כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

EladGs

New member
לא מסכים לגמרי עם הכתבה

תחבורה ציבורית - כך זה נראה בבריסל
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4605299,00.html[/URL]
לא מסכים לגמרי עם הכתבה
לפני חודשיים חזרתי מביקור בבלגיה כאשר חמישה ימים היו בבריסל. אז נכון שבגדול התחבורה הציבורית שם טובה יותר אבל...
&nbsp
1. הגענו לבריסל משדה התעופה סביב השעה 20:00 - היינו אמורים לעלות על טראם מספר 81 מתחנת הרכבת הדרומית ונאלצנו לחכות מעל 20 דקות, למרות שהיו אמורים להגיע בטווח הזה שני טראמים. בנוסף, הקו המדובר (81) מופעל ע"י טראמים לא נגישים ועם דלתות צרות ומדרגות גבוהות במיוחד, משמע - העלייה עם מזוודות/עגלת ילדים פתוחה הם עניין לא פשוט, ויצא לי לעזור לכמה נשים עם עגלות וגם אני נזקקתי לעזרה להרים מזוודה לטראם (ולהוריד אותה היה אפילו יותר קשה). ביום האחרון בבלגיה העדפנו לעלות על טראם נגיש ולהחליף למטרו (גם שם - הירידה לתחנה לא מונגשת, הייתי צריך לסחוב את המזוודה).
&nbsp
2. מידע בנוגע לתחנות הקו - אין בטראמים הישנים, גם כאן, כמעט ופספסתי את התחנה שהיינו אמורים לרדת בה בשעות החשיכה (למזלי זכרתי איך היא אמורה להיראות וזיהיתי בזמן). גם באוטובוסים של De Lijn בפלנדריה אין כריזה ונאצלתי להסתייע בנהג כדי שיודיע לי מתי לרדת בתחנה בישוב קטן.
&nbsp
3. מכונות הכרטיסים של STIB ברציפים לא מקבלות שטרות, ונאלצנו לעבור בין אנשים כדי לפרוט 14 יורו למטבעות קטנים (פעם שנייה הגענו במיוחד ל KIOSK של STIB כדי לקנות באמצעות שטר).
&nbsp
4. גם בבריסל, כמו בארץ, טראמים מגיעים אחד אחרי השני - הראשון עמוס לעייפה והשני דקה אחריו וריק לחלוטין, למזלי אני מכיר את הטריקים האלו מפה וברגע שראיתי שיש שניים אחד אחרי השני, בחרתי בשני. הדבר נובע מזה שברוב הטראמים שנוסעים במרכז העיר אין עדיפות, והם מחכים בדיוק כמו כל מכונית אחרת. הדבר נכון גם לאוטובוסים בבריסל כמובן.
&nbsp
ולמרות זאת, הייתי לוקח בשתי ידיים את מערכת התחבורה הציבורית שיש שם..
 

davidfainshtein

New member
מנהל
לא יודע מה יש לה לומר, אני עדיין בשלב של התמונה שלה.


תודה על ההרחבה.
מסתבר שיש לגברת טרנר כמה דברים מעניינים ובלתי שגרתיים לומר. אני ממליץ לקרוא.
לא יודע מה יש לה לומר, אני עדיין בשלב של התמונה שלה.
 

amit1270

New member
קיבלתי את המלצתך


תודה על ההרחבה.
מסתבר שיש לגברת טרנר כמה דברים מעניינים ובלתי שגרתיים לומר. אני ממליץ לקרוא.
קיבלתי את המלצתך

דבריה מעניינים, אבל היא לא מחדשת כלום. מפתיע אותי שדברים שידועים כבר 10-20 שנה חילחלו רק לאחרונה לפקידות הבכירה במשרד התחבורה, כפי שעולה מהראיון. עצם העובדה שאתה מכנה את דבריה "בלתי שגרתיים" מעידה על מצב העניינים במשרד שאמור להוביל את התחבורה בישראל, שהחדשנות, כך נראה, היא ממנו והלאה.

אגב, הטענה שלה בדבר עצירת הגידול במספר הנוסעים ברכבת הייתה נכונה עד לפני כ-3-4 שנים. מאז הגרף חזר לעלות.
 

olli3

New member
מנהל
אכן, היא והצוות שתחתיה מזיזים דברים בתפיסה.

תודה על ההרחבה.
מסתבר שיש לגברת טרנר כמה דברים מעניינים ובלתי שגרתיים לומר. אני ממליץ לקרוא.
אכן, היא והצוות שתחתיה מזיזים דברים בתפיסה.
יצא לי לפגוש אותה ולשוחח איתה לא מעט. עיקר הפעילות של תשתיות תח"צ מבחינת כבישים זה יצירת נת"צים, הבעיה היא האכיפה. נת"צ איילון למשל שכולם רצו לטרפד אותו, על זה היא מדברת בעיקר בהקשר של להוסיף עוד נתיב לרכב הפרטי.
&nbsp
יש גם חוברת יעדים שהוצאה ב2012 או 2013 מאד מאד מפורטת, מושקעת, עם נתונים מוצקים לגבי שימושים, אוכלוסיה, תשתיות וכו'. אם זה מעניין מישהו, אטרח לפשפש ולהביא לכם אותה.
 
אשמח לראות

אכן, היא והצוות שתחתיה מזיזים דברים בתפיסה.
יצא לי לפגוש אותה ולשוחח איתה לא מעט. עיקר הפעילות של תשתיות תח"צ מבחינת כבישים זה יצירת נת"צים, הבעיה היא האכיפה. נת"צ איילון למשל שכולם רצו לטרפד אותו, על זה היא מדברת בעיקר בהקשר של להוסיף עוד נתיב לרכב הפרטי.
&nbsp
יש גם חוברת יעדים שהוצאה ב2012 או 2013 מאד מאד מפורטת, מושקעת, עם נתונים מוצקים לגבי שימושים, אוכלוסיה, תשתיות וכו'. אם זה מעניין מישהו, אטרח לפשפש ולהביא לכם אותה.
אשמח לראות
 

Ccyclist

Active member
זו למעשה חשיבה סטנדרטית בעולם, אך לא רלבנטית כשאין תח"צ בשבת

כתבה מענינת, קו מחשבה מאתגר!
זו למעשה חשיבה סטנדרטית בעולם, אך לא רלבנטית כשאין תח"צ בשבת
הגברת פולטת את האורתודוקסייה התחבורתית המקובלת באירופה ובחלקים עירוניים יותר של ארה"ב בחוף המזרחי- תח"צ טוב, רכב פרטי רע.
&nbsp
הבעיה היא שאי אפשר ליישם את זה במדינה בה אין תח"צ 7 ימים בשבוע כי כאשר האירופאי או תושב החוף המזרחי בוחר שלא להתעסק עם הרכב הפרטי העיסקה שהוא "חותם" מול רשויות התח"צ היא שהן תספקנה אמצעי תחבורה שיאפשרו לו להתנייע ללא רכב כל זמן שיחפוץ, ובתמורה הוא לא יעמיס עוד רכב על הכביש. בישראל העיסקה הזו בטלה ומבוטלת מטעמי דת, ולכן כשאין "גזר" אי אפשר ליישם את ה"מקלות" השונים - למשל - מת"צ ישראלי בשבת זו בדיחה חולה (אפילו המטרונית, כי רק שליש מהקווים פעיל).
&nbsp
אם בארץ שיעורי נהיגה בגיל העשרה הם עניין מקובל, הרי שמי שמגיעים לברלין או לונדון מתפלאים לגלות שבערים אלו יש אנשים ממעמד הביניים בשנות ה20 וה30 לחייהם שמעולם לא טרחו ללמוד לנהוג כי מעולם לא ראו צורך בכך. בערים הגדולות בחו"ל לא כל-כך מקובל שסטודנטים באוניברסיטאות יחזיקו רכב, בארץ זו דרישה בסיסית אם ברצונם להנות מחיי החברה והלילה שנלווים ללימודים באוניברסיטה, ומה שמתרגלים לעשות בגילאי ה20 משקף איך אנשים ימשיכו להתנהג בהמשך חייהם.
&nbsp
יש להדגיש שלא הכל בחו"ל משולם. למערכות תח"צ יש נטייה לחבר בחישורים למרכז העיר, ולעיר הראשית - מה שהופך את הנסיעה הבינפרברית לנקודה החלשה של המערכת, וקשה להגיע ל"שפיים" המקומי אם אינו על כביש ראשי שעוברים בו בדרך ליעד הבא אבל עדיין - בדרך כלל אפשר לדבר על מצב בו הנוסע יכול לצאת מביתו ללא רכב פרטי ולהגיע ליעדים מרכזיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה