כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ


כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
 

amit1270

New member
"הרכבות לא איחרו? עובדי הרכבת זכאים לפינוקים"

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
"הרכבות לא איחרו? עובדי הרכבת זכאים לפינוקים"
ביקורת קטנוניות של ש.ה. מיודענו על אירוע של הרכבת שנועד לחגוג את "הישגי 2014 ברמת דיוק הרכבות והגדלת כמויות הנוסעים".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4614230,00.html
 

amit1270

New member
"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"

"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"
"הם לא היססו לחזור אליה מיד לאחר מבצע צוק איתן, ומהווים מקור הכנסה חשוב לעסקים קטנים ו-40% מהתיירות הנכנסת ■ אך הדרך לעידוד התיירות העצמאית עוד ארוכה - ועוברת דרך הנגשת התחבורה הציבורית והרחבת היצע ההוסטלים"

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2537261

מוקדש ל-Ccyclist
 

olli3

New member
מנהל
עוד זמן לא רב יהנו מכרטיסים שבועיים, דו שבועיים, משפחתיים

"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"
"הם לא היססו לחזור אליה מיד לאחר מבצע צוק איתן, ומהווים מקור הכנסה חשוב לעסקים קטנים ו-40% מהתיירות הנכנסת ■ אך הדרך לעידוד התיירות העצמאית עוד ארוכה - ועוברת דרך הנגשת התחבורה הציבורית והרחבת היצע ההוסטלים"

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2537261

מוקדש ל-Ccyclist
עוד זמן לא רב יהנו מכרטיסים שבועיים, דו שבועיים, משפחתיים
ועוד, השאלה היא האם ינסו לטרפד את זה מכיוון האוצר.
&nbsp
בתא ובכלל בגוש דן אפשר לראות אותם נוסעים עם רב קו וחופשי יומי לא מעט, מגלים את העיר, שומעים מחברים המלצות, יוצרים קשר עם צעירים מקומיים ומקבלים המלצות על מקומות בילוי שקצת יותר רחוקים מלב אזורי התיירות בת"א וכו'.
&nbsp
אפשר לראות לא מעט מסתובבים עם מפות בירושלים ואם סמארטפונים שלופים. זה לא טרנד חולף, חוכמה ההמונים מאפשרת כיום לכל אחד עם חיבור לאינטרנט לקבל מידע רב על כמעט כל מקום בעולם וכך הפרקטיה הרבה יותר קלה ליישום והנאה.
 
הבעיה העיקרית של תיירים עצמאים ובכלל זה תרמילאים היא לינה

עוד זמן לא רב יהנו מכרטיסים שבועיים, דו שבועיים, משפחתיים
ועוד, השאלה היא האם ינסו לטרפד את זה מכיוון האוצר.
&nbsp
בתא ובכלל בגוש דן אפשר לראות אותם נוסעים עם רב קו וחופשי יומי לא מעט, מגלים את העיר, שומעים מחברים המלצות, יוצרים קשר עם צעירים מקומיים ומקבלים המלצות על מקומות בילוי שקצת יותר רחוקים מלב אזורי התיירות בת"א וכו'.
&nbsp
אפשר לראות לא מעט מסתובבים עם מפות בירושלים ואם סמארטפונים שלופים. זה לא טרנד חולף, חוכמה ההמונים מאפשרת כיום לכל אחד עם חיבור לאינטרנט לקבל מידע רב על כמעט כל מקום בעולם וכך הפרקטיה הרבה יותר קלה ליישום והנאה.
הבעיה העיקרית של תיירים עצמאים ובכלל זה תרמילאים היא לינה
הלינה בישראל יקרה. אין תרבות של לינה בהוסטלים ואפילו במדינה חמה כמו שלנו אין תרבות של לינה באוהלים (להוציא את הכנרת או חופים מסוימים)...
 

Ccyclist

Well-known member
אנחנו לנים ב4 כוכבים, ועדיין- תח"צ חוסכת נהיגה זרה, ומוניות.

הבעיה העיקרית של תיירים עצמאים ובכלל זה תרמילאים היא לינה
הלינה בישראל יקרה. אין תרבות של לינה בהוסטלים ואפילו במדינה חמה כמו שלנו אין תרבות של לינה באוהלים (להוציא את הכנרת או חופים מסוימים)...
אנחנו לנים ב4 כוכבים, ועדיין- תח"צ חוסכת נהיגה זרה, ומוניות.
אם שמת לב לשרשורי שוויץ זו לא שכונה של עוני. לתייר עצמאי בעיר רכב הוא נטל. כמו כן מדובר בחופשה של שבוע מדובר בהוצאה שמתקרבת למחיר של לילה שלם במלון. יש גם מקומות עם נהיגה פרועה כמו דרום איטליה שבהם פשוט עדיף שלא לנהוג אם לא מכירים את ה"כללים". כמו כן הליכה של 15 דקות למסעדה בערב זה נחמד, אבל עדיף שיהיה משהו שיחזיר אותך למלון. לגבי נהגי מוניות - הסטראוטיפ הוא שמדובר באנשים שלפעמים ינצלו את חוסר היכרותו של התייר עם המקום, וכן בנהגים גרועים, ולכן התייר ינסה להמנע מהם ככל הניתן (למרות שבנסיעה לשדה התעופה יש להם יתרון אם יש הרבה מזוודות)
 

טשאפק 2

New member
מזכיר לי שכבר הרבה זמן לא אירחנו קאוץ'-סרפרים

"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"
"הם לא היססו לחזור אליה מיד לאחר מבצע צוק איתן, ומהווים מקור הכנסה חשוב לעסקים קטנים ו-40% מהתיירות הנכנסת ■ אך הדרך לעידוד התיירות העצמאית עוד ארוכה - ועוברת דרך הנגשת התחבורה הציבורית והרחבת היצע ההוסטלים"

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2537261

מוקדש ל-Ccyclist
מזכיר לי שכבר הרבה זמן לא אירחנו קאוץ'-סרפרים
באופן מפתיע משהו, דווקא אני שומע לא מעט התרשמויות חיוביות מן התחבורה הציבורית באיזור ת"א, מתיירים עצמאים צעירים. (כולל לקונספט מוניות השירות).

אני מניח שזה קשור למצבם התודעתי כתיירים, לא אכפת להם במיוחד אם האוטובוס לא מגיע בדיוק למחוז חפצם אלא רק איפה שהוא באיזור.
 
למה באמת אין אפשרות לעשות רב קו תייר בנתב"ג?

"האנשים שמצילים את התיירות בישראל"
"הם לא היססו לחזור אליה מיד לאחר מבצע צוק איתן, ומהווים מקור הכנסה חשוב לעסקים קטנים ו-40% מהתיירות הנכנסת ■ אך הדרך לעידוד התיירות העצמאית עוד ארוכה - ועוברת דרך הנגשת התחבורה הציבורית והרחבת היצע ההוסטלים"

http://www.themarker.com/consumer/tourism/1.2537261

מוקדש ל-Ccyclist
למה באמת אין אפשרות לעשות רב קו תייר בנתב"ג?
שיעשו פרופיל תייר. מה הסיפור?
 

amit1270

New member
הבעיה היא שהרב-קו מונפק ע"י המפעילים

למה באמת אין אפשרות לעשות רב קו תייר בנתב"ג?
שיעשו פרופיל תייר. מה הסיפור?
הבעיה היא שהרב-קו מונפק ע"י המפעילים
איזה מהם יקים את עמדת הרב-קו בנתב"ג? מתי יקבל כרטיס הרב-קו עצמאות?
 

olli3

New member
מנהל
אפשר לעשות אנונימי בנתב"ג, רק שאין מידע על כך.

למה באמת אין אפשרות לעשות רב קו תייר בנתב"ג?
שיעשו פרופיל תייר. מה הסיפור?
אפשר לעשות אנונימי בנתב"ג, רק שאין מידע על כך.
וגם זה בוודאי מאד מוזר לתייר אופן הרכישה.
&nbsp
הרכישה תתבצע בקווי האוטובוס שיוצאים מהטרמינלך, קרי 5 של אגד ו13/239 של קווים בעיקר.
&nbsp
זו לא כזאת בעיה להציב מכונה כמו שהיו פעם מכונות לטלכרטים שכל מה שהיא תעשה זה להנפיק לך כרטיס במקום, עשו את זה בחיפה עד כמה שהבנתי בתחנות המטרונית.
 

amit1270

New member
המכונות של המטרונית שייכות ל"דן צפון", לא?

אפשר לעשות אנונימי בנתב"ג, רק שאין מידע על כך.
וגם זה בוודאי מאד מוזר לתייר אופן הרכישה.
&nbsp
הרכישה תתבצע בקווי האוטובוס שיוצאים מהטרמינלך, קרי 5 של אגד ו13/239 של קווים בעיקר.
&nbsp
זו לא כזאת בעיה להציב מכונה כמו שהיו פעם מכונות לטלכרטים שכל מה שהיא תעשה זה להנפיק לך כרטיס במקום, עשו את זה בחיפה עד כמה שהבנתי בתחנות המטרונית.
המכונות של המטרונית שייכות ל"דן צפון", לא?
לא אכפת לי לחזור על זה 1,000 פעמים - כל עוד הכרטיס הזה יתום (למעשה יש לו אבות רבים...), הבעיות שלו לא ייפתרו.
 

olli3

New member
מנהל
והכסף לרכישתן מאיפה הגיע? ומזה משנה למי הן שייכות

המכונות של המטרונית שייכות ל"דן צפון", לא?
לא אכפת לי לחזור על זה 1,000 פעמים - כל עוד הכרטיס הזה יתום (למעשה יש לו אבות רבים...), הבעיות שלו לא ייפתרו.
והכסף לרכישתן מאיפה הגיע? ומזה משנה למי הן שייכות
התייר מוציא רב קו אנונימי, אכפת לו מי מה מו? יכולים להציב מכונת הנפקת רב קו בנתב"ג, זה עניין של גרושים מבחינת תקציבים מדיניים.
&nbsp
אז אם תהיה מכונה כזאת שדרכה אתה מנפיק רב קו אנונימי בכמה שניות בנתב"ג, מה הבעיה שהתיירים ישתמשו בה? שתהיה של רכבת ישראל, שתהיה של קווים, שתהיה של מטרופולין. מה זה משנה?
 

amit1270

New member
במקרה הספציפי הזה זה לא משנה

והכסף לרכישתן מאיפה הגיע? ומזה משנה למי הן שייכות
התייר מוציא רב קו אנונימי, אכפת לו מי מה מו? יכולים להציב מכונת הנפקת רב קו בנתב"ג, זה עניין של גרושים מבחינת תקציבים מדיניים.
&nbsp
אז אם תהיה מכונה כזאת שדרכה אתה מנפיק רב קו אנונימי בכמה שניות בנתב"ג, מה הבעיה שהתיירים ישתמשו בה? שתהיה של רכבת ישראל, שתהיה של קווים, שתהיה של מטרופולין. מה זה משנה?
במקרה הספציפי הזה זה לא משנה
אתה צודק שבשביל רב-קו אנונימי אין משמעות מי החברה שהנפיקה, אבל כל העסק הזה עקום מהיסוד והדרך היחידה ליישר אותו היא להפריד את הרב-קו מהמפעילים.

ולגבי ההצעה שלך - מי יציב את המכונה זה גם כן סיפור. צריך להוציא מכרז, לבחור זוכה/זכיין, וכו' וכו'.
 

בישגד

New member
לא הבנתי מה הבעיה למכור/לחלק(?) רב קו אנונימי בקופה של הרכבת

במקרה הספציפי הזה זה לא משנה
אתה צודק שבשביל רב-קו אנונימי אין משמעות מי החברה שהנפיקה, אבל כל העסק הזה עקום מהיסוד והדרך היחידה ליישר אותו היא להפריד את הרב-קו מהמפעילים.

ולגבי ההצעה שלך - מי יציב את המכונה זה גם כן סיפור. צריך להוציא מכרז, לבחור זוכה/זכיין, וכו' וכו'.
לא הבנתי מה הבעיה למכור/לחלק(?) רב קו אנונימי בקופה של הרכבת
בנתב"ג אפילו שאין שם עמדת שירות לרב קו.
 

olli3

New member
מנהל
מסכים עם כל מה שכתבת.

במקרה הספציפי הזה זה לא משנה
אתה צודק שבשביל רב-קו אנונימי אין משמעות מי החברה שהנפיקה, אבל כל העסק הזה עקום מהיסוד והדרך היחידה ליישר אותו היא להפריד את הרב-קו מהמפעילים.

ולגבי ההצעה שלך - מי יציב את המכונה זה גם כן סיפור. צריך להוציא מכרז, לבחור זוכה/זכיין, וכו' וכו'.
מסכים עם כל מה שכתבת.
 
אבל המטרה היא שהוא יקבל הנחות ויוכל לקנות חופשי יומי.

אפשר לעשות אנונימי בנתב"ג, רק שאין מידע על כך.
וגם זה בוודאי מאד מוזר לתייר אופן הרכישה.
&nbsp
הרכישה תתבצע בקווי האוטובוס שיוצאים מהטרמינלך, קרי 5 של אגד ו13/239 של קווים בעיקר.
&nbsp
זו לא כזאת בעיה להציב מכונה כמו שהיו פעם מכונות לטלכרטים שכל מה שהיא תעשה זה להנפיק לך כרטיס במקום, עשו את זה בחיפה עד כמה שהבנתי בתחנות המטרונית.
אבל המטרה היא שהוא יקבל הנחות ויוכל לקנות חופשי יומי.
וכן במכונות של המטרונית אתה יכול להוציא רב קו אנונימי ב 5 ש"ח.
 

olli3

New member
מנהל
חופשי יומי ניתן לרכוש ברב קו אנונימי.

אבל המטרה היא שהוא יקבל הנחות ויוכל לקנות חופשי יומי.
וכן במכונות של המטרונית אתה יכול להוציא רב קו אנונימי ב 5 ש"ח.
חופשי יומי ניתן לרכוש ברב קו אנונימי.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על ההקדשה, לתייר עדיך לקנות 1-2 פעמים ולא כל יום.

חופשי יומי ניתן לרכוש ברב קו אנונימי.
תודה על ההקדשה, לתייר עדיך לקנות 1-2 פעמים ולא כל יום.
כשצריך כל יום להטעין משהו על כרטים "חכם" בעלייה הראשונה לאוטובוס או בתחנות הרק"ל אין בזה חיסכון משמעותי של התעסקויות.
&nbsp
גישה לערך צבור ארצי אוניברסאלי או כירטוס תקופתי היא חיונית על מנת שיהיה שווה לתייר להשתתף במערכת. הנה ציון לרעה ללונדון: עד לסוף העשור הקודם היה כרטיס ל3 ימים אך הוא בוטל. המשמעות היא שתייר שמגיע לתחנות התחתית עם ערך צבור לפני 9:30 בבוקר מוציא על "סכום יומי מקסימאלי" כ50% יותר ממה שהיה מוציא לו היה לו כרטים שבועי (שמחושב לפי 4.5 סכומים יומיים מקסימאליים מ9:30 והלאה). מהסיבה הזו אני ממליץ לכל מי ששואל על לונדון ושוהה אצל חברים או קרובים לבוא לשבוע. כמו כן על כרטיס נייר (שצריך לקנות במכונות) גובים יותר מכרטיס אלקטרוני מקביל. עם כירטוס נפרד של הרכבת הארצית למשל אפשר להתעסק פר נסיעה.
&nbsp
על הכרטיס האזורי האיטלקי בחבל לומברדייה כבר פירטתי - נייר אחד בשדה התעופה, בשוויץ היו לנו כרטיסי מעבר יומיים שנשלחו אלינו הביתה לאנגליה מראש אך היו לימי הנסיעה הבינעירונית בלבד, הם הקנו הנחה ניכרת ברכבלים אך בימי הביקור בעיירות חלק היו קטנות מדי לשימוש בתח"צ כי הכל היה בטווח הליכה, האחרות היינו צריכים לקנות כרטיס נייר ממכונה, ובסן מוריץ המלון נתן לנו כרטיסי גישה לתח"צ ולרכבלים בחינם אך איים שאם נאבד אותם נצטרך לשלם 50 פרנק לכרטים (יותר מ200 ש"ח). ברוב המקרים שעשינו חופשה עירונית בעיר עם מטרו רכשנו כרטיס שבועי "רגיל".
&nbsp
ולמה אני מפרט? כי בסך הכל זו החוויה הרגילה של התייר העצמאי, ולזה המערכת בארץ צריכה לשאוף אם היא רוצה להפוך חופשה ישראלית לדבר נגיש עבור מי שאינו חלק מעדר של אוטובוס תיירים.
 

darkshadow1

New member
יש כרטיס דומה גם ברומא.

תודה על ההקדשה, לתייר עדיך לקנות 1-2 פעמים ולא כל יום.
כשצריך כל יום להטעין משהו על כרטים "חכם" בעלייה הראשונה לאוטובוס או בתחנות הרק"ל אין בזה חיסכון משמעותי של התעסקויות.
&nbsp
גישה לערך צבור ארצי אוניברסאלי או כירטוס תקופתי היא חיונית על מנת שיהיה שווה לתייר להשתתף במערכת. הנה ציון לרעה ללונדון: עד לסוף העשור הקודם היה כרטיס ל3 ימים אך הוא בוטל. המשמעות היא שתייר שמגיע לתחנות התחתית עם ערך צבור לפני 9:30 בבוקר מוציא על "סכום יומי מקסימאלי" כ50% יותר ממה שהיה מוציא לו היה לו כרטים שבועי (שמחושב לפי 4.5 סכומים יומיים מקסימאליים מ9:30 והלאה). מהסיבה הזו אני ממליץ לכל מי ששואל על לונדון ושוהה אצל חברים או קרובים לבוא לשבוע. כמו כן על כרטיס נייר (שצריך לקנות במכונות) גובים יותר מכרטיס אלקטרוני מקביל. עם כירטוס נפרד של הרכבת הארצית למשל אפשר להתעסק פר נסיעה.
&nbsp
על הכרטיס האזורי האיטלקי בחבל לומברדייה כבר פירטתי - נייר אחד בשדה התעופה, בשוויץ היו לנו כרטיסי מעבר יומיים שנשלחו אלינו הביתה לאנגליה מראש אך היו לימי הנסיעה הבינעירונית בלבד, הם הקנו הנחה ניכרת ברכבלים אך בימי הביקור בעיירות חלק היו קטנות מדי לשימוש בתח"צ כי הכל היה בטווח הליכה, האחרות היינו צריכים לקנות כרטיס נייר ממכונה, ובסן מוריץ המלון נתן לנו כרטיסי גישה לתח"צ ולרכבלים בחינם אך איים שאם נאבד אותם נצטרך לשלם 50 פרנק לכרטים (יותר מ200 ש"ח). ברוב המקרים שעשינו חופשה עירונית בעיר עם מטרו רכשנו כרטיס שבועי "רגיל".
&nbsp
ולמה אני מפרט? כי בסך הכל זו החוויה הרגילה של התייר העצמאי, ולזה המערכת בארץ צריכה לשאוף אם היא רוצה להפוך חופשה ישראלית לדבר נגיש עבור מי שאינו חלק מעדר של אוטובוס תיירים.
יש כרטיס דומה גם ברומא.
25 אירו עבור כרטיס לשלושה ימים שכולל נסיעות חינם בתח"צ בכל העיר פלוס שני כרטיסי כניסה חינם לאתרים כלשהם (עלות רגילה של כרטיס כניסה היא 5 אירו). מוכרים את הכרטיסים האלה כמעט בכל קיוסק בעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה