כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?

תודה על ההקדשה, לתייר עדיך לקנות 1-2 פעמים ולא כל יום.
כשצריך כל יום להטעין משהו על כרטים "חכם" בעלייה הראשונה לאוטובוס או בתחנות הרק"ל אין בזה חיסכון משמעותי של התעסקויות.
&nbsp
גישה לערך צבור ארצי אוניברסאלי או כירטוס תקופתי היא חיונית על מנת שיהיה שווה לתייר להשתתף במערכת. הנה ציון לרעה ללונדון: עד לסוף העשור הקודם היה כרטיס ל3 ימים אך הוא בוטל. המשמעות היא שתייר שמגיע לתחנות התחתית עם ערך צבור לפני 9:30 בבוקר מוציא על "סכום יומי מקסימאלי" כ50% יותר ממה שהיה מוציא לו היה לו כרטים שבועי (שמחושב לפי 4.5 סכומים יומיים מקסימאליים מ9:30 והלאה). מהסיבה הזו אני ממליץ לכל מי ששואל על לונדון ושוהה אצל חברים או קרובים לבוא לשבוע. כמו כן על כרטיס נייר (שצריך לקנות במכונות) גובים יותר מכרטיס אלקטרוני מקביל. עם כירטוס נפרד של הרכבת הארצית למשל אפשר להתעסק פר נסיעה.
&nbsp
על הכרטיס האזורי האיטלקי בחבל לומברדייה כבר פירטתי - נייר אחד בשדה התעופה, בשוויץ היו לנו כרטיסי מעבר יומיים שנשלחו אלינו הביתה לאנגליה מראש אך היו לימי הנסיעה הבינעירונית בלבד, הם הקנו הנחה ניכרת ברכבלים אך בימי הביקור בעיירות חלק היו קטנות מדי לשימוש בתח"צ כי הכל היה בטווח הליכה, האחרות היינו צריכים לקנות כרטיס נייר ממכונה, ובסן מוריץ המלון נתן לנו כרטיסי גישה לתח"צ ולרכבלים בחינם אך איים שאם נאבד אותם נצטרך לשלם 50 פרנק לכרטים (יותר מ200 ש"ח). ברוב המקרים שעשינו חופשה עירונית בעיר עם מטרו רכשנו כרטיס שבועי "רגיל".
&nbsp
ולמה אני מפרט? כי בסך הכל זו החוויה הרגילה של התייר העצמאי, ולזה המערכת בארץ צריכה לשאוף אם היא רוצה להפוך חופשה ישראלית לדבר נגיש עבור מי שאינו חלק מעדר של אוטובוס תיירים.
אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?
מהפורום הבנתי שלונדון TFL "מאחדת" את התח"צ ומפעילה את Oyster.
אני שואל בעקבות נסיעה שלי ולינה אצל חבר באחד מהערים בקנט.
קיים RailCard לרכבות (לא חישבתי את הכדאיות שלו), אבל האם קיים משהו דומה לאוטובוסים? או אולי משהו שמאחד רכבות ואוטובוסים?
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר להוסיף PlusBus לכרטיס הרכבת לערים רבות.

אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?
מהפורום הבנתי שלונדון TFL "מאחדת" את התח"צ ומפעילה את Oyster.
אני שואל בעקבות נסיעה שלי ולינה אצל חבר באחד מהערים בקנט.
קיים RailCard לרכבות (לא חישבתי את הכדאיות שלו), אבל האם קיים משהו דומה לאוטובוסים? או אולי משהו שמאחד רכבות ואוטובוסים?
אפשר להוסיף PlusBus לכרטיס הרכבת לערים רבות.
מערכת האוטובוסים מחוץ ללונדון מפוצלת לחברות עצמאיות אבל יש קונסולידציה מסויימת וחברות מסויימות החליטו להשתתף להצטרף ליוזמה שמאפשרת לנוסעים המגיעים לערים המשתתפות להוסיף לכרטיס הרכבת כרטיס יומי כהערה על כרטיס הרכבת, בדומה למה שהיה קיים לנוסעים ללונדון מרחבי המערכת הארצית. אתר התוספת הזו:
&nbsp
http://www.plusbus.info/
&nbsp
לחברות הרכבת השונות יש כרטיסים חכמים אבל הם לא כולם תואמים זה את זה או את מערכת האוייסטר. חברות מסויימות כמו Brighton & Hove מייצרות כרטיסים יומיים או שבועיים מנייר שניתן לגרד מהם תאריך ספציפי ולהשתמש לפי הצורך.
&nbsp
עולם האוטובוסים הבינעירוניים מורכב יותר, מי שיכול משתמש ברכבות אז אין לי הרבה ניסיון איתם למעט נסיעה אחת להית'רו וחזרה, ואז ה"כרטיס" היה תדפיס על דף A4 שהדפסנו בבית.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי Network Railcard הוא משתלם רק לנסיעות מרובות.

אפשר לנצל"ש בקשר לאנגליה?
מהפורום הבנתי שלונדון TFL "מאחדת" את התח"צ ומפעילה את Oyster.
אני שואל בעקבות נסיעה שלי ולינה אצל חבר באחד מהערים בקנט.
קיים RailCard לרכבות (לא חישבתי את הכדאיות שלו), אבל האם קיים משהו דומה לאוטובוסים? או אולי משהו שמאחד רכבות ואוטובוסים?
לגבי Network Railcard הוא משתלם רק לנסיעות מרובות.
בגלל שצריך להשקיע £25 בערך כדי לקבל הנחה של 33% על כרטיסים שנרכשים פר בסיעה, מחוץ לשעות העומס בלבד, ובכפוף לתשלום מינימום של £13 למעט סופי שבוע בהם תקבל את ההנחה של 33% ללא תשלום מינימום. קשה להמליץ על הכרטיס הזה בצפון קנט שבה כרטיס הלוך חזור ללונדון יהיה פחות מתשלום המינימום. בדרום קנט זה הגיוני אם אתה מתכוון לנסוע הרבה ללונדון, אבל יתכן שנסיעות בתוך האזור יהיו זולות מהמינימום. הכרטיס תקף לרכבת המהירה 300 קמ"ש לסט' פנקרס אך המחיר יהיה גבוה יותר מהרכבות הסטנדרטיות לדרום לונדון. לקוראים אחרים יש להוסיף שמדובר בכרטיס לדרום-מזרח אנגליה בלבד, הוא לא תקף לבאת' ומערבה או לברמינגהאם וצפונה. למידע נוסף גגלו Network Railcard וחפשו משהו שמתייחס לרכבות באנגליה.
&nbsp
אם אתה מבקר שם לחודש ונוסע הרבה זה ישתלם, אבל אם אתה בא לשבוע - שבועיים זה לא ישתלם בכלל, ולכן אני לא ממליץ על הכרטיס הזה למעט למי שיש לו תוכניות לבקר ספציפית בדרום מזרח אנגליה מחוץ ללונדון לתקופה ארוכה של כמה חודשים.
 

sweetums

New member
הסתבכתי עם האתר של National Rail. תודה רבה על המידע

לגבי Network Railcard הוא משתלם רק לנסיעות מרובות.
בגלל שצריך להשקיע £25 בערך כדי לקבל הנחה של 33% על כרטיסים שנרכשים פר בסיעה, מחוץ לשעות העומס בלבד, ובכפוף לתשלום מינימום של £13 למעט סופי שבוע בהם תקבל את ההנחה של 33% ללא תשלום מינימום. קשה להמליץ על הכרטיס הזה בצפון קנט שבה כרטיס הלוך חזור ללונדון יהיה פחות מתשלום המינימום. בדרום קנט זה הגיוני אם אתה מתכוון לנסוע הרבה ללונדון, אבל יתכן שנסיעות בתוך האזור יהיו זולות מהמינימום. הכרטיס תקף לרכבת המהירה 300 קמ"ש לסט' פנקרס אך המחיר יהיה גבוה יותר מהרכבות הסטנדרטיות לדרום לונדון. לקוראים אחרים יש להוסיף שמדובר בכרטיס לדרום-מזרח אנגליה בלבד, הוא לא תקף לבאת' ומערבה או לברמינגהאם וצפונה. למידע נוסף גגלו Network Railcard וחפשו משהו שמתייחס לרכבות באנגליה.
&nbsp
אם אתה מבקר שם לחודש ונוסע הרבה זה ישתלם, אבל אם אתה בא לשבוע - שבועיים זה לא ישתלם בכלל, ולכן אני לא ממליץ על הכרטיס הזה למעט למי שיש לו תוכניות לבקר ספציפית בדרום מזרח אנגליה מחוץ ללונדון לתקופה ארוכה של כמה חודשים.
הסתבכתי עם האתר של National Rail. תודה רבה על המידע
 

Ccyclist

Well-known member
תיקונון: יתכן שלמי שמבקר בלונדון מבחוץ זה מאד שווה.

לגבי Network Railcard הוא משתלם רק לנסיעות מרובות.
בגלל שצריך להשקיע £25 בערך כדי לקבל הנחה של 33% על כרטיסים שנרכשים פר בסיעה, מחוץ לשעות העומס בלבד, ובכפוף לתשלום מינימום של £13 למעט סופי שבוע בהם תקבל את ההנחה של 33% ללא תשלום מינימום. קשה להמליץ על הכרטיס הזה בצפון קנט שבה כרטיס הלוך חזור ללונדון יהיה פחות מתשלום המינימום. בדרום קנט זה הגיוני אם אתה מתכוון לנסוע הרבה ללונדון, אבל יתכן שנסיעות בתוך האזור יהיו זולות מהמינימום. הכרטיס תקף לרכבת המהירה 300 קמ"ש לסט' פנקרס אך המחיר יהיה גבוה יותר מהרכבות הסטנדרטיות לדרום לונדון. לקוראים אחרים יש להוסיף שמדובר בכרטיס לדרום-מזרח אנגליה בלבד, הוא לא תקף לבאת' ומערבה או לברמינגהאם וצפונה. למידע נוסף גגלו Network Railcard וחפשו משהו שמתייחס לרכבות באנגליה.
&nbsp
אם אתה מבקר שם לחודש ונוסע הרבה זה ישתלם, אבל אם אתה בא לשבוע - שבועיים זה לא ישתלם בכלל, ולכן אני לא ממליץ על הכרטיס הזה למעט למי שיש לו תוכניות לבקר ספציפית בדרום מזרח אנגליה מחוץ ללונדון לתקופה ארוכה של כמה חודשים.
תיקונון: יתכן שלמי שמבקר בלונדון מבחוץ זה מאד שווה.
אם קונים כרטיס מוזל ללונדון באמצעות כרטיס ההנחה הזה ניתן להוסיף לו כרטיס יומי 1-6 במחיר סמלי של לירה או שתיים ואז זה יוצא זול בהרבה מכרטיס ללונדון פלוס תשלום נפרד למערכת האויסטר.
&nbsp
כמו כן - כרטיס אחד מקנה את ההנחה לקבוצה של עד 4 מבוגרים ו4 ילדים, מחיר המינימום הוא לכל אדם. אם לידיד בקנט יש כרטיס כזה הוא יכול להשתמש בו עבורך בנסיעות ללונדון, אם כי שמו יופיע על הכרטיס והוא לא יוכל להעביר אותו לך לשימוש בלעדיו.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על ההקדשה אבל הכתבה מניחה בטעות שעצמאי = תרמילאי.

"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"
"הם לא היססו לחזור אליה מיד לאחר מבצע צוק איתן, ומהווים מקור הכנסה חשוב לעסקים קטנים ו-40% מהתיירות הנכנסת ■ אך הדרך לעידוד התיירות העצמאית עוד ארוכה - ועוברת דרך הנגשת התחבורה הציבורית והרחבת היצע ההוסטלים"

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2537261

מוקדש ל-Ccyclist
תודה על ההקדשה אבל הכתבה מניחה בטעות שעצמאי = תרמילאי.
עבורי הכתבה היתה שיא הביזאר בגלל הנחת היסוד המוטעית שביסודה. בימינו תיירות קבוצות היא רק לזקנים, סינים, ולארצות מסובכות מדי. מעמד הביניים האירופאי מסתייג מאד מהעדרים האלו שמוביל אותם איזה רועה עם חפץ צבעוני בראש מקל, כי אנשים בוגרים יכולים לקרוא מפה. כמו כן יש לחשוב גם על תיירות המגורים שהיא ממש לא תפרנית...
&nbsp
ועכשיו להתמרמרות ה"פולנית" שמחדדת את אי ההבנה בכתבה: לא שמת לב באיזו מחלקה הסעתי את הפורום בכל רחבי שוויץ ובקו המהיר באמת לקורדובה? האם אתה מצפה מבעלי ללון במלון שהוא פחות מ4 כוכבים (אמנם בקושי צילמתי מלונות אבל צילמתי מספר אטרקצית תח"צ מהמלונות). האם טיפסתי על הרים בטרק נפאלי או שהעליתי את הפורום על רכבלים ופיניקולרים? האם לא סבלנו מספיק כל ערב במסעדה אחרת גם כשאנו באותה העיר ובאותו המלון? כל צהריים בבית קפה או מסעדה אחרת, לפעמים במוזיאונים או בראש ההרים?
&nbsp
נושא התחבורה הציבורית חיוני לפיתוח התיירות העצמאית אבל זו טעות חמורה לחשוב שתמצא את רובה בהוסטלים. זהו פיספוס חמור של סוג התיירות הזה.
&nbsp
הבחירה שלנו בתח"צ בטיולים עצמאיים היא בגלל הנוחות, היעדר הצורך לדאוג לחנייה, ואי הרצון לנהוג בחו"ל - בעיקר בסימטאות איטליה. בדירת הנופש שלנו אנחנו שוכרים רכב כי היא נמצאת במרחב בינעירוני והתח"צ באזור לא יאפשר קניות בסופר או נסיעה למרינה במרחק 20 דק' ברכב, אבל גם אז - רבות מחופשות הפנים שלנו בספרד נובעות מ"חור" של כמה ימים בהשכרת הרכב ואז נוח לנו לנצל את ה"חור" לחופשה עירונית שבה ממילא הרכב יעמוד בחנייה.
&nbsp
זה כבר לא העתיד, זה ההווה וחבל לי שישראל מפספסת אותו.
 

amit1270

New member
העניין הוא שמלונות יוקרה (או סתם יקרים) לא חסרים בישראל

תודה על ההקדשה אבל הכתבה מניחה בטעות שעצמאי = תרמילאי.
עבורי הכתבה היתה שיא הביזאר בגלל הנחת היסוד המוטעית שביסודה. בימינו תיירות קבוצות היא רק לזקנים, סינים, ולארצות מסובכות מדי. מעמד הביניים האירופאי מסתייג מאד מהעדרים האלו שמוביל אותם איזה רועה עם חפץ צבעוני בראש מקל, כי אנשים בוגרים יכולים לקרוא מפה. כמו כן יש לחשוב גם על תיירות המגורים שהיא ממש לא תפרנית...
&nbsp
ועכשיו להתמרמרות ה"פולנית" שמחדדת את אי ההבנה בכתבה: לא שמת לב באיזו מחלקה הסעתי את הפורום בכל רחבי שוויץ ובקו המהיר באמת לקורדובה? האם אתה מצפה מבעלי ללון במלון שהוא פחות מ4 כוכבים (אמנם בקושי צילמתי מלונות אבל צילמתי מספר אטרקצית תח"צ מהמלונות). האם טיפסתי על הרים בטרק נפאלי או שהעליתי את הפורום על רכבלים ופיניקולרים? האם לא סבלנו מספיק כל ערב במסעדה אחרת גם כשאנו באותה העיר ובאותו המלון? כל צהריים בבית קפה או מסעדה אחרת, לפעמים במוזיאונים או בראש ההרים?
&nbsp
נושא התחבורה הציבורית חיוני לפיתוח התיירות העצמאית אבל זו טעות חמורה לחשוב שתמצא את רובה בהוסטלים. זהו פיספוס חמור של סוג התיירות הזה.
&nbsp
הבחירה שלנו בתח"צ בטיולים עצמאיים היא בגלל הנוחות, היעדר הצורך לדאוג לחנייה, ואי הרצון לנהוג בחו"ל - בעיקר בסימטאות איטליה. בדירת הנופש שלנו אנחנו שוכרים רכב כי היא נמצאת במרחב בינעירוני והתח"צ באזור לא יאפשר קניות בסופר או נסיעה למרינה במרחק 20 דק' ברכב, אבל גם אז - רבות מחופשות הפנים שלנו בספרד נובעות מ"חור" של כמה ימים בהשכרת הרכב ואז נוח לנו לנצל את ה"חור" לחופשה עירונית שבה ממילא הרכב יעמוד בחנייה.
&nbsp
זה כבר לא העתיד, זה ההווה וחבל לי שישראל מפספסת אותו.
העניין הוא שמלונות יוקרה (או סתם יקרים) לא חסרים בישראל
ומה שצריך זה יותר מלונות עממיים (לאו דווקא אכסניות/הוסטלים) וכמובן (ובגלל זה העליתי את זה כאן) - תחבורה ציבורית ידידותית יותר לתייר, גם אם אינו תרמילאי (ואני מסכים איתך שלא כל תייר עצמאי הוא תרמילאי).
 

alantan

New member
זאת החשיבה הרווחת והשגויה בארץ שרק עניים משתמשים בתח"צ

תודה על ההקדשה אבל הכתבה מניחה בטעות שעצמאי = תרמילאי.
עבורי הכתבה היתה שיא הביזאר בגלל הנחת היסוד המוטעית שביסודה. בימינו תיירות קבוצות היא רק לזקנים, סינים, ולארצות מסובכות מדי. מעמד הביניים האירופאי מסתייג מאד מהעדרים האלו שמוביל אותם איזה רועה עם חפץ צבעוני בראש מקל, כי אנשים בוגרים יכולים לקרוא מפה. כמו כן יש לחשוב גם על תיירות המגורים שהיא ממש לא תפרנית...
&nbsp
ועכשיו להתמרמרות ה"פולנית" שמחדדת את אי ההבנה בכתבה: לא שמת לב באיזו מחלקה הסעתי את הפורום בכל רחבי שוויץ ובקו המהיר באמת לקורדובה? האם אתה מצפה מבעלי ללון במלון שהוא פחות מ4 כוכבים (אמנם בקושי צילמתי מלונות אבל צילמתי מספר אטרקצית תח"צ מהמלונות). האם טיפסתי על הרים בטרק נפאלי או שהעליתי את הפורום על רכבלים ופיניקולרים? האם לא סבלנו מספיק כל ערב במסעדה אחרת גם כשאנו באותה העיר ובאותו המלון? כל צהריים בבית קפה או מסעדה אחרת, לפעמים במוזיאונים או בראש ההרים?
&nbsp
נושא התחבורה הציבורית חיוני לפיתוח התיירות העצמאית אבל זו טעות חמורה לחשוב שתמצא את רובה בהוסטלים. זהו פיספוס חמור של סוג התיירות הזה.
&nbsp
הבחירה שלנו בתח"צ בטיולים עצמאיים היא בגלל הנוחות, היעדר הצורך לדאוג לחנייה, ואי הרצון לנהוג בחו"ל - בעיקר בסימטאות איטליה. בדירת הנופש שלנו אנחנו שוכרים רכב כי היא נמצאת במרחב בינעירוני והתח"צ באזור לא יאפשר קניות בסופר או נסיעה למרינה במרחק 20 דק' ברכב, אבל גם אז - רבות מחופשות הפנים שלנו בספרד נובעות מ"חור" של כמה ימים בהשכרת הרכב ואז נוח לנו לנצל את ה"חור" לחופשה עירונית שבה ממילא הרכב יעמוד בחנייה.
&nbsp
זה כבר לא העתיד, זה ההווה וחבל לי שישראל מפספסת אותו.
זאת החשיבה הרווחת והשגויה בארץ שרק עניים משתמשים בתח"צ
לכן מי סובל מהעדר נגישות לאוטובוסים? התייר העצמאי שאינו מסוגל להוציא כסף על מוניות או רכב שכור. תייר עצמאי ממעמד הביניים ומעלה בוודאי לא ירצה להתעסק עם תחבורה ציבורית - כך החשיבה הטפשית.
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא שאני לא מסוגל, זה שאני לא צריך או רוצה.

זאת החשיבה הרווחת והשגויה בארץ שרק עניים משתמשים בתח"צ
לכן מי סובל מהעדר נגישות לאוטובוסים? התייר העצמאי שאינו מסוגל להוציא כסף על מוניות או רכב שכור. תייר עצמאי ממעמד הביניים ומעלה בוודאי לא ירצה להתעסק עם תחבורה ציבורית - כך החשיבה הטפשית.
זה לא שאני לא מסוגל, זה שאני לא צריך או רוצה.
בשירשור סביליה למשל נקודת ההתחלה היתה תחנת מטרו ליד חניון בו החנינו את המכונית השכורה ל4 ימים כי העלות היתה חצי ממחיר החניון במרכז העיר. בשני הימים המלאים בעיר לא יצאנו אל המכונית והחזקתה היתה מיותרת.
&nbsp
גם בקדיז וגרנדה המכונית השכורה ישבה לה בחניון לכמה ימים כחפץ ללא הופכין, כי בערים כאלו (והערים ההיסטוריות בישראל יכולות לשאוף למודל דומה) המכונית היא פשוט נטל.
&nbsp
בספרד המכונית היא נתון כי רוב הזמן אנחנו בדירה, וזול יותר לשכור מכונית במקום לקחת מונית משדה התעופה ולהתעסק עם רישום רכב ספרדי, ופחת. באיטליה לעומת זאת אנו מגיעים בעיקר לערים ההיסטוריות אז בכלל העסק מיותר.
&nbsp
תייר שרוצה לעשות קצת בטן גב בחוף ולעלות לירושלים כי זה מקום היסטורי אמור להנות בעתיד הקרוב מקו ישיר מנתב"ג לירושלים, ובהווח מקו לתחנות האיילון. לטעמי היעדר קישור אופקי מתחנות האיילון לקו החוף הוא פשע, הקווים האלכסוניים מאריכים את הנסיעה בעיר ללא צורך. לתייר כזה אין צורך ברכב אלא אם ירצה להגיע למקומות מרוחקים יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
ועוד מקומות ודוגמאות לחידוד הנקודה

זה לא שאני לא מסוגל, זה שאני לא צריך או רוצה.
בשירשור סביליה למשל נקודת ההתחלה היתה תחנת מטרו ליד חניון בו החנינו את המכונית השכורה ל4 ימים כי העלות היתה חצי ממחיר החניון במרכז העיר. בשני הימים המלאים בעיר לא יצאנו אל המכונית והחזקתה היתה מיותרת.
&nbsp
גם בקדיז וגרנדה המכונית השכורה ישבה לה בחניון לכמה ימים כחפץ ללא הופכין, כי בערים כאלו (והערים ההיסטוריות בישראל יכולות לשאוף למודל דומה) המכונית היא פשוט נטל.
&nbsp
בספרד המכונית היא נתון כי רוב הזמן אנחנו בדירה, וזול יותר לשכור מכונית במקום לקחת מונית משדה התעופה ולהתעסק עם רישום רכב ספרדי, ופחת. באיטליה לעומת זאת אנו מגיעים בעיקר לערים ההיסטוריות אז בכלל העסק מיותר.
&nbsp
תייר שרוצה לעשות קצת בטן גב בחוף ולעלות לירושלים כי זה מקום היסטורי אמור להנות בעתיד הקרוב מקו ישיר מנתב"ג לירושלים, ובהווח מקו לתחנות האיילון. לטעמי היעדר קישור אופקי מתחנות האיילון לקו החוף הוא פשע, הקווים האלכסוניים מאריכים את הנסיעה בעיר ללא צורך. לתייר כזה אין צורך ברכב אלא אם ירצה להגיע למקומות מרוחקים יותר.
ועוד מקומות ודוגמאות לחידוד הנקודה
אמלפי: בעלי נוהג יותר משני עשורים, אבל הוא ממש לא רצה לנהוג בכבישים הצרים והמתפתלים של חוף אמלפי.
&nbsp
שוויץ: אי אפשר להנות מהנוף של רכבות האקספרס השונות בהרים וגם לסחוב רכב.
&nbsp
פריז: (שנים לפני שגיליתי את הפורום) RER מדה-גול, הרבה מטרו, RER לוורסאי ורכבת אזורית שנכללה בכרטיס השבועי ללה-דפאנס. מי שחושב לשכור רכב בעיר גדולה של מיליונים הוא או מזוכיסט או מטורף.
&nbsp
משרד התיירות והכתב בDe Marker (השיבוש מכוון) לא מבינים שגם מעמד הביניים ומעלה מבינים שיש מצבים בהם תח"צ עדיפה לחופשה.
 

cwen

New member
דווקא יש קווים לאיזורי המלונות שליד החוף

זה לא שאני לא מסוגל, זה שאני לא צריך או רוצה.
בשירשור סביליה למשל נקודת ההתחלה היתה תחנת מטרו ליד חניון בו החנינו את המכונית השכורה ל4 ימים כי העלות היתה חצי ממחיר החניון במרכז העיר. בשני הימים המלאים בעיר לא יצאנו אל המכונית והחזקתה היתה מיותרת.
&nbsp
גם בקדיז וגרנדה המכונית השכורה ישבה לה בחניון לכמה ימים כחפץ ללא הופכין, כי בערים כאלו (והערים ההיסטוריות בישראל יכולות לשאוף למודל דומה) המכונית היא פשוט נטל.
&nbsp
בספרד המכונית היא נתון כי רוב הזמן אנחנו בדירה, וזול יותר לשכור מכונית במקום לקחת מונית משדה התעופה ולהתעסק עם רישום רכב ספרדי, ופחת. באיטליה לעומת זאת אנו מגיעים בעיקר לערים ההיסטוריות אז בכלל העסק מיותר.
&nbsp
תייר שרוצה לעשות קצת בטן גב בחוף ולעלות לירושלים כי זה מקום היסטורי אמור להנות בעתיד הקרוב מקו ישיר מנתב"ג לירושלים, ובהווח מקו לתחנות האיילון. לטעמי היעדר קישור אופקי מתחנות האיילון לקו החוף הוא פשע, הקווים האלכסוניים מאריכים את הנסיעה בעיר ללא צורך. לתייר כזה אין צורך ברכב אלא אם ירצה להגיע למקומות מרוחקים יותר.
דווקא יש קווים לאיזורי המלונות שליד החוף
מרכבת מרכז יש 55, 161 וגם 10 שהם נוסעים במסלול סביר למדי (10 עושה סיבוב לא רציני ונוסע לאורך הרבה מקו החוף).
מרכבת ההגנה יש 104 ו 204 שנוסעים לאורך אלנבי ובן יהודה.
 

Ccyclist

Well-known member
לטעמי הם לא ישירים מספיק וקצת מפוספסים

דווקא יש קווים לאיזורי המלונות שליד החוף
מרכבת מרכז יש 55, 161 וגם 10 שהם נוסעים במסלול סביר למדי (10 עושה סיבוב לא רציני ונוסע לאורך הרבה מקו החוף).
מרכבת ההגנה יש 104 ו 204 שנוסעים לאורך אלנבי ובן יהודה.
לטעמי הם לא ישירים מספיק וקצת מפוספסים
55 טוב בתור קונספט אבל רק למלון הילטון וצפונה. לטעמי משהו מהאוניברסיטה דרך רוקח היה עדיף.
&nbsp
161 ו 10 קצת מפוספסים בגלל המסלול בבן יהודה, שהוא מסלול בצורת ר' שמאריך את הנסיעה ומפזר במיקום לא אידאלי למלונות. לטעמי קו למלונות צריך לעבור בירקון או בהרברט סמואל.
&nbsp
מתחנת השלום אין מסלול סביר וחבל. לטעמי קווים דרך קפלן הבימה בוגרשוב (ואז פיצול- אחד דרומה ושני צפונה) היו מספקים קשר ישיר ללב אזור המלונות העיקרי.
&nbsp
104 ו204 עוברים באלכסון ארוך באלנבי, ולטעמי קו רוחב מההגנה צריך לשרת בכלל את יפו ומלונות גן קלור.
&nbsp
רוחבה של תל אביב בין תחנות האיילון לחוף הים הוא כ 3 ק"מ. לכל הבאים ברכבת האיילון הוא ציר אורך וחבל מאד שבמקום שיהיו צירי רוחב לפיזור פנימה התחבורה העירונית מעדיפה אלכסונים ומסלולים בצורת ר' שמאריכים את החלק האיטי ביותר בנסיעה - הנסיעה העירונית.
 

Ccyclist

Well-known member
למניעת סיבוך: לדעתי צריך 3 קווי תיירות.

לטעמי הם לא ישירים מספיק וקצת מפוספסים
55 טוב בתור קונספט אבל רק למלון הילטון וצפונה. לטעמי משהו מהאוניברסיטה דרך רוקח היה עדיף.
&nbsp
161 ו 10 קצת מפוספסים בגלל המסלול בבן יהודה, שהוא מסלול בצורת ר' שמאריך את הנסיעה ומפזר במיקום לא אידאלי למלונות. לטעמי קו למלונות צריך לעבור בירקון או בהרברט סמואל.
&nbsp
מתחנת השלום אין מסלול סביר וחבל. לטעמי קווים דרך קפלן הבימה בוגרשוב (ואז פיצול- אחד דרומה ושני צפונה) היו מספקים קשר ישיר ללב אזור המלונות העיקרי.
&nbsp
104 ו204 עוברים באלכסון ארוך באלנבי, ולטעמי קו רוחב מההגנה צריך לשרת בכלל את יפו ומלונות גן קלור.
&nbsp
רוחבה של תל אביב בין תחנות האיילון לחוף הים הוא כ 3 ק"מ. לכל הבאים ברכבת האיילון הוא ציר אורך וחבל מאד שבמקום שיהיו צירי רוחב לפיזור פנימה התחבורה העירונית מעדיפה אלכסונים ומסלולים בצורת ר' שמאריכים את החלק האיטי ביותר בנסיעה - הנסיעה העירונית.
למניעת סיבוך: לדעתי צריך 3 קווי תיירות.
תחנת ת"א האוניברסיטה - רוקח - הירקון - בוגרשוב - הבימה - קפלן - תחנת ת"א השלום.
&nbsp
תחנת ת"א מרכז - ארלוזרוב - הרברט סמואל - אילת - דרך יפו - הרכבת (אולי בבוא היום לוינסקי יתאים שוב לתיירים...) - תחנת ת"א ההגנה.
&nbsp
קו חוף מהמרינה בהרצליה (אולי עם תחנת מעבר קרובה לתחנת הרכבת בהרצליה) - נמיר - רוקח - הירקון - הרברט סמואל - נמל יפו (כנראה סיבוב סביב גינת שכטמן). בגלל שהמטרה היא קו מהיר ככל האפשר שמקביל לחוף ככל שאפשר אינני חושב שניתן להמשיך אותו לטיילת של בת-ים.
 

cwen

New member
אבל השאלה אם יהיו מספיק נוסעים בקו כזה

למניעת סיבוך: לדעתי צריך 3 קווי תיירות.
תחנת ת"א האוניברסיטה - רוקח - הירקון - בוגרשוב - הבימה - קפלן - תחנת ת"א השלום.
&nbsp
תחנת ת"א מרכז - ארלוזרוב - הרברט סמואל - אילת - דרך יפו - הרכבת (אולי בבוא היום לוינסקי יתאים שוב לתיירים...) - תחנת ת"א ההגנה.
&nbsp
קו חוף מהמרינה בהרצליה (אולי עם תחנת מעבר קרובה לתחנת הרכבת בהרצליה) - נמיר - רוקח - הירקון - הרברט סמואל - נמל יפו (כנראה סיבוב סביב גינת שכטמן). בגלל שהמטרה היא קו מהיר ככל האפשר שמקביל לחוף ככל שאפשר אינני חושב שניתן להמשיך אותו לטיילת של בת-ים.
אבל השאלה אם יהיו מספיק נוסעים בקו כזה
כדי שישתלם להפעיל אותו בתדירות מספיק גבוהה כדי שזה יהיה נוח. אין טעם לקו אוטובוס שיוצא פעם בשעתיים מתחנות הרכבת. קו כזה צריך להיות לפחות אחת לחצי שעה. אני לא יודעת אם יש מספיק נוסעים ישראלים לקווים כאלה כדי שזה ישתלם, ואני בספק אם יהיו מספיק תיירים. ואם יהיו מספיק תיירים, סביר שישתלם להפעיל אותו ישר מנתב"ג. למה לטרטר אותם ברכבת רק כדי להחליף לקו שמתאים רק לתיירים?
 

Ccyclist

Well-known member
גם לתיירות פנים ולמבקרים בעיר עדיף רוחב ואורך.

אבל השאלה אם יהיו מספיק נוסעים בקו כזה
כדי שישתלם להפעיל אותו בתדירות מספיק גבוהה כדי שזה יהיה נוח. אין טעם לקו אוטובוס שיוצא פעם בשעתיים מתחנות הרכבת. קו כזה צריך להיות לפחות אחת לחצי שעה. אני לא יודעת אם יש מספיק נוסעים ישראלים לקווים כאלה כדי שזה ישתלם, ואני בספק אם יהיו מספיק תיירים. ואם יהיו מספיק תיירים, סביר שישתלם להפעיל אותו ישר מנתב"ג. למה לטרטר אותם ברכבת רק כדי להחליף לקו שמתאים רק לתיירים?
גם לתיירות פנים ולמבקרים בעיר עדיף רוחב ואורך.
כשהייתי מבקר בתל-אביב בשנות השמונים וה90 הייתי קודם כל מבקר דודה שגרה לא רחוק מהבימה ואז לים. במה שאני מציע שני היעדים האלו יהיו קרובים בהרבה לתחנות האיילון - 4 תחנות לשדרות בן ציון, 8 תחנות לים במקום הטיולים השנתיים מהתחנה המרכזית או ארלוזרוב.
&nbsp
אין לי היכרות עם רמת גן וגבעתיים, ויתכן שאפשר להרחיב את הקווים בצורת ח' לשם. בעיקרון הקו הסגול יבצע משהו בסגנון איילון-בן יהודה-איילון, אז המסלול מתאים לרבים ולא רק לתיירים.
&nbsp
נכון שיש בזה טירטור מסויים לעומת קו לנתב"ג, אך התדירות של מערכת קווים שמשרתת את כל הבאים לתל-אביב מהאיילון פנימה תהיה גבוהה יותר מהתדירות של קו ייעודי לנתב"ג כמו כן מדובר באנשים שרגילים להחליף קווים בנסיעות, לא כל המלונות בלונדון נמצאים על קו הפיקדילי (הקו מהית'רו) ולא כל המלונות בפריז על RER B.
 

alantan

New member
אבל זו בדיוק הבעיה שאני מתאר - זה דפק בחשיבה בארץ

זה לא שאני לא מסוגל, זה שאני לא צריך או רוצה.
בשירשור סביליה למשל נקודת ההתחלה היתה תחנת מטרו ליד חניון בו החנינו את המכונית השכורה ל4 ימים כי העלות היתה חצי ממחיר החניון במרכז העיר. בשני הימים המלאים בעיר לא יצאנו אל המכונית והחזקתה היתה מיותרת.
&nbsp
גם בקדיז וגרנדה המכונית השכורה ישבה לה בחניון לכמה ימים כחפץ ללא הופכין, כי בערים כאלו (והערים ההיסטוריות בישראל יכולות לשאוף למודל דומה) המכונית היא פשוט נטל.
&nbsp
בספרד המכונית היא נתון כי רוב הזמן אנחנו בדירה, וזול יותר לשכור מכונית במקום לקחת מונית משדה התעופה ולהתעסק עם רישום רכב ספרדי, ופחת. באיטליה לעומת זאת אנו מגיעים בעיקר לערים ההיסטוריות אז בכלל העסק מיותר.
&nbsp
תייר שרוצה לעשות קצת בטן גב בחוף ולעלות לירושלים כי זה מקום היסטורי אמור להנות בעתיד הקרוב מקו ישיר מנתב"ג לירושלים, ובהווח מקו לתחנות האיילון. לטעמי היעדר קישור אופקי מתחנות האיילון לקו החוף הוא פשע, הקווים האלכסוניים מאריכים את הנסיעה בעיר ללא צורך. לתייר כזה אין צורך ברכב אלא אם ירצה להגיע למקומות מרוחקים יותר.
אבל זו בדיוק הבעיה שאני מתאר - זה דפק בחשיבה בארץ
הם חושבים שאתה התייר העצמאי שאינו מסוגל ולכן אתה בוודאי לן גם באכסניות.
הם אינם משערים בסיוט הכי שחור שלהם שמישהו עוד עשוי להעדיף תחבורה ציבורית על רכב שכור או מונית. לכן מבחינתם זו סתירה לוגית שמישהו מסוגל לשכור אוטו אבל בוחר לנסוע באוטובוס.

כלומר, לפי הלוגיקה הרווחת בארץ, יש שלושה סוגים בלבד:

1) תייר מאורגן
2) תייר עצמאי אשר רוצה לנסוע בתח"ץ --> הסיבה היא שאין מספיק כסף לאוטו (כי אחרת ברור שהיה בוחר באוטו) --> אין מספיק כסף למלון
3) תייר עצמאי אשר אינו רוצה לנסוע בתח"ץ --> ישכור אוטו או ישתמש במוניות ויגור במלון

הסוג שלך הוא אוקסימורון ולא יכול להתקיים בלוגיקה הישראלית:
4) תייר עצמאי אשר רוצה לנסוע בתח"ץ --> הסיבה היא העדפה אישית למרות שיש כסף לאוטו --> סתירה לוגית!!!
 

Ccyclist

Well-known member
לא קראתי את המשפט הראשון כציניות.

אבל זו בדיוק הבעיה שאני מתאר - זה דפק בחשיבה בארץ
הם חושבים שאתה התייר העצמאי שאינו מסוגל ולכן אתה בוודאי לן גם באכסניות.
הם אינם משערים בסיוט הכי שחור שלהם שמישהו עוד עשוי להעדיף תחבורה ציבורית על רכב שכור או מונית. לכן מבחינתם זו סתירה לוגית שמישהו מסוגל לשכור אוטו אבל בוחר לנסוע באוטובוס.

כלומר, לפי הלוגיקה הרווחת בארץ, יש שלושה סוגים בלבד:

1) תייר מאורגן
2) תייר עצמאי אשר רוצה לנסוע בתח"ץ --> הסיבה היא שאין מספיק כסף לאוטו (כי אחרת ברור שהיה בוחר באוטו) --> אין מספיק כסף למלון
3) תייר עצמאי אשר אינו רוצה לנסוע בתח"ץ --> ישכור אוטו או ישתמש במוניות ויגור במלון

הסוג שלך הוא אוקסימורון ולא יכול להתקיים בלוגיקה הישראלית:
4) תייר עצמאי אשר רוצה לנסוע בתח"ץ --> הסיבה היא העדפה אישית למרות שיש כסף לאוטו --> סתירה לוגית!!!
לא קראתי את המשפט הראשון כציניות.
אכן, אתה מתאר זאת היטב. כל האמור מחדד את הנקודה מול מצדדי ה"תיירים מעדיפים רכב/ מונית" בפורום, אני מניח שגם אם אתה מקדיש הרבה זמן לקפיצות לארץ אתה עושה חופשות קצרות באירופה.
&nbsp
הבעיה של משרד התיירות היא ש 4 זה סוג תיירים מאד נפוץ שאוהב לעשות מספר חופשות קצרות נוספות בשנה, שעבורם עוד יעד זה עניין של מה בכך. ע"ע הטיול שלנו למלטה או הראיון שלי עם תייר עצמאי ולא תרמילאי (חבר שמשתמש באותו הברוקר) שביקר בארץ ללא סיבה מיוחדת.
&nbsp
כמו כן רכב לשבוע (בערך) זה לילה או שניים פחות במלון, פחות כסף למסעדות וקניות, ולכן היחידים שמרוויחים ממנו הם המשכירים ולא שאר ענף התיירות.
&nbsp
אני לא יודע מדוע מישהו יתעסק עם שכירת רכב לתקופה של פחות משבוע, במיוחד לא בחופשונת סוף שבוע.
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
הלוואי שהייתי יכול לקפוץ לערים נוספות, לעשות סקי ועוד דברים

לא קראתי את המשפט הראשון כציניות.
אכן, אתה מתאר זאת היטב. כל האמור מחדד את הנקודה מול מצדדי ה"תיירים מעדיפים רכב/ מונית" בפורום, אני מניח שגם אם אתה מקדיש הרבה זמן לקפיצות לארץ אתה עושה חופשות קצרות באירופה.
&nbsp
הבעיה של משרד התיירות היא ש 4 זה סוג תיירים מאד נפוץ שאוהב לעשות מספר חופשות קצרות נוספות בשנה, שעבורם עוד יעד זה עניין של מה בכך. ע"ע הטיול שלנו למלטה או הראיון שלי עם תייר עצמאי ולא תרמילאי (חבר שמשתמש באותו הברוקר) שביקר בארץ ללא סיבה מיוחדת.
&nbsp
כמו כן רכב לשבוע (בערך) זה לילה או שניים פחות במלון, פחות כסף למסעדות וקניות, ולכן היחידים שמרוויחים ממנו הם המשכירים ולא שאר ענף התיירות.
&nbsp
אני לא יודע מדוע מישהו יתעסק עם שכירת רכב לתקופה של פחות משבוע, במיוחד לא בחופשונת סוף שבוע.
&nbsp
&nbsp
הלוואי שהייתי יכול לקפוץ לערים נוספות, לעשות סקי ועוד דברים
שמתעכבים שנים מטעמים שונים, אבל בעיקר כי כל החופשות שלנו בלי יוצא מן הכלל הן לישראל ולמשפחה.
&nbsp
אגב, קח טיפ, בעצם אני מנחש שאתה מכיר את השיטה היטב. אם אתה בכל זאת רוצה לשכור אוטו בפחות (גם לישראלים זה משתלם). לך ל-http://www.kayak.co.uk/ וחפש שם. עכשיו כשהיינו שכרתי רכב ל-19 יום בדרגה C (יונדאי I25) מאוויס כשהמנפיק היה Expedia ב-250 ליש"ט. גם לאחר תוספת המע"מ לאזרח ישראלי (מתבצע בעת איסוף הרכב), זה יצא זול באופן משמעותי מהזמנת השכרה בארץ.
&nbsp
הפכנו את הפורום הזה לפורום צרכנות...
 

Ccyclist

Well-known member
כירטוס והנחות למבינים זה חלק מהתח"צ :)

הלוואי שהייתי יכול לקפוץ לערים נוספות, לעשות סקי ועוד דברים
שמתעכבים שנים מטעמים שונים, אבל בעיקר כי כל החופשות שלנו בלי יוצא מן הכלל הן לישראל ולמשפחה.
&nbsp
אגב, קח טיפ, בעצם אני מנחש שאתה מכיר את השיטה היטב. אם אתה בכל זאת רוצה לשכור אוטו בפחות (גם לישראלים זה משתלם). לך ל-http://www.kayak.co.uk/ וחפש שם. עכשיו כשהיינו שכרתי רכב ל-19 יום בדרגה C (יונדאי I25) מאוויס כשהמנפיק היה Expedia ב-250 ליש"ט. גם לאחר תוספת המע"מ לאזרח ישראלי (מתבצע בעת איסוף הרכב), זה יצא זול באופן משמעותי מהזמנת השכרה בארץ.
&nbsp
הפכנו את הפורום הזה לפורום צרכנות...
כירטוס והנחות למבינים זה חלק מהתח"צ :)
 

Ccyclist

Well-known member
וכן, כל חופשות החוץ בילדותי היו למשפחה באנגליה

הלוואי שהייתי יכול לקפוץ לערים נוספות, לעשות סקי ועוד דברים
שמתעכבים שנים מטעמים שונים, אבל בעיקר כי כל החופשות שלנו בלי יוצא מן הכלל הן לישראל ולמשפחה.
&nbsp
אגב, קח טיפ, בעצם אני מנחש שאתה מכיר את השיטה היטב. אם אתה בכל זאת רוצה לשכור אוטו בפחות (גם לישראלים זה משתלם). לך ל-http://www.kayak.co.uk/ וחפש שם. עכשיו כשהיינו שכרתי רכב ל-19 יום בדרגה C (יונדאי I25) מאוויס כשהמנפיק היה Expedia ב-250 ליש"ט. גם לאחר תוספת המע"מ לאזרח ישראלי (מתבצע בעת איסוף הרכב), זה יצא זול באופן משמעותי מהזמנת השכרה בארץ.
&nbsp
הפכנו את הפורום הזה לפורום צרכנות...
וכן, כל חופשות החוץ בילדותי היו למשפחה באנגליה
כך שאני יודע שמשפחה יכולה להיות מוקד נסיעות שמאפיל על כל שאר האופציות.
&nbsp
ובנוסף היו שני מקומות - ברלין ואי טרופי מסויים שלא הייתי חושב לעולם לבקר בהם אבל משום שחברים שלי היו בהם ביקרתי אותם שם.
&nbsp
עוגן אנושי מוסיף לנסיעה הרבה יותר מנופים ומסעדות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה