כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.
53 רלוונטי להגעה מכל האזורים במערב פ"ת בהם הוא נוסע

מבחינתי זה כמו להגיד ש83 רלוונטי בהגעה מעזריאלי לסינמה סיטי.
53 רלוונטי להגעה מכל האזורים במערב פ"ת בהם הוא נוסע
לתחנת הרכבת קרית אריה, פשוט כי יש מקרים בהם זו האופציה הכי פחות גרועה. וזה יהיה מאוד רלוונטי בתקופת העבודות בציר הקדוש.
העבודות הללו מרחפות באוויר גם בהקשר של השינויים בקווים 44 ו 53 ולא סתם משרד התחבורה הסכים כעת לבצע שינויים כאלה.
 
שמועות שהיוזמה הבאה של ראש העיר- הכנסת 472

כצפוי, המסלול החדש של קו 53 בפ"ת עוד לא נכנס לתוקף וכבר
מחזירים את הגלגל חלקית לאחור.
לאור לחצים כבדים, הקו ימשיך לעבור דרך אם המושבות החדשה.
[URL]http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=2119&lineinfo=53_%20_3_0[/URL]
ככה זה כאשר עושים שינויים נמהרים ללא מחשבה יתירה. היה די ברור שהוצאת הקו מאם המושבות החדשה לא תוכל להחזיק מעמד.

כמו כן יש באתר קווים הודעה המפרטת את התחנות החדשות של קו 67 ברחובות רבניצקי, בן-דרור, מבצע חורב ומבצע יפתח.
[URL]http://www.kavim-t.co.il/news/new.asp?id=2117[/URL]

השינויים הללו לא מעודכנים עדיין באתר כל-קו אבל ייכנסו לתוקף כבר מחר.
שמועות שהיוזמה הבאה של ראש העיר- הכנסת 472
של דן לרחוב העצמאות בכפר גנים ג'
 
היו כמה תושבים שזרקו את הרעיון הזה לחלל האוויר

שמועות שהיוזמה הבאה של ראש העיר- הכנסת 472
של דן לרחוב העצמאות בכפר גנים ג'
היו כמה תושבים שזרקו את הרעיון הזה לחלל האוויר
וראש העיריה מתחיל להגזים בהיסחפות שלו אחר קולות אקראיים של תושבים.
הכנסת קו 472 לרחוב העצמאות רעה לכפר גנים ג' לא פחות מאשר לראש העין.
פתח תקוה לא צריכה להיתלות בקו שנוצר עבור ראש העין. היא צריכה לדרוש לעצמה את מה שמגיע לה בזכות ללא קשר למה שמקבלות ערים אחרות.
לדרום פתח תקוה מגיע קו לתל אביב דרך בר אילן ואלוף שדה ללא קשר ל-472.
אני מאוד מאוד מקווה שהרעיון הזה יגווע ושבמשרד התחבורה לא ישקלו אפילו ליישם אותו.
 

olli3

New member
מנהל
ממזמן אמרתי שראש העיר שלכם הזוי.

היו כמה תושבים שזרקו את הרעיון הזה לחלל האוויר
וראש העיריה מתחיל להגזים בהיסחפות שלו אחר קולות אקראיים של תושבים.
הכנסת קו 472 לרחוב העצמאות רעה לכפר גנים ג' לא פחות מאשר לראש העין.
פתח תקוה לא צריכה להיתלות בקו שנוצר עבור ראש העין. היא צריכה לדרוש לעצמה את מה שמגיע לה בזכות ללא קשר למה שמקבלות ערים אחרות.
לדרום פתח תקוה מגיע קו לתל אביב דרך בר אילן ואלוף שדה ללא קשר ל-472.
אני מאוד מאוד מקווה שהרעיון הזה יגווע ושבמשרד התחבורה לא ישקלו אפילו ליישם אותו.
ממזמן אמרתי שראש העיר שלכם הזוי.
איפה שיש היסחפות של תושבים - הוא שם כדי להגיד להם כן כן כן, מה שתרצו - אמן. הוא יקדם את התחבורה הציבורית ויקדם את הרכב הפרטי בו זמנית על חשבון התחבורה הציבורית.
&nbsp
מי יסתמך על אוטובוס שיוצא מראש העין ותלוי גם בפקקים שבדרך? זה רעיון רע לכולם, בדיוק כמו שאמרת.
 
אבל יש גם צד חיובי - ראש העיריה התחיל לעסוק בתחבורה ציבורית

ממזמן אמרתי שראש העיר שלכם הזוי.
איפה שיש היסחפות של תושבים - הוא שם כדי להגיד להם כן כן כן, מה שתרצו - אמן. הוא יקדם את התחבורה הציבורית ויקדם את הרכב הפרטי בו זמנית על חשבון התחבורה הציבורית.
&nbsp
מי יסתמך על אוטובוס שיוצא מראש העין ותלוי גם בפקקים שבדרך? זה רעיון רע לכולם, בדיוק כמו שאמרת.
אבל יש גם צד חיובי - ראש העיריה התחיל לעסוק בתחבורה ציבורית
זה כבר שינוי חיובי ומרענן.
במשך הזמן הוא גם ילמד מה כן צריך לעשות ומה לא.
 

olli3

New member
מנהל
כן, סוג של... זה מרגיש כמו גנון בנתיים.

אבל יש גם צד חיובי - ראש העיריה התחיל לעסוק בתחבורה ציבורית
זה כבר שינוי חיובי ומרענן.
במשך הזמן הוא גם ילמד מה כן צריך לעשות ומה לא.
כן, סוג של... זה מרגיש כמו גנון בנתיים.
 
לא משנה כיצד זה מרגיש, פתח תקוה צריכה להשמיע את קולה מול

כן, סוג של... זה מרגיש כמו גנון בנתיים.
לא משנה כיצד זה מרגיש, פתח תקוה צריכה להשמיע את קולה מול
משרד התחבורה שהיא תקועה לו באמצע.
פתח תקוה צריכה להציק למשרד התחבורה עד אשר תקבל את מה שמגיע לה.
אחרת היא לא תקבל.
פתח תקוה צריכה לומר למשרד התחבורה כל העת: אני כאן ואני לא אעלם.
 

olli3

New member
מנהל
פתח תקווה כן, לא ראשי וועדי שכונות שרואים רק את עצמם.

לא משנה כיצד זה מרגיש, פתח תקוה צריכה להשמיע את קולה מול
משרד התחבורה שהיא תקועה לו באמצע.
פתח תקוה צריכה להציק למשרד התחבורה עד אשר תקבל את מה שמגיע לה.
אחרת היא לא תקבל.
פתח תקוה צריכה לומר למשרד התחבורה כל העת: אני כאן ואני לא אעלם.
פתח תקווה כן, לא ראשי וועדי שכונות שרואים רק את עצמם.
ובדרך מתעלמים מכל מה שלא קשור לשכונה שלהם או אפילו למספר רחובות בודדים.
 
עדיף ועדי שכונות על שום דבר

פתח תקווה כן, לא ראשי וועדי שכונות שרואים רק את עצמם.
ובדרך מתעלמים מכל מה שלא קשור לשכונה שלהם או אפילו למספר רחובות בודדים.
עדיף ועדי שכונות על שום דבר
כשגוף אחד לא פועל מיוזמתו נוצר ואקום שאליו נכנסים גופים אחרים.
ובשנה האחרונה נוצר בפתח תקוה איזשהו דפוס פעולה שיוצר שיתוף פעולה בין ועדי השכונות לעיריה ולכן הקול של ועדי השכונות משרת פעמים רבות גם את העיריה.
השינויים שבוצעו בקווים 44 ו 67 מראים שכן יש ראיה עירונית ולא רק ראיה שכונתית. וגם השינוי ב-53 לא משרת רק שכונה אחת וכבר הובטח על ידי דרור גנון במרץ 2014.
בסופו של דבר ועדי השכונות לא מכתיבים את השינויים ומי שמחליט עליהם זה משרד התחבורה. אבל ללא הפעילות של ועדי השכונות, משרד התחבורה לא היה זז.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, משרד התחבורה היה פותר את בעיית העומס הקשה ב25.

עדיף ועדי שכונות על שום דבר
כשגוף אחד לא פועל מיוזמתו נוצר ואקום שאליו נכנסים גופים אחרים.
ובשנה האחרונה נוצר בפתח תקוה איזשהו דפוס פעולה שיוצר שיתוף פעולה בין ועדי השכונות לעיריה ולכן הקול של ועדי השכונות משרת פעמים רבות גם את העיריה.
השינויים שבוצעו בקווים 44 ו 67 מראים שכן יש ראיה עירונית ולא רק ראיה שכונתית. וגם השינוי ב-53 לא משרת רק שכונה אחת וכבר הובטח על ידי דרור גנון במרץ 2014.
בסופו של דבר ועדי השכונות לא מכתיבים את השינויים ומי שמחליט עליהם זה משרד התחבורה. אבל ללא הפעילות של ועדי השכונות, משרד התחבורה לא היה זז.
נכון, משרד התחבורה היה פותר את בעיית העומס הקשה ב25.
אבל מה זה משנה לוועדים שקשישים עומדים אחד על השני כל היום?
&nbsp
כשאני פועל להשגת שינויים, אני מסתכל על כל המערכת. יש לי למשל לחצים שיסיטו את 358 על מנת שהוא יעבור במקס ואנה וואב במקום בז'בוטינסקי של גבעת שמואל באצטלה של "זו הדרת סטודנטים". ההיגיון לא עובד, גם אם אני מסביר שכמו שקווי תל אביב לצפון השונים (לא כולם) אינם עוצרים בקריה אלא רק ברכבת מרכז ולא כי מדובר בהדרת חיילים, המנטרה ממשיכה לדפוק - זו הדרת סטודנטים וחובה על 358 לעבור דרך בר אילן.
&nbsp
מצטער, אין כל סיבה להאריך את המסלול לתושבי ירוחם ודימונה שגם ככה הנסיעה ארוכה עבורם. יש מקום להוספץ תחנה בז'בוטינסקי פינת כביש 471 וזהו וזה ככל הנראה יקרה עוד זמן לא רב.
&nbsp
אני לפחות שמח שמשרד התחבורה לא מקשיב לוועדי השכונות מילה במילה, אני שמח שהראיה היא מערכתית יותר. אבל אם לא היו מופעלים הלחצים, היה טיפול טוב יותר בקווים קורסים בפתח תקווה + טיפול בנווה גן.
&nbsp
וועדי השכונות מוכיחים לי כל פעם שהם מייצגים רק את עצמם ולפעמים רק רחובות מסויימים בשכונה. אין שום חשיבה על כל המערכת ועל מה שהמערכת הכי צריכה והמערכת צריכה לפתור בעיות עומסים קשים בקווים שגם ככה מצליחים לעומת לשנות מסלולים לקווים או להאריך אותם לרכבת. המטרה היא לפתור בעיות שמשפיעות על כמה שיותר אזרחים.
 
איזה טיפול צריך בנווה גן?

נכון, משרד התחבורה היה פותר את בעיית העומס הקשה ב25.
אבל מה זה משנה לוועדים שקשישים עומדים אחד על השני כל היום?
&nbsp
כשאני פועל להשגת שינויים, אני מסתכל על כל המערכת. יש לי למשל לחצים שיסיטו את 358 על מנת שהוא יעבור במקס ואנה וואב במקום בז'בוטינסקי של גבעת שמואל באצטלה של "זו הדרת סטודנטים". ההיגיון לא עובד, גם אם אני מסביר שכמו שקווי תל אביב לצפון השונים (לא כולם) אינם עוצרים בקריה אלא רק ברכבת מרכז ולא כי מדובר בהדרת חיילים, המנטרה ממשיכה לדפוק - זו הדרת סטודנטים וחובה על 358 לעבור דרך בר אילן.
&nbsp
מצטער, אין כל סיבה להאריך את המסלול לתושבי ירוחם ודימונה שגם ככה הנסיעה ארוכה עבורם. יש מקום להוספץ תחנה בז'בוטינסקי פינת כביש 471 וזהו וזה ככל הנראה יקרה עוד זמן לא רב.
&nbsp
אני לפחות שמח שמשרד התחבורה לא מקשיב לוועדי השכונות מילה במילה, אני שמח שהראיה היא מערכתית יותר. אבל אם לא היו מופעלים הלחצים, היה טיפול טוב יותר בקווים קורסים בפתח תקווה + טיפול בנווה גן.
&nbsp
וועדי השכונות מוכיחים לי כל פעם שהם מייצגים רק את עצמם ולפעמים רק רחובות מסויימים בשכונה. אין שום חשיבה על כל המערכת ועל מה שהמערכת הכי צריכה והמערכת צריכה לפתור בעיות עומסים קשים בקווים שגם ככה מצליחים לעומת לשנות מסלולים לקווים או להאריך אותם לרכבת. המטרה היא לפתור בעיות שמשפיעות על כמה שיותר אזרחים.
איזה טיפול צריך בנווה גן?
אחת השכונות הכי מקושרות בפתח תקוה.
גם הרבה קווים בז'בוטינסקי בגבול הדרומי של השכונה, גם 38 ו 53 בתוך השכונה, גם 46 בגבול המערבי של השכונה, גם 44 בגבול הצפוני של השכונה וכעת גם בגבול המזרחי שלה.
אין בפתח תקוה שכונה, מלבד מרכז העיר, שיש לה תחבורה ציבורית טובה יותר מזו שיש לנווה גן.
 

olli3

New member
מנהל
ברור, ציר ז'בוטינסקי טוב למי שגר בשכונה, חצית אותו פעם שם?

איזה טיפול צריך בנווה גן?
אחת השכונות הכי מקושרות בפתח תקוה.
גם הרבה קווים בז'בוטינסקי בגבול הדרומי של השכונה, גם 38 ו 53 בתוך השכונה, גם 46 בגבול המערבי של השכונה, גם 44 בגבול הצפוני של השכונה וכעת גם בגבול המזרחי שלה.
אין בפתח תקוה שכונה, מלבד מרכז העיר, שיש לה תחבורה ציבורית טובה יותר מזו שיש לנווה גן.
ברור, ציר ז'בוטינסקי טוב למי שגר בשכונה, חצית אותו פעם שם?
זוועה. לא מספיק שאתה צריך ללכת בתוך השכונה עד שאתה מגיע לז'בוטינסקי, עכשיו גם לחצות לצד השני אם אתה רוצה להגיע למרכז העיר. או כשאתה חוזר מת"א או כל עיר אחרת שיש קו כלשהו שמביא אותך ל'בוטינסקי ורוצה להיכנס לתוך השכונה.
&nbsp
עכשיו למחצית מתושבי השכונה יש אפשרות להגיע ביעילות למרכז העיר.
&nbsp
והיעילות עליה דיברתי היא הארכת קו 25 כך שיטפל גם בנווה גן לצד תגבורו.
&nbsp
זה שיש את 38 ו53 זה לא רע למי שרוצה להגיע למקומות מסויימים, אבל זה לא פרקטי למי שרוצה להגיע למרכז פתח תקווה וזה כל כך מתבקש שיהיה שימוש בציר כמו לודיוב לשם קישור שכזה.
&nbsp
זה כמו שתגיד שבבאר שבע יש 3 קווים שמשרתים את שכונת רמות ושהיא השכונה שמשורתת הכי טוב מבחינת מספר הקווים וכו' - אבל בתכל'ס היא השכונה שמשוררת כיום הכי רע.. זה בעיקר עקב מסלולים הזויים וגם כי אף אחד מהם לא מגיע לשדרות רגר דרך הכניסה הצפונית לעיר, כך שכל מי שרוצה לנסוע צפונה או מערבה, צריך להגיע לנקודות החלפה בסורוקה או במקומות דרומיים מכך וזה דפוק.
 
חציתי הרבה פעמים

ברור, ציר ז'בוטינסקי טוב למי שגר בשכונה, חצית אותו פעם שם?
זוועה. לא מספיק שאתה צריך ללכת בתוך השכונה עד שאתה מגיע לז'בוטינסקי, עכשיו גם לחצות לצד השני אם אתה רוצה להגיע למרכז העיר. או כשאתה חוזר מת"א או כל עיר אחרת שיש קו כלשהו שמביא אותך ל'בוטינסקי ורוצה להיכנס לתוך השכונה.
&nbsp
עכשיו למחצית מתושבי השכונה יש אפשרות להגיע ביעילות למרכז העיר.
&nbsp
והיעילות עליה דיברתי היא הארכת קו 25 כך שיטפל גם בנווה גן לצד תגבורו.
&nbsp
זה שיש את 38 ו53 זה לא רע למי שרוצה להגיע למקומות מסויימים, אבל זה לא פרקטי למי שרוצה להגיע למרכז פתח תקווה וזה כל כך מתבקש שיהיה שימוש בציר כמו לודיוב לשם קישור שכזה.
&nbsp
זה כמו שתגיד שבבאר שבע יש 3 קווים שמשרתים את שכונת רמות ושהיא השכונה שמשורתת הכי טוב מבחינת מספר הקווים וכו' - אבל בתכל'ס היא השכונה שמשוררת כיום הכי רע.. זה בעיקר עקב מסלולים הזויים וגם כי אף אחד מהם לא מגיע לשדרות רגר דרך הכניסה הצפונית לעיר, כך שכל מי שרוצה לנסוע צפונה או מערבה, צריך להגיע לנקודות החלפה בסורוקה או במקומות דרומיים מכך וזה דפוק.
חציתי הרבה פעמים
ויש לציין שמרחוב אסירי ציון בנוה גן לצד השני של ז'בוטינסקי קיים גשר הולכי רגל.
למה קו 25 צריך להגיע לנווה גן?
מה הקשר בין יעילות להארכת קו 25 לנווה גן?
או שאתה טוען שזה קו קורס, או שאתה רוצה להעמיס עליו עומס נוסף.
אין שום סיבה שקו 25 ישרת את נוה גן. אם אתה רוצה בכיוון מהתחנה המרכזית למרכז העיר שאחד הקווים ייכנס לתוך נוה גן, אז 25 הוא לא הקו המתאים, אלא קו כמו 23 או 97.
זו תהיה טעות גדולה להאריך את קו 25 או את קו 99 מערבה.

ממש מעניינים הקריטריונים השונים שיש לך לשכונות שונות.
לנווה גן שמקיפים אותה קווי אוטובוס רבים יש בעיה. לשכונות אחרות לא.
"לא מספיק שאתה צריך ללכת ברגל בתוך שכונת נווה גן עד שאתה מגיע לז'בוטינסקי" אבל אין שום בעיה ללכת ברגל משכונה אחרת למחלף בינעירוני.
לחצות את ז'בוטינסקי מנווה גן כשצריך להגיע למרכז פתח תקווה זו בעיה גדולה, אבל לחצות את אותו ז'בוטינסקי על מנת להגיע משכונות אחרות לתחנה לכוון תל אביב זו לא בעיה.

לא יעזור - לא תצליח לשכנע אותי שנווה גן משורתת רע וודאי שלא הכי רע.
אני לא מתווכח איתך על סדר העדיפויות בבאר שבע, אבל אני כן אביע את דעתי שסדר העדיפויות שלך לגבי פתח תקוה שגוי ואולי נובע במידה מסויימת גם מכך שאתה מנסה לעשות השלכות מבאר שבע לפתח תקוה.
מצטער, אבל את פתח תקוה אני מכיר יותר טוב ממך.
באר שבע היא באר שבע ופתח תקוה היא פתח תקוה.
 

olli3

New member
מנהל
מצטער, אתה לא יורד לסוף דעתי אף פעם ומגיע למסקנות שלא דיברתי

חציתי הרבה פעמים
ויש לציין שמרחוב אסירי ציון בנוה גן לצד השני של ז'בוטינסקי קיים גשר הולכי רגל.
למה קו 25 צריך להגיע לנווה גן?
מה הקשר בין יעילות להארכת קו 25 לנווה גן?
או שאתה טוען שזה קו קורס, או שאתה רוצה להעמיס עליו עומס נוסף.
אין שום סיבה שקו 25 ישרת את נוה גן. אם אתה רוצה בכיוון מהתחנה המרכזית למרכז העיר שאחד הקווים ייכנס לתוך נוה גן, אז 25 הוא לא הקו המתאים, אלא קו כמו 23 או 97.
זו תהיה טעות גדולה להאריך את קו 25 או את קו 99 מערבה.

ממש מעניינים הקריטריונים השונים שיש לך לשכונות שונות.
לנווה גן שמקיפים אותה קווי אוטובוס רבים יש בעיה. לשכונות אחרות לא.
"לא מספיק שאתה צריך ללכת ברגל בתוך שכונת נווה גן עד שאתה מגיע לז'בוטינסקי" אבל אין שום בעיה ללכת ברגל משכונה אחרת למחלף בינעירוני.
לחצות את ז'בוטינסקי מנווה גן כשצריך להגיע למרכז פתח תקווה זו בעיה גדולה, אבל לחצות את אותו ז'בוטינסקי על מנת להגיע משכונות אחרות לתחנה לכוון תל אביב זו לא בעיה.

לא יעזור - לא תצליח לשכנע אותי שנווה גן משורתת רע וודאי שלא הכי רע.
אני לא מתווכח איתך על סדר העדיפויות בבאר שבע, אבל אני כן אביע את דעתי שסדר העדיפויות שלך לגבי פתח תקוה שגוי ואולי נובע במידה מסויימת גם מכך שאתה מנסה לעשות השלכות מבאר שבע לפתח תקוה.
מצטער, אבל את פתח תקוה אני מכיר יותר טוב ממך.
באר שבע היא באר שבע ופתח תקוה היא פתח תקוה.
מצטער, אתה לא יורד לסוף דעתי אף פעם ומגיע למסקנות שלא דיברתי
עליהן מעולם.
&nbsp
נתון: דרוש תגבור חובה בקו 25.
נתון: הקישור בין נווה גן למרכז העיר ובין אם המושבות למרכז העיר - גרוע.
&nbsp
נתון: פתיחת קו חדש במיוחד לנווה גן - לא כלכלי ולא רלוונטי.
נתון: הוספת נסיעות לקו 25 והארכתו לנווה גן ולאם המושבות הינו פתרון זול ויעיל שיטפל ב3 ציפורים במכה אחת.
&nbsp
אני בניגוד אליך, לא מסתכל על מקומות ספציפיים שיש בהן בעיות קשות. אני מסתכל על איך אני פותר מספר בעיות בבאת אחת ששוות לא פעם לבעיה קשה אחת או למספר בעיות קשות מבחינת מספר הנוסעים - זו ראיה מערכתית.
&nbsp
לגבי 25 מול 23, 25 הוא הקו הבעייתי יותר, זה שהוא מסתיים במרכזית וזה שעולים עליו לא מעט נוסעים במרכזית זה לא כי מלא אנשים שמשתמשים בו נמצאים ליד המרכזית, זה כי הם מחליפים אליו במרכזית מקווים אחרים שעוברים גם בנקודות השקה אחרות למרכזית ומכיוון שבהמשך 25 פשוט עמוס מידי.
&nbsp
נווה גן לא משורתת הכי רע, יש לה שירות טוב ליעדים אחרים אבל אין לה שירות טוב למרכז העיר וציר ז'בוטינסקי לא רלוונטי לחלק לא קטן מהשכונה וזה אבסורדי עקב הקירבה שלה למרכז העיר. אם אפשר לפתור את זה על ידי תגבור משמעותי של 25 + הארכתו - זה פתרון יעיל באמת.
&nbsp
פתרון לא יעיל זה קו 67, זה 44 הנוכחי שבמקום הפעלתו היה ניתן פשוט להפעיל את 25 בתוואי דומה ל44 החדש דרך נווה גן ואם המושבות לרכבת. זה אומנם היה פחות טוב למבקשים להגיע לתחנת הרכבת ממרכז העיר, אבל גם ככה זה לא מה שתושבי פתח תקווה הכי צריכים בתכל'ס.
&nbsp
לגבי כפר גנים ג' ואיזורים אחרים - שם אין באמת מה לעשות מלבד לקחת תשומות של שנתיים שלמות כדי שיפעילו את 350 כל היום לפחות (על חשבון כל שיפור אחר בפתח תקווה). אין מה להאריך, אין מה להכניס... ולהכניס את 472 זה רע. וזה ההבדל בין נווה גן לכפר גנים ג' בהקשר של הליכה עד לתחנות. כפר גנים ג' לא קרובה לשום דבר מלבד בר אילן וגם זה רק בשל כביש מהיר. גם לנווה עוז יש תח"צ לא משהו אבל שם זה מסתכם גם באי רצון גבוה לשימוש בתח"צ מצד התושבים.
&nbsp
וזה לא עניין ההשלכות, אני עושה את עניין ההשלכות כי אתה לא יורד לסוף דעתי. אין לי ספק שאתה מכיר את פתח תקווה היטב ובוודאי שיותר טוב ממני. אבל גם אני מכיר בעיות רבות בעיר ובניגוד אליך שאתה מעוניין בעיקר בכך שיהיה לך אוטובוס ישיר לרכבת ואוטובוס ישיר לת"א (ואת זה כתבת אינספור פעמים גם שלא בפורום הזה) בטענות שגם זה בדיוק מה שכפר גנים ג' צריכה, רק הראה לי את חוסר האוביקטיביות שלך לגבי המערכת כולה, למרות שאתה מבין את המערכת היטב.
&nbsp
אם תביא לי תוכנית בה אתה תופס כמה ציפורים במכה אחת בהקשר של כפר גנים ג', שניתן לבצעה בתוספת תשומות אחת כפי שהייתה כעת - אשמח. בגדול מה שהיה ניתן לעשות זה להפעיל את הקו מכפר גנים ג' לת"א מדרך השלום (המקביל ל 472), אך ללא הפעלת 472 כלל, ביחד עם עוד קצת שינויים או תוספות שירות מבחינת נסיעות לקו 53 או 187. לחילופין האופציות הבאות: או להפעיל שירות ישיר לרכבת כל היום, לחליפון בשעות השיא כקו רציף + הוספת שירות בקווים אחרים בשכונה או לקשר כיאות את כפר גנים ג' לבר אילן ותל השומר כל היום או לקשר לקרית אונו>אור יהודה כל היום. כל אחת מהאופציות הזאת שווה לכל השינויים שנכנסו לאחרונה בתוספת התשומות.
&nbsp
וכל זה למה? כי התוספת מתבססת גם על מספר הנוסעים הפוטנציאלי. אם מספר הנוסעים יהיה דליל, זה עולה יותר למשרד התחבורה. אם יהיו מספר נוסעים גבוה, זה עולה פחות למשרד התחבורה. לכן, טיפול בכפר גנים ג' בהקשר של תוספת שירות אינו שווה לתוספת שירות במקומות אחרים בהם צפי הנסועה גדול בהרבה. ולכן הפעלת 350 כל היום ובתדירות גבוהה יותר, שווה לתוספת תשומות של שנתיים שלמות שיועברו רק ל350 (פחות או יותר).
&nbsp
וזה תקף לכל עיר במכרז ישן, תרצה או לא תרצה. ובאר שבע ופתח תקווה חיות במכרזים ישנים וכל שינוי שנכנס הוא בעיקר תוספת תשומות או הפעלת קווים שתוכננו עבור המכרז בתדירות נמוכה יותר ובסיום שעות פעילות מוקדמת ואי הפעלה במוצ"ש, זה גם בבאר שבע וגם בפתח תקווה. פתיחת קו שכלול במכרז היא עקב היתכנות גבוהה לשימוש בקרב הנוסעים. אבל אי אפשר להתעלם מזה, שבמכרזים החדשים הקו יפעל בתדירות גבוהה, לא פעם פי שניים ופי שלוש ממה שהוא יופעל לפני המכרז ולכן ההיתכנות הכלכלית שחושבה למכרז אינה ההיתכנות הכלכלית להפעלה שלפני המכרז.
&nbsp
ואז מסתכלים האם קו בתדירות של פעם בחצי שעה באמת ימשוך נוסעים רבים או רק נוסעי "בלית ברירה". ובמקרה של כפר גנים ג', אם יהיה אוטובוס רלוונטי חשוב פעם בשעה לת"א במשך כל היום, זה לא יגרום לתושבי השכונה לעזוב את הרכב ולעבור לקו הזה.
&nbsp
ותוספת התשומות האחרונה כוללת בעיקר את הארכת מסלול 44, הארכת מסלול 53 ופתיחת 472. עכשיו קח את כל אלו ביחד ונסה לעשות משהו עבור כפר גנים ג' שגם יוכיח את עצמו ויסע מלא. לא ש67,44 ו53 יתמלאו עד אפס מקום בשל השינויים האלו (בלי קשר לזה ש53 בבקרים מלא). אבל זה קשור גם להפעלת הלחצים שהיו...
&nbsp
לעומת זאת, להאריך את 25 לרכבת מעיף את 44 לקיבינמט ואתה חוסך כרבע מהתשומות שהושקעו, אתה פותר יותר טוב את בעיית העומס, מקשר את נווה גן ואם המושבות לציר ז'בוטינסקי בצורה טובה יותר וגם למרכז העיר את הרבע הנותר שחסכת אתה מנתב למשהו אחר, יכול להיות גם לתגבור הנסיעות של 350 למשל. לא להפוך אותו לפעיל כל היום, אבל לפחות למתוח את הלו"ז שלו לשעות פעילות נוספות או הגברת התדירות בשעות הפעילות הקיימות.
&nbsp
בשורה התחתונה, היעילות היא להאריך מסלולי קווים, זה כבר הוכח וברוב המקרים זה מה שמרים את הקו. 53 לא היה יכול להיות תדיר לולא ההסתמכות שלו על כל כך הרבה מוקדים.
 
אני כופר בהנחות היסוד שלך

מצטער, אתה לא יורד לסוף דעתי אף פעם ומגיע למסקנות שלא דיברתי
עליהן מעולם.
&nbsp
נתון: דרוש תגבור חובה בקו 25.
נתון: הקישור בין נווה גן למרכז העיר ובין אם המושבות למרכז העיר - גרוע.
&nbsp
נתון: פתיחת קו חדש במיוחד לנווה גן - לא כלכלי ולא רלוונטי.
נתון: הוספת נסיעות לקו 25 והארכתו לנווה גן ולאם המושבות הינו פתרון זול ויעיל שיטפל ב3 ציפורים במכה אחת.
&nbsp
אני בניגוד אליך, לא מסתכל על מקומות ספציפיים שיש בהן בעיות קשות. אני מסתכל על איך אני פותר מספר בעיות בבאת אחת ששוות לא פעם לבעיה קשה אחת או למספר בעיות קשות מבחינת מספר הנוסעים - זו ראיה מערכתית.
&nbsp
לגבי 25 מול 23, 25 הוא הקו הבעייתי יותר, זה שהוא מסתיים במרכזית וזה שעולים עליו לא מעט נוסעים במרכזית זה לא כי מלא אנשים שמשתמשים בו נמצאים ליד המרכזית, זה כי הם מחליפים אליו במרכזית מקווים אחרים שעוברים גם בנקודות השקה אחרות למרכזית ומכיוון שבהמשך 25 פשוט עמוס מידי.
&nbsp
נווה גן לא משורתת הכי רע, יש לה שירות טוב ליעדים אחרים אבל אין לה שירות טוב למרכז העיר וציר ז'בוטינסקי לא רלוונטי לחלק לא קטן מהשכונה וזה אבסורדי עקב הקירבה שלה למרכז העיר. אם אפשר לפתור את זה על ידי תגבור משמעותי של 25 + הארכתו - זה פתרון יעיל באמת.
&nbsp
פתרון לא יעיל זה קו 67, זה 44 הנוכחי שבמקום הפעלתו היה ניתן פשוט להפעיל את 25 בתוואי דומה ל44 החדש דרך נווה גן ואם המושבות לרכבת. זה אומנם היה פחות טוב למבקשים להגיע לתחנת הרכבת ממרכז העיר, אבל גם ככה זה לא מה שתושבי פתח תקווה הכי צריכים בתכל'ס.
&nbsp
לגבי כפר גנים ג' ואיזורים אחרים - שם אין באמת מה לעשות מלבד לקחת תשומות של שנתיים שלמות כדי שיפעילו את 350 כל היום לפחות (על חשבון כל שיפור אחר בפתח תקווה). אין מה להאריך, אין מה להכניס... ולהכניס את 472 זה רע. וזה ההבדל בין נווה גן לכפר גנים ג' בהקשר של הליכה עד לתחנות. כפר גנים ג' לא קרובה לשום דבר מלבד בר אילן וגם זה רק בשל כביש מהיר. גם לנווה עוז יש תח"צ לא משהו אבל שם זה מסתכם גם באי רצון גבוה לשימוש בתח"צ מצד התושבים.
&nbsp
וזה לא עניין ההשלכות, אני עושה את עניין ההשלכות כי אתה לא יורד לסוף דעתי. אין לי ספק שאתה מכיר את פתח תקווה היטב ובוודאי שיותר טוב ממני. אבל גם אני מכיר בעיות רבות בעיר ובניגוד אליך שאתה מעוניין בעיקר בכך שיהיה לך אוטובוס ישיר לרכבת ואוטובוס ישיר לת"א (ואת זה כתבת אינספור פעמים גם שלא בפורום הזה) בטענות שגם זה בדיוק מה שכפר גנים ג' צריכה, רק הראה לי את חוסר האוביקטיביות שלך לגבי המערכת כולה, למרות שאתה מבין את המערכת היטב.
&nbsp
אם תביא לי תוכנית בה אתה תופס כמה ציפורים במכה אחת בהקשר של כפר גנים ג', שניתן לבצעה בתוספת תשומות אחת כפי שהייתה כעת - אשמח. בגדול מה שהיה ניתן לעשות זה להפעיל את הקו מכפר גנים ג' לת"א מדרך השלום (המקביל ל 472), אך ללא הפעלת 472 כלל, ביחד עם עוד קצת שינויים או תוספות שירות מבחינת נסיעות לקו 53 או 187. לחילופין האופציות הבאות: או להפעיל שירות ישיר לרכבת כל היום, לחליפון בשעות השיא כקו רציף + הוספת שירות בקווים אחרים בשכונה או לקשר כיאות את כפר גנים ג' לבר אילן ותל השומר כל היום או לקשר לקרית אונו>אור יהודה כל היום. כל אחת מהאופציות הזאת שווה לכל השינויים שנכנסו לאחרונה בתוספת התשומות.
&nbsp
וכל זה למה? כי התוספת מתבססת גם על מספר הנוסעים הפוטנציאלי. אם מספר הנוסעים יהיה דליל, זה עולה יותר למשרד התחבורה. אם יהיו מספר נוסעים גבוה, זה עולה פחות למשרד התחבורה. לכן, טיפול בכפר גנים ג' בהקשר של תוספת שירות אינו שווה לתוספת שירות במקומות אחרים בהם צפי הנסועה גדול בהרבה. ולכן הפעלת 350 כל היום ובתדירות גבוהה יותר, שווה לתוספת תשומות של שנתיים שלמות שיועברו רק ל350 (פחות או יותר).
&nbsp
וזה תקף לכל עיר במכרז ישן, תרצה או לא תרצה. ובאר שבע ופתח תקווה חיות במכרזים ישנים וכל שינוי שנכנס הוא בעיקר תוספת תשומות או הפעלת קווים שתוכננו עבור המכרז בתדירות נמוכה יותר ובסיום שעות פעילות מוקדמת ואי הפעלה במוצ"ש, זה גם בבאר שבע וגם בפתח תקווה. פתיחת קו שכלול במכרז היא עקב היתכנות גבוהה לשימוש בקרב הנוסעים. אבל אי אפשר להתעלם מזה, שבמכרזים החדשים הקו יפעל בתדירות גבוהה, לא פעם פי שניים ופי שלוש ממה שהוא יופעל לפני המכרז ולכן ההיתכנות הכלכלית שחושבה למכרז אינה ההיתכנות הכלכלית להפעלה שלפני המכרז.
&nbsp
ואז מסתכלים האם קו בתדירות של פעם בחצי שעה באמת ימשוך נוסעים רבים או רק נוסעי "בלית ברירה". ובמקרה של כפר גנים ג', אם יהיה אוטובוס רלוונטי חשוב פעם בשעה לת"א במשך כל היום, זה לא יגרום לתושבי השכונה לעזוב את הרכב ולעבור לקו הזה.
&nbsp
ותוספת התשומות האחרונה כוללת בעיקר את הארכת מסלול 44, הארכת מסלול 53 ופתיחת 472. עכשיו קח את כל אלו ביחד ונסה לעשות משהו עבור כפר גנים ג' שגם יוכיח את עצמו ויסע מלא. לא ש67,44 ו53 יתמלאו עד אפס מקום בשל השינויים האלו (בלי קשר לזה ש53 בבקרים מלא). אבל זה קשור גם להפעלת הלחצים שהיו...
&nbsp
לעומת זאת, להאריך את 25 לרכבת מעיף את 44 לקיבינמט ואתה חוסך כרבע מהתשומות שהושקעו, אתה פותר יותר טוב את בעיית העומס, מקשר את נווה גן ואם המושבות לציר ז'בוטינסקי בצורה טובה יותר וגם למרכז העיר את הרבע הנותר שחסכת אתה מנתב למשהו אחר, יכול להיות גם לתגבור הנסיעות של 350 למשל. לא להפוך אותו לפעיל כל היום, אבל לפחות למתוח את הלו"ז שלו לשעות פעילות נוספות או הגברת התדירות בשעות הפעילות הקיימות.
&nbsp
בשורה התחתונה, היעילות היא להאריך מסלולי קווים, זה כבר הוכח וברוב המקרים זה מה שמרים את הקו. 53 לא היה יכול להיות תדיר לולא ההסתמכות שלו על כל כך הרבה מוקדים.
אני כופר בהנחות היסוד שלך
לקשור בין בעיית העומס בקו 25 לבין נווה גן ואם המושבות זו טעות.
אני גם לא רואה איזה מסלול יעיל אפשר ליצור ל-25 כך שגם יקיים את המסלול הנוכחי שלו בין בית רבקה לתחנה המרכזית, גם ישרת את אם המושבות, נווה גן ותחנת קרית אריה וגם יגיע לז'בוטינסקי.
הפתרון למשתמשים בקו 25 כקו המשך או כקו מזין הרבה יותר פשוט - לתגבר את קו 50 ואת זה אפשר לעשות על חשבון קו 51, במיוחד כשכיום קו 50 נוסע בסמוך לתחנה המרכזית.
להשתמש ב-25 כתחליף ל-44 זה ליצור קו מפלצתי שיפגע בנוסעים הקבועים של 25 בתוך פתח תקוה.
לבצע איחוד בין 44 לקו אחר זה רעיון לא רע, אבל ממש לא עם 25. בהדר המושבות ובנוה גן אין צורך, בנוסף ל-53, בקו עם תדירות כמו 25 (לא עם התדירות שלו כפי שהיא היום וודאי שלא עם תדירות מתוגברת שלו). הקווים המתאימים לצורך זה הם 23 או 97. אלה קווים שהפיכתם למפלצתיים תעשה פחות נזק.

אבל נראה לי שאתה לא חושב על הכוונות הנסתרות של משרד התחבורה. משרד התחבורה עשה את השינוי בקו 44 כפי שעשה לא רק ואולי גם לא בעיקר בגלל לחצים מתוך העיר, אלא בגלל תוכניותיו העתידיות לקווי פ"ת-ת"א. החפיפה בין 44 ל-49 ו 66 אינה מקרית.
שים לב שברחובות יצחק שדה וטרומפלדור ל"קווים" יש נוכחות דלה ועיקר התח"צ בהם מתבסס על קווי דן. אילו קווים של קווים (מלבד 44 במסלולו החדש) נוסעים ביצחק שדה וטרומפלדור? 96 ו 287 המסכנים. לעומת קווים 49, 66, 92 ו 166 של דן.
שינוי המסלול של 44 כפי שנעשה, אפשר להתווכח אם הוא טוב או רע, אבל אי אפשר שלא לראות כאן את הכוונות המערכתיות העתידיות של משרד התחבורה. השינוי שאתה מציע ל-25 לא משרת כוונות אלה.

לגבי כפר גנים ג', ההארכה של 53 (שאתה מתנגד לה) משפרת במשהו. זה המינימום שבמינימום שאי אפשר היה לא לתת אותו אם לא נותנים דברים אחרים. ברור שזה לא יעיל, אבל זה לפחות נותן משהו לא יעיל שלא היה לפני כן כלל.
את דעתי הנחרצת לגבי 472 כבר כתבתי וגם את דעתי על הוצאת 53 מהדר המושבות החדשה (למרות שהשינוי הזה אם היה יוצא לפועל היה מיטיב עימי), כך שאתה לא יכול לומר שאותי מעניין בעיקר אוטובוס כזה או אחר ושאין לי ראיה מערכתית.
אתה מתנגד גם לכבשת הרש שנתנו כעת לכפר גנים ג' - הארכה לא יעילה לתחנת הרכבת.
וכן, אפשר גם ללא המכרז למצוא פתרון שיקשר בין כפר גנים ג' לבר אילן ואולי אפילו לאלוף שדה.
דוגמה יצירתית אחת אבל בעייתית פוליטית: להכניס את קו 292 לרחוב העצמאות.
דוגמה יצירתית שניה: לשנות את מסלול קו 87 כך שבמקום להתבזבז לכל אורך דרך רבין, יסע דרך קרול, יצחק שדה, טרומפלדור ובהמשך יש שתי אפשרויות: 1. הנשיאים והעצמאות עד דרך רבין והמשך במסלול כפי שהיום, 2. דגל ראובן, בן גוריון (רחוב שהיום תחבורה ציבורית לא משרתת אותו), העצמאות, דרך רבין והמשך במסלול כפי שהיום (בשעות השפל שינוי כזה גם לא ישפיע לרעה כמעט על נוסעים).
דברים נוספים שאפשר לעשות ללא מכרז: 1. לשנות את מסלול 350 כך שיסע דרך אלוף שדה. על מנת להגיע מכפר גנים ג' לז'בוטינסקי אפשר להשתמש ב-53 ולהחליף בז'בוטינסקי או בקפלן. אין שום הגיון במסלול הנוכחי של 350.
2. במסגרת השינויים הצפויים בקווי פ"ת-ת"א לחלק את התשומות של קו 51 בין קו 1, קו 50 וקו 350 תוך שינוי המסלול של קו 350 וכן לשנות את תחנת הקצה של 350 להדר גנים במקום בית רבקה. כך קווים 50 ו 82 ישרתו את בית רבקה ו 166 ו 350 את הדר גנים ועמישב. שינוי כזה ייצור חיבור נוסף - בין כל הרצועה של דרום פתח תקוה לבין צומת סירקין. חיבור שכיום לא קיים (למעט מעט נסיעות יומיות של קו 78 שנוסעות דרך רחובות מחנה יהודה, פינס ורוטשילד). כשכל דרום פתח תקוה תהיה מחוברת לצומת סירקין מצד אחד ולבר אילן ואלוף שדה מצד שני, הרבה עומס על הקווים המסורתיים שנוסעים במרכז וצפון פתח תקוה או דרכם יירד. תושבי דרום פתח תקוה כמעט לא יצטרכו יותר להגיע לתחנה המרכזית ומי שלא צריך לציר ז'בוטינסקי לא יצטרך להגיע אליו. תחשוב למשל איזו השפעה תהיה על קו 164 בקטע שלו בפתח תקוה.
3. שינוי שלא קשור ישירות לכפר גנים ג', אבל משלים את שינוי 2 - לבטל את 66 ולחלק את התשומות שלו בין 166 לקו חדש קצר יותר ושאינו מגיע לפ"ת שישרת את החלק הצפוני של רחוב ביאליק ברמת גן ואת אזור כיכר המדינה בת"א. התחליף ל-66 בבר כוכבא וחיים עוזר - קו 44 במסלולו החדש. 166 ימשיך ליסוע בציר וולפסון-ההסתדרות-פרנקפורטר ויתפרס על פני כל היום.
 
לגבי העומס הקשה בקו 25

נכון, משרד התחבורה היה פותר את בעיית העומס הקשה ב25.
אבל מה זה משנה לוועדים שקשישים עומדים אחד על השני כל היום?
&nbsp
כשאני פועל להשגת שינויים, אני מסתכל על כל המערכת. יש לי למשל לחצים שיסיטו את 358 על מנת שהוא יעבור במקס ואנה וואב במקום בז'בוטינסקי של גבעת שמואל באצטלה של "זו הדרת סטודנטים". ההיגיון לא עובד, גם אם אני מסביר שכמו שקווי תל אביב לצפון השונים (לא כולם) אינם עוצרים בקריה אלא רק ברכבת מרכז ולא כי מדובר בהדרת חיילים, המנטרה ממשיכה לדפוק - זו הדרת סטודנטים וחובה על 358 לעבור דרך בר אילן.
&nbsp
מצטער, אין כל סיבה להאריך את המסלול לתושבי ירוחם ודימונה שגם ככה הנסיעה ארוכה עבורם. יש מקום להוספץ תחנה בז'בוטינסקי פינת כביש 471 וזהו וזה ככל הנראה יקרה עוד זמן לא רב.
&nbsp
אני לפחות שמח שמשרד התחבורה לא מקשיב לוועדי השכונות מילה במילה, אני שמח שהראיה היא מערכתית יותר. אבל אם לא היו מופעלים הלחצים, היה טיפול טוב יותר בקווים קורסים בפתח תקווה + טיפול בנווה גן.
&nbsp
וועדי השכונות מוכיחים לי כל פעם שהם מייצגים רק את עצמם ולפעמים רק רחובות מסויימים בשכונה. אין שום חשיבה על כל המערכת ועל מה שהמערכת הכי צריכה והמערכת צריכה לפתור בעיות עומסים קשים בקווים שגם ככה מצליחים לעומת לשנות מסלולים לקווים או להאריך אותם לרכבת. המטרה היא לפתור בעיות שמשפיעות על כמה שיותר אזרחים.
לגבי העומס הקשה בקו 25
אולי משרד התחבורה יואיל להסביר מדוע ביטל את הקטע הפתח-תקוואי של הקו הסגול?
אם בשנת 2014 יש עומס קשה בקו 25, מה יהיה בעשור הבא ובעוד שני עשורים?
אז גם בהקשר זה אני לא מתרשם במיוחד מהמערכתיות של משרד התחבורה ומ"היה טיפול טוב יותר".
בינתיים, במה שקשור לפתח תקוה, אני לא רואה את הראיה המערכתית של משרד התחבורה.
אם ראיה כזו קיימת היא טעונה הוכחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה