורה לעבור שינוי לקראת הפעלת רכבת העמק.
 
זה לא מה שהפקחים כורזים ברכבת עצמה.

חוף הכרמל לא מוגדרת ברכבת כתחנת החלפה מומלצת
אלא חיפה מרכז, שם ההחלפה מתבצעת באותו אי רציפים וכל הרכבות שעוברות (או יוצאות) בחוף הכרמל עוברות גם בחיפה מרכז ולכן אין בעיה.
תסתכל במפה בקישור ותראה שחיפה מרכז זו תחנת ההחלפה המומלצת.
http://www.rail.co.il/HE/Tickets/Map/Pages/map.aspx

חלק מהרכבות הפרבריות יוצאות מרציף 3 בחוף הכרמל, אבל אי אפשר להשתמש ברציף 2 שנמצא על המסילה הראשית כרציף קצה לרכבות פרבריות ואילו רציף 4 תוכנן מראש לשמש כרציף קצה. בכל מקרה התחנה הזו אמורה לעבור שינוי לקראת הפעלת רכבת העמק.
זה לא מה שהפקחים כורזים ברכבת עצמה.
 
כי לפקחים אין כללים ברורים בקשר לכך וכל פקח כורז מה שנראה לו

זה לא מה שהפקחים כורזים ברכבת עצמה.
כי לפקחים אין כללים ברורים בקשר לכך וכל פקח כורז מה שנראה לו
אבל בחיפה באופן ברור ומובהק חיפה מרכז יותר נוחה כתחנת החלפה מחוף הכרמל (בשני הכיוונים).
 
וזה עצוב בפני עצמו.

כי לפקחים אין כללים ברורים בקשר לכך וכל פקח כורז מה שנראה לו
אבל בחיפה באופן ברור ומובהק חיפה מרכז יותר נוחה כתחנת החלפה מחוף הכרמל (בשני הכיוונים).
וזה עצוב בפני עצמו.
בכלל לא ברור למה הפקח צריך לכרוז, למה הכל לא אוטומטי ורק אם יש טעות אז שהפקח יתקן?
 

סנוי

New member
הקווים מצטלבים ביניהם בתחנה זו, ולכן ייתכן שזה לא אפשרי...

מעבר בין הקווים
חבל שיש מפלס ייעודי לקו האדום ולקו הירוק, ולא מפלס לכיוון צפון ומפלס לכיוון דרום כפי שעושים בתחתית בלונדון. הכוונה היא לשני רציפי אי (לאו דווקא באותו המפלס) שבכל צד של הרציף יש קו שונה לאותו כיוון כללי. הדבר מאפשר למשל למי שמגיע מחולון בקו הירוק לעבור בדילוג קל לקו האדום לכיוון פתח תקווה במקום לעבור לרציף אחר במדרגות הנעות תוך ניווט בין מאות נוסעים אחרים. הדבר מגדיל את קיבולת התחנה וגורם לחוויית נסיעה נוחה יותר.
&nbsp
לפני שנים זכור לי ששאלתי את מהנדס נת"ע האם מתוכננת תחנה שמשלבת כך בין שני הקווים. התשובה שלו הייתה "לא" כי הקו הירוק בכלל לא יהיה תת קרקעי. חבל כשהחליטו להוריד מטה את הקו הירוק שלא עשו זאת בצורה שתארתי. אולי אין אפשרות הנדסית לכך, אבל אני משער שלא ניסו בכלל לחשוב על האפשרות.
הקווים מצטלבים ביניהם בתחנה זו, ולכן ייתכן שזה לא אפשרי...
לפי מה שראיתי פעם בשרטוט, שני הקווים אכן עוברים במקביל זה לזה בקטע בגין/הרכבת-גשר מעריב, אבל מיד לאחר מכן הקו הירוק פונה פנייה חדה צפונה, ולכן מבחינת הנדסית כנראה שהרעיון שלך אינו אפשרי. באמת מוזר שלא תכננו לפי מה שאתה מציע, מאחר וזה הכי נוח, אבל כנראה שאלו האילוצים ההנדסיים שלא מאפשרים זאת.
 

alantan

New member
יתכן שזו באמת הסיבה, אפשר היה אולי להדרים את הרציפים?

הקווים מצטלבים ביניהם בתחנה זו, ולכן ייתכן שזה לא אפשרי...
לפי מה שראיתי פעם בשרטוט, שני הקווים אכן עוברים במקביל זה לזה בקטע בגין/הרכבת-גשר מעריב, אבל מיד לאחר מכן הקו הירוק פונה פנייה חדה צפונה, ולכן מבחינת הנדסית כנראה שהרעיון שלך אינו אפשרי. באמת מוזר שלא תכננו לפי מה שאתה מציע, מאחר וזה הכי נוח, אבל כנראה שאלו האילוצים ההנדסיים שלא מאפשרים זאת.
יתכן שזו באמת הסיבה, אפשר היה אולי להדרים את הרציפים?
 

yairp4

Member
אפשר היה ליצור קטע משותף מדרום

הקווים מצטלבים ביניהם בתחנה זו, ולכן ייתכן שזה לא אפשרי...
לפי מה שראיתי פעם בשרטוט, שני הקווים אכן עוברים במקביל זה לזה בקטע בגין/הרכבת-גשר מעריב, אבל מיד לאחר מכן הקו הירוק פונה פנייה חדה צפונה, ולכן מבחינת הנדסית כנראה שהרעיון שלך אינו אפשרי. באמת מוזר שלא תכננו לפי מה שאתה מציע, מאחר וזה הכי נוח, אבל כנראה שאלו האילוצים ההנדסיים שלא מאפשרים זאת.
אפשר היה ליצור קטע משותף מדרום
הרי יש מרחק של בערך 300 מטר מדרום לתחנה ועד רחוב הרכבת שיכול לאפשר לקו הירוק לחצות את האדום ואז לבצע החלפה בין הקווים בשני מפלסים.
&nbsp
כלומר: הקו הירוק היה נכנס באיזור רחוב הרכבת מכיוון מזרח וחוצה את הקו האדום כך שיהיה ממערב לו. משם שני הקווים היו ממשיכים כך שכל כיוון יהיה במפלס נפרד (קו אדום לכיוון פתח תקווה וקו ירוק לכיוון רידינג במפלס אחד, קו אדום לכיוון בת ים וקו ירוק לכיוון חולון במפלס שני) לקראת התחנה. אחרי התחנה הקו הירוק פונה לקרליבך והאדום ממשיך על בגין ושני המפלסים מתאחדים חזרה. זה קצת יותר מסובך מ- cross platform רגיל אבל ממילא הרציפים בתחנה מתוכננים להתחלק לשני מפלסים. הבעיה היא שהקו הירוק תוכנן כקו עילי והקו האדום כבר עבר תכנון מפורט ולכן אף אחד לא רוצה להשקיע עכשיו את המאמץ בתכנון הגיוני יותר.
 
הלוואי שזו תהיה הבעיה היחידה שלנו עם הקו האדום והקו הירוק...

הקווים מצטלבים ביניהם בתחנה זו, ולכן ייתכן שזה לא אפשרי...
לפי מה שראיתי פעם בשרטוט, שני הקווים אכן עוברים במקביל זה לזה בקטע בגין/הרכבת-גשר מעריב, אבל מיד לאחר מכן הקו הירוק פונה פנייה חדה צפונה, ולכן מבחינת הנדסית כנראה שהרעיון שלך אינו אפשרי. באמת מוזר שלא תכננו לפי מה שאתה מציע, מאחר וזה הכי נוח, אבל כנראה שאלו האילוצים ההנדסיים שלא מאפשרים זאת.
הלוואי שזו תהיה הבעיה היחידה שלנו עם הקו האדום והקו הירוק...
בינתיים שני הקווים הללו בכלל לא נראים באופק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה